Audio Insight - Norsk high-end å være stolt av.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • evhvis

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.04.2009
    Innlegg
    780
    Antall liker
    641
    Sted
    Grimstad
    Torget vurderinger
    14
    Har planer om å stikke innom høstpuls i løpet av lørdagen. Blir spennende å få hørt vanlig Q-10 da det er den eneste linjedelen jeg ikke har fått hørt.
     

    evhvis

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.04.2009
    Innlegg
    780
    Antall liker
    641
    Sted
    Grimstad
    Torget vurderinger
    14
    Noen bilder fra Audio Insight sitt rom på messa. Har bare fått hørt dette merket et par ganger, men spillestilen på oppsettene er så definitivt i min gate, spesielt hvordan de får fram nyanser i vokalen og det høres at det er lite delefilter. Har hørt alle tre modellene på forskjellige sett med elektronikk og de har hatt samme grunnkvalitetene, men samtidig veldig forskjellig framførelse så sitter igjen med et inntrykk av at disse i veldig stor grad spiller etter hva du kobler på de. Hadde vært interessant å hørt alle tre systemene på samme elektronikk for å fått en idè om hva som skiller disse.

    IMG_0677.jpg


    IMG_0682.jpg
     

    Viking

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    2.702
    Antall liker
    434
    Torget vurderinger
    4
    Jeg har hørt alle systemene på samme elektronikk :) Jeg sitter på det største selv, men siden det var lang tid mellom jeg hørte dette opp mot Q10 og Q10 ribbon, så kan jeg si mest om likheter/forskjeller på de to siste :) Jeg vil si Q10 har mere trykk nedover mot bassystemet, litt mere klem og b.... i midbassen, mens Q10 ribbon er mer finkornet og har en detaljeringsevne og mikrodynamikk som overgår Q10 IMHO i mine ører :) Bassystemene har jeg ikke hørt raskt etter hverandre, men de gjør ting svææært likt, men uten å ha testet og det er vel nsten logisk så har vel de større basstårnene enda mere å gi nedover i frekvens :)
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.858
    Antall liker
    10.694
    Torget vurderinger
    10
    @geirf
    Det var hyggelig å hilse på og få en kort lytt :)

    Lydbildet var stort, meget oppløst og dynamisk. God pønsj i basstårna.

    Ser av målingene tidligere i tråden at de er svært jevne i responsen. Jeg rakk ikke å høre fininstillingene som var mulige med en bryter på baksiden, det må være veldig kjekt å kunne tune etter smak og behag. Jeg liker en bitteliten BBC dipp selv om det kanskje er politisk ukorrekt på et slikt forum :rolleyes:
     

    Nawinta

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    03.09.2003
    Innlegg
    55
    Antall liker
    54
    Må si at dette rommet var en opplevelse å besøke, høyttalere og elektronikk som traff en "nerve" og ikke minst en Mann som snakker på en bølgelenge jeg er tunet inn på....geirf har en til i fan-klubben ;D
     

    hifipuristen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Innlegg
    2.799
    Antall liker
    3.160
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1
    Jeg ønsker alle venner av Audio-Insight og Adyton
    en riktig god Jul, og ett riktig godt nytt år!😀
    Ny artikkel fra Adress Avisa i Trondheim om
    Audio-Insight.( Geir Fredriksen)
    Går rykter om at kanskje Stereo+ også har noe
    i ermet?😎 Eller tar jeg feil?🙄
    Følg med👍
     

    Gunzi

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.08.2003
    Innlegg
    1.028
    Antall liker
    889
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    5
    Regner med det kommer innslag med Geir Fredriksen på Norge Rundt nå kl 1930.
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Æres den som æres bør! Blir fint å se Geir i aksjon :)
     

    Viking

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    2.702
    Antall liker
    434
    Torget vurderinger
    4
    Der var innslaget, det systemet hos kunde er ikke ferdig justert ferdig enda :) Jeg var i avisa over ei dobbeltside rett før jul, så det er berettiget blest rundt Geir F og Audio Insight for tiden :D
     

    SVS Inderøy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.08.2009
    Innlegg
    1.448
    Antall liker
    452
    Sted
    Inderøy i Nord Trøndelag
    Sjå den ja :D

    Trøndera brenne som regel nå anna en delefilter i heimen :D hehe


    E ein vess fare fer at en må driste sæ te ein lytt sjøl om en it har råa te High End fra Inderøy :D
     

    Gunzi

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.08.2003
    Innlegg
    1.028
    Antall liker
    889
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    5
    Synd det ble så mye snakk om penger og ikke de andre kvalitetene som kjennetegner produktene. Det er jo en mulighet for at seerne tror at slike pengesummer går rett i kassa hos Audio Insight. Temaet hadde fortjent mere tid og grundigere handtering - men vi skal vel alle være fornøyd på vegne av hobbyen vår med disse minuttene i beste sendetid. Håper det på bakgrunn av dette innslaget dukker opp noen nye musikkelskere som får lyst til å sjekke ut hva som faktisk kan produseres i Norge.
     

    svartkeiko

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.02.2013
    Innlegg
    1.113
    Antall liker
    446
    Sted
    9395 KALDFARNES
    Torget vurderinger
    12
    Blei riktig glad av å se innslaget på Norge rundt.Audio Insight står for en bragd innen høyttaler-bygging og det er bare å gratulere Geir Fredriksen.Han fortjener all oppmerksomhet for sine høyttalere.Det hadde da vært artig om NRK kunne lage oppfølger av denne reportasje.
    Mvh Kenneth
     

    kwil

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.09.2003
    Innlegg
    2.273
    Antall liker
    905
    Synd det ble så mye snakk om penger og ikke de andre kvalitetene som kjennetegner produktene. Det er jo en mulighet for at seerne tror at slike pengesummer går rett i kassa hos Audio Insight.
    Hvor går de ellers?

    Mvh
    K
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    Blei riktig glad av å se innslaget på Norge rundt.Audio Insight står for en bragd innen høyttaler-bygging og det er bare å gratulere Geir Fredriksen.Han fortjener all oppmerksomhet for sine høyttalere.Det hadde da vært artig om NRK kunne lage oppfølger av denne reportasje.
    Mvh Kenneth
    Norge Rundt reportasjen bar vel størst preg av 'Meningmann, se hvor mange raringer det finnes der ute!' heller enn å henvende seg til oss få audiofile her på berget, så da brenner det det nok et blått lys for en oppfølging....
     

    SVS Inderøy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.08.2009
    Innlegg
    1.448
    Antall liker
    452
    Sted
    Inderøy i Nord Trøndelag
    En gang i før i tiden ble det laget en Dokumentar som heter HiFi Delirium :)


    Et sånt prosjekt med div hifi konstruktører / firma i Norge kunne jo gjort seg før vi mister de som holder på nå i det små.
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.515
    Antall liker
    102.823
    Torget vurderinger
    23
    også den dustete "lodder på kjøkkenbenken" greia... NRK venstrevridd proletarforherligelse og gammaldags floskel. Unødvendig bonderomantisk greie. Hvis jeg var en sterkt formuende musikkinteressert person så ville jeg kanskje betenke meg på å kjøpe en slik dyr sak fra en som ikke hadde vett nok til å rigge til et aldri så lite verksted en gang...
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.426
    Antall liker
    12.998
    Det er hyggelig at Geir Fredriksen aldri gir seg, samt at han har fått til såpass god lydgjengivelse i flere av sine konstruksjoner opp igjennom årene.
    Men som Sluket allerede har påpekt fant jeg den "kjøkkeloddinga" uten hansker når man driver med rent metall å være en smule på utsiden av tiltenkt hensikt med innslaget. Uansett, happy skvett for GF og Audio Insight.
     

    geirf

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    22.10.2004
    Innlegg
    87
    Antall liker
    243
    Sted
    Nord Trøndelag
    Vettu hva

    Hei Sluket!
    Opprinnelig i opptaket var vi innom produksjonsverkstedet som setter sammen mine kabinetter. Det innslaget ble ikke med i sendingen.
    At jeg setter sammen delefiltre hjemme i hus og også har fullt måleoppsett her hjemme og gjør all utprøving her, ble annonsert tydelig av meg for NRK.
    Ikke alt av dette kommer like tydelig frem i programmet. Produktene jeg framstiller er såpass komplekse i konstruksjon at det ville vært umulig å lage de her i hus. Det benyttes ca 10 forskjellige underleverandører til forskjellige deler og alt må maskineres med cnc.
    Men dette kunne ikke du vite!


    Geir F



    QUOTE=Sluket;2460679]også den dustete "lodder på kjøkkenbenken" greia... NRK venstrevridd proletarforherligelse og gammaldags floskel. Unødvendig bonderomantisk greie. Hvis jeg var en sterkt formuende musikkinteressert person så ville jeg kanskje betenke meg på å kjøpe en slik dyr sak fra en som ikke hadde vett nok til å rigge til et aldri så lite verksted en gang...[/QUOTE]
     

    Fenalaar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.05.2002
    Innlegg
    8.514
    Antall liker
    6.913
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    3
    Artig å se :)

    Det var en bra kommentar dette med at anlegget gjerne brukes flere timer om dagen.

    Bare så synd at ingen fikk komme til ordet med kontrasten på at det er helt innafor i dag å svi av en mill eller to på en båt som brukes kanske ei uke eller to på sommeren og så noen helger i ny og ne, mens man for hvermannsen tilsynelatende er kokeliko om en bruker mere enn 5000 på et anlegg.

    Johan-Kr
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    Artig å se :)

    Det var en bra kommentar dette med at anlegget gjerne brukes flere timer om dagen.

    Bare så synd at ingen fikk komme til ordet med kontrasten på at det er helt innafor i dag å svi av en mill eller to på en båt som brukes kanske ei uke eller to på sommeren og så noen helger i ny og ne, mens man for hvermannsen tilsynelatende er kokeliko om en bruker mere enn 5000 på et anlegg.

    Johan-Kr
    Du vet, har man lyst på men ikke råd, så er det ikke andre forunt å ha det heller.
    Den norske folkesjela oppsummert.
     

    svartkeiko

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.02.2013
    Innlegg
    1.113
    Antall liker
    446
    Sted
    9395 KALDFARNES
    Torget vurderinger
    12
    Blei riktig glad av å se innslaget på Norge rundt.Audio Insight står for en bragd innen høyttaler-bygging og det er bare å gratulere Geir Fredriksen.Han fortjener all oppmerksomhet for sine høyttalere.Det hadde da vært artig om NRK kunne lage oppfølger av denne reportasje.
    Mvh Kenneth
    Norge Rundt reportasjen bar vel størst preg av 'Meningmann, se hvor mange raringer det finnes der ute!' heller enn å henvende seg til oss få audiofile her på berget, så da brenner det det nok et blått lys for en oppfølging....
    Vi får da tolke reportasjen som vi vil men at Menigmann må ha en slik reportasje for å få øynene opp for å se at det finns raringer her på Berget stiller jeg meg nok litt tvilende til.Det vet vi nok alle.Reportasjen vil jeg si absolutt henvender seg til audiofile og det mange av oss bedriver.Tanken med reportasjen var nok å få et lite innblikk i hvor mye mange audiofile er villig til å legge i vår hobby.Jeg tviler på at det var et NRK forsøk på å fortelle oss hvor mange "raringer" det finns her på Berget.
    Det er nok flere med både 5 stjerner og mer som har et snev av å være "raringer".
    Med en oppfølger av reportasjen så kunne det jo være interessant å få innsikt i hvordan den enkelte lytter seg fram til ferdig resultat av høyttaler-bygginga.
    Kunne kanskje bli noe informativt utav det og kanskje til og med noe lærerikt som vi alle kunne ta med oss videre i hobbyen.
    Mvh Kenneth
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    Den uttalelsen fra kunden om at han overhodet ikke har tenkt på alternativ bruk av NOK 800k, må for Ola Dunk fortone seg alla:
    'Hvorfor står du ute i sludd og liten storm, kun i underbuksen - Fryser du ikke med så lite klær på deg?
    - Ehhhhhh, jeg har faktisk ikke tenkt på det faktum at jeg kan kle på meg eller gå innendørs for å få varmen i meg....(!)
     

    evhvis

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.04.2009
    Innlegg
    780
    Antall liker
    641
    Sted
    Grimstad
    Torget vurderinger
    14
    ISO 9001 sier ingenting om kvaliteten på produktet, bare man lager det like crappy eller like bra hver gang. Hvis en bedrift er ISO 9001 sertifisert og har mye feil på produktene så vet man at man må styre unna :)
     

    evhvis

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.04.2009
    Innlegg
    780
    Antall liker
    641
    Sted
    Grimstad
    Torget vurderinger
    14
    Reportasjen på norge rundt var bedre enn forventet, men litt synd at de ikke så mer på hva som skal til for å utvikle og produsere slike produkter.
     

    Virgo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2006
    Innlegg
    1.707
    Antall liker
    602
    Torget vurderinger
    10
    Er ikke verre å bruke 1 Million hvis en kan på anlegg vs en bil feks...Alt er prioriteringer og hva man selvfølgelig får glede av.
    Artig å se den btw, men 4 ganske svære tårn tar da litt plass. Skulle gjerne hørt dem. Skal til Oslo neste helg og får kanskje hørt dem på ohfs ?
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    ISO 9001 sier ingenting om kvaliteten på produktet, bare man lager det like crappy eller like bra hver gang. Hvis en bedrift er ISO 9001 sertifisert og har mye feil på produktene så vet man at man må styre unna :)
    Kvalitetskontroll (QA/QC) knyttet til metodisk fabrikasjon er vel part av ISO 9001?
    Normalt så sikter fabrikasjon seg inn mot ISO 9003. Software normalt ISO 9000:3.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn