Audio Notes venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • trosse1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2012
    Innlegg
    2.649
    Antall liker
    2.345
    Torget vurderinger
    75
    Gratulerer, Kjempe pent klassisk og stilfult.
    Har du finere de selv? Skjønner ikke at teak ikke er mere inn og at ikke flere velger denne tresorten, strukturen er jo så rolig og harmonisk.
     

    Roberth

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2010
    Innlegg
    2.490
    Antall liker
    285
    Torget vurderinger
    19
    Har et lukket noble volumpot i min forsterker, hvis det ikke lar seg rense, er TKD det eneste alternativet?
     

    VB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2009
    Innlegg
    1.812
    Antall liker
    1.392
    Gratulerer, Kjempe pent klassisk og stilfult.
    Har du finere de selv? Skjønner ikke at teak ikke er mere inn og at ikke flere velger denne tresorten, strukturen er jo så rolig og harmonisk.
    Takk, takk. Var ute etter en litt 70- tidlig 80-tallsaktig stil og da syntes jeg teak passet best. Nydelig tresort. Ingen tvil om det. Og ja - har finert selv.
     

    VB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2009
    Innlegg
    1.812
    Antall liker
    1.392
    Har et lukket noble volumpot i min forsterker, hvis det ikke lar seg rense, er TKD det eneste alternativet?
    Hva mener du med dette da? Mange produsenter av volumpotmetre, men kanskje du mener de som passer på et printkort? I så fall hvilken forsterker?
     

    Roberth

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2010
    Innlegg
    2.490
    Antall liker
    285
    Torget vurderinger
    19
    Har et lukket noble volumpot i min forsterker, hvis det ikke lar seg rense, er TKD det eneste alternativet?
    Hva mener du med dette da? Mange produsenter av volumpotmetre, men kanskje du mener de som passer på et printkort? I så fall hvilken forsterker?
    P1SE er forsterker. Grunnen til at jeg spør er at TKD er ikke billige, og spørsmålet ligger om det er alternativer som er like bra men rimeligere. Har en som skal se på om det lar seg renses om det ikke kan så mente han at TKD var veien å gå.
     

    VB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2009
    Innlegg
    1.812
    Antall liker
    1.392
    Ja, da skjønner jeg. Tror nok jeg ville gått for TKD jeg også. Har forresten flere 100kohms TKD volumpotmetre liggende (både lett brukt og ubrukt). Gi meg en personlig melding hvis det skulle oppstå et behov. Kanskje du har en eller annen hifi-tingest, kondensator, rør eller ett eller annet som jeg kan få i bytte?
     

    Roberth

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2010
    Innlegg
    2.490
    Antall liker
    285
    Torget vurderinger
    19
    Ja, da skjønner jeg. Tror nok jeg ville gått for TKD jeg også. Har forresten flere 100kohms TKD volumpotmetre liggende (både lett brukt og ubrukt). Gi meg en personlig melding hvis det skulle oppstå et behov. Kanskje du har en eller annen hifi-tingest, kondensator, rør eller ett eller annet som jeg kan få i bytte?
    Ja skal ta kontakt om det er behov, han jeg bruker for å se på det skulle se på et viktigere problem i forsterkeren aller først.
     

    usse

    Medlem
    Ble medlem
    30.12.2014
    Innlegg
    25
    Antall liker
    16
    Hejsa... Jeg ved ikke om i kan forstå dansk :D
    Jeg har et sæt AN-E SPe den nyere udgave med birke-kryds træ.. Jeg har det problem at jeg ikke kan få enhederne ud da jeg har nogle sølv diskanter jeg gerne vil have smidt i... Enhederne sætter virkelig godt fast og de rokker sig næsten ikke og tør ikke bruge for meget fysisk kraft for at få dem ud... Nogle tips til hvordan jeg kan få enhederne/diskanten ud?
     

    Haavard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    7.029
    Antall liker
    2.117
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Har et lukket noble volumpot i min forsterker, hvis det ikke lar seg rense, er TKD det eneste alternativet?
    Når du vrir på et Tkd poteter, så får du feelgoodfølelse.
    At lyden er i toppsjiktet er ikke en bakdel
     

    Haavard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    7.029
    Antall liker
    2.117
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Får du ikke ut bassen heller?
    Om du får den ut så kan du banke diskanten ut fra baksiden.

    håvard

    Hejsa... Jeg ved ikke om i kan forstå dansk :D
    Jeg har et sæt AN-E SPe den nyere udgave med birke-kryds træ.. Jeg har det problem at jeg ikke kan få enhederne ud da jeg har nogle sølv diskanter jeg gerne vil have smidt i... Enhederne sætter virkelig godt fast og de rokker sig næsten ikke og tør ikke bruge for meget fysisk kraft for at få dem ud... Nogle tips til hvordan jeg kan få enhederne/diskanten ud?
     

    Roberth

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2010
    Innlegg
    2.490
    Antall liker
    285
    Torget vurderinger
    19
    Hm sendte inn forsterkeren for å få renset volumpoten, men den skurrer tydeligvis ikke pga det, men at lokket ikke sitter godt nok på forsterkeren og det ikke blir god nok jording som skaper det, det var i hvertfall helt nytt for meg.
     
    L

    Laban MK2

    Gjest
    Audio Note S1 mc trafo har merket trafo med Orange farge på toppen av huset , sier fargekoden noen om spec på trafo ?

    Lurer litt da jeg har en Audio Innovations 800 trafo ( grønn skrift på front ) som er helt lik bygget opp .

    AN trafo.JPG


    Mvh

    Lars
     

    usse

    Medlem
    Ble medlem
    30.12.2014
    Innlegg
    25
    Antall liker
    16
    Bruk en "vinåpner" av den gamle typen. Skru forsiktig ned i det ene hullet og lirke opp. Elementene er festet med noe "guffe" som gjør at de sitter litt.
    Selv måtte jeg varme opp med en hårføner først før jeg gjorde det.

    Se også denne tråden
    http://www.hifisentralen.no/forumet...elp-til-fa-ut-element-av-en-audio-note-e.html
    Tusind tak for tippet det virkede vildt godt... der var brugt overdrevet meget bluetack imellem enhederne... Vil lige høre om der er nogen der ved hvor stor forskel der er på SPKR-031 (kobberspole) og SPKR-032 (sølvspole) diskanterne.. får man flere detaljer frem ? Jeg har et sæt AN-E SPe
     

    VB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2009
    Innlegg
    1.812
    Antall liker
    1.392
    Hadde vært moro å forsøkt seg på en klone av line-utgaven av OTO SE. Ettersom den nyeste utgaven bare bruker 6 rør så har jo konstruksjonen blitt noe enklere enn den tidligere modellen som hadde et 12au7-rør som inngang og 12au7 i SRPP som driver. Feedback-kretsløpet blir riktignok en utfordring, men kanskje det kan være mulig å lese noe ut fra bildene?

    Gode råd mottas med takk.
     

    Vedlegg

    Roberth

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2010
    Innlegg
    2.490
    Antall liker
    285
    Torget vurderinger
    19
    Hadde vært moro å forsøkt seg på en klone av line-utgaven av OTO SE. Ettersom den nyeste utgaven bare bruker 6 rør så har jo konstruksjonen blitt noe enklere enn den tidligere modellen som hadde et 12au7-rør som inngang og 12au7 i SRPP som driver. Feedback-kretsløpet blir riktignok en utfordring, men kanskje det kan være mulig å lese noe ut fra bildene?

    Gode råd mottas med takk.
    Hvilke kondensatorer er det den der bruker i strømforsyningskortet?
     

    VB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2009
    Innlegg
    1.812
    Antall liker
    1.392
    Helsikken om jeg vet, men tror ikke det er noen dyre "boutique"-kondensatorer akkurat.
     

    VB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2009
    Innlegg
    1.812
    Antall liker
    1.392
    Her er et bilde av phonoutgaven av Oto SE. Bortsett fra 12au7-trinnet så ser jeg ingen store forskjeller bortsett fra at det mangler to kondensatorer i forkant. Hmmm.
     

    Vedlegg

    GisleB

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.08.2007
    Innlegg
    436
    Antall liker
    79
    Ligger noen bilder av min OTO phono SE på side 255 og 256 i denne tråden til info om det kan være til noe hjelp :).

    De er fra når jeg hadde litt problemer med forsterkeren. Mener den er 2008 modell.
     

    VB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2009
    Innlegg
    1.812
    Antall liker
    1.392
    Takk for tipset! Jeg skal kikke.

    Hvordan synes du forresten at Oto'en fungerer til AN-J høyttalerne som du har? Har du prøvd andre forsterkere på disse høyttalerne?
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.573
    Antall liker
    1.241
    Torget vurderinger
    11
    Kjør på VB.
    EL84 er et herlig rør.

    Den globale feedbacken regner jeg med som vanlig består av en kondis og en motstand.Må vere de som er helt fremme ut på begge sider på kortet.Av bildene ser det ut som de kjører 2 kondiser i parallell på den på de første bildene,kun 1 på det siste.
    Men,tror selv jeg hadde laget en slik forsterker uten global feedback. Med 2 EL84 i parallell så burde man vel greit kunne finne trafoer som gir lav nok utgangsimpedans uten feedback ?

    Er det 12AX7 de bruker før EL84? Kan de 2 triodene inni et rør kanskje vere koblet i parallell ? Har ikke fått med meg hva som skjer med gain når man paralellkobler 2 rør.Ser i de databladene jeg slo opp at 12AX7 har gain på voldsomme 100 en triode.Vet du hva som skjer med gain når man paralellkobler 2?
     

    VB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2009
    Innlegg
    1.812
    Antall liker
    1.392
    Ja, en versjon uten global feedback hadde sikkert ikke vært så dumt, men så var det det å få det til da. Triodene inni 12ax7-rørene er ikke koblet i parallell på den gamle phonoutgaven i hvertfall, men de kan jo kanskje være det nå, evt. på linjeutgaven. Det skjer ingenting med gainen når en parallellkobler.

    12ax7 har en forsterkning som er litt i voldsomste laget ja - spesielt uten global feedback. Almarro har forresten en enkel EL84-forsterker 6moons audio reviews: Almarro A205A MkII som bruker 12ax7 så ett eller annet bra må det vel være med røret med tanke på hvor god testen i 6moons er.

    Personlig hadde jeg gjerne sett at det ble brukt et rør med lavere gain slik som f.eks. 6072. Kanskje jeg burde kopiere utgangstrinnet fra OTO og finne på noe smart selv i inngangen?
     

    GisleB

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.08.2007
    Innlegg
    436
    Antall liker
    79
    Takk for tipset! Jeg skal kikke.

    Hvordan synes du forresten at Oto'en fungerer til AN-J høyttalerne som du har? Har du prøvd andre forsterkere på disse høyttalerne?
    Det fungerer helt glimrende. Det er bare å google litt også så ser du det er en match made in heaven :). AN-J er en lettere last en AN-E selv om følsomheten på AN-E er høyere. Derfor er det mer en nok krefter i oto'en på AN-J. Jeg valgte J over E når jeg kjøpte dem nye grunnet de står i ett rom i underkant av 20 kvm. Men de kunne også hatt opp til 30-40 kvm føles det ut som.

    Av andre forsterkere har jeg kun prøvd Hegel H200, EC AW 70 og Rega Brio-R da jeg er eier av disse også. Hegel var som forventet tynn suppe på AN, ikke bra :). Rega Brio-R er en meget god match og ikke så veldig langt fra OTO faktisk, bruker den til daglig bruk, men kobler over til OTO om det skal lyttes om kvelden. Litt utrolig mtp jeg gav 4000 kr på tilbud for denne forsterekeren. EC AW 70 ble litt slørete og ikke like "gjennomsiktig" for å bruke en ligning, men bedre en H200 på høytallerene.


    Anbefaler Rega Brio R dersom noen er på jakt etter en billig forsterkere til AN, men OTO SE er bedre, enda mer musikalsk og åpnere.
     

    Kabeldragern

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.01.2003
    Innlegg
    4.315
    Antall liker
    1.174
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    1
    Audio Note S1 mc trafo har merket trafo med Orange farge på toppen av huset , sier fargekoden noen om spec på trafo ?

    Lurer litt da jeg har en Audio Innovations 800 trafo ( grønn skrift på front ) som er helt lik bygget opp .

    Vis vedlegget 315387

    Mvh

    Lars
    Hei! Jeg har en AI S-1000 som også er lik AN sin (med sølvspoler). Mener å huske at inngangsimpedansen på den jeg har er 3 eller 12 ohm (Lav og høy). Dessverre passer den da ikke til min nåværende pu som spiller best ved 200 ohm. Har søkt nettet rundt, men har ikke funnet noe omkring fargekoder som indikerer inngangsimpedansen.
     

    Roberth

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2010
    Innlegg
    2.490
    Antall liker
    285
    Torget vurderinger
    19
    Takk for tipset! Jeg skal kikke.

    Hvordan synes du forresten at Oto'en fungerer til AN-J høyttalerne som du har? Har du prøvd andre forsterkere på disse høyttalerne?
    Det fungerer helt glimrende. Det er bare å google litt også så ser du det er en match made in heaven :). AN-J er en lettere last en AN-E selv om følsomheten på AN-E er høyere. Derfor er det mer en nok krefter i oto'en på AN-J. Jeg valgte J over E når jeg kjøpte dem nye grunnet de står i ett rom i underkant av 20 kvm. Men de kunne også hatt opp til 30-40 kvm føles det ut som.

    Av andre forsterkere har jeg kun prøvd Hegel H200, EC AW 70 og Rega Brio-R da jeg er eier av disse også. Hegel var som forventet tynn suppe på AN, ikke bra :). Rega Brio-R er en meget god match og ikke så veldig langt fra OTO faktisk, bruker den til daglig bruk, men kobler over til OTO om det skal lyttes om kvelden. Litt utrolig mtp jeg gav 4000 kr på tilbud for denne forsterekeren. EC AW 70 ble litt slørete og ikke like "gjennomsiktig" for å bruke en ligning, men bedre en H200 på høytallerene.


    Anbefaler Rega Brio R dersom noen er på jakt etter en billig forsterkere til AN, men OTO SE er bedre, enda mer musikalsk og åpnere.
    Oppgraderte fra Rega Brio R til P1 SE og jeg var også overrasket hvor utrolig like de var i lyden, men P1 SE var morsommer og drev Klipsch Heresy III mye mye mye bedre etter at jeg hadde byttet litt frem og tilbake.
     

    audiom

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.11.2004
    Innlegg
    936
    Antall liker
    1.378
    Sted
    Indre Enfold
    Torget vurderinger
    15
    Audio Note S1 mc trafo har merket trafo med Orange farge på toppen av huset , sier fargekoden noen om spec på trafo ?

    Lurer litt da jeg har en Audio Innovations 800 trafo ( grønn skrift på front ) som er helt lik bygget opp .

    Vis vedlegget 315387

    Mvh

    Lars
    Hei! Jeg har en AI S-1000 som også er lik AN sin (med sølvspoler). Mener å huske at inngangsimpedansen på den jeg har er 3 eller 12 ohm (Lav og høy). Dessverre passer den da ikke til min nåværende pu som spiller best ved 200 ohm. Har søkt nettet rundt, men har ikke funnet noe omkring fargekoder som indikerer inngangsimpedansen.
    12 Ohm`s inngangen skulle vel passe bra til ATèn din? Husk det er forskjell når du bruker trafo og annen step-up.

    Mvh.
     

    Kabeldragern

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.01.2003
    Innlegg
    4.315
    Antall liker
    1.174
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    1
    Audio Note S1 mc trafo har merket trafo med Orange farge på toppen av huset , sier fargekoden noen om spec på trafo ?

    Lurer litt da jeg har en Audio Innovations 800 trafo ( grønn skrift på front ) som er helt lik bygget opp .

    Vis vedlegget 315387

    Mvh

    Lars
    Hei! Jeg har en AI S-1000 som også er lik AN sin (med sølvspoler). Mener å huske at inngangsimpedansen på den jeg har er 3 eller 12 ohm (Lav og høy). Dessverre passer den da ikke til min nåværende pu som spiller best ved 200 ohm. Har søkt nettet rundt, men har ikke funnet noe omkring fargekoder som indikerer inngangsimpedansen.
    12 Ohm`s inngangen skulle vel passe bra til ATèn din? Husk det er forskjell når du bruker trafo og annen step-up.

    Mvh.
    Takker for innspill, men matchen mellom ATEV33 og S-1000 dreper all dynamikk. PU'en låter bedre med en AT-630 trafo.....og S-1000 låter knall med en annen PU, f.eks Denon og Ortofon.
     

    VB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2009
    Innlegg
    1.812
    Antall liker
    1.392
    Takk for tipset! Jeg skal kikke.

    Hvordan synes du forresten at Oto'en fungerer til AN-J høyttalerne som du har? Har du prøvd andre forsterkere på disse høyttalerne?
    Det fungerer helt glimrende. Det er bare å google litt også så ser du det er en match made in heaven :). AN-J er en lettere last en AN-E selv om følsomheten på AN-E er høyere. Derfor er det mer en nok krefter i oto'en på AN-J. Jeg valgte J over E når jeg kjøpte dem nye grunnet de står i ett rom i underkant av 20 kvm. Men de kunne også hatt opp til 30-40 kvm føles det ut som.

    Av andre forsterkere har jeg kun prøvd Hegel H200, EC AW 70 og Rega Brio-R da jeg er eier av disse også. Hegel var som forventet tynn suppe på AN, ikke bra :). Rega Brio-R er en meget god match og ikke så veldig langt fra OTO faktisk, bruker den til daglig bruk, men kobler over til OTO om det skal lyttes om kvelden. Litt utrolig mtp jeg gav 4000 kr på tilbud for denne forsterekeren. EC AW 70 ble litt slørete og ikke like "gjennomsiktig" for å bruke en ligning, men bedre en H200 på høytallerene.


    Anbefaler Rega Brio R dersom noen er på jakt etter en billig forsterkere til AN, men OTO SE er bedre, enda mer musikalsk og åpnere.
    Bakgrunnen for spørsmålet mitt var jeg har laget et klone av AN-J som jeg bruker på AN kits L4i. Sistnevnte er jo en push-pull forsterker og da tenkte jeg som så at denne kanskje var mindre optimal enn en SE forsterker, men siden Rega'en fungerer så bra som den åpenbart gjør hos deg så spiller det vel kanskje ikke så stor rolle om en bruker PP eller SE.

    Men for å komme tilbake til de nye klonene mine så fungerer de ganske så bra. Det eneste som jeg ikke er så fornøyd med er at bassen er noe tykk og udefinert. Forutsatt at jeg ikke har gjort noen grove feil med selve konstruksjonen så kan vel den noe udefinert bassen kanskje komme av at høyttalerne står på kjøkkenstoler(!) Det er vel på tide å investere i skikkelige høyttalerstativer. Ellers bruker jeg gamle Tara-Labs prime høyttalerkabler og de er vel ikke akkurat faste i bassen de heller. For det tredje så bruker jeg russiske K75-10 koblingskondensatorer i forsterkeren. Mulig at de er en tanke for løse i "de nedre regioner" i kombinasjon med AN-J. Mye her som må testes ut.
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.573
    Antall liker
    1.241
    Torget vurderinger
    11
    Ja, en versjon uten global feedback hadde sikkert ikke vært så dumt, men så var det det å få det til da. Triodene inni 12ax7-rørene er ikke koblet i parallell på den gamle phonoutgaven i hvertfall, men de kan jo kanskje være det nå, evt. på linjeutgaven. Det skjer ingenting med gainen når en parallellkobler.

    12ax7 har en forsterkning som er litt i voldsomste laget ja - spesielt uten global feedback. Almarro har forresten en enkel EL84-forsterker 6moons audio reviews: Almarro A205A MkII som bruker 12ax7 så ett eller annet bra må det vel være med røret med tanke på hvor god testen i 6moons er.

    Personlig hadde jeg gjerne sett at det ble brukt et rør med lavere gain slik som f.eks. 6072. Kanskje jeg burde kopiere utgangstrinnet fra OTO og finne på noe smart selv i inngangen?
    Mange muligheter.
    Så noen la inn et skjema av en eldre? Oto etter de bildene Gisle hadde lagt inn.Der har du sikkert mange ting du eventuellt kan bruke. Tror det var Gisle sin Oto jeg eide en stund. Fin sak det. Har i dag en MingDa EL84 push-pull som låter fint.Den har også 1 stk 12AX7 som inngangsrør,SE,og så 12AU7 som fasesplitter/driver.

    Jeg tror jeg hadde gjort som du sier til slutt,bruke noe ala Oto i utgangen,og så bruke egne ideer før. Og global feedback er noe dritt!
    Bruker mye et par Consonance EL34 monoblokker,paralell push-pull,ca 70w i pentodedrift,og du verden så mye mer naturlig og levende musikken ble når jeg kuttet feedbacksløyfa i de. Fekk alt for mye gain i kretsen,men klarer leve med det.Har planer om å forenkle de litt,men de spiller uansett veldig fint som de er.
     

    VB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2009
    Innlegg
    1.812
    Antall liker
    1.392
    I dag har jeg byttet ut koblingskondensatorene i AN kits L4i forsterkeren min fra russiske K75-10 til Sprague Vitamin Q. De er kjøpt fra Ho chi minh city (Saigon) og er "pulls" fra etterlatt amerikansk krigsmateriell. De fungerer perfekt og jeg kan ikke annet enn å være imponert over kvaliteten på kondensatorer som kanskje er 40-50 år. Selv om de er brukt så trenger de vel noen dager i forsterkeren for å komme helt til sin rett. Kan i midlertid allerede si at lyden er meget lovende. Ken Shindo visste nok hva han gjorde da han brukte denne typen i mange av forsterkerne sine.
     

    Vedlegg

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.573
    Antall liker
    1.241
    Torget vurderinger
    11
    Jepp,har noen vitamin q selv,og liker de veldig godt.Låter veldig naturlig synst jeg.
     

    trosse1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2012
    Innlegg
    2.649
    Antall liker
    2.345
    Torget vurderinger
    75
    Har kjøpt en audionote m2 line pre-amplifier- en slik med inngangene på siden og utgangen bak.

    har koblet den opp mot min diy aleph/firswatt- amper går i låsemodus og vil ikke fyre opp.
    effekten fungerer smertefritt sammen med andre preamper.
    hva kan være galt? Jeg har ikke åpnet den, men ser at det lyser 3 rør inni der, preampen er en fabriksbygd modell.
    nå har jeg ikke turdt å teste preen opp mot andre amper, da jeg er redd at de andre kan ødelegges, kan det være forsterkeren som ikke fungerer med denne, eller er det en feil på preampen.
    image.jpg
     
    Sist redigert:

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.573
    Antall liker
    1.241
    Torget vurderinger
    11
    Vanskelig å si. Kanskje aleph/FW har en slags sikring viss den får dc spenning inn? Utgangskondisene i M2en kan vere lekke. Det kan du måle med et multimeter.Sett det på Vdc og mål på begge sider av kondisene.På ene siden vil det vere noe ala 100-200v mens det da på andre benet skal vere 0.Viss den lekker måler du dc spenning også på den siden som skal vere tilnermet null.
    Tar du bilder av innmaten kan vi peke ut utgangskondisene viss du ikke vet vilke det er.

    Har forresten aldri sett en AN pre med inngangene på siden før.
     

    patro

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.08.2007
    Innlegg
    499
    Antall liker
    78
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    21
    Har forresten aldri sett en AN pre med inngangene på siden før.
    Min første AN var faktisk en slik fabrikkbygget pre, den hadde et linjekort med 2x12AU7, altså mer lik en kit-pre enn den fabrikkbygde M2 som er vanlig nå. Min fikk etterhvert nytt linjekort med 2x6922rør, men beholdt strømforsyningen med et gammelt russisk likeretter-rør, om jeg ikke husker helt feil. Hvor fikk du tak i den, Trosse1?
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.573
    Antall liker
    1.241
    Torget vurderinger
    11
    Hehe,smått kaotisk. Så din hadde også inngangene på siden?

    Trodde det vanlige i fabrikkbygde M2 var 6SN7....

    Spiller på en gammel preamp kit med riaa nå som jeg har hatt i mange år,og den har/hadde som du sier 2 12AU7,der man bruker et rør per kanal med de 2 triodene innvendig koblet i parallell.Noe som virker gi mye gøy.Jeg kommer stadig tilbake til den preen. L3/M3 har nok større potensiale til høy troverdighet,men premp kit med 2 12AU7 har en gøyfaktor og musikalitet på et bredt spekter av innspillinger som jeg liker veldig godt.
     

    trosse1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2012
    Innlegg
    2.649
    Antall liker
    2.345
    Torget vurderinger
    75
    Takk for hjelp,skal åpne og fotografere når jeg skaffer torksnøkkel.
    Jeg har kjøpt den her på brukten, kommer fra sørlandet
     

    bevisfrond

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.01.2005
    Innlegg
    639
    Antall liker
    514
    Torget vurderinger
    23
    MEISHU PHONO

    Jeg har skaffet meg en AN Meishu Phono.
    Som betegnelsen sier har denne et phonokort, dette litt uvanlig med 4 rør. De fleste jeg har sett har 2 stk.
    Selv bruker jeg ikke platespiller lenger, og lurer derfor på om jeg bare kan nappe ut røra som sitter i det kortet, og spille som vanlig? Ingen vits å brenne rør jeg ikke bruker er min tanke.
    Meishu Phono.jpg
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn