Audio Insight - Norsk high-end å være stolt av.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • VHD

    Fersking
    Ble medlem
    12.02.2009
    Innlegg
    3
    Antall liker
    1
    En annen ting jeg lurer på, som kanskje dere som har kvinner i heimen kan finne ut av, er om dette endelig er en høyttaler som faktisk klarer å kombinere fantastisk lydkvalitet og skyhøy WAF (Wife Acceptance Factor)? Selv om de er ganske store, og tar mye plass, ser jeg for meg at det svært lekre designet, som passer godt inn i moderne interiør, muligens kan falle i smak hos "det svake kjønn"?
     

    Lukket

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.05.2015
    Innlegg
    174
    Antall liker
    58
    Sted
    Lysaker
    Torget vurderinger
    1
    Ser skikkelig vakre ut . Hvilken delefrekvens brukes her ?
     

    staker

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.06.2004
    Innlegg
    475
    Antall liker
    26
    Hei alle venner av Audio-Insight

    Audio-Insight ved Geir Fredriksen har utviklet en ny «folkemodell» .
    Den består av et bassystem i bunnen bestående av 3stk 10’’ .
    Bassystemet drives av en kl D forsterker som har alle justeringsmuligheter
    som trengs og litt til.😀
    Dipolen som sitter på fronten har Audio-Insights egene bånd.
    Hvis denne modellen ikke selger, tror jeg dere kan kalle meg en novise.😄
    Modellen spiller grisehøyt og ned til under 20 Hz.
    Modellen har høyfølsomhet,høy effekttålighet,høy impedans som også er rent
    resistivt. Altså en drøm å drive for enhver forsterker.
    Etter min mening har Audio-Insights bånd den høyeste oppløsning jeg noensinne
    har hørt.😱
    Denne gangen var jeg på besøk for og oppgradere mitt Audio-Insights Referansesystem Ref 2.2 Ribbon.
    For de som gjerne vil lese litt mer om besøket, les tråden:på besøk hos hifipuristen

    Legger ut noen bilder av det nye vidunderet i Geir Fredriksens stue:
    Sitter å ser på bildene av denne ribbon høyttaleren satt opp på en sub. Hvordan funket det? Og er det noe som kan gjøres med en q10 ribbon oppå et par subber? Kanskje med en 50 50 flis i mellom?
     
    U

    utgatt medlem 1034

    Gjest
    Sitter å ser på bildene av denne ribbon høyttaleren satt opp på en sub. Hvordan funket det? Og er det noe som kan gjøres med en q10 ribbon oppå et par subber? Kanskje med en 50 50 flis i mellom?
    Den du Refererer til funker veldig bra, å sette en standard Q 10 ribbon opp på en subwoofer vil jeg ikke anbefale da er det jo bedre å ha Subbene ved siden av
     
    Sist redigert av en moderator:

    staker

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.06.2004
    Innlegg
    475
    Antall liker
    26
    Jeg jobber stadig for å få det beste ut av mine Q10 ribbon. Akkurat nå har jeg bare en sub, men jobber med å få tak på en til. Disse går opp til 150hz, er det noen som har erfaring på at dette kanskje kan være litt snaut? Lurer også på om noen har eksperimentert med litt andre føtter? Tenker i alle fall at det kanskje er et forbedringspotensiale der, samtidig som jeg kan få de litt høyere.
     

    hifipuristen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Innlegg
    2.799
    Antall liker
    3.159
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1
    Jeg jobber stadig for å få det beste ut av mine Q10 ribbon. Akkurat nå har jeg bare en sub, men jobber med å få tak på en til. Disse går opp til 150hz, er det noen som har erfaring på at dette kanskje kan være litt snaut? Lurer også på om noen har eksperimentert med litt andre føtter? Tenker i alle fall at det kanskje er et forbedringspotensiale der, samtidig som jeg kan få de litt høyere.
    Sannsynligvis holder det med at subbene går opp til 150 Hz.
    Alle rom er forskjellige,så i noen rom går også enda lavere delefrekvens.😄
    Du bør(må😄) ha to stykk subwoofere som er like.
    Det finnes flere bedre føtter du kan montere på dine Q-10 Ribbon.
    Gaya I eller ll? Finnes flere meget gode alternativer,men alle er dyre.

    Lykke til!
     

    staker

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.06.2004
    Innlegg
    475
    Antall liker
    26
    Sannsynligvis holder det med at subbene går opp til 150 Hz.
    Alle rom er forskjellige,så i noen rom går også enda lavere delefrekvens.😄
    Du bør(må😄) ha to stykk subwoofere som er like.
    Det finnes flere bedre føtter du kan montere på dine Q-10 Ribbon.
    Gaya I eller ll? Finnes flere meget gode alternativer,men alle er dyre.

    Lykke til!
    Ja, det er de føttene jeg også har sett litt på. Tenker de kan passe godt.

    Så får jeg håpe jeg klarer å finne en sub til av samme type.. Går jo med en, men ikke i lengden..
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.641
    Antall liker
    1.368
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Jeg jobber stadig for å få det beste ut av mine Q10 ribbon. Akkurat nå har jeg bare en sub, men jobber med å få tak på en til. Disse går opp til 150hz, er det noen som har erfaring på at dette kanskje kan være litt snaut? Lurer også på om noen har eksperimentert med litt andre føtter? Tenker i alle fall at det kanskje er et forbedringspotensiale der, samtidig som jeg kan få de litt høyere.
    disse er det svært viktig med sub som klarer 150Hz området godt, er vel mer "bass" enn sub, samt to stk vil være ekstra viktig :)
     

    staker

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.06.2004
    Innlegg
    475
    Antall liker
    26
    disse er det svært viktig med sub som klarer 150Hz området godt, er vel mer "bass" enn sub, samt to stk vil være ekstra viktig :)
    De nye elementene spiller noe lenger ned har jeg forstått, det gjør det vel ikke like kritisk? 150 er det høyeste jeg kommer på innstillingen på subben min.
     

    staker

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.06.2004
    Innlegg
    475
    Antall liker
    26
    Plass og utseende har en del å si oppi dette også. Vet det kan komme som en bombe😂, men det må kunne gli litt inn i stua😊 Tror derfor ikke løsningen med basstårn vil bli satt så stor pris på😅
     
    U

    utgatt medlem 1034

    Gjest
    Plass og utseende har en del å si oppi dette ogsbasstårn. Vet det kan komme som en bombe😂, men det må kunne gli litt inn i stua😊 Tror derfor ikke løsningen med basstårn vil bli satt så stor pris på😅
    De jeg tenker på er ikke basstårn de er på størrelse som en middels subwoofer
     

    staker

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.06.2004
    Innlegg
    475
    Antall liker
    26
    Ok takk for tipset, får ha det i bakhodet om det ikke lar seg gjøre å få tak i en til av den jeg har. Frekvensresponsen på disse jeg har ser jeg er oppgitt opp til 190Hz
     

    Kalle Klovn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.09.2009
    Innlegg
    3.635
    Antall liker
    3.245
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    7
    Ok takk for tipset, får ha det i bakhodet om det ikke lar seg gjøre å få tak i en til av den jeg har. Frekvensresponsen på disse jeg har ser jeg er oppgitt opp til 190Hz
    Da kan du kanskje vurdere Lyngdorf sin «boundary woofer» tankegang. Det funker bra med høy deling.
     

    alphamale

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.11.2007
    Innlegg
    5.673
    Antall liker
    4.119
    Sted
    Kjeppjaga nordlending i asyl ved ring 3
    Ta også en titt på subbene til Sigberg Audio.
    De kan deles ganske høyt (250hz om jeg husker rett)
    Så har de også DSP som fungerer bra.
    Om du bor på østlandet får du sikkert hjelp til å sette det opp også.
     

    staker

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.06.2004
    Innlegg
    475
    Antall liker
    26
    Skjønner at de fleste mener jeg bør ha en sob som deler høyere. :giggle:
     

    staker

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.06.2004
    Innlegg
    475
    Antall liker
    26
    De gangene jeg har hørt Q10 ribbon har de blitt delt på 140 HZ så man bør jo ha kvalites subber som spiller ett stykke over det
    Mine drar seg jo opp til 190, så kanskje jeg skal teste å dele på 140 hz da. Har bare lagt den på 150 hz jeg. Låter ikke helt feil. Det sitter et par Seas 10" L26ROY inni. Det er i alle fall ikke noe å si på kvaliteten der!
     
    U

    utgatt medlem 1034

    Gjest
    Mine drar seg jo opp til 190, så kanskje jeg skal teste å dele på 140 hz da. Har bare lagt den på 150 hz jeg. Låter ikke helt feil. Det sitter et par Seas 10" L26ROY inni. Det er i alle fall ikke noe å si på kvaliteten der!
    150 Hz er sikker ok det kommer jo ann på rom og plasering , men du b bør jo ha 2stk
     

    hifipuristen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Innlegg
    2.799
    Antall liker
    3.159
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1
    Audio-Insight Q-10 Ribbon er noe av det kjappeste høyttalersystem som pt. lages.
    Det viktige med subber i denne sammenheng,
    er hvor kjappe de er?
    Delefrekvensen på subber kan avogtil fortelle hvor raske de er?
    Brukes det 18’’ går ikke de særlig langt opp i frekvens?
    Mao. subber med mindre elementer kan kanskje lønne seg?
    Ellers er det selvfølgelig delefrekvensen med DSP som bestemmer hvor langt opp bass(systemet) går.😀
    Basstårn er en helt annnen sport.😵💫
     

    Fugazi

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.05.2009
    Innlegg
    917
    Antall liker
    259
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    13
    Hei. Da kan jeg melde meg inn her som lykkelig eier av et par Audio Insight Q10. De drives av en Aavik U180 intergrert forsterker. Etter tips fra " puristen" som forøvrig er en god venn og nesten nabo, har valget falt på Sigberg Inkognito 10". Hadde bare råd til kjøp av 1 stk foreløpig som kjøres i mono. Denne har jeg satt på delefrekvens 150hz i førsteomgang. Hører med en gang at dette kan bli virkelig bra med finjustering og plassering, og en inkognito til når økonomien tillater det. Puristen har lovet å komme innom for justering om kort tid.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn