AT-OC9-serien

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Norlenning

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.03.2007
    Innlegg
    2.442
    Antall liker
    449
    Torget vurderinger
    2
    Heisan,ser at denne PUen får mange godord på HFS. Hvordan er denne klangmessig,dønn nøytral eller heller den i den ene eller andre retningen,ikkje mot det lyse håper æ? Hvordan er sporingsegenskapene på denne PU,ser jo at det sies at den muligens har fått ny "skarpere" slipning så dette er kanskje blitt bedre ::) Hvordan oppførte den forrige seg? Ser jo at f.eks Dynavector får mye skryt for dette..Ellers,ka e output,anbefalt armmasse,last osv...Er som sagt nyskjerrig på denne saken,må vel være en grunn til at det er så mange tråder om denne..Og ka med de dynamiske egenskapene? Viktig parameter.. ;D
    mvh Filip
     

    toref

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2006
    Innlegg
    2.174
    Antall liker
    38
    Sted
    Trondheim
    @Kabeldragern: Når min OC9 ML/II (forhåpentligvis snart) kommer skal den spille med en Cambridge 640P en stund. :) Skal nok sørge for å gi tilbakemelding her i tråden, selv om jeg ikke har RIAA-er å sammenligne med.

    Mvh
     

    K.H.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Innlegg
    3.073
    Antall liker
    1.060
    Torget vurderinger
    10
    Kabeldragern skrev:
    Nå er jeg omsider endelig til poenget; jeg trenger da en step up trafo eller step up forsterker. Hva kan være best å velge? Til en rimelig penge (helst ikke dyrere enn pickup'en). Hva ville gitt minst egenstøy/tomgangsstøy?

    Noen betraktninger?
    Jeg ville trolig prøvd å få tak i en brukt Trichord Dino. Den spiller flott, er støyfri og har rikelig justeringsmuligheter.
     

    Bartesam

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2002
    Innlegg
    11.957
    Antall liker
    11.765
    Sted
    Hus
    Vidar Bol skrev:
    Bartesam skrev:
    AT 33 har høyere gain ut enn OC9 ML/II har. Tror AT 33 har o,5 mV ut mot OC9 som har 0,4mV ut :)
    Artig å lese om disse. Har hatt OC7 og OC9, har OC10 nå over flere år og syns den spiller bra ennå. Nå er ikke jeg noe guru på spillere, har fremdeles den gamle Denon DP-67 fra 1983.
    Fikk tak i OC10, men den var enda vanskeligere. Tar jeg feil om den er helt nede i 0,15 mV? I hvert fall ble LC Audio riaa/stepup redningen og den brukes fortsatt, tør ikke annet.
    Mener å huske at alle disse AT OC pickupene fra OC3 til OC30 og ART 1 har 0,4 mV utspenning. Er en pickup i Japan som heter ART-2000 (AT OC9?)som også har den samme utspenningen. Er i grunnen enkle pickuper å få til i en grei RIAA :)
     

    Norlenning

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.03.2007
    Innlegg
    2.442
    Antall liker
    449
    Torget vurderinger
    2
    Er det ingen her som vil uttale seg om hvordan denne låter,at den låter bra sier meg ikke mye ::)
    mvh Filip
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    271
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Du kan jo lett finne metervis av omtaler, også her på HFS. Men siden du spør om klangbalanse; det er ingenting spesielt med klangbalansen dens; dette er f.eks ingen "mørk" pu. Ikke en pu for de som har systemer som er allergisk mot plenty detaljer i hele frekvensområdet, ei heller noen pu for de som vil ha "trøkk" eller en pu for å kompensere andre svakheter i systemet. Dette er en nøytral, detaljert og åpen pu med voldsom oppløsning til prisen., og et varp for musikkelskeren med et godt system å bruke den i. Imo.
     

    Norlenning

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.03.2007
    Innlegg
    2.442
    Antall liker
    449
    Torget vurderinger
    2
    Vidar P skrev:
    Du kan jo lett finne metervis av omtaler, også her på HFS. Men siden du spør om klangbalanse; det er ingenting spesielt med klangbalansen dens; dette er f.eks ingen "mørk" pu. Ikke en pu for de som har systemer som er allergisk mot plenty detaljer i hele frekvensområdet, ei heller noen pu for de som vil ha "trøkk" eller en pu for å kompensere andre svakheter i systemet. Dette er en nøytral, detaljert og åpen pu med voldsom oppløsning til prisen., og et varp for musikkelskeren med et godt system å bruke den i. Imo.
    Ok,takk for svar,tolker vel det slik at den heller ikke er "lys" men midt i leiet :) Så mao spiller den det som er på skiva,uten å trekke fra eller legge til hvis jeg forstår korrekt? Hva med armmasse,er den følsom på det,hva bør den være ca? Hva med last,blir det en smaksak? Hva fant du som optimalt?
    mvh Filip
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    271
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Tolk det som du vil; denne pu'en handler ikke om lys eller mørk imo. Iallefall handler ikke min omtale om slikt. Det er mange andre rimeligere pu'er som er akkurat like lys og/eller mørk.

    Ukritisk på armmasse; 100 ohm last passer bra; 20 ohm og 500 ohm går også bra; en veldig ukritisk pu. Trenger et godt drivverk (plukker lett opp rumble fra dårlige) og må ha forsterkere/høyttalere som er komfortabel med å presentere denne mengde informasjon på en god måte.

    Mvh Vidar P
     

    Norlenning

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.03.2007
    Innlegg
    2.442
    Antall liker
    449
    Torget vurderinger
    2
    Ok,da høres det ut som en vinner,må vel ha en slik i løpet av året,hvis det ikke blir en DV,men det bli jo en meir kostbar avfære,har jo lest mye ang DV sin sporingsevne og lave rillestøy,vet ikke om denne henger noe etter med den nye slipingen,får følge med hva Toref sier når han får denne hjem ;)
    mvh Filip
     

    theodor

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    29.05.2006
    Innlegg
    91
    Antall liker
    0
    Filip, den P.U'en har jeg kjøpt etter å ha lest mye positivt om den her på HFS.
    Du kan trygt kjøpe den. den er knallgod i mine ører, selv om de ikke er de beste :)
    Veldig oppløst og kjempegod rillemaskin. (ikke mye overflatestøy, knitring der i gården nei!!)

    Mvh Theodor
     

    Norlenning

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.03.2007
    Innlegg
    2.442
    Antall liker
    449
    Torget vurderinger
    2
    Theodor skrev:
    Filip, den P.U'en har jeg kjøpt etter å ha lest mye positivt om den her på HFS.
    Du kan trygt kjøpe den. den er knallgod i mine ører, selv om de ikke er de beste :)
    Veldig oppløst og kjempegod rillemaskin. (ikke mye overflatestøy, knitring der i gården nei!!)

    Mvh Theodor
    Betryggende å høre,spiller nå på en Denon DL103R,e vel egentlig fornøyd sånn sett,men vil jo alltids prøve noe nytt,du har ikke noe peiling på hva jeg kan forvente meg,har du hørt den jeg har?
    mvh Filip
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    271
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Forvent deg noe helt annet :)

    Hvis du digger den du har, ikke bytt. Da er det en risiko for at du blir skuffet.

    Mvh Vidar P
     

    Norlenning

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.03.2007
    Innlegg
    2.442
    Antall liker
    449
    Torget vurderinger
    2
    Vidar P skrev:
    Forvent deg noe helt annet :)

    Hvis du digger den du har, ikke bytt. Da er det en risiko for at du blir skuffet.

    Mvh Vidar P
    Ja,er jo alltids en risk,men det må man vel av og til ta ;) Har i grunnen bare prøvd den og en Goldring Eroica i mitt oppsett+ en Denon dL110 i 10min..
    mvh Filip
     

    Norlenning

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.03.2007
    Innlegg
    2.442
    Antall liker
    449
    Torget vurderinger
    2
    Er nu ikkje så mye peng som står på spill uannsett ;D
    mvh Filip
     

    theodor

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    29.05.2006
    Innlegg
    91
    Antall liker
    0
    Det er sikkert ikke vanskelig å kvitte seg med den her på Sentralen hvis du ikke er fornøyd heller.
    Tror det er en veldig lettomsettelig P.U. selv om den har ti eller tjue misfornøde timer på skiva ;D

    Mvh Theodor
     

    REX

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.08.2007
    Innlegg
    516
    Antall liker
    6
    Hmm.
    Tror jeg må skaffe meg en sånn.
     

    halux

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.10.2007
    Innlegg
    270
    Antall liker
    4
    F.E. skrev:
    Vidar P skrev:
    Forvent deg noe helt annet :)

    Hvis du digger den du har, ikke bytt. Da er det en risiko for at du blir skuffet.

    Mvh Vidar P
    Ja,er jo alltids en risk,men det må man vel av og til ta ;) Har i grunnen bare prøvd den og en Goldring Eroica i mitt oppsett+ en Denon dL110 i 10min..
    mvh Filip
    Blir jo en storebror Denon tilgjengelig for testing om ikke alltfor lenge ;) ;D
     

    toref

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2006
    Innlegg
    2.174
    Antall liker
    38
    Sted
    Trondheim
    F.E. skrev:
    Ok,da høres det ut som en vinner,må vel ha en slik i løpet av året,hvis det ikke blir en DV,men det bli jo en meir kostbar avfære,har jo lest mye ang DV sin sporingsevne og lave rillestøy,vet ikke om denne henger noe etter med den nye slipingen,får følge med hva Toref sier når han får denne hjem ;)
    mvh Filip
    Fikk endelig signaler fra lpgear.com i ettermiddag. Visstnok sendt fra US.

    Mvh
     

    Norlenning

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.03.2007
    Innlegg
    2.442
    Antall liker
    449
    Torget vurderinger
    2
    Halux skrev:
    F.E. skrev:
    Vidar P skrev:
    Forvent deg noe helt annet :)

    Hvis du digger den du har, ikke bytt. Da er det en risiko for at du blir skuffet.

    Mvh Vidar P
    Ja,er jo alltids en risk,men det må man vel av og til ta ;) Har i grunnen bare prøvd den og en Goldring Eroica i mitt oppsett+ en Denon dL110 i 10min..
    mvh Filip
    Blir jo en storebror Denon tilgjengelig for testing om ikke alltfor lenge ;) ;D
    ;D ;D ja,det har jo vært noe å teste,selv om den passe vel best i en superlett arm..men hadde vært gøy,vi får prøve
     

    Norlenning

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.03.2007
    Innlegg
    2.442
    Antall liker
    449
    Torget vurderinger
    2
    toref skrev:
    F.E. skrev:
    Ok,da høres det ut som en vinner,må vel ha en slik i løpet av året,hvis det ikke blir en DV,men det bli jo en meir kostbar avfære,har jo lest mye ang DV sin sporingsevne og lave rillestøy,vet ikke om denne henger noe etter med den nye slipingen,får følge med hva Toref sier når han får denne hjem ;)
    mvh Filip
    Fikk endelig signaler fra lpgear.com i ettermiddag. Visstnok sendt fra US.

    Mvh
    Æ e veldig spent på å høre lytteinntrykkene..
    mvh Filip
     

    Bartesam

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2002
    Innlegg
    11.957
    Antall liker
    11.765
    Sted
    Hus
    Har ikke trøbbel med å anbefale denne pickupen til alle som spør hva jeg synes er bra når en tenker på pris/ kvalitet. Jeg har ikke hørt AT OC9 ML/2, men bygger dette på mange år med AT OC9 i min Micro Seiki DQX 1000. Glem Denon DL 103 oppi dette, for den krever ennå tyngre arm for å funke optimalt :) AT OC9 ML/2 er ikke så kritisk på armmasse som min AT OC9 er. Går godt i en Rega RB 300 arm, mens den gamle var mere vrien der :)
     

    toref

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2006
    Innlegg
    2.174
    Antall liker
    38
    Sted
    Trondheim
    Blir stadig mer spent på hvordan den vil passe i en original Thorens TD318 med TP21 arm og Cambridge 640P RIAA. Men mye tyder på at det kan gå riktig godt. :)

    Mvh
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.637
    Antall liker
    1.346
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Har hørt AT OC9 i en rega planar 3, til stort hell!
     

    KJ

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.10.2004
    Innlegg
    11.093
    Antall liker
    4.197
    Torget vurderinger
    1
    toref skrev:
    Blir stadig mer spent på hvordan den vil passe i en original Thorens TD318 med TP21 arm og Cambridge 640P RIAA. Men mye tyder på at det kan gå riktig godt. :)

    Mvh
    På et senere tidspunkt kan du evt vurdere å bytte armen i TD318 med en regaarm f.eks. RB250 eller RB301. Thorens sine armer har i all hovedsak vært middelmådigheter - den siste de har på TD550 og de armene de produserte til TD3001 er kanskje unntakene.

    mvh
    KJ
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    271
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Til TD3001 så var det vel TP90 som tilvalg, samme arma som på TD2001?

    Jeg hadde iallefall begge spillerne, og TP90 var den beste "ekte" Thorens-arma jeg har prøvd, men ikke helt på nivå med hva Rega oa har lært oss å forvente til prisen. Det er vel Rega og noen få andre som har vært spesielt gode, ikke Thorens eller de andre som har vært spesielt dårlige, om du skjønner hva jeg mener. Vi er vant til å tenke at "Thorens sine armer ikke er like gode som Rega sine armer til samme pris".. men hvem har vel vært det opp gjennom historien? Ikke mange, noe som har gitt Rega-armene en velfortjent popularitet.

    Bare for å drifte litt OT... :)

    Mvh Vidar P
     

    toref

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2006
    Innlegg
    2.174
    Antall liker
    38
    Sted
    Trondheim
    Så en AT OC9 ML/II vil ikke være noen flaskehals i mitt system da? Og OC9 ML/II vil heller ikke gjøre skam på bedre armer enn min TP21? Er såpass ny i "gamet" at jeg ikke har viet armen særlig tanke enda. Har ingen intuisjon eller formening om hva armen bidrar med i lydbildet, om dere skjønner. Hva slags forbedringer kan det være snakk om ved å skifte til en bedre arm enn TP21?

    Mvh
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    271
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Nei, AT OC9 er et highend varp, ikke en dyr billigpickup, og var nettopp kjent for det. Den kan i mitt syn være med på platespillere helt opp i den øverste stratosfære, det er noe av det som er så fint med den.

    Mvh Vidar P
     

    Othmas

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.10.2005
    Innlegg
    551
    Antall liker
    169
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Hadde på 90-tallet en Rega P3 med AT OC9,en flott og musikalsk kombinasjon.Jeg kan til tider savne denne roen og innsynet i musikken dette oppsettet hadde.Prøvde alt ifra Ortofon mc-step up til Electrocompaniet ECP? Riaa-trinnet på denne spilleren.

    Når jeg skal kjøpe vinylspiller igjen,så vet jeg hvor lista er lagt hvertfall. Hva koster feks en full pakke med P3+AT OC9 ML/II+en riaa i samme klasse som EC sin idag?

    OT:Har fått med meg at Rega P3 har blitt "oppgradert" i de siste år,bl.a med ekstern strømforsyning,mer stabil motor osv.Til det bedre?

    mvh
     

    KJ

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.10.2004
    Innlegg
    11.093
    Antall liker
    4.197
    Torget vurderinger
    1
    Vidar P skrev:
    Til TD3001 så var det vel TP90 som tilvalg, samme arma som på TD2001?

    Jeg hadde iallefall begge spillerne, og TP90 var den beste "ekte" Thorens-arma jeg har prøvd, men ikke helt på nivå med hva Rega oa har lært oss å forvente til prisen. Det er vel Rega og noen få andre som har vært spesielt gode, ikke Thorens eller de andre som har vært spesielt dårlige, om du skjønner hva jeg mener. Vi er vant til å tenke at "Thorens sine armer ikke er like gode som Rega sine armer til samme pris".. men hvem har vel vært det opp gjennom historien? Ikke mange, noe som har gitt Rega-armene en velfortjent popularitet.

    Bare for å drifte litt OT... :)

    Mvh Vidar P
    O.t.
    Jo det er kanskje litt urettferdig å bruke Rega-armene som referanse til enhver tid, når det egentlig er Rega-armene som er spesilt gode til prisen og nødvendigvis ikke konkurrentene (her Thorens) som «feiler».

    TD3001 hadde en ny utgave av TP90 armen - TP90S - den hadde fast headshell.

    mvh
    KJ
     

    toref

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2006
    Innlegg
    2.174
    Antall liker
    38
    Sted
    Trondheim
    Nå tror jeg et nytt og langvarig vennskap er etablert! Dette ble en morsom kveld. Hentet pakken fra LP Gear på Bunnpris, og takket være prosessen for forenklet tollbehandling kunne jeg hente pakken samtidig med at jeg betalte merverdiavgiften. Monteringen gikk greit. Men du verden så tynn cantileverel på OC9-en er! Var temmelig nervøs mens jeg monterte.

    Cambridge 640P, Thorens TD318 og AT OC9 ML/II spiller flott sammen. Sammenlignet med X5-MC spiller det atskillig mer åpent og innbydende. Rommet er større, dypere. Og frekvensflankene virker godt ivaretatt. Spesielt diskanten virker bedre. El-gitar og cymbaler er mye tøffere enn med X5-MC. Det later til at OC9-en har et bedre overskudd på komplekse partier. OC9 virker atskillig kjappere og mer "ekte", men om det kommer av at den har en mer utstrakt diskant er vanskelig å si. Instrumenter er lettere å følge igjennom hele melodier. Passelig med gain fra MC-inngangen på 640P-en også. Nå skal det også sies at jeg ikke har noen "audiofile" LP-er. Spiller bare saker jeg har hatt stående fra 80- og 90-tallet. Mye rock og jazz. Men både X5-MC og OC9 synes jeg har en veldig nøktern tilnærming til klangfarger. Kunne kanskje ønsket meg en smule mer utklinging, men det er naturligvis andre ting enn pickup å kikke på i så måte også. Som oppsettet er nå føler jeg at CD spiller med rikere tone. Eventuelt kan det være ting å hente på justering av monteringen av pickup-en i armen? Jeg har ikke spesielt heftige verktøy å hjelpe med meg her.

    Takk forøvrig for anbefalingen av denne pickup-en. Blir antakelig en sen kveld med mye vinyl. :)

    Mvh
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    271
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Mer klangfarger og utklinging kommer, bare gi den noen titalls timer så blir du neppe skuffet. Den er som mange andre mc'er litt fargeløs, mekanisk og stakkato når den er helt ny.

    Mvh Vidar P
     

    REX

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.08.2007
    Innlegg
    516
    Antall liker
    6
    Ja denne håper jeg å høre, toref. Du skal vel ha NAF-treff snart ;)
    Hva ble totalprisen på PU'en?
     

    toref

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2006
    Innlegg
    2.174
    Antall liker
    38
    Sted
    Trondheim
    Vidar P skrev:
    Mer klangfarger og utklinging kommer, bare gi den noen titalls timer så blir du neppe skuffet. Den er som mange andre mc'er litt fargeløs, mekanisk og stakkato når den er helt ny.

    Mvh Vidar P
    Bare å slappe av å nyte musikken altså. Kan man ha det bedre? :)

    Mvh
     

    toref

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2006
    Innlegg
    2.174
    Antall liker
    38
    Sted
    Trondheim
    REX skrev:
    Ja denne håper jeg å høre, toref. Du skal vel ha NAF-treff snart ;)
    Hva ble totalprisen på PU'en?
    NAF-treff skal det nok bli snart ja. :) Ellers er det også bare å stikke innom om du er i nærheten (sentrum). Når det gjelder prisen så tror jeg at jeg kom litt heldig ut. Kredittkortet ble belastet 26 hundrelapper og så ville tollmyndighetene ha 220,- omtrent i mva. Antakelig LP Gear som opplyste om lavere verdi enn reelt. Men jeg har ikke tenkt å klage.. :)

    Mvh
     

    REX

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.08.2007
    Innlegg
    516
    Antall liker
    6
    Jøss, ikke verst.
    Stikker innom en tur når det passer :)
     

    toref

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2006
    Innlegg
    2.174
    Antall liker
    38
    Sted
    Trondheim
    REX skrev:
    Jøss, ikke verst.
    Stikker innom en tur når det passer :)
    Ta gjerne med noe vinyl også. Som nevnt er samlingen langt i fra full av gode pressinger og audiofile innspillinger. :)

    Mvh
     

    toref

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2006
    Innlegg
    2.174
    Antall liker
    38
    Sted
    Trondheim
    Ting begynner å falle på plass ja. Tok en liten runde på nettet og fant ut hva "overhang" var for noe. Det visste jeg ikke fra før. Og jeg var flere kritiske millimetre unna idealet på 15. Den enkle protraktoren fra Thorens hadde ikke hjulpet meg her. Men med dette på plass, og en aldri så liten tilt på azimuth-en opplevde jeg en stripe av Nirvana: flyt! Antakelig kombinasjonen av innspilling, enda bedre homogenitet og lavere forvrengning. Det begynner å bli sent, men jeg har i alle fall ikke opplevd så bra lyd fra Thorens-en min før. Hihi.

    Mvh
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.637
    Antall liker
    1.346
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    toref skrev:
    Ting begynner å falle på plass ja. Tok en liten runde på nettet og fant ut hva "overhang" var for noe. Det visste jeg ikke fra før. Og jeg var flere kritiske millimetre unna idealet på 15. Den enkle protraktoren fra Thorens hadde ikke hjulpet meg her. Men med dette på plass, og en aldri så liten tilt på azimuth-en opplevde jeg en stripe av Nirvana: flyt! Antakelig kombinasjonen av innspilling, enda bedre homogenitet og lavere forvrengning. Det begynner å bli sent, men jeg har i alle fall ikke opplevd så bra lyd fra Thorens-en min før. Hihi.

    Mvh
    Bra! Skal montere min at oc9 i rega rb250 arm i morgen, kansje jeg og prøver den i en rb300!
     

    toref

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2006
    Innlegg
    2.174
    Antall liker
    38
    Sted
    Trondheim
    Blir spennende å høre om dine erfaringer også Skink_123. Du får dele de med oss. :)

    Mvh
     

    Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    8.926
    Antall liker
    27.628
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    He he,

    det er nesten ikke til å tro.
    Må nesten beklage Vidar, men når jeg gikk på nett for å anskaffe en AT OC9 ML/II, så lå jo de gode tilbudene
    der og, vel; jeg ramla på kjøret igjen........ ::)
    Så for et par dager siden ble to pakker levert her, også på likt da gitt, fra hver sin side av jordkloden:

    Det var nå pussig at de kom på likt da; én fra LP Gear i USA, og den andre fra Hifi Do i Japan.
    Begge pakket for å tåle den lange reisen. I glasset? En Glenfarclas 105, - det er også snadder..... ;)

    Vet jo om, og har fått med meg alle lovord om OC9 og dens etterfølger ML/II, den ligger stadig på innkjøpslista,
    men AT33 serien er altså den mest overlegne pickup jeg har hørt så langt, med hensyn til ytelse/pris/preferanse.
    Vilt mye godlyd, for en beskjeden pengesum; så istedet for en AT OC9 ML/II, var det disse som dukket opp,
    inne fra sin solide innpakning:

    Som sagt, det blir nok en AT OC9 ML/II snart, men det føltes viktigere å sikre seg disse. Hvem vet, kanskje jeg tenker annerledes
    når en OC 9 kommer i hus.

    :)

    Morten
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn