Forsterkere ASR Emitter 2 blue exclusive, Boulder 865 eller Gryphon Diablo

Gammeln

Overivrig entusiast
Ble medlem
03.09.2007
Innlegg
742
Antall liker
43
Gå for ASR dersom du har plass. Jeg kjenner ikke til noen forsterker som gir like mye for pengene.
Hver av strømforsyningene er tilnærmet like tunge som komplette forsterkere fra de andre.
Om de andre er underdimensjonerte eller ASR grovt overdimensjonert skal jeg dog ikke uttale meg om.:confused:
Klangen er meget nøytral etter mine vurderinger. Om det er en fordel eller ikke kommer an på resten av utstyret.
 

wizard

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.04.2002
Innlegg
3.734
Antall liker
3.337
I tillegg til de jeg har skrevet om har jeg lyttet til veldig mange forsterkere.
I alle prisklasser og helt opptil Boulder 3050.

Her er listen jeg kan huske nå, sikkert enda flere jeg har hørt:

NAD M32
Anthem STR
Soulution 330 + 530
Vitus RI-101 + SIA-025 II
Aavik U-150 + U-300
Accuphase E-650
Ayre AX-5 20
Luxman 509X
Naim Supernait 2
Constellation Argo
T+A PA 3100 HV
Audio Analogue Maestro Anniv
Metaxas Ikarus
Audia FLS 10
Nagra Classic Int
Pass INT 250
AT Esatto II
ML 585
Hegel 360 + 590
McIntosh MA-9000
EC ECI 5
Marantz PM-10
Goldmund Telos 590
Gryphon Diablo 120 + 250


3 av de er helt overlegne de andre, jeg kan skrive om hvordan de låter, eller skal jeg skrive litt om alle?
Ayre AX-5 twenty tipper jeg er topp 3? :) IMO en fantastisk forsterker. Forøvrig er jeg stor fan av Charles Hansen (rip) sine forsterkere.
Ja korrekt, men hvem er de andre 2?
Venter med spenning på løsningen:cool:

Please, slapp litt av folkens.
Dette er bare en persons mening, bastant eller ikke, ta det for det det er.
Antageligvis ikke hørt i samme anlegg under kontrollerte forhold, men intressant allikevel:)
De fleste er hørt med de samme høyt. og med samme lydnivå - Harbeth 40,2 og Tocaro 45e.

Tar bare de 3 beste som er:

Ayre AX-5 20
T+A HP 3100 HV
AT Esatto II

Alle låter balansert med finesse og musikalitet som jeg kan lytte til 24/7.


Men kan også nevne Hegel 590, var overasket hvor bra den låter, bare litt bipolar karakter, men pga feedforward kretsen kan det også låte litt kunstig.

+ NAD M32 har ingen klasse D problemer med aggressiv diskant.
 
Sist redigert:

R.E.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.05.2006
Innlegg
5.975
Antall liker
6.131
Torget vurderinger
32
Ja korrekt, men hvem er de andre 2?
Venter med spenning på løsningen:cool:

Please, slapp litt av folkens.
Dette er bare en persons mening, bastant eller ikke, ta det for det det er.
Antageligvis ikke hørt i samme anlegg under kontrollerte forhold, men intressant allikevel:)
De fleste er hørt med de samme høyt. og med samme lydnivå - Harbeth 40,2 og Tocaro 45e.

Tar bare de 3 beste som er:

Ayre AX-5 20
T+A HP 3100 HV
AT Esatto II

Alle låter balansert med finesse og musikalitet som jeg kan lytte til 24/7.


Men kan også nevne Hegel 590, var overasket hvor bra den låter, bare litt bipolar karakter, men pga feedforward kretsen kan det også låte litt kunstig.

+ NAD M32 har ingen klasse D problemer med aggressiv diskant.
Er det noen som fører AT Esatto II i Norge?

Roy
 

Valfy

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2011
Innlegg
2.428
Antall liker
2.577
Torget vurderinger
30
Ja korrekt, men hvem er de andre 2?
Venter med spenning på løsningen:cool:

Please, slapp litt av folkens.
Dette er bare en persons mening, bastant eller ikke, ta det for det det er.
Antageligvis ikke hørt i samme anlegg under kontrollerte forhold, men intressant allikevel:)
De fleste er hørt med de samme høyt. og med samme lydnivå - Harbeth 40,2 og Tocaro 45e.

Tar bare de 3 beste som er:

Ayre AX-5 20
T+A HP 3100 HV
AT Esatto II

Alle låter balansert med finesse og musikalitet som jeg kan lytte til 24/7.


Men kan også nevne Hegel 590, var overasket hvor bra den låter, bare litt bipolar karakter, men pga feedforward kretsen kan det også låte litt kunstig.

+ NAD M32 har ingen klasse D problemer med aggressiv diskant.
Harbeth låter jo likt på alle fornuftig konstruerte forsterkere i følge Shaw han selv :)
 

wizard

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.04.2002
Innlegg
3.734
Antall liker
3.337
Ja korrekt, men hvem er de andre 2?
Venter med spenning på løsningen:cool:

Please, slapp litt av folkens.
Dette er bare en persons mening, bastant eller ikke, ta det for det det er.
Antageligvis ikke hørt i samme anlegg under kontrollerte forhold, men intressant allikevel:)
De fleste er hørt med de samme høyt. og med samme lydnivå - Harbeth 40,2 og Tocaro 45e.

Tar bare de 3 beste som er:

Ayre AX-5 20
T+A HP 3100 HV
AT Esatto II

Alle låter balansert med finesse og musikalitet som jeg kan lytte til 24/7.


Men kan også nevne Hegel 590, var overasket hvor bra den låter, bare litt bipolar karakter, men pga feedforward kretsen kan det også låte litt kunstig.

+ NAD M32 har ingen klasse D problemer med aggressiv diskant.
Er det noen som fører AT Esatto II i Norge?

Roy
Nei tror ikke det.

Esatto II er Aleksander Trusov fra Russland sin lateral mosfet super design.
Det låter helt uanstrengt, super balansert, med finesse, nerve, musikalitet osv.
 

oes

Overivrig entusiast
Ble medlem
16.01.2008
Innlegg
635
Antall liker
535
Torget vurderinger
7
Har du 40.2, Wizard? Gratulerer! Verdens beste. Jeg har de samme. Spiller med fullt Burmesterforsterneri (956mk2 effekt pg 088 pre fra 001 cd/dac).

Alan Shaw som eier og designer Harbeth er en no BS-guy som kun aksepterer fakta han måler. Dessuten så liker han kostnadseffektive løsninger i tråd med BBC-forskningen og -tradisjonen.

Jeg har selv forsøkt å sette på noe rimelig (Cambridge Azur ett eller annet som er kraftig nok). Ble først positivt overrasket. Det låt jo nesten like bra via Harbeth 40.2. Men etter hvert merket jeg at det ikke var like avslappende å lytte. Byttet tilbake, og roen senket seg. Enda bedre med Burmester - men neimen ikke sikkert jeg hadde tatt forskjellen i blindtest.

Ja korrekt, men hvem er de andre 2?
Venter med spenning på løsningen:cool:

Please, slapp litt av folkens.
Dette er bare en persons mening, bastant eller ikke, ta det for det det er.
Antageligvis ikke hørt i samme anlegg under kontrollerte forhold, men intressant allikevel:)
De fleste er hørt med de samme høyt. og med samme lydnivå - Harbeth 40,2 og Tocaro 45e.

Tar bare de 3 beste som er:

Ayre AX-5 20
T+A HP 3100 HV
AT Esatto II

Alle låter balansert med finesse og musikalitet som jeg kan lytte til 24/7.


Men kan også nevne Hegel 590, var overasket hvor bra den låter, bare litt bipolar karakter, men pga feedforward kretsen kan det også låte litt kunstig.

+ NAD M32 har ingen klasse D problemer med aggressiv diskant.
Harbeth låter jo likt på alle fornuftig konstruerte forsterkere i følge Shaw han selv :)
 

Motorhome

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.06.2018
Innlegg
1.626
Antall liker
1.500
Sted
Sunndalsøra
Mosfet transistorer er kjent for å være varmere i klangen. Accuphase har det i sine forsterkere og pioneer bruker det i sine D klasse forsterkere. Kanskje derfor de ikke er ubehagelig i diskanten. Litt mere røraktig klang. Dynamic Precision hadde mosefet i enkelte modeller. De siste effektforsterkerne har bipolare transistorer. Vil ikke si at de er ubehagelige i diskanten. Kontruktøren var opptatt av de ikke skulle være det. Han nevnte at Krell kunne være ubehagelig i diskanten.
Personlig tror jeg at det ikke er selve transistor typen som er årsaken, men konstruksjon og materialvalg(egenskaper) på tilkobler og lignende. Program materiale og innspillinger har stor betyning også.
 
Sist redigert:
M

MusicBear

Gjest
Jeg har selv forsøkt å sette på noe rimelig (Cambridge Azur ett eller annet som er kraftig nok). Ble først positivt overrasket. Det låt jo nesten like bra via Harbeth 40.2. Men etter hvert merket jeg at det ikke var like avslappende å lytte. Byttet tilbake, og roen senket seg. Enda bedre med Burmester - men neimen ikke sikkert jeg hadde tatt forskjellen i blindtest.
Interssant, din observasjon av Cambridge Azur, dersom jeg forstår deg riktig at du har prøvd denne.

Utrolig flotte apparater, riktig pris, den store ampen kan brokobles, igjen så flott denne serien er.
 

oes

Overivrig entusiast
Ble medlem
16.01.2008
Innlegg
635
Antall liker
535
Torget vurderinger
7
Ja, jeg eier en slik Cambridge Azur integrert forsterker. Kraftig og tung sak, men husker ikke modell-nr. Bruker på hytta med Harbeth «lillebror» C7ES3. Låter bra, det

Jeg har selv forsøkt å sette på noe rimelig (Cambridge Azur ett eller annet som er kraftig nok). Ble først positivt overrasket. Det låt jo nesten like bra via Harbeth 40.2. Men etter hvert merket jeg at det ikke var like avslappende å lytte. Byttet tilbake, og roen senket seg. Enda bedre med Burmester - men neimen ikke sikkert jeg hadde tatt forskjellen i blindtest.
Interssant, din observasjon av Cambridge Azur, dersom jeg forstår deg riktig at du har prøvd denne.

Utrolig flotte apparater, riktig pris, den store ampen kan brokobles, igjen så flott denne serien er.
 

hifipuristen

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.10.2010
Innlegg
2.799
Antall liker
3.160
Sted
Bærums Verk
Torget vurderinger
1
I gode gamle dager.😄

Da låt mosfet luftigere og mer åpent oppover
enn bipolare trasistorer.
Bakdelen var mindre nivå nedover og mindre nivå
i nedre mellomtone.

I dag har the Shy man rett.😄

I dag har bipolare transistorer blitt så mye bedre at forskjellene
har utkrystallisert seg.

I dag er matching fra signalkilde til preamp og videre til sluttrinn og kabler
blitt «bestemmende» for hva høyttalererne gjengir.(har ikke glemt akustikken😄)
Hvis noen mener at et sluttrinn med mosfet kontra bipolare transistorerer
gir ens forskjell, mener jeg at det skyldes matching.
Konstruksjonen ellers betyr mer forskjellig lydgjengivelse en forskjell
mellom mosfet og bipolare transistorer.🙄

Dessuten har vel mosfet noen issues med lave impedanser?
 

wizard

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.04.2002
Innlegg
3.734
Antall liker
3.337


Har også hørt denne nylig, selges kun direkte derfor lav pris.
Balansert lyd pga lateral mosfet.


Nei mosfet låter ikke varmt, det var det før, og har heller ikke problemer å drive i lave impedanser.
 

BeetleBug

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.06.2009
Innlegg
6.431
Antall liker
12.527
Sted
Sørlandet
Har også hørt denne nylig, selges kun direkte derfor lav pris.
Balansert lyd pga lateral mosfet. Nei mosfet låter ikke varmt, det var det før, og har heller ikke problemer å drive i lave impedanser.
Den der er markedets største "giant killers" og sammen med DAC`ene fra samme produsent gjør dem furore der ute.

-BB-
 
M

MusicBear

Gjest
Hva med MBL c21 nydelig på vokaler og stålkontroll på det meste av høytalere
Så mange skryter av denne. Må jeg høre på en gang jeg er i tigerstaden. Ingen ting er viktigere enn det du sier - stålkontroll og nydelig på vokaler - masse dyre forsterkere mangler faktisk disse to viktige kriterier til god lyd. Og er denne bra, må (bør) monoblokkene til fire ganger prisen være heaven :)
 

Jan M

Hi-Fi interessert
Ble medlem
20.10.2007
Innlegg
55
Antall liker
25
Sted
Bodø


Har også hørt denne nylig, selges kun direkte derfor lav pris.
Balansert lyd pga lateral mosfet.


Nei mosfet låter ikke varmt, det var det før, og har heller ikke problemer å drive i lave impedanser.
Og den heter ?
 

Calmati

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
22.08.2016
Innlegg
438
Antall liker
567
Sted
Bærum
Grattis BB, dette ser veldig spennende ut :) Helt ukjent merke for meg.
Er det både forsterker og DAC som er på vei ?
mvh Calmati
 

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Innlegg
22.151
Antall liker
10.657
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Er vel 2 forskjellige merker. Kinki og Denafrips. Begge er veldig spennende.
 

Calmati

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
22.08.2016
Innlegg
438
Antall liker
567
Sted
Bærum
Er vel 2 forskjellige merker. Kinki og Denafrips. Begge er veldig spennende.
Jepp, ser det nå. Det er Denafrips Terminator. Litt nærmere kikk på bildet ville også avslørt det :)
Den er litt mer kjent :) Mener å huske Darko omtalte den for en tid siden ?
 

BeetleBug

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.06.2009
Innlegg
6.431
Antall liker
12.527
Sted
Sørlandet
Grattis BB, dette ser veldig spennende ut :) Helt ukjent merke for meg.
Er det både forsterker og DAC som er på vei ?
mvh Calmati
Ja.

Bryter med mine prinsipper om å aldri handle før jeg har lyttet men er dem halvparten så gode som beskrivelsen til min vanligvis så lavmælte kompis så vet jeg at jeg blir fornøyd.

Mvh
-BB-
 

sammy

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.01.2008
Innlegg
909
Antall liker
454
Sted
Oslo
Torget vurderinger
5
Er det noen norske forhandlere som selger Kinki forsterkeren? Hva koster den? Digger navnet forresten :p
 

sammy

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.01.2008
Innlegg
909
Antall liker
454
Sted
Oslo
Torget vurderinger
5
@BeetleBug: Jeg kunne ikke finne prisen på hjemmesiden til Kinki, vet du hva den koster? Har du kjøpt en?
 

BeetleBug

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.06.2009
Innlegg
6.431
Antall liker
12.527
Sted
Sørlandet
Er det noen norske forhandlere som selger Kinki forsterkeren? Hva koster den? Digger navnet forresten :p
Kun direkte salg til deg uten fordyrende mellomledd. Utmerket service, raske tilbakemeldinger, bra garantier, gratis frakt og god engelsk skriftlig og muntlig. Du må gå inn i butikken deres her: https://www.vinshineaudio.com/ og når du kontakter dem kommer du i kontakt med Alvin som er hyggeligheten selv.

-BB-
 

Valfy

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2011
Innlegg
2.428
Antall liker
2.577
Torget vurderinger
30
Lang tråd om Kinki på auidogon https://forum.audiogon.com/discussions/kinki-studio-ex-m1

Jeg ble forferdelig nysgjerrig, og til den prisen tør man jo nesten å bestille en uhørt.


is the gain kind of high? one owner said the gain was a little high for him, 60 was loud.
kinki is now shipping the amps with a high/low gain switch on the rear.
listening to customer feedback and correcting the issues, good company.
 

sammy

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.01.2008
Innlegg
909
Antall liker
454
Sted
Oslo
Torget vurderinger
5
Takk for linken, hvis den er like god som du sier, så er den veldig hyggelig priset. Sammen med Terminator dac'en blir det nok en killer kombo.
 

BeetleBug

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.06.2009
Innlegg
6.431
Antall liker
12.527
Sted
Sørlandet
Hvorfor velger man å handle fra en agent i USA når man kan bestille direkte fra produsent til lavere priser?

Her er fjesboksiden til Vinshine Audio: https://www.facebook.com/vinshineaudio/

Vi er snart i 2019 og dette er realiteten! Bra websider, bra internettbutikk, bra facebookside som blir hyppig oppdatert, utmerket service, rask respons på mail og telefon. 24/7 åpningstider, gratis frakt og gode garantier.

-BB-
 

Calmati

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
22.08.2016
Innlegg
438
Antall liker
567
Sted
Bærum
Grattis BB, dette ser veldig spennende ut :) Helt ukjent merke for meg.
Er det både forsterker og DAC som er på vei ?
mvh Calmati
Ja.

Bryter med mine prinsipper om å aldri handle før jeg har lyttet men er dem halvparten så gode som beskrivelsen til min vanligvis så lavmælte kompis så vet jeg at jeg blir fornøyd.

Mvh
-BB-
DAC'en ser helt rå ut !
Håper det blir mulig å få en lytt når de ankommer :)
 

The Shy

Æresmedlem
Ble medlem
10.04.2017
Innlegg
10.608
Antall liker
14.541
Sted
Langesund
Hvorfor velger man å handle fra en agent i USA når man kan bestille direkte fra produsent til lavere priser?

Her er fjesboksiden til Vinshine Audio: https://www.facebook.com/vinshineaudio/

Vi er snart i 2019 og dette er realiteten! Bra websider, bra internettbutikk, bra facebookside som blir hyppig oppdatert, utmerket service, rask respons på mail og telefon. 24/7 åpningstider, gratis frakt og gode garantier.

-BB-
Var bare den siden jeg fant med pris. Selvfølgelig best å handle direkte med konstruktør:)
 

Farmen

Overivrig entusiast
Ble medlem
03.09.2018
Innlegg
755
Antall liker
887
Sted
Lier
Torget vurderinger
3
Sterker.

Hei.
Jeg hørte på ASR Emitter 2 excl hos Stereofil når jeg skulle handle, utrolig flott bygget osv. Sammenlignet den opp mot en MBL variant og sist en Luxman L509x. Her var det store forskjeller i lydbildet. ASR virket noe kald og nøytral, MBL noe av det samme, men Luxman strålte med veldig dybde og varme, spesielt i bass, noe jeg var ute etter. Endte opp med Luxman, og angrer ikke et milli sekund, anbefaler deg å lytte på disse hos Stereofil, snakk med Jens han vet hva alt dreier seg om.
 

coolio

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2015
Innlegg
5.487
Antall liker
5.456
Sted
Bergen
Torget vurderinger
2
Hvis mosfet låter slik og bipolar låter sånn, hvordan låter da printkort kontra ledninger? Hva om det som er drit med printkort er det som er bra med mosfet, hva skjer om man kombinerer dem? Og hvilken av komponentene skal man skylde på for den skarpe gjenklangen mellom 400-800 hz fra stuevinduet?
 

wizard

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.04.2002
Innlegg
3.734
Antall liker
3.337
atadia250.jpg


Aleksander Trusov's nye Atomico integrert til ca 80000.
I duell mot Gryphon Diablo 250.

Atomico fullstendig kjører over Diablo.
 
Sist redigert:

Valfy

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2011
Innlegg
2.428
Antall liker
2.577
Torget vurderinger
30
Fikk tilbud på Kinki EX-M1 og Vision Dac-1 for 30500 norske..

Skummelt å kjøpe nytt utstyr uhørt, men jaggu frister det :eek:
 

nat

Bransjeaktør
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
1.580
Antall liker
3.662
Torget vurderinger
6
Grattis BB, dette ser veldig spennende ut :) Helt ukjent merke for meg.
Er det både forsterker og DAC som er på vei ?
mvh Calmati
Ja.

Bryter med mine prinsipper om å aldri handle før jeg har lyttet men er dem halvparten så gode som beskrivelsen til min vanligvis så lavmælte kompis så vet jeg at jeg blir fornøyd.

Mvh
-BB-
Vet noen om disse produktene (ser ut som fyren har gjort en del riktig her!) er godkjent for Europa?
Virkelig spennende produkter!!
Mvh
Morten N.A.T
 

gs

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
235
Antall liker
96
Torget vurderinger
4
Kinki har forhandlere i flere europeiske land, bl a DK. Ser skikkelig spennende ut.
 
Topp Bunn