Audio Notes venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Ludo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    3.032
    Antall liker
    545
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    1
    Jeg kjøpte demomodellen til Upgrade Audio og har den i stua, L4 er vel noe av det bedre jeg har vært borti... ;)
     

    samlanes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.02.2008
    Innlegg
    2.463
    Antall liker
    550
    Sted
    Hordaland
    Torget vurderinger
    1
    Stemmer det Rune,Audio innovation er forgjenger til Audio note(Peter Qurtup)+ein svenske trur eg,som begynte med Lc Audio baserte 300b blokker bla etter dei skilte lag.

    Når L4 ligner på lyden av M800,er det utvilsom bra greier,savner M800 enda.
    Heretter blir det kun innkjøp av bokser,stuet vek på loft og i kjeller til huset svaier:)

    Husker ein episode,sikkert frå sunnmøre,ein kar som stjal stål frå industrijobben og lagra det på loftet,det endte etter mange år og nokre tonn med stål seinare at huset kollapsa,shit happens:)

    Nermer det seg levering av nye bastaniselement?
    Har du prøvd L4 på Bastanis forresten?
    MAD pre har eg tru på er bra greier.

    Riaatrinnet mitt bruker to par 6sl7 røyr,som jo er i familie med 6sn7,knallbra røyrtype i riktig krets.

    Mvh.
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    Ludo skrev:
    Jeg kjøpte demomodellen til Upgrade Audio og har den i stua, L4 er vel noe av det bedre jeg har vært borti... ;)
    den ahr jeg hatt gleden av å ha hjemme, dessverre matchet den resten av oppsettet mitt dårligere enn mc2102 på det tidspunktet, men idag med bedre signalkilder og pre hadde den nok ikke gjort seg bort
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.569
    Antall liker
    1.241
    Torget vurderinger
    11
    samlanes skrev:
    Stemmer det Rune,Audio innovation er forgjenger til Audio note(Peter Qurtup)+ein svenske trur eg,som begynte med Lc Audio baserte 300b blokker bla etter dei skilte lag.

    Når L4 ligner på lyden av M800,er det utvilsom bra greier,savner M800 enda.
    Heretter blir det kun innkjøp av bokser,stuet vek på loft og i kjeller til huset svaier:)

    Husker ein episode,sikkert frå sunnmøre,ein kar som stjal stål frå industrijobben og lagra det på loftet,det endte etter mange år og nokre tonn med stål seinare at huset kollapsa,shit happens:)

    Nermer det seg levering av nye bastaniselement?
    Har du prøvd L4 på Bastanis forresten?
    MAD pre har eg tru på er bra greier.

    Riaatrinnet mitt bruker to par 6sl7 røyr,som jo er i familie med 6sn7,knallbra røyrtype i riktig krets.

    Mvh.
    Viss man ikke trenger de ekstra kreftene i M800 så synes jeg L4 er bedre på alt,rett og slett en av de mest engasjerende og musikalske forsterkere jeg har hørt,og så veeeldig allround med tanke på musikkstil.

    Haha ;D ,høres vel ut som en sunnmøring det der ;D

    Har fått de nye Bastanis Chrystal ja,har sikkert mindre enn 20 timer på de,men de er allerede bedre enn de gamle.Enda mindre forvrengning,som må vere rekordlav i utgangspunktet på standard 12",og mer organisk og naturlig klang+masse annet.Har ikke prøvt med L4en på de enda.

    Mvh
    Rune
     

    patro

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.08.2007
    Innlegg
    499
    Antall liker
    78
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    21
    Må bare få stemme med i lovordene om L4, det er en fantastisk engasjerende, dynamisk og levende formidling i den forsterkeren! Den driver bedre mine ProAc Resp 2.5 enn noen annen forsterker som har vært i huset (Conrad-Johnson, Accuphase) - og det beste er at jeg kjenner jeg har falt til ro - denne blir her og er mer enn nok av hva jeg trenger! Får håpe Olbor ikke angrer altfor mye ... :)

    mvh
    Per A
     

    Ole Borgenvik

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.10.2010
    Innlegg
    730
    Antall liker
    413
    Sted
    Sandefjord
    Godt du er fornøyd Patro. :)
    Neida, angrer ikke jeg! Ble så inni granskauen rått med 250w på RF-63, men at det er en herlig amp er det ingen som helst(!) tvil om!

    Liker veldig godt at du er fornøyd! Alltid godt å høre om et vellykket kjøp. :)

    Mvh. Ole
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.415
    Antall liker
    1.114
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    14
    Rune S skrev:
    Da spiller jeg med Audio Note L4 på Von Schweikert VR-35.Han er en luring han Andy ;)
    Skulle helst hatt L6 på desse høytalerene som har ca 90dB følsomhet,men L4en imponerer,trodde ikke den skulle drive høytalerene så bra.
    L4en kommer høyt opp på min liste over hva jeg anser som klassiske gode hifiprodukter uavhengig av pris,et lite smykke av en forsterker :)

    Nå kan du angre Jan Olav :D ;D
    Har angret helt siden jeg tok beslutningen om å selge den, men jeg måtte ta et valg, og det var egentlig ikke så vanskelig når alt kom til alt. ;)
    Min egen 300b amp er et hav bedre på detaljer, presisjon og oppløsning oppover i registeret.
    L4 har strammere bass, spiller dypere, kan spille mye høyere, men mangler de andre egenskapene som DIY 300B blokka mi har. :)

    Kan føye til at hadde jeg hatt større bortlagringsplass, samt ENORMT MASSE PENGER, så hadde jeg ikke solgt den. ;)

    Godt å høre at den kom til et hjem som vet å verdsette den. :D Bedre EL34 amp enn L4 hadde vært moro å hørt.
     

    James

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.06.2006
    Innlegg
    726
    Antall liker
    70
    Sted
    Stord
    Torget vurderinger
    8
    Har på lån en ikke så vanlig doning her på berget. Vet ikke hvor mange som har stiftet bekjentskap med CDT3? Det er bare en ting å si. Det er et skikkelig dritt-drev. Ikke fordi det er dårlig, men fordi det blir en hinsides nedtur når det forsvinner ut av bula igjen. Nå kjenner jeg rimelig godt både CDT1 og CDT2. Og dette tar steget ytterligere opp.
     

    Vedlegg

    James

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.06.2006
    Innlegg
    726
    Antall liker
    70
    Sted
    Stord
    Torget vurderinger
    8
    Småpenger må vete... Rangerer TentLaben sånn ca. med CDT2. CDT2'ene låter litt forskjellig ut fra alder også. Siste versjon spiller nok kanskje hakket bedre en Tent'en slik den står nå. Spørs om det er mer å hente ut av TentLaben. Men CDT3 ønsker jeg meg til Jul neste år. Skal informere kjerringa med en gang slik at hun kommer i gang med sparingen... ;D
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    james skrev:
    Småpenger må vete... Rangerer TentLaben sånn ca. med CDT2. CDT2'ene låter litt forskjellig ut fra alder også. Siste versjon spiller nok kanskje hakket bedre en Tent'en slik den står nå. Spørs om det er mer å hente ut av TentLaben. Men CDT3 ønsker jeg meg til Jul neste år. Skal informere kjerringa med en gang slik at hun kommer i gang med sparingen... ;D
    ;D ;D

    /jan
     

    Ludo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    3.032
    Antall liker
    545
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    1
    Og jeg som har kutta ut CD-drevet totalt!! Skamme seg skulle jeg :)
     

    Ludo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    3.032
    Antall liker
    545
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    1
    Forresten - er det noen av dere som har testa L6 poweramp'en?
     

    Ludo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    3.032
    Antall liker
    545
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    1
    Meget mulig, det er en liten verden for oss hifi-tullinger ;D
     

    Ludo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    3.032
    Antall liker
    545
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    1
    Har lest litt mer om L6 fra www.audionotekits.com. Tror disse skal kunne hamle opp med det meste egentlig, kan man få får mye AN-krefter tro? ;D

    “The L6 70W EL34 amplifier from AudioNoteKits shows off the stunning sonics that can be achieved with a high power CLASS AB1 Tube Amplifier in a pentode configuration.”
     

    Ludo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    3.032
    Antall liker
    545
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    1
    Man kan også få den med noe som kalles C-core trafo, skal visstnok gjøre det hele enda råere :)


    "The L6 EL34 is also available with our optional custom designed C-Core output transformers, specifically designed for our EL34 output stages.
    They are mounted in a 3mm aluminum bracket and extend the frequency response through both the lower and higher registers."


    Her ser man den ferdig implementert!




    Og her er det en L6 @ stereoider ;D
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Pris på herligheta ?

    Og ser jo ikke feil ut med c-core, selv om det sikkert koster noen lapper mer ;)

    /jan
     

    Ludo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    3.032
    Antall liker
    545
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    1
    Hakke peil hva det koster, sikker langt utenfor både min og konas lommebok ;D

    Men vakkert er det, AN vet å produsere fristende elektronikk for de som synes at sånt kan kalles det ;)
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.415
    Antall liker
    1.114
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    14
    JanR skrev:
    JanOlav skrev:
    Takk for hjelpen, alt i orden nå. :D
    Bare hyggelig 8)


    Hva var problemet ?
    Ser jo ikke mest avansert ut den der.

    /jan
    Nei, ikke avansert, derimot alt for enkel. ;D
    Når man skifter batteriene så må den søke komponentet inn på nytt om det går over 30 sekunder. Når man ikke har rutine i skifte av batterier så blir de jo til slutt helt tom, og da står man der.
    Husket ikke helt hvilke knapper jeg skulle trykke på, men nå vet jeg. 8) 8)
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    JanOlav skrev:
    JanR skrev:
    JanOlav skrev:
    Takk for hjelpen, alt i orden nå. :D
    Bare hyggelig 8)


    Hva var problemet ?
    Ser jo ikke mest avansert ut den der.

    /jan
    Nei, ikke avansert, derimot alt for enkel. ;D
    Når man skifter batteriene så må den søke komponentet inn på nytt om det går over 30 sekunder. Når man ikke har rutine i skifte av batterier så blir de jo til slutt helt tom, og da står man der.
    Husket ikke helt hvilke knapper jeg skulle trykke på, men nå vet jeg. 8) 8)
    Sånn å forstå ja :)
    Huske til neste gang nå da ;)

    /jan
     

    Ludo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    3.032
    Antall liker
    545
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    1
    Fjernkontrollen finnes vel på Biltema med mindre det er en utgått modell...
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn