Audio Notes venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • VB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2009
    Innlegg
    1.809
    Antall liker
    1.385
    Takk for bildene. Flott anlegg. Rene ANK himmelen det der. Sikkert et lunt og varmtlydende rom som passer godt til høyttalerne.
     

    VB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2009
    Innlegg
    1.809
    Antall liker
    1.385
    Hvordan funker L4 pluss forforsterker sammen med såpass lettdrevne høyttalere i et lite rom? Du kan vel ikke dreie volumkontrollen så mye før det blir for høyt kan jeg tenke meg.
     

    Berka

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    194
    Antall liker
    446
    Sted
    Valnesfjord
    Torget vurderinger
    5
    Det kan bli totalt sett høy gain men dette kan reguleres med valg av pickup og mc step-up. I tillegg har jeg eximus dp1 dac med gainkontroll så for meg er det null problem. Men jeg har også høyttalere som fungerer med SET- forsterkere med f.eks. 300B rør.
     

    VB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2009
    Innlegg
    1.809
    Antall liker
    1.385
    Den forforsterkeren din er et monster. I allefall er kassen gedigen. Hva synes du om lyden versus andre forforsterkere som du har hatt innom?
     

    kjellben

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.11.2004
    Innlegg
    433
    Antall liker
    290
    Valnesfjord er jo kjent for sitt Helsesportsenter. Regner med de kommer til deg, når gjestene skal bygges opp mentalt med god musikk på et meget godt anlegg.

    "Save the world from transistors".

    Mvh
    Kjell
     

    Berka

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    194
    Antall liker
    446
    Sted
    Valnesfjord
    Torget vurderinger
    5
    Hei VB! Ja, ANK L4 Mentor tar litt plass, men når man løfter på lokket og ser innholdet så skjønner man at kassen må litt størrelse. Og når det gjelder lyden så mener jeg bestemt at det er forforsterkeren som utgjør forskjellen i anlegget. Har hatt en del forforsterkere opp gjennom årene (Copland, Audion, Sugden Masterclass, AN L3 HiB) i tillegg til forskjellige integrerte/effektforsterkere (både rør og transistor). Mange av disse har spilt sammen med Ref. 3A MM deCapo-i som jeg har hatt i 15 år. Jeg skal ikke bruke for store ord om ANK L4 Mentor men musikken fra høyttalerne har aldri vært så naturlig oppløst og dynamisk tidligere. Jeg er fornøyd :)


    P7110009.jpg
     

    Berka

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    194
    Antall liker
    446
    Sted
    Valnesfjord
    Torget vurderinger
    5
    Valnesfjord er jo kjent for sitt Helsesportsenter. Regner med de kommer til deg, når gjestene skal bygges opp mentalt med god musikk på et meget godt anlegg.

    "Save the world from transistors".

    Mvh
    Kjell
    Har jobbet på Valnesfjord Helsesportssenter i 10 år. Sluttet for 2 år siden.
     

    6bm8

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2005
    Innlegg
    2.020
    Antall liker
    619
    Sted
    Gressvik/Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    Noen som har noe info om hvilken choke som sitter i L3 Phono. Har en riaa her med brudd i choke. Noen som vet type betegnelse og hvor mange H den er på?

    På forhånd takk.
     

    VB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2009
    Innlegg
    1.809
    Antall liker
    1.385
    Hvis den har gullfargede "bell ends" så kan det være denne:

    CHOKE-180 Choke, 20H/50mA, 68x56x58 mm

    Du får måle rent fysisk og se om størrelsen samsvarer.
     

    Berka

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    194
    Antall liker
    446
    Sted
    Valnesfjord
    Torget vurderinger
    5
    Hvis den har gullfargede "bell ends" så kan det være denne:

    CHOKE-180 Choke, 20H/50mA, 68x56x58 mm

    Du får måle rent fysisk og se om størrelsen samsvarer.
    På L3 phono v2 stage kit - master parts list står det Choke 180.
     

    6bm8

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2005
    Innlegg
    2.020
    Antall liker
    619
    Sted
    Gressvik/Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    Hei,
    Takk for info. Den jeg har her er helt sort. Er brudd i choken så vanskelig å få målt.

    Choke 180 ser ut til å være den som du nevner VB. 20H 50mA

    Morten
     

    llars

    Medlem
    Ble medlem
    23.05.2014
    Innlegg
    38
    Antall liker
    128
    Valgets kval

    Har et par Spendor A4 og etter å ha lest Håkons flotte beskrivelse av kombinasjonen med P2 SE Signature klør det i lommeboka. Utfordringen er å velge:
    - P2 SE signatur, trenger uansett ikke mer en en inngang og kan eventuelt kombinere med en streamer/Pre
    eller
    - Audio Note Cobra

    Kan drømme om Meishu Tonmeister, men tror den blir for dyr og den ligger vel ett nivå for høyt i forhold til kvaliteten på høyttaler.
    Hva tenker folket?
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.716
    Antall liker
    11.188
    Torget vurderinger
    2
    Har et par Spendor A4 og etter å ha lest Håkons flotte beskrivelse av kombinasjonen med P2 SE Signature klør det i lommeboka. Utfordringen er å velge:
    - P2 SE signatur, trenger uansett ikke mer en en inngang og kan eventuelt kombinere med en streamer/Pre
    eller
    - Audio Note Cobra

    Kan drømme om Meishu Tonmeister, men tror den blir for dyr og den ligger vel ett nivå for høyt i forhold til kvaliteten på høyttaler.
    Hva tenker folket?
    Jeg tror, av rent praktiske hensyn, at jeg hadde gått for Cobra. Fjernstyring, DAC, flere innganger om du plutselig skulle få det behovet.

    Volumpot'en på P2 kan dessuten med fordel byttes ut med enten faste motstandere, eller en attenuator (Elma-vender f.eks)
    Rimelig sikker på at P2 SE Signature spiller hakket bedre på Spendor, alternativt kan du jo gå for OTO SE Signature evt. SORO SE Sig, men da begynner det vel å koste...

    Og Tonmeister... Jeg tror nok at om du er så dum at du låner den med deg hjem, vil du oppleve at A4 gjør ting du ikke ante de kunne. Og sånt kan bli dyrt.

    Mvh
    Håkon Rognlien
     

    llars

    Medlem
    Ble medlem
    23.05.2014
    Innlegg
    38
    Antall liker
    128
    Jeg tror, av rent praktiske hensyn, at jeg hadde gått for Cobra. Fjernstyring, DAC, flere innganger om du plutselig skulle få det behovet.

    Volumpot'en på P2 kan dessuten med fordel byttes ut med enten faste motstandere, eller en attenuator (Elma-vender f.eks)
    Rimelig sikker på at P2 SE Signature spiller hakket bedre på Spendor
    Vi er vel godt utenfor det praktiske.
    Får se om jeg kan få hørt P2 etterhvert. Sikkert ikke lurt å lytte for mye på Tonmeister.
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.716
    Antall liker
    11.188
    Torget vurderinger
    2
    Jeg tror, av rent praktiske hensyn, at jeg hadde gått for Cobra. Fjernstyring, DAC, flere innganger om du plutselig skulle få det behovet.

    Volumpot'en på P2 kan dessuten med fordel byttes ut med enten faste motstandere, eller en attenuator (Elma-vender f.eks)
    Rimelig sikker på at P2 SE Signature spiller hakket bedre på Spendor

    Får se om jeg kan få hørt P2 etterhvert.
    Bare å si fra :)
     

    llars

    Medlem
    Ble medlem
    23.05.2014
    Innlegg
    38
    Antall liker
    128
    Stor takk til Håkon Rognlien for anledningen til å høre Audio Note P2 SE på Doxa 8.2 Signature. Det låt magisk: Lydbildet var bredt og dypt, stemmer hadde opplevelse av tilstedeværelse. Men først og fremt ble jeg forundret over dynamikken, den var lynraskt uten å være klinisk på noen måte. Det er sjokkerende at 2X15W kan låte slik.

    Vi spilte også et par spor på Audio Notes “rimelige” Dac 0.1x som han hadde på lån. Den låt veldig bra i mine ører. Lurer nesten på om det er vits med en dyrere versjon. Ga meg noe å tenkte på i alle fall.
     

    Tor

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.11.2002
    Innlegg
    806
    Antall liker
    530
    Vurderer å handle en PSU til min platesnurrer TT-2 Deluxe. Har dette noe for seg dog? Utenom kjekke ting som valg av hastighet ved å slippe å bytte spor på reima samt av/på-knapp (som er på baksiden på spilleren).

    Det skal sies at Martin fra Audio Note har sagt at min TT må modifiseres for å kunne bruke denne PSU'en og at han vil personlig fly inn til Norge for å gjøre dette (samt besøke ny importør, vil jeg tro?). Kundeservice anyone? Fabelaktig oppfølging på mail hele veien. Men er usikker på om dette er verdt pengene det koster. Men kanskje det er eierglede som slår inn her da for min del. Kjekt å ha. Er vel neppe noen her som har gjort dette? I såfall gi en lyd er du snill
    Delte meninger om dette tema.
    Jeg har gjort den øvelsen med et par andre platespillere, men ikke Audio Note. Av for meg uforklarlige årsaker, oppleves lyden å ble fastere og klarere etter en slik oppgradering, men forvent allikevel ingen undere. Generelt kan man si at oppgraderinger av hifi sjelden er verdt pengene om du forventer at kostnaden skal reflekteres av kvalitetsøkningen. Det blir litt bedre og mye dyrere, så å si uansett hva du velger å gjøre av forbedringer, hvor som helst i anlegget.
    I tillegg har vi dette med eierglede og brukervennlighet, det stiger jo mye med den typen endring du beskriver.

    Om det var jeg som hadde dette valget, og AN var på tur til Norge, ingen tvil, jeg hadde kjørt på.

    Mvh
    Håkon Rognlien
    Hei Håkon.

    Jeg tok ditt råd og kjørte på!

    Og angrer ikke. Så langt der i fra. En skal virkelig ikke undervurdere brukervennlighet og eierglede i denne sammenheng.

    Etter sigende tok denne modifiseringen/justeringen flere timer med arbeid. Litt gøy er det selvsagt at Peter Qvortrup overvar hele seansen. Og hva skulle så Stereofil/Audio Note ha betalt for gleden av å håndtere min eminente platespiller? Nix, nada kronasjer. Det skal sies at jeg forventet en regning for jobben. Psu'en var tross alt forhåndsbetalt. Vel, det løste seg helt fint.

    Så hvorfor trengte min spiller denne modifiseringen? Vel, jeg var en av de første som kjøpte denne versjonen av denne platespilleren og PSU var ikke utviklet den gangen. Så det er ikke alltid en fordel å være tidlig ute. Men det tar Audio Note seg av!

    Takk til Stereofil og Audio Note for god service :)
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.716
    Antall liker
    11.188
    Torget vurderinger
    2
    De siste ukers lytteseanser og diskusjoner har i hvertfall tydeliggjort en ting for meg: Vi subjektivister behøves mer enn noen gang! Ergo har jeg levert følgende skruppelløse stykke blomsterspråk til almen beskuelse: https://rognlien.wordpress.com/2020/02/24/zero-the-hero/

    Lurer på om jeg skal legge ut linken i virkelighetstråden også...? Eller blir jeg med det et terrormål, mon tro?
     

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.442
    Antall liker
    12.561
    Sted
    Sørlandet
    De siste ukers lytteseanser og diskusjoner har i hvertfall tydeliggjort en ting for meg: Vi subjektivister behøves mer enn noen gang! Ergo har jeg levert følgende skruppelløse stykke blomsterspråk til almue
    Dere er en utdøende rase så det er godt at du holder liv i subjektismsen :) Verden vil bedras.... inntil videre.

    -BB-
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.716
    Antall liker
    11.188
    Torget vurderinger
    2
    De siste ukers lytteseanser og diskusjoner har i hvertfall tydeliggjort en ting for meg: Vi subjektivister behøves mer enn noen gang! Ergo har jeg levert følgende skruppelløse stykke blomsterspråk til almue
    Dere er en utdøende rase så det er godt at du holder liv i subjektismsen :) Verden vil bedras.... inntil videre.

    -BB-
    :) ALLE hifi-entusiaster er en døende rase, dessverre, akkurat det fenomenet kan ikke klistres på kun subjektivistene...
     

    llars

    Medlem
    Ble medlem
    23.05.2014
    Innlegg
    38
    Antall liker
    128
    Får heise flagg jeg også. Det ble en Tonmeister Silver, og et par AN-E LX-HE. Høyst midlertidig satt opp i stua, men det spiller fantastisk flott. Stort, dynamisk og uanstrengt. Takker HR for inspirasjonen. Mistenker at Dac (minste fra Heed) og streamer (Aeries) er de svakeste leddene nå, men det kjennes ikke presserende - det spiller så nydelig allerede.
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.569
    Antall liker
    1.241
    Torget vurderinger
    11
    Gratulerer!

    Hadde vert kjekt å se bilder :)

    Husker ikke akkurat hva som utløste at jeg testet Audio Note utstyr første gang,men jeg lurer faktisk på om det var Håkon sine inspirerende skriverier jeg kan takke det for.Dette er vel rundt 20 år tilbake i tid,og siden den gang har det stort sett alltid stått en AN DAC og AN pre i anlegget.
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.716
    Antall liker
    11.188
    Torget vurderinger
    2
    Får heise flagg jeg også. Det ble en Tonmeister Silver, og et par AN-E LX-HE. Høyst midlertidig satt opp i stua, men det spiller fantastisk flott. Stort, dynamisk og uanstrengt. Takker HR for inspirasjonen. Mistenker at Dac (minste fra Heed) og streamer (Aeries) er de svakeste leddene nå, men det kjennes ikke presserende - det spiller så nydelig allerede.
    Heldiggris! :D
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.716
    Antall liker
    11.188
    Torget vurderinger
    2
    Jeg tror, av rent praktiske hensyn, at jeg hadde gått for Cobra. Fjernstyring, DAC, flere innganger om du plutselig skulle få det behovet.

    Volumpot'en på P2 kan dessuten med fordel byttes ut med enten faste motstandere, eller en attenuator (Elma-vender f.eks)
    Rimelig sikker på at P2 SE Signature spiller hakket bedre på Spendor
    Vi er vel godt utenfor det praktiske.
    Får se om jeg kan få hørt P2 etterhvert. Sikkert ikke lurt å lytte for mye på Tonmeister.
    Jeg reigstrer at du antakeligvis gjorde akkurat det, da. Lyttet for mye på Tonmeister, altså. Kom ikke her og si at du ikke ble advart!
     

    llars

    Medlem
    Ble medlem
    23.05.2014
    Innlegg
    38
    Antall liker
    128
    Jeg reigstrer at du antakeligvis gjorde akkurat det, da. Lyttet for mye på Tonmeister, altså. Kom ikke her og si at du ikke ble advart!
    Det var akkurat det jeg gjorde, og da var det kjørt. Nå klør det veldig i ønsket om dac. Jeg har en Heed DactilusIII som egentlig hører til i et annet anlegg. Åpen for forslag - vil jeg kunne leve med en zero Dac. Spilte jo fint hos deg Håkon.
    Alternativt - hvor høyt oppover på listen bør jeg bevege meg. Forslag mottas med takk.
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.716
    Antall liker
    11.188
    Torget vurderinger
    2
    Jeg reigstrer at du antakeligvis gjorde akkurat det, da. Lyttet for mye på Tonmeister, altså. Kom ikke her og si at du ikke ble advart!
    Det var akkurat det jeg gjorde, og da var det kjørt. Nå klør det veldig i ønsket om dac. Jeg har en Heed DactilusIII som egentlig hører til i et annet anlegg. Åpen for forslag - vil jeg kunne leve med en zero Dac. Spilte jo fint hos deg Håkon.
    Alternativt - hvor høyt oppover på listen bør jeg bevege meg. Forslag mottas med takk.
    Tja, leve med en DAC 0.1X kan du sikkert, men er det full rettferdighet for det råskinnet av en forsterker? :)

    Jeg foreslår vel egentlig at du sjekker litt med de som driver med R2R ladder / No OverSampling (NOS) DAC'er i f.eks. denne tråden: https://www.hifisentralen.no/forume...forsterkere-etc/77381-dddac-1794-nos-dac.html

    Jo, de tar jo av litt på selvbygg, men jeg går ut fra at de kan gi gode tips også til ferdigbygde med god value for money.
    Min beste gjetting er vel Denafrips. https://www.denafrips.com/ares

    Alternativt ville jeg kanskje sett på en DAC 2.1X, såpass bør du vel koste på Tonmeisteren din, om du går for AN hele veien.
     

    llars

    Medlem
    Ble medlem
    23.05.2014
    Innlegg
    38
    Antall liker
    128
    Jakt på en DAC

    Er det egentlig forskjell på ulike DAC da - egentlig?

    Har du ny sånn dings nå, jeg synes det var veldig mye bedre.” sa kona borte fra sofaen, 180 grader fra høyttalerne, på vei til å se på TV med hodetelefoner. Hmm, kanskje det er noe med denne Dac-dingsen da.

    Ett kort hopp tilbake i tid først. Har levd noen uker med et nydelig Audio Note oppsettet. Tonmeister Silver Line integrert og et par brukte AN-E LX HE høyttalere. Det spiller fantastisk, dvs det spiller musikk. Stort lydbilde hvor jeg suges inn i musikken. Det er detaljer, men ikke noen som stikker ut, et helhetlig og stort rom. Stemmer lyder nydelig. Leonard Cohen på You want it darker som eksepel. Det er den siste platen han spilte inn før han døde, sittende på en sacco-sekk med opptaker. Låter det nær “virkeligheten”? Et helt meningsløst spørsmål, for det blir spørsmål om det er “sant” i forhold til opptaket. Det kan jeg ikke avgjøre, men jeg kan si at det lyde “godt” Det formidler musikken og det jeg antar han prøve å kommunisere gjennom tekst og tone. Det er rørende. Stor stemme, med instrumenter plassert i et stort rom. En følelsesmessig sterk opplevelse. Det samme gjelder Rock og jazz. Audio Note spiller alt synes jeg

    Nå kjøper man vel ikke en Audio Note Tonmeister med 300B-rør for å få den råeste bassen i utgangspunktet. jeg syntes uansett at det spilte rytmisk og kraftfullt med min lille Heed Dactilus III DAC. Anlegget er også høyst midlertidig satt opp med en plassering som ikke er ideel. Men det gjør ikke noe, det spiller ubesværet, avslappet og oppløst - som på Jonathan Wilsons album Dixi Blur. En blanding av rock og country med mye atmosfære. Fylt med reranser til andre låter. Flott innspilling er det også, visstnok “live” i studio. Albumet fant jeg forøvrig her på sentralen, det å se hva andre hører på har åpnet mange dører i det siste. Albumet omtalt her:
    https://www.dagbladet.no/kultur/uimotstaelig-vellyd/72206514

    Men så var det DAC.

    Det ante meg at det var mer å hente, selv om det ikke mangler på foruminnlegg rundt forbi som sier det motsatte - måler to DACer likt så godt så spiler de likt. Uten å gå inn i den debatten så synes alle å være at matching av komponenter er vesentlig, da virker det jo relevant å tenke Audio Note. Zero DAC hadde jeg hørt på et besøk hos Håkon Rognlien og han har jo også skrevet godt om både den og andre modeller fra samme Idiosynkratiske produsent. Den kunne være et alternativ - eller kanskje klatre litt oppover for å slippe å bytte om en stund.

    Tilfeldighetene gjorde at jeg fikk anledning til å kjøpe en demobrukt Audio Note 3.1x balanced DAC. Selvsagt langt over hva jeg hadde tenkt. Var mer 1.1x eller til nød 2.1x som sto på planen - men så ble fristelsen for stor. Kunne få den nå og de er flinke med markedsføring på Audio Note, ville jo være “level 3” som resten:

    The DAC3.1x/II Balanced features an upgraded version of the classic Audio Note (UK) Line preamplifier output stage, using a pair of ECC82 / 5814a double triode valves. This is coupled to an output transformer, wound with Audio Note (UK) copper wire.
    Det må jo være en bra ting tenkte jeg. Slo til.

    Med ny Dac skjedde det en betydelig oppgradering. Sjokkerende vil jeg si. Når det gjelder lydopplevelse er det enklere å merke forskjeller og oppgraderinger enn hvordan et anlegg man er vant til å høre på lyder. Det er kanskje en av grunnen til at vi lett blir giret på å oppgradere både støtt og stadig.. Akkurat nå føles det som om oppgraderingen er nesten like stor som overgangen fra min gamle Klasse D til Tonmeister. Det stememr sikkert ikke, men endringen er betydelig.

    La meg begynne nederst: Bassen ble betydelig dypere og fyldigere. På Amy Winehouse Back to Black svinger det skikkelig, rytmen er tydeligere. Det er mer rock og mindre jazz for å si det slik: Samme attakk og hurtighet, men det går mye dypere og er fyldigere uten å bli bløtt. Lydbildet er også mørkere og bassen pumper på en annen måte enn før DAC 3.1x. Oppover i frekvensspekteret er rommet blitt enda større. og det er mye mer rom mellom instrumentene. Ane Brun sin Breathless synes jeg musikalsk er fantastisk med lydmessig litt krevende når lyden blir veldig oppløst. Hun står veldig nør mikrofonen og det er langt på mye klang. Med Audio Note Dac 3.1x så kam jeg lenger inn i lydbildet, de små detaljer kom bedre frem og lydbildet hadde vokst i alle retninger, men enda mindre hi-fi flinkt enn før - mer musikk. Tilbake til Leonard Cohen og beste spor fra det samme albumet: Treaty
    Det var som han var enda 6 skritt nærmere graven. Man hører virkelig at det er desperasjon og samtidig resignasjon i

    And I wish there was a treaty we could sign
    I do not care who takes this bloody hill
    I'm angry and I'm tired all the time


    hos oss er det i alle fall forskjell på Dac’er. Med treenigheten Audio Note Dac 3.1x, Tonmeister Silverline og AN-E høyttalere så er det fullbrakt.
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.569
    Antall liker
    1.241
    Torget vurderinger
    11
    Herlig innlegg!

    Var i grunnen ala den DACen jeg ville anbefalt,samme AN Level som resten du har,men liker i grunnen ikke å gi anbefalinger til andre når det ofte er snakk om såpass mye penger.

    Hold oss gjerne oppdatert med flere musikkopplevelser fremover :)
     

    Oslo2

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    29.11.2004
    Innlegg
    813
    Antall liker
    133
    Torget vurderinger
    2
    Gratulerer Ilars med oppsettet. Jeg har også bygget opp anlegget hjemme rundt Meishu Tonemeister Phono Silver Signature, og bruker DAC 3.1x som deg. Det er ikke til tro hvor mye trøkk en kan få ut av 8 watt. Nå hadde jeg et Tannoy og Manley oppsett tidligere - som jeg måtte selge da vi flyttet til et hus med mye mindre stue - og det var også helt utrolig: 11 watt som spiller hip-hop. I min nye stue, som er som nevnt mye mindre, er Audio Note AN-E perfekt da de kan stå i hvert sitt hjørne.

    Audio note oppsett.jpg
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.716
    Antall liker
    11.188
    Torget vurderinger
    2
    llars, Gratulerer igjen!! Og kanskje bitte litt unnskyld for at jeg ledet deg ut på galeien.... :)
     

    llars

    Medlem
    Ble medlem
    23.05.2014
    Innlegg
    38
    Antall liker
    128
    Gratulerer Ilars med oppsettet. Jeg har også bygget opp anlegget hjemme rundt Meishu Tonemeister Phono Silver Signature, og bruker DAC 3.1x som deg. Det er ikke til tro hvor mye trøkk en kan få ut av 8 watt. Nå hadde jeg et Tannoy og Manley oppsett tidligere - som jeg måtte selge da vi flyttet til et hus med mye mindre stue - og det var også helt utrolig: 11 watt som spiller hip-hop. I min nye stue, som er som nevnt mye mindre, er Audio Note AN-E perfekt da de kan stå i hvert sitt hjørne.

    Vis vedlegget 575385
    Takker. Hvor stort er rommet ditt. Litt interessant i forhold til fremtidig rom hvor dette skal stå permanent.
     

    Oslo2

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    29.11.2004
    Innlegg
    813
    Antall liker
    133
    Torget vurderinger
    2
    Gratulerer Ilars med oppsettet. Jeg har også bygget opp anlegget hjemme rundt Meishu Tonemeister Phono Silver Signature, og bruker DAC 3.1x som deg. Det er ikke til tro hvor mye trøkk en kan få ut av 8 watt. Nå hadde jeg et Tannoy og Manley oppsett tidligere - som jeg måtte selge da vi flyttet til et hus med mye mindre stue - og det var også helt utrolig: 11 watt som spiller hip-hop. I min nye stue, som er som nevnt mye mindre, er Audio Note AN-E perfekt da de kan stå i hvert sitt hjørne.

    Vis vedlegget 575385
    Takker. Hvor stort er rommet ditt. Litt interessant i forhold til fremtidig rom hvor dette skal stå permanent.
    Det er faktisk litt vanskelig å svare på størrelsen av stua, da hele 1. etasje er ca 33 m2 og som rimelig åpent (uten dører) mellom gang, trappe, stue og kjøkken. Bare stuen er ca 20-25 m2 men lyden fyller da hele etasjen på 33 m2 med mange vinkler. Håper det var forståelig. Nå er bredden på stua, som du ser på bildet, ca 3,7 meter med hjørneplassering for hver høyttaler. Så stua har optimale egenskaper for plassering AN-E. Jeg har veldig bra trøkk i bassen og ingen tendens til stående bølger eller romling.
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.283
    Antall liker
    3.364
    Torget vurderinger
    49
    De siste ukers lytteseanser og diskusjoner har i hvertfall tydeliggjort en ting for meg: Vi subjektivister behøves mer enn noen gang! Ergo har jeg levert følgende skruppelløse stykke blomsterspråk til almen beskuelse: https://rognlien.wordpress.com/2020/02/24/zero-the-hero/

    Lurer på om jeg skal legge ut linken i virkelighetstråden også...? Eller blir jeg med det et terrormål, mon tro?
    Så glad for at det fremdeles er folk som lytter med ørene, og ikke tar seg lure av produkter der de fjerner sjela i musikken for at det skal måle perfekt8)
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.569
    Antall liker
    1.241
    Torget vurderinger
    11
    Litt av et oppsett du har der Oslo2 ! Gratulerer! :)

    Jeg har bare hatt byggesettet AN selger med alnico-element,men likte de utrolig godt.

    Hva syns du om IO pick-upen forresten?
    Syns nesten det er rart de ikke får mer oppmerksomhet når man ser hvor mye dyre pick-up'er mange folk tross alt kjøper.
    Har hatt IO II og IO Gold,og jeg syns de hadde en helt spessiell evne til å dra flotte musikkopplevelser utav rillene på alt av innspillinger.
     

    Audiophile-Arve

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    20.707
    Antall liker
    7.954
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn