Audio Notes venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • VB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2009
    Innlegg
    1.808
    Antall liker
    1.379
    Wowser! M5!

    Går ut fra at det kommer noen ord etterhvert om lyden vs forforsterkere som du har eller har hatt før. Jeg har ikke noe fabrikkbygd AN og lever for det meste "vikariøst" gjennom beskrivelsene til de som faktisk har det.
     

    sonicfrontiers

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    819
    Antall liker
    257
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    3
    Wowser! M5!

    Går ut fra at det kommer noen ord etterhvert om lyden vs forforsterkere som du har eller har hatt før. Jeg har ikke noe fabrikkbygd AN og lever for det meste "vikariøst" gjennom beskrivelsene til de som faktisk har det.
    Når jeg har fått kjørt den noen timer (dager) til så kan jeg komme med en tilbakemelding.
    Førsteintrykket er BARE SÅ BRA 😊

    Sonicfrontiers
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.415
    Antall liker
    1.114
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    14
    Hadde sett meg en M3 Phono, men med et godt tilbud på en brukt M5 Phono under ett år gammel ble det denne.
    Nå venter jeg bare på ny front. Sølv 😊

    Sonicfrontiers
    Jeg var aldri i tvil da jeg kjøpte mitt første komponent fra AN, det skulle være i sølv. Synes det er flott 🤗
    Gratulerer igjen!
     

    sonicfrontiers

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    819
    Antall liker
    257
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    3
    Jeg var aldri i tvil da jeg kjøpte mitt første komponent fra AN, det skulle være i sølv. Synes det er flott 🤗
    Gratulerer igjen!
    Det er sikkert mange som liker svart også, og det er jo godt at en har valget 👍😊.
    snakket med «Stereofil« i dag. Jeg forstod det at det gikk 14 dager å få ny front. Ny front tar 8 uker.
    Så blir litt venting til, men ikke noe problem. Jeg har jo forstekeren og spiller musikk 🎶

    Sonicfrontiers
     

    VB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2009
    Innlegg
    1.808
    Antall liker
    1.379
    Så et bilde som bambadoo la ut i "innmat-tråden" av en ny Audio Note meishu tonmeister eller det som sannsynligvis blir konzertmeister eller kapellmeister hvis jeg har forstått det riktig. Uansett så ser jeg jo at de har begynt å bruke durepotmeter i glødinga til utgangsrørene. Hva skal det bety? Har regulering plutselig blitt dårlig nå eller ønsker de å tilføre "harmonics" for å gjøre lyden varmere kanskje? Slik glødeforsyninga ser ut så er det bare brulikeretting - 2 x kondensatorer (parallell går jeg ut fra) og så rett til durepotmeter.
    an7.jpg
     

    amason

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2017
    Innlegg
    2.431
    Antall liker
    1.981
    Torget vurderinger
    8
    Hei ser på et par AN med ‘oppgraderte’ utvendig delefilter men bildene sier meg lite så flott
    IMG_8010.jpeg
    IMG_8007.jpeg
    IMG_8006.jpeg
    IMG_8009.jpeg
    IMG_8008.jpeg
    med noen innspill. Målinger skal vist være AN Spec.
     

    VB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2009
    Innlegg
    1.808
    Antall liker
    1.379
    Er det et spørsmål inni der et sted? Som f.eks. om det hjemmelagede delefilteret er like bra, bedre eller dårligere enn originalt?
     

    amason

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2017
    Innlegg
    2.431
    Antall liker
    1.981
    Torget vurderinger
    8
    Er det et spørsmål inni der et sted? Som f.eks. om det hjemmelagede delefilteret er like bra, bedre eller dårligere enn originalt?
    Ja håper vel at noen kanskje kjenner igjen delene som er brukt etc, vet ikke hvordan et originalt filter ser ut men utifra selger så skal det være et påkostet filter med AN Spec
     

    VB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2009
    Innlegg
    1.808
    Antall liker
    1.379
    RearPanelFitting01.jpg
    3943478-2866c1ce-audio-note-ane-speakers-alnico-magnets-and-silver-voice-coil-hemp-drivers-ext...jpg


    Hvis det er AN-E modellen så så de gamle delefiltrene ut sånn som på det øverste bildet, mens de nye ser ut som på det nederste.

    Ser jo at det er brukt "bedre" deler i "ditt" delefilter, men om lyden er bedre er en annen sak. Et av poengene med de originale delefilterene er at de har justerbare motstander til diskanten for å få best mulig matching mellom høyttalerne og til en optimalisert referanse hos AN.

    Personlig hadde jeg aldri kjøpt AN-høyttalere med uoriginale delefiltre, men det er sikkert noen på sentralen som mener det motsatte.....

    Hadde jeg fått med de gamle delefiltrene på kjøpet så kunne jeg kanskje ha vurdert det.
     

    VB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2009
    Innlegg
    1.808
    Antall liker
    1.379
    Må jo bare melde meg inn som venn.
    Har startet i det små med en oppgradert 2-1x dac.
    For å holde det kort: før hørte jeg lyd, nå hører jeg Vakker musikk
    Gratulerer med dac'en! ("pun intended" som de sier).

    Hvilke rør er det som står i og hva for slags komponenter har du ellers i anlegget ditt?
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.716
    Antall liker
    11.185
    Torget vurderinger
    2
    Gratulerer med dac'en! ("pun intended" som de sier).

    Hvilke rør er det som står i og hva for slags komponenter har du ellers i anlegget ditt?
    Ikke tenk så mye; FØL!! ;)

    I aften har jeg hatt middagsgjester, det skal ikke stikkes under en stol at det ble konsumert en del alkohol, og når gjestene har forlatt stedet, ender jeg med tung blues og mørke i huset.
    Det er et drivverk fra ProJect, det er en filterløs DAC/pre fra AMR, en Audio Note P3 Tonmeister og et par AN-E SPx-HE, og det er Stevie Ray Vaughan, eller SRV som han fort kalles i musikkens verden, so leverer livsgleden....
    Takker så mye for muligheten til å oppleve musiken så levende, så nær, så grenseløs.

    :love:
     

    Amou

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.08.2018
    Innlegg
    525
    Antall liker
    1.033
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    3
    Ikke tenk så mye; FØL!! ;)

    I aften har jeg hatt middagsgjester, det skal ikke stikkes under en stol at det ble konsumert en del alkohol, og når gjestene har forlatt stedet, ender jeg med tung blues og mørke i huset.
    Det er et drivverk fra ProJect, det er en filterløs DAC/pre fra AMR, en Audio Note P3 Tonmeister og et par AN-E SPx-HE, og det er Stevie Ray Vaughan, eller SRV som han fort kalles i musikkens verden, so leverer livsgleden....
    Takker så mye for muligheten til å oppleve musiken så levende, så nær, så grenseløs.

    :love:
    Må låte magisk det. Alltid digg med et mørkt hus etter et godt lag, skru på anlegget for bare å drømme seg inn i musikken. Drømmer om et AN oppsett i underetg når ungdommen flytter ut og plassen blir frigitt. Må si den forsterkeren din er høyt oppe på den listen. Må begynne prioriteringen nå, så løser nok det seg når den tiden kommer :cool: 🤟
     

    jabbalabba

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.04.2006
    Innlegg
    200
    Antall liker
    159
    Gratulerer med dac'en! ("pun intended" som de sier).

    Hvilke rør er det som står i og hva for slags komponenter har du ellers i anlegget ditt?
    Ifølge forrige eier står det NOS Mullard rør i denne. Jeg er litt grønn på rør, men dette låter fortreffelig.
    Resten av hoved anlegget er en ASR emitter excl. og Vienna Beethoven concert grand se.
    Foret av en enkel NAD streamer som henter musikken fra en mac.med Roon.
    Har også en vintage thorens td 125 mk ii med sme arm og Denon DL-103, samt Sony cdp-505es når jeg har lyst til å snurre ett fysisk medium eller kjenne på litt nostalgi
     

    jabbalabba

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.04.2006
    Innlegg
    200
    Antall liker
    159
    Ikke tenk så mye; FØL!! ;)

    I aften har jeg hatt middagsgjester, det skal ikke stikkes under en stol at det ble konsumert en del alkohol, og når gjestene har forlatt stedet, ender jeg med tung blues og mørke i huset.
    Det er et drivverk fra ProJect, det er en filterløs DAC/pre fra AMR, en Audio Note P3 Tonmeister og et par AN-E SPx-HE, og det er Stevie Ray Vaughan, eller SRV som han fort kalles i musikkens verden, so leverer livsgleden....
    Takker så mye for muligheten til å oppleve musiken så levende, så nær, så grenseløs.

    :love:
    Hærlig 🤘
    Jeg selv sovnet i lyttestolen i 20-21 tiden en gang, etter en lang uke med søvn underskudd.
    For så å våkne nå, sette på noe sløy og avslappende musikk og nyte livet igjen 🥳
     

    VB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2009
    Innlegg
    1.808
    Antall liker
    1.379
    Ikke tenk så mye; FØL!! ;)

    I aften har jeg hatt middagsgjester, det skal ikke stikkes under en stol at det ble konsumert en del alkohol, og når gjestene har forlatt stedet, ender jeg med tung blues og mørke i huset.
    Det er et drivverk fra ProJect, det er en filterløs DAC/pre fra AMR, en Audio Note P3 Tonmeister og et par AN-E SPx-HE, og det er Stevie Ray Vaughan, eller SRV som han fort kalles i musikkens verden, so leverer livsgleden....
    Takker så mye for muligheten til å oppleve musiken så levende, så nær, så grenseløs.

    :love:
    Du er jo verre enn Dionysos!

    Project RS2 T https://v2.stereotimes.com/post/project-cd-box-rs2-transport/
     

    VB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2009
    Innlegg
    1.808
    Antall liker
    1.379
    Ifølge forrige eier står det NOS Mullard rør i denne. Jeg er litt grønn på rør, men dette låter fortreffelig.
    Resten av hoved anlegget er en ASR emitter excl. og Vienna Beethoven concert grand se.
    Foret av en enkel NAD streamer som henter musikken fra en mac.med Roon.
    Har også en vintage thorens td 125 mk ii med sme arm og Denon DL-103, samt Sony cdp-505es når jeg har lyst til å snurre ett fysisk medium eller kjenne på litt nostalgi
    Takk for svar. Mullard er fantastisk.

    Alltid interessant å vite sammensetninga av hele anlegget. Synergi er definitivt et reelt fenomen. Kanskje den der NAD'en du har er et røverkjøp. Hvem vet?
     

    jabbalabba

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.04.2006
    Innlegg
    200
    Antall liker
    159
    NAD saken fungerer helt topp, ble bedre lyd enn direkte fra pc når jeg testet dette mot Pontus'en (før jeg kjøpte AN dac'en).
    Den innebygde dac'en i NAD'en var ikke mye å skryte av da (måtte jo teste den og)
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.716
    Antall liker
    11.185
    Torget vurderinger
    2
    NAD saken fungerer helt topp, ble bedre lyd enn direkte fra pc når jeg testet dette mot Pontus'en (før jeg kjøpte AN dac'en).
    Den innebygde dac'en i NAD'en var ikke mye å skryte av da (måtte jo teste den og)
    Jeg har også en helt enkel streamer, når jeg kjører den digitalt til en god DAC, spiller det helt supert.

    Nå har den stått påslått så og si uavbrutt siden 2016, ikke hatt problemer med den overhodet. Joda, CD spiller hakket bedre, men streaming gir uansett musikkglede i bøtter og spann. :)
     

    jabbalabba

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.04.2006
    Innlegg
    200
    Antall liker
    159
    Hvis jeg føler meg dristig en dag så kanskje jeg modifiserer 505'en slik at det blir coax istedenfor optisk ut iom det er 2 coax innganger på AN. Skal visstnok ikke være en stor sak, men litt gøy å ha den orginal også. Så får jeg se hva en gjør med tiden, om nyskjerrigheten lar meg overtale.
    Enn så lenge er jeg mer en stor fornøyd med coax ut av NAD'en 👌
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.716
    Antall liker
    11.185
    Torget vurderinger
    2
    Hvis jeg føler meg dristig en dag så kanskje jeg modifiserer 505'en slik at det blir coax istedenfor optisk ut iom det er 2 coax innganger på AN. Skal visstnok ikke være en stor sak, men litt gøy å ha den orginal også. Så får jeg se hva en gjør med tiden, om nyskjerrigheten lar meg overtale.
    Enn så lenge er jeg mer en stor fornøyd med coax ut av NAD'en 👌
    2 digitalinnganger på en Audio Note!?!?! :eek: Helligbrøde!!:geek:
     

    jabbalabba

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.04.2006
    Innlegg
    200
    Antall liker
    159
    Hehe, men ingen mulighet for å velge inngang etter det jeg kan se. Heller ikke på utgangene (er 2 sett rca utganger).
     

    jabbalabba

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.04.2006
    Innlegg
    200
    Antall liker
    159
    Tror det er fabrikk bygd, står 2003 eller 2005 som produksjonsdato bak.
    Står 2-1x bak sammen med serienr etc., og kun 2 på fronten.
    Den er blitt modifisert på verksted, med kobber kondensatorer (?) på utgangen. Ny strømfordeler ting tang, noen nye motstander etc. Jeg er som du skjønner litt grønn på innmat 😂
    0F7680CB-FED6-424E-8A9E-25A0E4EEAD47.jpeg
    IMG_20231107_223810_791.jpg
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn