Audio-GDs tilhengere.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.167
    Antall liker
    34.550
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Trekke ut alle ledninger, la den stå litt uten strøm, så koble i strøm og slå på.
     

    mvno_subscriber

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.03.2020
    Innlegg
    1.119
    Antall liker
    2.018
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Hei, kommende Audio-GD eier her.. Har fått muligheten til å erstatte min Benchmark DAC1 HDR med en Audio-GD Master 7. Jeg skal være helt ærlig og si at jeg ikke helt vet hva jeg går til, så lurer på følgende

    • Hvilke forskjeller kan jeg forvente mellom de to?
    • Hvordan står Master 7 seg i forhold til hva man får nytt i dag?
    • Jeg har skjønt at det er flere konfigurasjonsmuligheter på Master 7, men nettsidene er litt vanskelig å forstå. Er det noen tips/triks jeg bør få med meg?
    • Enheten jeg får tak i mangler fjernkontroll. Er det noen funksjoner jeg går glipp av, utover selve fjernbetjeningen?
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.167
    Antall liker
    34.550
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Kan ikke svare på master 7 vs dac1 - men det jeg kan svare på er at audio-gd slitt ikke er dårlige greier, så klart for du bedre, men til prisen så er de absolutt gode.
    Gled deg!
     

    ufo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.02.2016
    Innlegg
    1.784
    Antall liker
    913
    styr unna?

    "My suggestion: you should Never Ever Forever consider this manufacturer's products."
    "The Audio-GD products I've measured so far are unquestionably crap. Whether it is a product containing digital circuits or a pure analog circuit product."
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.167
    Antall liker
    34.550
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Ikke alltid man kan lese hvordan produkter låter... Etter mange år med rme adi-2 så byttet jeg over til Audio-gd, angrer ikke.
    Jeg lånte min gamle rme dac igjen for å teste - Audio-gd klarer seg godt den...
     
    Sist redigert:

    mvno_subscriber

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.03.2020
    Innlegg
    1.119
    Antall liker
    2.018
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Ok, blir interessant det her. Jeg kommer til å bruke litt tid på å lytte og justere, så kan jeg poste en sammenligning. DAC1 HDR har jeg vært kjempefornøyd med, og følte egentlig ikke noen spesiell trang til å bytte, men så kom denne litt seilende inn fra siden. Gedigen kloss, og skal være varm også. Vil bli stappet inn i skapet oppå strømforsyningen til forsterkeren.. så vi får se hvor levelig det blir 😅
     
    • Liker
    Reaksjoner: HoJ
    T

    ThomasN

    Gjest
    Min erfaring med DAC'er som disse https://www.audiosciencereview.com/ mener måler knallbra... låter ikke så veldig bra :)
    Så ikke vær engstelig for det. De digger Oppo 205, og synes ikke Auralic Vega G2 er noe særlig. Det finnes ikke tvil om at sistnevnte er en langt bedre DAC.
    Som du vet mvno_subscriber har jeg hatt begge.
     

    mvno_subscriber

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.03.2020
    Innlegg
    1.119
    Antall liker
    2.018
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Ja, du har jo en 20% stilling i bare å oppdatere signaturen din fortløpende med riktig utstyr :ROFLMAO:

    Hvem vet, kanskje du til og med hiver deg over rør en dag! ;)
     

    Amou

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.08.2018
    Innlegg
    521
    Antall liker
    995
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    3
    Noen som har erfaring med Audio-gd master-1 foran rørforsterker? Vurderer en slik foran min LM-805ia. Kjører i dag en Doge 8 foran, men plages med litt mye støy fra den.
     

    PeriodeLytter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Innlegg
    3.036
    Antall liker
    2.482
    For å sette målinger vs lyd i perspektiv. Nelson Pass, en mann med godt renome forteller litt om hvordan forsterkerlyd blir til i dette intervjuet.

    Mr Kingwa er mann av nær samme skole hvor transistorkretser først la grunnlaget for hans virksomhet. Med det mener jeg at produktene hans er laget for å ha en spesefikk lydkarakter. Altså at DAC'ene hans er ment å ha singaturlyd.
    D.v.s. målinger vil avike fra perfekt siden menneskeøret ser ut til å finne det ofte blir kalt og lite underholdene.

    Men at ikke kvalitetskontrollen avdekker direkte feil og avvik var jo veldig trist å se i et par av de måletestene.
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.785
    Antall liker
    1.983
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Audio gd master 7 er knallgod. Banka min Mcintosh DAC så det holdt etter... I mitt daværende Mcintosh oppsett.. mye mer livlig og ekte lyd i master 7. Mcintosh ble vanvittig matt og flat i lyden til sammenligning...
     

    PeriodeLytter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Innlegg
    3.036
    Antall liker
    2.482
    :) Ha ha... i dag tok jeg med tid til å lese den DAC-19 tråden ferdig. Audio-GD har vistnok svart på tiltale ved å spesielt utvikle en DAC for brukere som foretrekker å lytte til teknisk optimale DAC som måler bra.

    Who need the AS-1:
    AS-1 is not the lowest distortion DAC in world, but it had the ultra low distortion and price is not expensive.
    AS-1 is not only declare with the words has low distortion, we offer the measure diagram for every single unit (It is normal that the THD has few DB different, the first 20 units offer AP SYS-2722 measure diagram, after that will offer AP ATS-2 measure diagram, ATS-2 measure diagram will has around 6DB worst than SYS-2722, but it is not mean the unit performance worse), verify by the professional instruments is welcome.
    We known that the proper 2nd THD makes the sound become smooth and rich, the proper 3rd THD makes the sound become transparency and lively, how to adjust the level of 2nd and 3rd THD is the secret technology of the designers, that is why some audio devices have the higher distortion like phono, and some few very expensive European made audio devices had better musical to most people than some others low distortion devices .
    We had not applied technology method to adjust the AS-1 THD effect the sound flavor, we just made it has the very low distortion , and through selected the different parts apply to keep the sound listening pleasant . It is not the audio-gd house sound style.
    Who need the AS-1?
    I guess that is in below:
    1, Who concern the specs at first .
    2, Who want a monitor sound to test the cable, room, speakers or somethings of audio.


    Test av hometheaterhifi:
    " The Audio-gd AS-1 is an excellent quality DAC in both subjective and objective terms. While it was designed to be the ultra-low distortion option in Audio gd’s extensive line of DACs, there are lower distortion competitors to be had out there, if the numbers are your ultimate guide. That being said, the AS-1 is an excellent performer that approaches the limits of what I can measure and is sonically indistinguishable from some of the best DACs I have heard (Benchmark 3B and the Bryston BDA-3 for example). "
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.167
    Antall liker
    34.550
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Min Audio-gd har blitt solgt til en kunde som etter hans beskrivelse har hatt lange netter i romjulen, det lover godt.
     

    mvno_subscriber

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.03.2020
    Innlegg
    1.119
    Antall liker
    2.018
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Da har jeg installert og endelig byttet ut min Benchmark DAC1 HDR med Audio-GD Master-7. Du verden for en forskjell! Master 7 får kanskje mye pes fordi den ikke måler så bra, men den er veldig musikalsk. Det har gjort at jeg nå er litt mer glad i digitale kilder igjen, etter å ha vært relativt fraværende (annet enn de få gangene i året jeg ser på en film).

    Kanskje jeg ordner meg en CD-spiller som neste trekk? :)
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Da har jeg installert og endelig byttet ut min Benchmark DAC1 HDR med Audio-GD Master-7. Du verden for en forskjell! Master 7 får kanskje mye pes fordi den ikke måler så bra, men den er veldig musikalsk. Det har gjort at jeg nå er litt mer glad i digitale kilder igjen, etter å ha vært relativt fraværende (annet enn de få gangene i året jeg ser på en film).

    Kanskje jeg ordner meg en CD-spiller som neste trekk? :)
    Jeg har for lengst fattet generell interesse for produkter fra Audio-GD (som en av ytterst få produsert "der borte") og jeg har selv Benchmark DAC. Kan du utdype litt mer hvorledes du opplever de lydmessige forskjeller mellom de to apparaturene? Brukte du Benchmarken også om forforsterker?
     

    PeriodeLytter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Innlegg
    3.036
    Antall liker
    2.482
    Nå har jeg ikke noen nyere lyttereferanse til Benchmark men et par RME DAC'er og Pioneer SA-CD spiller.
    Jeg spiller over relative nøytral forsterker/høytaler kombinasjon ikke har lydspektrum som påtrar seg oppmerksomhet. Her spiller RME og SA-CD detaljert men realtivt flatt og uengasjerende.

    Med A-GD Master 7 skiller anelgget seg ved å sette på kropp på musikken. Jeg mistenker M-7 for å legge til litt forvregning og spekulerer om roen jeg føler med den kan stamme fra nedtonet mikrodetaljer. Ikke at jeg savner detaljer, men fra andre opplevelser jeg har med haifai flytter fokus seg med klangkarakter. Med M-7 opplever jeg at jeg heller lytter til stemmer og helhet fremfor rom og luft. Mulig dette er hva som menes med musikalsk?
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.167
    Antall liker
    34.550
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Gratulerer. Jeg tror nøkkelen ligger i ordet "forandring", jeg fikk samme følelsen da jeg gikk fra rme adi-2 dac (gamle typen) til audio-gd. Og samme igjen da jeg gikk fra Audio-gd til Topping.
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Gratulerer. Jeg tror nøkkelen ligger i ordet "forandring", jeg fikk samme følelsen da jeg gikk fra rme adi-2 dac (gamle typen) til audio-gd. Og samme igjen da jeg gikk fra Audio-gd til Topping.
    Denne D70 Topping saken - forstår på mange som det er toppen av DAC uansett hva greiene koster!?

    Er vel grenser, for hvor mye man får gjort av forbedringer på relativt kjent teknologi, og slik jeg forstår det er Topping noen glupinger som både behersker faget og ikke har et produskjonsanlegg med tusener ansatte eller en strategi om at en høyest mulig prislapp skal være deres salgs-fortrinn.
    Man ser det jo hos produsenter av mobiler, datamaskiner og annet som ikke må finnes opp hver eneste gang, at det i kjølevannet av de store kommer små effektive produsenter som byr på så og si det samme/det samme/enda bedre.
    Verden er ikke som den var før. Da leverandørens merke & prislapp var ensbetydende med øvelsen beste å få tak i.

    I så måte; Audio-GD er vel en av disse små - men riktig så gode - derfor dette innlegg fra meg i denne tråd.
     

    mvno_subscriber

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.03.2020
    Innlegg
    1.119
    Antall liker
    2.018
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har for lengst fattet generell interesse for produkter fra Audio-GD (som en av ytterst få produsert "der borte") og jeg har selv Benchmark DAC. Kan du utdype litt mer hvorledes du opplever de lydmessige forskjeller mellom de to apparaturene? Brukte du Benchmarken også om forforsterker?
    Jeg har brukt Benchmarken tidligere som forforsterker tilkoblet aktive monitorer, siden ren DAC. Benchmarken er veldig nøytral, men på oppsettet jeg har nå blir den kanskje litt kjedelig og flat, spesielt sammenlignet med analoge lydkilder. Med Master-7 kom en del av den engasjerende livligheten jeg savnet.

    @PeriodeLytter Jeg tror også M7 har en del forvrengninger og annet som gjør den mer musikalsk. Ekstra kompleksiteter og harmonier som beriker det hele.

    Kjeden din har nok en del å si. Har du en nøytral kjede, piffer du opp med Master7. Har du ikke det, blir det kanskje mer et eksperiment.

    Da jeg koblet Benchmarken til en gammel rørforsterker nede på hjemmekontoret, var lyden helt topp - her var det supert med nøytral DAC, så stod forsterkeren for "syngingen" :)
     

    Tor-S

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.01.2013
    Innlegg
    299
    Antall liker
    330
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    1
    En ting med Master 7 er disse røde Wima kondensatorene som brukes. De liker jeg ikke etter at jeg recappet en forsterker med disse, det ble grått og kjedelig, så aldri mer de.

    Nå vet jeg ikke om disse står i analoge audiokretser som påvirker lyden direkte, men magefølelsen min sier at her kan det være mye godlyd å hente ved bruk av andre kondiser.
     

    Polka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Innlegg
    5.466
    Antall liker
    3.611
    Torget vurderinger
    96
    Ikke alltid man kan lese hvordan produkter låter... Etter mange år med rme adi-2 så byttet jeg over til Audio-gd, angrer ikke.
    Jeg lånte min gamle rme dac igjen for å teste - Audio-gd klarer seg godt den...
    Greit nok. Men produsenten lyver jo om specs og fabrikkerer målinger som ser bedre ut. Det tar bort all min interesse som egentlig var der for å teste merket.
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.167
    Antall liker
    34.550
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Greit nok. Men produsenten lyver jo om specs og fabrikkerer målinger som ser bedre ut. Det tar bort all min interesse som egentlig var der for å teste merket.
    Helt greit, men du kan fort gå glipp av noe bra.
     

    PeriodeLytter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Innlegg
    3.036
    Antall liker
    2.482
    En ting med Master 7 er disse røde Wima kondensatorene som brukes. De liker jeg ikke etter at jeg recappet en forsterker med disse, det ble grått og kjedelig, så aldri mer de.

    Nå vet jeg ikke om disse står i analoge audiokretser som påvirker lyden direkte, men magefølelsen min sier at her kan det være mye godlyd å hente ved bruk av andre kondiser.
    Vet ikke om de har samme produktnummer og vilke posisjon de har i M7. Men Manley bruker Wima i et par spesefikke posisjoner i deres Steelhead pga deres unike evne som DC blokker.
    Vi får håper Kigwa også har valgt dem for mer enn deres utseende selv om fokus i markedsføring kan hinte om annet ;)

    Some audiophiles might want to jump in here and replace the two WIMA caps in the signal path. (I thought about it!) However, when they do this, they risk screwing up the DC blocking as these two particular caps were chosen for superior DC blocking behavior over alternative metalized, rolled film-and-foil, mica, ceramic or "more audiophile" capacitors. We tried a bunch of them for this particular application before declaring these particular WIMAs the winners. - EveAnna
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.079
    Antall liker
    10.479
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Med A-GD Master 7 skiller anelgget seg ved å sette på kropp på musikken. Jeg mistenker M-7 for å legge til litt forvregning og spekulerer om roen jeg føler med den kan stamme fra nedtonet mikrodetaljer. Ikke at jeg savner detaljer, men fra andre opplevelser jeg har med haifai flytter fokus seg med klangkarakter. Med M-7 opplever jeg at jeg heller lytter til stemmer og helhet fremfor rom og luft. Mulig dette er hva som menes med musikalsk?
    Du har nok veldig rett der.

     

    PeriodeLytter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Innlegg
    3.036
    Antall liker
    2.482
    Du har nok veldig rett der.

    Herre min! 🤪 Han får det jaggu til å se helt jævlig ut. Og det var et par uforklarlige og merkelige målresultater der.

    Men spørsmålet er om vi hører 0.008% forvregning? Og 17-bit ut av en av disse gamle PCM chippene er vel ikke langt unna hva man forventer. Mener jeg så en teoretisk beregning en gang som viste 18b.
    Samt dette punktet er hva M7 i sin tid ble solgt på
    Considering what we have seen so far, Multitone results were much more decent
    Intressant å se at jitter for Toslink måler værre enn Coax. Jeg mener jeg faktisk hører forskjell på disse ved at lyden mister noe "liv" på fiberinngangen. Spørsmålet er om det faktisk er mer jitter eller noe annet han ikke testet som er årsak til dette?

    Synd han ikke tok bryet med å oppdatere den med siste firmware og teste DIP settinger.
     
    • Liker
    Reaksjoner: HoJ

    Tor-S

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.01.2013
    Innlegg
    299
    Antall liker
    330
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    1
    Hos meg er det stor forskjell på Coax 1 og de andre på Master 7 ombygget til NOS7.
    Coax1 er betydelig mer oppløst enn de andre inngangene og det har den før den ble NOS også 😊
     

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.842
    Antall liker
    17.346
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Hei. Er det noen som kan hjelpe med med data på "AUDIO-gd DAC 17". Den ser noe tilårskommen ut og har kun on/off knapp sentrert i front. Ingen andre knapper/display i fronten. Bak ser det slik ut: (Glemte å ta bilde av fronten...)
    6B68B2A3-F9B3-4B21-80AF-FF966F534B4D.jpeg
    BA4879F2-0CDC-4DBA-BDA1-28D382361769.jpeg
    033ED252-C91F-4CCD-9C2E-C8F39CB00531.jpeg
     

    Tor-S

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.01.2013
    Innlegg
    299
    Antall liker
    330
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    1
    Hei, gjorde et iherdig forsøk på å hjelpe deg, men klarte ikke finne noe om denne DAC-17. Hadde jeg vært deg så hadde jeg sendt en mail til: audio-gd@vip.163.com som er mailen demmes så får du garantert svar. De har vært veldig hjelpsomme med meg.

    Hols oss oppdatert på hva du finner ut. Hadde forrresten vært artig å sett hva som er under lokket på denne :)
     

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.842
    Antall liker
    17.346
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Hei, gjorde et iherdig forsøk på å hjelpe deg, men klarte ikke finne noe om denne DAC-17. Hadde jeg vært deg så hadde jeg sendt en mail til: audio-gd@vip.163.com som er mailen demmes så får du garantert svar. De har vært veldig hjelpsomme med meg.

    Hols oss oppdatert på hva du finner ut. Hadde forrresten vært artig å sett hva som er under lokket på denne :)
    Takk for det. Setter pris på innsatsen. Her er hva som skjuler seg under hatten…

    DDBED69C-1018-4B88-ADBE-064B4C134003.jpeg


    BBF67DFA-8382-44E2-9B48-9C144EAE5B89.jpeg


    23FC0E03-607B-4DE2-B658-55A3EF916F1B.jpeg


    555E82D8-6F68-4EDD-9821-1C622B896E97.jpeg


    56D880AD-A37D-461C-8071-A23E4B9776A4.jpeg
     

    Vedlegg

    Tor-S

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.01.2013
    Innlegg
    299
    Antall liker
    330
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    1
    Dette må jo være en supertidlig modell fra Audio-GD, ikke sett noe lignende før.

    Låter den bra?
     
    • Liker
    Reaksjoner: HoJ

    Focal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2007
    Innlegg
    1.498
    Antall liker
    3.124
    Torget vurderinger
    1
    Hei
    La den bli varm og bruk bnc kobling så skal du høre :cool:
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.167
    Antall liker
    34.550
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Ser ut som et produkt fra "tidenes morgen" i audio-gd.
     

    Ingeniøren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Innlegg
    4.254
    Antall liker
    1.157
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    Ser ut som noen har gjort en skikkelig jobb, spør du meg. Min NFB27 kom i hus , ble testet og parkerte alt annet jeg har testet og ble værende. Aldri sett behovet får å oppgradere (y)
     

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.842
    Antall liker
    17.346
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Takk for det. Setter pris på innsatsen. Her er hva som skjuler seg under hatten…

    Vis vedlegget 795863

    Vis vedlegget 795864

    Vis vedlegget 795865

    Vis vedlegget 795866

    Vis vedlegget 795870
    FYI and future reference :)

    "Dear Jorgen,
    This model already over 15 years old, I checked the computer , only leave a web page file but no other .
    I send it to you in the attached.
    Kingwa"
    Audio-gd Dac 17:

    "
    Best musical D/A chip SAA7350!
    Technical Features of DAC17


    1. Digital & Analog / Left & Right Completely Separated Inner Layout.

    2. The HDAM inner circuit output analog part. After a long-term experiment and improvement, this decoder achieves an even better sound quality than the original circuit. Pure copper shield box is also used on the D/A converter and output analog part to provide a more purified music background.

    3. DAC-17 guarantees truly balanced differential output. Each channel adopts a piece of SAA7350 PHILIPS bitstream chip SAA7350 that is recognized to deliver the best musical flavor so as to achieve a 21 Bit conversion precision. The inner operation on SAA7350 chip eliminates the inner analog circuit and replaces it with transistor circuit in the periphery. By doing so, the sound quality is improved dramatically.

    The application of multi-differential structure effectively offsets noise and distortion before they reach the output port. Even under unbalanced output, two pieces of DAC chips can also been fully utilized to ensure a good sound quality.

    4. DAC-17 applies three high-speed complementary electrolytic capacitors with total power of 150W and total amount up to 55,000 UF to do the filter (such a large capacity exceeds many so called high-end power amplifiers). Two-stage cascade parallel stable voltage also effectively provides a pure power supply and decreases the internal resistance of the power.

    The cost and area of the power section both exceed 60% of the whole. Such an emphasis on power source is still scarce in domestic market, but it is the key to success for all the imported high-end products. A better parallel stabilized voltage supply not only brings a more purified power output, but also a even more enchanting timbre.


    5. Transformer and rectifying tube are both shielded, which effectively decreases the clutter interference from the transformer and the radio-frequency interference from the rectifying tube.

    6.The whole DAC is sealed by WBT.

    7. To achieve the best performance of DAC-17, heavyweight pure aluminum alloy machine box is used to prevent the eddy current of transformer from interfering on circuit board. The upper plate and under plate of the box are both made from aluminum alloy which is 5MM thick, the lateral plate 8MM and the face plate up to 12MM. The net weight of the box is 8KG. Moreover, the inner part is separated into 4 sections by 5MM aluminum boards, which eliminates the interference among the circuits.


    8. High accuracy components are used to guarantee the accuracy of balanced output.

    9. DAC-17 can output truly balanced two-channel signal (Canon), ordinary RCA output. It applies to any sound system, with both BNC and RCA coaxial input. However, the time base flutter under BNC input is about ten times lower under ordinary RCA input and that enables a more clear and transparent sound.

    Overall Net Weight: approx 15Kg"
     

    PeriodeLytter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Innlegg
    3.036
    Antall liker
    2.482
    "The last batch PCM1704UK in world" http://www.audio-gd.com/Pro/Cables/PCM1704UKEN.htm
    The last batch PCM1704UK in world , Ordered in 2012 before TI public discontinued the PCM1704 chips.

    Price : (Exclude shipping cost, band new chip ,no warranty after shipping )
    1 pc:USD155
    2-4 pcs: USD148 / per pc
    More than 4 pcs:USD140 / per pc
    Det er 8 stk av dem i M-7 (1120 $) så han virker tjene bedre på å selge dem uten tilbehør og alt arbeid med å bygge produkter :)
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn