Audio Notes venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Oslo2

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    29.11.2004
    Innlegg
    813
    Antall liker
    133
    Torget vurderinger
    2
    Litt av et oppsett du har der Oslo2 ! Gratulerer! :)

    Jeg har bare hatt byggesettet AN selger med alnico-element,men likte de utrolig godt.

    Hva syns du om IO pick-upen forresten?
    Syns nesten det er rart de ikke får mer oppmerksomhet når man ser hvor mye dyre pick-up'er mange folk tross alt kjøper.
    Har hatt IO II og IO Gold,og jeg syns de hadde en helt spessiell evne til å dra flotte musikkopplevelser utav rillene på alt av innspillinger.
    Takk Rune! Jeg har spilt under 10 timer på IO1 og SUT3. Nå venter jeg på en Arm-3, så foreløpig spiller den på en SME 321S. Vet ikke om det er en match på papiret, men det virker bra. Nå venter jeg også på signalkabler, så det er for tidlig å gi en klar vurdering av pick-up'en. Før IO1 hadde jeg VdH Frog Gold, som er det nærmeste i kvalitet som jeg har spilt på over tid. Umiddelbart merker jeg at IO1 spiller med samme transparens men med varmere og fyldigere lyd enn VdH. Om det skyldes kombinasjonen med SME eller andre ting vet jeg ikke enda. Kommer gjerne tilbake til en vurdering nå jeg har fått arm og kabler på plass, samt litt mer innspillingstid og erfaring med oppsettet.
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.569
    Antall liker
    1.241
    Torget vurderinger
    11
    Ser den nye 'billig' armen til AN får gode tilbakemeldinger. Blir spennende å høre hva du syns.
    Men som du sier så er pick-up og step-up langt unna innspillt.

    Er høytalerene og Meishuen også ganske ferske/lite brukt ?
    Uansett,tipper det oppsettet ditt allerede formidler store musikkopplevelser på løpende bånd,og med mer bruk blir det bare enda bedre :)
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.716
    Antall liker
    11.187
    Torget vurderinger
    2
    :) ALLE hifi-entusiaster er en døende rase, dessverre, akkurat det fenomenet kan ikke klistres på kun subjektivistene...
    Helt enig men folk vil fortsatt lytte til musikk og i en enda større grad en tidligere.

    -BB-
    Musikk?
    Har du høyrt dei lydprodukta som spelast for tida?
    Er vel litt usikker på eksakt hva BB mente med dette innlegget, men tror det var ment i retning av at folk helst vil ha målekorrekte produkter, i stedet for "forvrengningsmonstre".

    Selv tror jeg nok at folk ønsker seg litt forskjellig, men det koker ned til at det som engasjerer hver og en av oss, er det vi selv ønsker å ha i hus til egen fornøyelse. Selv er og forblir jeg nok en som digger disse udde produktene som måler dustedårlig, men som samtidig finner fram gliset i mitt stadig mer rynkede oppsyn.
     

    Oslo2

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    29.11.2004
    Innlegg
    813
    Antall liker
    133
    Torget vurderinger
    2
    Ser den nye 'billig' armen til AN får gode tilbakemeldinger. Blir spennende å høre hva du syns.
    Men som du sier så er pick-up og step-up langt unna innspillt.

    Er høytalerene og Meishuen også ganske ferske/lite brukt ?
    Uansett,tipper det oppsettet ditt allerede formidler store musikkopplevelser på løpende bånd,og med mer bruk blir det bare enda bedre :)
    Høyttalerne kom først, rett før jul, så de er nok innspilt nå. Så fikk jeg Meishu og DAC for ca en måned siden, høyttalerkabel, pick-up og SUT kom for en uke siden og nå venter jeg på arm og signalkabler. Anlegget spiller helt magisk. Nå var jeg godt vant med Tannoy og Manley 300B, men Audio Note har en egen evne til å spille musikken som om du får et innblikk fra innsiden. Du lytter liksom ikke distansert og analytisk, det hele blir nærværende og helhetlig.
     

    veleik

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.12.2006
    Innlegg
    368
    Antall liker
    387
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    8
    Dere som kjenner AN-dacene. Tror dere en 2.1x mkII ( ikke balanced eller signature) vil profitere på en Border Patrol strømforsyning? Vil den komme noe nærmere en signature da?

    Mvh Veleik
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.716
    Antall liker
    11.187
    Torget vurderinger
    2
    Dere som kjenner AN-dacene. Tror dere en 2.1x mkII ( ikke balanced eller signature) vil profitere på en Border Patrol strømforsyning? Vil den komme noe nærmere en signature da?

    Mvh Veleik
    Ja det tror jeg. Det er mest på strømforsyning AN sparer inn på dette nivået (Level2), så et stivere power-supply vil normalt sett gi bedre innsyn og detaljering, samt bedre kontroll over hele frekvensområdet. Men merk at dette kun er kvalifisert gjetting, basert på hva jeg tidligere har opplevd med forbedret strømforsyning. BP lager jo svingode slike.
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.956
    Antall liker
    13.300
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    Gary på BP har inngående kjennskap til AN og disse powersupplyene var tiltenkt AN og Audio Innovation
    Kjørte selv med ombygde AN Quest med MB externe powersupply
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.716
    Antall liker
    11.187
    Torget vurderinger
    2

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.569
    Antall liker
    1.241
    Torget vurderinger
    11
    Håkon,ganske omfattende skriveri ja:) Men jeg syns det er fint han deler. Var en del interesant avstikkere i testen.

    Er det sånn å forstå at du kommer med en test av en grom DAC? :) Eller er det top-secret? :D
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.716
    Antall liker
    11.187
    Torget vurderinger
    2
    Håkon,ganske omfattende skriveri ja:) Men jeg syns det er fint han deler. Var en del interesant avstikkere i testen.

    Er det sånn å forstå at du kommer med en test av en grom DAC? :) Eller er det top-secret? :D
    Ingen hemmeligheter her i går'n... :)
    AN har i sin generøsitet lånt meg en DAC 5 Special så jeg kan bruke blomsterspråket alt jeg makter. Det setter jeg umåtelig pris på, men artikkelen vil ta litt tid, da jeg har tenkt til å drasse den med meg til flere interessante oppsett, for å få et totalinntrykk fra flere enn bare mitt eget oppsett. Og i disse coronatider tar sånt litt ekstra tid, dessverre.
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.716
    Antall liker
    11.187
    Torget vurderinger
    2
    Send den til Armand så kan han faktisk måle den også.
    Hehe, kan sikkert la ham måle på den. Det er vel ingen hemmelighet at det måler hårreisende dårlig, så ærlig talt er jeg i tvil om poenget med en sånn måling, da. :)
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.155
    Antall liker
    10.663
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Jo det er da en hemmelighet :)
    Kanskje noen av målingene kan gi svar på hvorfor en slik låter bra eller annerledes?
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.716
    Antall liker
    11.187
    Torget vurderinger
    2
    Jo det er da en hemmelighet :)
    Kanskje noen av målingene kan gi svar på hvorfor en slik låter bra eller annerledes?
    Nja... Det finnes en del målinger fra Martin Colloms, og han har hittil ikke presentert hvorfor det spiller såpass overbevisende, men han uttrykker sin forvirring over at det faktisk kan spille som det gjør, til tross for en ekstrem forvrengning.
    Jeg synes på mange måter det er bedre å spørre AN's teknikere om årsakssammenhenger, for det er en formidabel kulturforskjell mellom 0-forvrengningsjegerne og Audio Note. Jeg har diskutert og fått såpass med info fra begge leire, at jeg i dagens situasjon ikke ser særlige muligheter for at de kan komme til noen form av enighet om årsak og virkning.
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.716
    Antall liker
    11.187
    Torget vurderinger
    2
    Jo det er da en hemmelighet :)
    Kanskje noen av målingene kan gi svar på hvorfor en slik låter bra eller annerledes?
    Det er heller ingen hemmelighet. Enorme mengder 2`ndre harmoniske forvregninger.

    -BB-
    Denne forenklingen blir ikke mer virkelig, uansett hvor mange ganger den gjentas, altså, det er fortsatt bare en forenkling av noe betydelig mer komplekst. Men ærlig talt er jeg lut lei av denne debatten, jeg lytter heller til musikken slik den gleder meg aller mest.
     

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.437
    Antall liker
    12.549
    Sted
    Sørlandet
    Jo det er da en hemmelighet :)
    Kanskje noen av målingene kan gi svar på hvorfor en slik låter bra eller annerledes?
    Det er heller ingen hemmelighet. Enorme mengder 2`ndre harmoniske forvregninger.

    -BB-
    Denne forenklingen blir ikke mer virkelig, uansett hvor mange ganger den gjentas, altså, det er fortsatt bare en forenkling av noe betydelig mer komplekst. Men ærlig talt er jeg lut lei av denne debatten, jeg lytter heller til musikken slik den gleder meg aller mest.
    Har du noen annen forklaring så kom gjerne med den. Jeg lytter. Selv mener jeg det ikke finnes noen som helst grunn for å lete særlig lengre eller komplisere det ytterligere. Både målinger og lytteinntrykk bekrefter dette. Mengder med ørevennlig forvregning = høyere pris = dårlige målinger = gode kritikker.

    -BB-
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.716
    Antall liker
    11.187
    Torget vurderinger
    2
    Jo det er da en hemmelighet :)
    Kanskje noen av målingene kan gi svar på hvorfor en slik låter bra eller annerledes?
    Det er heller ingen hemmelighet. Enorme mengder 2`ndre harmoniske forvregninger.

    -BB-
    Denne forenklingen blir ikke mer virkelig, uansett hvor mange ganger den gjentas, altså, det er fortsatt bare en forenkling av noe betydelig mer komplekst. Men ærlig talt er jeg lut lei av denne debatten, jeg lytter heller til musikken slik den gleder meg aller mest.
    Har du noen annen forklaring så kom gjerne med den. Jeg lytter. Selv mener jeg det ikke finnes noen som helst grunn for å lete særlig lengre eller komplisere det ytterligere. Både målinger og lytteinntrykk bekrefter dette. Mengder med ørevennlig forvregning = høyere pris = dårlige målinger = gode kritikker.

    -BB-
    Jeg besitter ikke nok kunnskaper. Men såpass kan jeg si deg, at jeg har snakket inngående med teknikerne ved Audio Note ved flere anledninger, og de folka besitter kunnskaper ut over det normale, for å si det forsiktig. Så denne forenklingen, er det best å la ligge. Lurer du på noe i sakens anledning er AN stort sett veldig imøtekommende og villige til å dele sin kunnskap.
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.155
    Antall liker
    10.663
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Har også snakket med teknikere hos AN og det er flinke folk der. Grove har jeg til og med vært på fisketur i småbåt med og utrolig hyggelig kar.
    Mye er salgstaktikk som ikke nødvendigvis teknikerene står inne for også, men kundene ønsker å høre det. ("sound of silver") etc. Jeg tror ikke de har noe imot at et produkt blir målt. De måler jo ting selv også. Skjønner heller ikke frykten for å få et ikke menneskelig instrument til å vurdere en hifi komponent.

    PS: Har eid en bråte med AN produkter og har fremdeles noe igjen så er en AN venn, men halleluja roperten inni meg har roet seg noe etterhvert som kunnskapsnivået stiger og alternativer har kommet inn i huset for sammenligning.
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.716
    Antall liker
    11.187
    Torget vurderinger
    2
    Har også snakket med teknikere hos AN og det er flinke folk der. Grove har jeg til og med vært på fisketur i småbåt med og utrolig hyggelig kar.
    Mye er salgstaktikk som ikke nødvendigvis teknikerene står inne for også, men kundene ønsker å høre det. ("sound of silver") etc. Jeg tror ikke de har noe imot at et produkt blir målt. De måler jo ting selv også. Skjønner heller ikke frykten for å få et ikke menneskelig instrument til å vurdere en hifi komponent.

    PS: Har eid en bråte med AN produkter og har fremdeles noe igjen så er en AN venn, men halleluja roperten inni meg har roet seg noe etterhvert som kunnskapsnivået stiger og alternativer har kommet inn i huset for sammenligning.
    Nei, de er ikke redde for målinger overhodet. De har den oppfatning at målingene leses mangelfullt, men bryr seg lite om det. De mener selv å ha en del begrep om årsakssammenhengene, men innrømmer også gjerne at heller ikke de har den fulle oversikten.
    Det ligger en del papers av Andy Grove tilgjengelig på verdensveven, der får man et visst innblikk i tanker, filosofi og teknologi. Grove er hel ved. :)

    For øvrig finnes mange gode årsaker til å foretrekke annet utstyr enn f.eks. AN, det synes jeg er positivt, vi skal bejuble mangfoldigheten, er min oppfatning. Selv har jeg f.eks. et stort, svakt punkt når det gjelder godt skrudd PA, med aktiv deling og klasse-D hele veien.
     

    4-string

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2011
    Innlegg
    5.475
    Antall liker
    9.812
    Sted
    Interiore Simplicitate
    Gleder meg til å lese omtale, det får ta den tid det tar. Det er bare til å gønne på med blomsterspråk! :)

    Målinger er det mer enn nok fokus på ellers. Det ligger i kortene at målinger ikke er AN-vennenes førstepri, de er nok mer opptatt av andre ting. Dette er en vennetråd så da burde det kunne forbli sånn, det må gå an å la venner kose seg med sine ting på egne premisser.
     
    Sist redigert:

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.569
    Antall liker
    1.241
    Torget vurderinger
    11
    Gleder meg til testen kommer på trykk Håkon,og du må for all del ikke slutte å skrive med fargerikt språk og engasjement!

    Og takke meg til hifiutstyr som gjengir farger,liv og engasjement i musikken :)
     
    Sist redigert:

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.437
    Antall liker
    12.549
    Sted
    Sørlandet
    Her er målingene av DAC 5. Gratis fra Hifi Critic:
    Takk. Har lest den famøse testen og sett de vanvittige målingene tidligere. Ganske bekreftende spør du meg.

    "background noise does not seem to injure the listening experience, and might even enhance it"

    -BB-
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.716
    Antall liker
    11.187
    Torget vurderinger
    2
    Her er målingene av DAC 5. Gratis fra Hifi Critic:
    Takk. Har lest den famøse testen og sett de vanvittige målingene tidligere. Ganske bekreftende spør du meg.

    "background noise does not seem to injure the listening experience, and might even enhance it"

    -BB-
    Mener jeg har linket til denne tidligere også.

    Selv er jeg fortsatt ute av stand til å forstå din agenda BB; det virker nesten på meg som om det er viktig å bevise at produktene er dårlige, og låter dårlig, bare at noen av oss ikke forstår det, og må advares for en hver pris.

    Kan vi ikke bare være enige om at verden er som den er, at high end er ALT FOR dyrt, og dessuten måler det av og til helt på trynet i tillegg. Når det gjelder inntrykkene av det som serveres, bør vi likeledes kunne enes om at det ikke kan være feil å like det enten på den ene eller den andre måten, og en hver får avgjøre med seg selv og sin økonomi om det er noe han er villig til å kjøpe seg livsglede for.

    Enkelte særdeles kunnskapsrike bedrifter velger fortsatt å både utvikle, konstruere, måle og underbygge sine "feilaktige" konstruksjoner, og det finnes flere årsaker enn rent monetære. Deal with it.
     

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.437
    Antall liker
    12.549
    Sted
    Sørlandet
    Mener jeg har linket til denne tidligere også.
    Det har du men den kan godt repeteres da den er relativt interessant. "Katastrofemålinger" og subjektive beskrivelser i en og samme test er også fornøyelig lesing.

    Selv er jeg fortsatt ute av stand til å forstå din agenda BB; det virker nesten på meg som om det er viktig å bevise at produktene er dårlige, og låter dårlig, bare at noen av oss ikke forstår det, og må advares for en hver pris.
    Igjen påstår du at jeg skal ha en agenda? Det har jeg ikke. Litt tidligere i denne tråden kommer det et forslag om å sende dacen du skal teste til målinger hos Armand og det syntes jeg er en god ide. I det minste får vi da muligheten for enda en interessant diskusjon om hvorfor et apparat som åpenbart har store tekniske utfordringer kan låte så forbannet bra og riktig. Kanskje vi til og med kan få et svar denne gangen? Det er der vi to er uenige ikke sant? Så fremt jeg har en agenda så er den at jeg forsøker å forstå.

    Kan vi ikke bare være enige om at verden er som den er, at high end er ALT FOR dyrt, og dessuten måler det av og til helt på trynet i tillegg. Når det gjelder inntrykkene av det som serveres, bør vi likeledes kunne enes om at det ikke kan være feil å like det enten på den ene eller den andre måten, og en hver får avgjøre med seg selv og sin økonomi om det er noe han er villig til å kjøpe seg livsglede for.
    Enig! Og man skal heller ikke kimse av eierglede. Selv får jeg økt eierglede av godt utført arbeid og god kvalitet. Med økt prislapp så forlanger jeg mer, enkelt og greit.

    Enkelte særdeles kunnskapsrike bedrifter velger fortsatt å både utvikle, konstruere, måle og underbygge sine "feilaktige" konstruksjoner, og det finnes flere årsaker enn rent monetære. Deal with it.
    Er dem da særdeles kunnskapsrike eller står dem fast? Når det gjelder Audio Note så har dem i det minste en glimrende business ide og det gir jeg dem all ære for! Å drive lønnsomt (monetært) er i dag en prestasjon i seg selv.

    Mvh
    -BB-
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.569
    Antall liker
    1.241
    Torget vurderinger
    11
    Hvorfor har du platespiller BB ? Måler ikke de fleste leddene i den lydkilden katastrofe ?
    :)
     

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.437
    Antall liker
    12.549
    Sted
    Sørlandet
    Hvorfor har du platespiller BB ? Måler ikke de fleste leddene i den lydkilden katastrofe ?
    :)
    Takk som spør,

    Jeg har ingen problemer med å innrømme at jeg liker vinyl. Jeg liker å kjøpe vinyl, jeg digger å se på flotte platecovere. Jeg liker også det fysiske og det taktile med vinyl. Det å stikke ned på platesjappa, måtte reise seg opp fra stolen, lete, bla, titte, mimre, montere, vaske og snurre. Jeg digger vinyl av en rekke grunner og ikke en av dem er pga hvordan det låter eller måler.

    -BB-
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.569
    Antall liker
    1.241
    Torget vurderinger
    11
    Ja,det er en ekstra herlig dimensjon det med det fysiske med vinyl,cover,finne skatter på bruktsjapper,osv. :)

    Jeg syns vel fortsatt at analogt på sitt beste gir en musikkopplevelse av større troverdighet enn det jeg har hørt med digitalt.
    Men jeg misliker i grunnen dette med støy fra brukte plater,som jeg har mest av,jobb med å lette på ræva og snu platene :D ,innergroove blæææ , er arminnstillingene bra nok? ,er stifta utstlitt ? ,osv

    Det er ca 30år siden jeg begynte å stusse i forskjeler analogt vs digitalt.Hvorfor cd som jeg hele tiden ble fortalt målte og var perfekt,lignet mindre på hvordan ting låt live enn det jeg opplevde med en simpel Rega Planar 2 med Bias pick-up.Hvorfor den platekomboen dro meg inni musikken og engasjerte meg,slik live musikk alltid gjør,bedre enn diverse digitale perfekte ting som ble testet.

    Jeg tror jeg vet hvorfor AN sine digital løsninger kommuniserer musikk mer likt analogt,men når jeg har prøvt diskutere dette med våre venner i 'målemafiaen' :) så virker de ikke spessielt åpne for poengene og argumentene. Man blir som subjektivist(altså en som stoler aller mest på egne ører) trykkt ned av argument om at man lar seg lure fordi, -" se på desse målingene! "

    Viss du tenker egne musikkopplevelser,hva gir deg de største opplevelsene,vinylriggen eller digitalriggen?
     

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.437
    Antall liker
    12.549
    Sted
    Sørlandet
    Viss du tenker egne musikkopplevelser,hva gir deg de største opplevelsene,vinylriggen eller digitalriggen?
    Er spørsmålet rettet til meg så takker jeg igjen for at du spør,

    Musikkopplevelsene er avhengig av mer en anlegget det spilles på. Tid, sted, dagsform for å nevne noe. En sang på en helt enkel DAB radio kan gi meg frysninger. Det samme er det med kjøreopplevelsen med feks en Porsche. Den er mer morro å kjøre når man er på tur med andre, kjører den på bane, kjører på flotte vestlandsveier, når solen skinner og/eller når man har en hyggelig passasjer.

    Jeg er en ivrig konsertgjenger og jeg har fortsatt til gode å høre et anlegg som er i nærheten av å gjengi det man opplever på konsert. Audio Note er ikke her nærmere en konsertopplevelse en noen andre.

    De objektive lydopplevelsene er utvilsomt sterkere på digitalriggen. Der er det ingen hørbar støy og ingen plater som må snus. Musikkutvalget er uendelig stort og tilgangen så utrolig brukervennlig.

    Til nå har jeg til gode å møte noen som mener at vinyl låter bedre en digitalt hos meg. Det låter annerledes ja... men ikke bedre. Det låter koseligere.. men ikke like detaljert. Vinyl vekker kanskje opp nostalgiske minner... men frembringer ikke flere tårer eller mer gåsehud en digitalt.

    -BB-
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.716
    Antall liker
    11.187
    Torget vurderinger
    2
    Det har du men den kan godt repeteres da den er relativt interessant. "Katastrofemålinger" og subjektive beskrivelser i en og samme test er også fornøyelig lesing.



    Igjen påstår du at jeg skal ha en agenda? Det har jeg ikke. Litt tidligere i denne tråden kommer det et forslag om å sende dacen du skal teste til målinger hos Armand og det syntes jeg er en god ide. I det minste får vi da muligheten for enda en interessant diskusjon om hvorfor et apparat som åpenbart har store tekniske utfordringer kan låte så forbannet bra og riktig. Kanskje vi til og med kan få et svar denne gangen? Det er der vi to er uenige ikke sant? Så fremt jeg har en agenda så er den at jeg forsøker å forstå.



    Enig! Og man skal heller ikke kimse av eierglede. Selv får jeg økt eierglede av godt utført arbeid og god kvalitet. Med økt prislapp så forlanger jeg mer, enkelt og greit.

    Enkelte særdeles kunnskapsrike bedrifter velger fortsatt å både utvikle, konstruere, måle og underbygge sine "feilaktige" konstruksjoner, og det finnes flere årsaker enn rent monetære. Deal with it.
    Er dem da særdeles kunnskapsrike eller står dem fast? Når det gjelder Audio Note så har dem i det minste en glimrende business ide og det gir jeg dem all ære for! Å drive lønnsomt (monetært) er i dag en prestasjon i seg selv.

    Mvh
    -BB-
    Beklager, jeg forstår at begrepet agenda kan være litt drøyt. Bytter det herved ut mot motivasjon i stedet. Jeg undrer altså litt over motivasjonen, bare.
     

    4-string

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2011
    Innlegg
    5.475
    Antall liker
    9.812
    Sted
    Interiore Simplicitate
    Igjen påstår du at jeg skal ha en agenda? Det har jeg ikke. Litt tidligere i denne tråden kommer det et forslag om å sende dacen du skal teste til målinger hos Armand og det syntes jeg er en god ide. I det minste får vi da muligheten for enda en interessant diskusjon om hvorfor et apparat som åpenbart har store tekniske utfordringer kan låte så forbannet bra og riktig. Kanskje vi til og med kan få et svar denne gangen? Det er der vi to er uenige ikke sant? Så fremt jeg har en agenda så er den at jeg forsøker å forstå.

    Mvh
    -BB-
    Så i din søken etter forståelse velger du AN vennetråd og etterspør målinger der? Right...

    Det er mer enn nok diskusjoner andre steder på HFS som tar for seg det du angivelig prøver å forstå, hvorfor ikke bare la AN-folket få hygge seg i fred?
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.716
    Antall liker
    11.187
    Torget vurderinger
    2
    De objektive lydopplevelsene er utvilsomt sterkere på digitalriggen. Der er det ingen hørbar støy og ingen plater som må snus. Musikkutvalget er uendelig stort og tilgangen så utrolig brukervennlig.


    -BB-
    Tenker vi sier de subjektive lytteopplevelsene, jeg. :)

    Objektivt sett er det vel neppe stort som taler for vinylhelvetet, men opplevelser er i sin natur subjektive, enten opphavet kommer fra en diamant i en vinglete grøft, eller en endeløs rekke 1'ere og 0'er. ;)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn