Forsterkere ASR Emitter 2 blue exclusive, Boulder 865 eller Gryphon Diablo

BeetleBug

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.06.2009
Innlegg
6.437
Antall liker
12.544
Sted
Sørlandet
Grattis BB, dette ser veldig spennende ut :) Helt ukjent merke for meg.
Er det både forsterker og DAC som er på vei ?
mvh Calmati
Ja.

Bryter med mine prinsipper om å aldri handle før jeg har lyttet men er dem halvparten så gode som beskrivelsen til min vanligvis så lavmælte kompis så vet jeg at jeg blir fornøyd.

Mvh
-BB-
Vet noen om disse produktene (ser ut som fyren har gjort en del riktig her!) er godkjent for Europa?
Virkelig spennende produkter!!
Mvh
Morten N.A.T
CE Rohs:



-BB-
 
  • Liker
Reaksjoner: nat

Calmati

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
22.08.2016
Innlegg
438
Antall liker
567
Sted
Bærum
Grattis BB, dette ser veldig spennende ut :) Helt ukjent merke for meg.
Er det både forsterker og DAC som er på vei ?
mvh Calmati
Ja.

Bryter med mine prinsipper om å aldri handle før jeg har lyttet men er dem halvparten så gode som beskrivelsen til min vanligvis så lavmælte kompis så vet jeg at jeg blir fornøyd.

Mvh
-BB-
Vet noen om disse produktene (ser ut som fyren har gjort en del riktig her!) er godkjent for Europa?
Virkelig spennende produkter!!
Mvh
Morten N.A.T
CE Rohs:



-BB-
Ser korrekt ut :)

Comparison_of_two_used_CE_marks.jpg
 

JK

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2002
Innlegg
2.597
Antall liker
765
Torget vurderinger
8
Vurder en Coda integrert, de er fantastiske, spiller med nerve og magi og har tekniske spesifikasjoner som kan få ultradyrt utstyr til å skjemmes, og det til en brøkdel av prisen. Coda reklamerer ikke for seg, de mener at gode produkter selger seg selv og ikke behøver reklame buk til millioner av kr. Coda kan etter min mening sammenlignes med alt som er nevnt her
Har hørt Coda Csib - enda et bipolar design, synes det låt ikke noe spesielt, den roter det veldig til, alt låt bare masete.
Har også hørt Boulder 865 - litt bedre enn Coda, men den har også store bipolare svakheter, Gryphon Diablo 300 låter best av disse 3.

ASR Emitter I og II - min favoritt er I, den låter mere elegant, med mer finesse enn II som er mere brute force og har mere bass, synes det ble for mye. Men ift PL mangler de nerve, musikalitet og er ikke 100% balansert.

Skal du få transistor som låter balansert som rør, eneste er lateral mosfet helst med cascode mosfet i driver steget.
Interessante oppfatninger. Har du noen tanker rundt Plinius SA-103? Kjøpte min uhørt, og venter enda på å få den i hus.
Bare et tips når det gjelder SA-103, den har et vanvittig gain på 38db som gjør at det er viktig med matching av preamp. Jeg solgte min Plinius p.g.a. det var umulig å bruke denne sammen med rør-preen jeg hadde....
 

Valfy

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2011
Innlegg
2.428
Antall liker
2.577
Torget vurderinger
30
Vurder en Coda integrert, de er fantastiske, spiller med nerve og magi og har tekniske spesifikasjoner som kan få ultradyrt utstyr til å skjemmes, og det til en brøkdel av prisen. Coda reklamerer ikke for seg, de mener at gode produkter selger seg selv og ikke behøver reklame buk til millioner av kr. Coda kan etter min mening sammenlignes med alt som er nevnt her
Har hørt Coda Csib - enda et bipolar design, synes det låt ikke noe spesielt, den roter det veldig til, alt låt bare masete.
Har også hørt Boulder 865 - litt bedre enn Coda, men den har også store bipolare svakheter, Gryphon Diablo 300 låter best av disse 3.

ASR Emitter I og II - min favoritt er I, den låter mere elegant, med mer finesse enn II som er mere brute force og har mere bass, synes det ble for mye. Men ift PL mangler de nerve, musikalitet og er ikke 100% balansert.

Skal du få transistor som låter balansert som rør, eneste er lateral mosfet helst med cascode mosfet i driver steget.
Interessante oppfatninger. Har du noen tanker rundt Plinius SA-103? Kjøpte min uhørt, og venter enda på å få den i hus.
Bare et tips når det gjelder SA-103, den har et vanvittig gain på 38db som gjør at det er viktig med matching av preamp. Jeg solgte min Plinius p.g.a. det var umulig å bruke denne sammen med rør-preen jeg hadde....
Jeg har en tilbakelent passiv pre i AMRen. For lav gain til de fleste vanlige ss-effekter, så høy gain i effekt er bare positivt - til en viss grad.
 
  • Liker
Reaksjoner: JK

Motorhome

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.06.2018
Innlegg
1.626
Antall liker
1.500
Sted
Sunndalsøra
Man må være litt skjeptisk til enkelte China produkter, da de også er dyktige til å kopiere andres produktet. Finnes(kjenner til) også pirat produkter som bærer samme navn som orginalen!
 

Valfy

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2011
Innlegg
2.428
Antall liker
2.577
Torget vurderinger
30
Man må være litt skeptisk til enkelte kjente produkter, da kvalitet på komponenter og arbeid ikke henger på greip med enkelte priser. Kjenner til kjente og populære produkter som koster mye mer enn innmaten skulle tilsi.
 

motoren

Æresmedlem
Ble medlem
13.01.2007
Innlegg
23.850
Antall liker
38.604
Sted
Flekkefjord
Torget vurderinger
30
Man må være litt skeptisk til enkelte kjente produkter, da kvalitet på komponenter og arbeid ikke henger på greip med enkelte priser. Kjenner til kjente og populære produkter som koster mye mer enn innmaten skulle tilsi.
Som fex Hegel? :(

mvh
 

Motorhome

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.06.2018
Innlegg
1.626
Antall liker
1.500
Sted
Sunndalsøra
Man skal heller ikke dømme alt fra Kina. Ibanez gitarer får produsert enklte signature modeller der. Da til en mye lavere pris enn de som er produsert i Japan. De er veldig gode også.
Hvis enkelte av dere mener at kvaliteten og prisen på enkelte audioprodukter også er for dyre og har dårligere kvalitet, så må det være noe som ikke henger samme?
 

nat

Bransjeaktør
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
1.588
Antall liker
3.677
Torget vurderinger
6
Grattis BB, dette ser veldig spennende ut :) Helt ukjent merke for meg.
Er det både forsterker og DAC som er på vei ?
mvh Calmati
Ja.

Bryter med mine prinsipper om å aldri handle før jeg har lyttet men er dem halvparten så gode som beskrivelsen til min vanligvis så lavmælte kompis så vet jeg at jeg blir fornøyd.

Mvh
-BB-
Vet noen om disse produktene (ser ut som fyren har gjort en del riktig her!) er godkjent for Europa?
Virkelig spennende produkter!!
Mvh
Morten N.A.T
CE Rohs:



-BB-
Da er det i orden og klare for det Europeiske markedet!
Mvh
Morten N.A.T
 

grammofon

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.02.2011
Innlegg
5.646
Antall liker
2.853
Sted
Bærum
Man skal heller ikke dømme alt fra Kina. Ibanez gitarer får produsert enklte signature modeller der. Da til en mye lavere pris enn de som er produsert i Japan. De er veldig gode også.
Hvis enkelte av dere mener at kvaliteten og prisen på enkelte audioprodukter også er for dyre og har dårligere kvalitet, så må det være noe som ikke henger samme?
Denne dommen gir kanskje visse forhåpninger?:

https://www.dn.no/utenriks/lego/kina/industri/lego-vant-plagiatsoksmal-i-kina/2-1-468886
 

nat

Bransjeaktør
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
1.588
Antall liker
3.677
Torget vurderinger
6
Jeg har ingen avtale med KINKI.
Ser at det kunne oppfattes sånn. Ønsket å vite om det var lovlig å selge i Europa.
Veldig spennende produkter!
Mvh
Morten N.A.T

Jøss!
Gratulerer, NAT og Morten! :)
 

Zerostat

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.06.2003
Innlegg
4.565
Antall liker
1.474
Sted
Lillestrøm
Torget vurderinger
72
Er det mulig å få dratt denne tråden inn på skinner igjen? Ellers kan den like godt slettes.
 

wizard

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.04.2002
Innlegg
3.734
Antall liker
3.336
mhes2018.jpg


PÅ MHES 2018 i Moskva.
Høytalere er AS Figaro XL.

AT Atomico til høyre i racket - lyden var mye bedre fra den enn når de brukte Bricasti M12/M15.
Og det 300,000 billigere....

Boulder 865 er testet imot Hegel H360 i Russland, og H360 var bedre.
Og bedre enn H360 var AT Esatto 2.
 

The Shy

Æresmedlem
Ble medlem
10.04.2017
Innlegg
10.610
Antall liker
14.570
Sted
Langesund
Wizard, er dette dine meninger eller er det en unison sannhet? Har hørt et par av tingene du har disset i forhold til annet utstyr, og kan ikke med beste vilje forstå dine påstander.
 

larkrla

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.11.2005
Innlegg
3.100
Antall liker
2.291
Sted
Sørlandet
Torget vurderinger
2
Hviken av disse ville du valgt og hvorfor?

ASR Emitter 2 blue exclusive, Boulder 865 eller Gryphon Diablo.

Match med Dynaudio 25 Spes. er en stor fordel!

Det er vel greit at dem som skal selge disse, ikke svarer i tråden?
Jeg hadde valgt Gryphon. Det er den eneste jeg har hørt skikkelig av de tre, og sånn sett dårlig begrunnet. Den spiller ekstremt tilfredstillende på all slags musikk og virker som den fikser "alle" slags høyttalere. I tillegg ser den helt rå ut.
ASR har jeg også litt kjennskap til, men har ikke hørt nok på den til å uttale meg godt, lydmessig. Men den hadde utgått for min del pga alle kabinettene, da hadde jeg heller valgt pre- og monoblokker.
Boulderen har jeg sett hos Duet, men ikke hørt den. Synes ikke den er noe fin, den hadde utgått for min del pga utseende...men akkurat det er jo smak og behag og for mange er jo det fullstendig underordnet.
 

wizard

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.04.2002
Innlegg
3.734
Antall liker
3.336
Wizard, er dette dine meninger eller er det en unison sannhet? Har hørt et par av tingene du har disset i forhold til annet utstyr, og kan ikke med beste vilje forstå dine påstander.
Jeg anbefaler også utstyr til medlemmer av min Ultimate blogg basert på det jeg har hørt.
Mange av dem kjøper uten å lytte først basert bare på mine meninger, og alle har fått en stor forbedring av sine anlegg.

Hvilket utstyr er du har hørt på som ikke låter som jeg har sagt?
 

The Shy

Æresmedlem
Ble medlem
10.04.2017
Innlegg
10.610
Antall liker
14.570
Sted
Langesund
Wizard, er dette dine meninger eller er det en unison sannhet? Har hørt et par av tingene du har disset i forhold til annet utstyr, og kan ikke med beste vilje forstå dine påstander.
Jeg anbefaler også utstyr til medlemmer av min Ultimate blogg basert på det jeg har hørt.
Mange av dem kjøper uten å lytte først basert bare på mine meninger, og alle har fått en stor forbedring av sine anlegg.

Hvilket utstyr er du har hørt på som ikke låter som jeg har sagt?
Kan nevne at jeg har hørt alle de tre i åpningsinnlegget, to av de i flere forskjellige systemer. Bricasti DAC'er har også gitt meget gode resultater der jeg har hørt de, men den siste setningen der gjør at jeg velger å trekker meg stille og rolig tilbake uten noe videre diskusjon - Du har jo sagt det og da er det vel sånn
 
Sist redigert:

E.I.A.

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.07.2004
Innlegg
5.278
Antall liker
3.332
Torget vurderinger
49
Er det mulig å få dratt denne tråden inn på skinner igjen? Ellers kan den like godt slettes.
Har du gjort deg opp noe mening Zerostat?
Synes selv Kinki virket spennende av det jeg har lest på nettet:)
 

Zerostat

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.06.2003
Innlegg
4.565
Antall liker
1.474
Sted
Lillestrøm
Torget vurderinger
72
Er det mulig å få dratt denne tråden inn på skinner igjen? Ellers kan den like godt slettes.
Har du gjort deg opp noe mening Zerostat?
Synes selv Kinki virket spennende av det jeg har lest på nettet:)
Tiden har vært knapp i det siste. Slike prosjekter krever sin mann.
Kinki er sikkert bra, men jeg kjøper ikke noe transistor-saker uten på teste først. Bruker Prima Luna Dialogue med NOS rør. Flere transistorforsterkere har vært innom, men ingen har innfridd forventingene. Alle har vært nedturer i forhold. Spesielt når en tar prisen i betraktning. En må kunne forvente et kvalitetsløft i lydbildet når prisen stiger, ellers blir dette meningsløst.

Jeg har et større problem. Dette dreier seg om kosmetiske forhold. Kona vil ikke ha svarte høyttalere i stua. Har ervervet et par Dynaudio til formålet. Disse er akseptert, men jeg lurer på om det faktisk er mulig å avvenne Harbeth-avhengighet. Uansett hvor bra andre høyttalere er...
 
Sist redigert:

R.E.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.05.2006
Innlegg
5.978
Antall liker
6.153
Torget vurderinger
32
Kunne rene klasse A-forsterkere vært noe å prøve? Jeg hadde en liten Sugden i "gamle dager" og opplevde at den hadde gløden til rørforsterkere, men med mer kontroll og "slam" i bånn.

Roy
 
M

MusicBear

Gjest
Kunne rene klasse A-forsterkere vært noe å prøve? Jeg hadde en liten Sugden i "gamle dager" og opplevde at den hadde gløden til rørforsterkere, men med mer kontroll og "slam" i bånn.

Roy
2018. Snart 2019. En hi-fi journalist vurdere test av klasse A forsterker. Thank's God :)

OK; foreslår herved verstingene Accuphase E-650 og Luxman L-590AX MKII hvor man både for masse alt-i-ett og ikke minst klasse A.
 

R.E.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.05.2006
Innlegg
5.978
Antall liker
6.153
Torget vurderinger
32
Kunne rene klasse A-forsterkere vært noe å prøve? Jeg hadde en liten Sugden i "gamle dager" og opplevde at den hadde gløden til rørforsterkere, men med mer kontroll og "slam" i bånn.

Roy
2018. Snart 2019. En hi-fi journalist vurdere test av klasse A forsterker. Thank's God :)

OK; foreslår herved verstingene Accuphase E-650 og Luxman L-590AX MKII hvor man både for masse alt-i-ett og ikke minst klasse A.
For ordens skyld så var det ment som et innspill til ZeroStat sin jakt på en transistor-forsterker. Jeg har hatt Sugden A21SE selv.

Roy
 

Valfy

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2011
Innlegg
2.428
Antall liker
2.577
Torget vurderinger
30
Luxman L590AX er ihvertfall noe helt spesielt.
 

Zerostat

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.06.2003
Innlegg
4.565
Antall liker
1.474
Sted
Lillestrøm
Torget vurderinger
72
Klarer noen klasse A-forsterkere å drive mine Dynaudio på noe fornuftig vis da? 4Ohm.

Hva med PASS 30.8 ?

Kan få lånt en!
 

R.E.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.05.2006
Innlegg
5.978
Antall liker
6.153
Torget vurderinger
32

E.I.A.

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.07.2004
Innlegg
5.278
Antall liker
3.332
Torget vurderinger
49
Klarer noen klasse A-forsterkere å drive mine Dynaudio på noe fornuftig vis da? 4Ohm.

Hva med PASS 30.8 ?

Kan få lånt en!
Spør K.H.
Han har både Dynaudio Special 25 og Accuphase E650
 

E.I.A.

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.07.2004
Innlegg
5.278
Antall liker
3.332
Torget vurderinger
49
Er det mulig å få dratt denne tråden inn på skinner igjen? Ellers kan den like godt slettes.
Har du gjort deg opp noe mening Zerostat?
Synes selv Kinki virket spennende av det jeg har lest på nettet:)
Tiden har vært knapp i det siste. Slike prosjekter krever sin mann.
Kinki er sikkert bra, men jeg kjøper ikke noe transistor-saker uten på teste først. Bruker Prima Luna Dialogue med NOS rør. Flere transistorforsterkere har vært innom, men ingen har innfridd forventingene. Alle har vært nedturer i forhold. Spesielt når en tar prisen i betraktning. En må kunne forvente et kvalitetsløft i lydbildet når prisen stiger, ellers blir dette meningsløst.

Jeg har et større problem. Dette dreier seg om kosmetiske forhold. Kona vil ikke ha svarte høyttalere i stua. Har ervervet et par Dynaudio til formålet. Disse er akseptert, men jeg lurer på om det faktisk er mulig å avvenne Harbeth-avhengighet. Uansett hvor bra andre høyttalere er...
Har rør selv og vet akkurat hva du mener, for meg blir mye av transistor greiene litt sterilt, kjedelig og "litt lite ekte" i lengden, blir sittende og lytte mer på lyd enn på musikk.
Men tungdrevne høyttalere krever gjerne kraftverk uten rør.
Hos meg fungerte Bryston Bp26 og 4B SST2 veldig bra på Dynaudio Focus 160, men Bryston BP26 forforsterker er rimelig frisk i lyden så det hjalp jo endel.
Den nye 3 serien til Bryston opplevde jeg som litt tammere i lyden(enn den forrige serien).
 

E.I.A.

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.07.2004
Innlegg
5.278
Antall liker
3.332
Torget vurderinger
49

grammofon

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.02.2011
Innlegg
5.646
Antall liker
2.853
Sted
Bærum
Er det slik at Zero må ha en integrert forsterker, eller kan han - og kanskje helst kona - leve med to enheter?
 

larkrla

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.11.2005
Innlegg
3.100
Antall liker
2.291
Sted
Sørlandet
Torget vurderinger
2
I testen av Diablo av Rognlien i Fidelity, antyder han at denne leverer de første omlag 20 wattene i klasse A før den går over i B. Pass XA30.5 er en 30w klasse A, men det er push-pull så den går over i klasse B den også, over 30W. Stereophile målte den til over 170W før klipping om ikke jeg husker helt feil.

Så og si alle transistor klasse A er push pull. De vil altså forlate klasse A over visse lydnivåer, men mange av dem kjører veldig langt videre i klasse B.

To forsterkere jeg har tenkt å sjekke ut selv er Audia Flight FLS10 og Coda CSiB V1. Begge har kolossale strømreserver og leverer de første 18-20 wattene i klasse A, omtrent det samme som Diablo antakelig. Da går man i alle fall aldri tom for krefter.
 

Zerostat

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.06.2003
Innlegg
4.565
Antall liker
1.474
Sted
Lillestrøm
Torget vurderinger
72
Er det slik at Zero må ha en integrert forsterker, eller kan han - og kanskje helst kona - leve med to enheter?
Problemet var "svarte" høyttalere. ...og jeg dypt er uening... den rasen er noen merkelige skapninger. Det var på nød og neppe at diabloen slapp igjennon nåløyet. Kommentaten var ett eller annet angående star wars og darth vader. De eneste som som er fint for tiden er liksom hjelmene eller bovlingkulene til Devialet og de badevektene som jeg solgte. .. og at jeg har ødelagt hele anlegget... PÅ toppen av det hele så er det bare Bowie som gjelder. Sorry! Jeg måtte bare ha det ut.
 
Sist redigert:

Dharmabum

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.03.2010
Innlegg
1.171
Antall liker
1.385
Torget vurderinger
11
Klarer noen klasse A-forsterkere å drive mine Dynaudio på noe fornuftig vis da? 4Ohm.

Hva med PASS 30.8 ?

Kan få lånt en!
Strømforsyningen må,som alle Dynaudio kjennere vet,være god nok. Har benyttet Musical Innovation MI17 50W klasse A monoblokker med en Aesthetix Calypso pre med STORT hell på Confidence c1. Hver blokk har 80 000 uf kondensatorkapasitet og 2x650 VA transformatorer. Da svinger det av 50W klasse A. Den matchen jeg benytter nå er Octave v70 med black box ( øker kondensatorkapasiteten 4 ganger) og det er den største gullmatchen jeg har vært borti i alle mine utallige oppsett. Dynaudio benytter selv Octave på messer etc og omvendt. Har prøvd flere rørkombinasjoner og har landet på at svetlana "winged" c 6550 og Mullard NOS AX7 er den beste komboen for meg. lineær swetlanakontroll parret med god Mullard fylde og holografi.
 

The Gunner

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.05.2010
Innlegg
9.936
Antall liker
17.212
Sted
Oslo
Torget vurderinger
7
Zerostat, du får gro deg noen baller, helst kulørte farger siden svarte ikke er gangbare :)

Problemet var "svarte" høyttalere. ...og jeg dypt er uening... den rasen er noen merkelige skapninger. Det var på nød og neppe at diabloen slapp igjennon nåløyet. Kommentaten var ett eller annet angående star wars og darth vader. De eneste som som er fint for tiden er liksom hjelmene eller bovlingkulene til Devialet og de badevektene som jeg solgte. .. og at jeg har ødelagt hele anlegget... PÅ toppen av det hele så er det bare Bowie som gjelder. Sorry! Jeg måtte bare ha det ut.
 
Sist redigert:

JK

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2002
Innlegg
2.597
Antall liker
765
Torget vurderinger
8
Klarer noen klasse A-forsterkere å drive mine Dynaudio på noe fornuftig vis da? 4Ohm.

Hva med PASS 30.8 ?

Kan få lånt en!
Strømforsyningen må,som alle Dynaudio kjennere vet,være god nok. Har benyttet Musical Innovation MI17 50W klasse A monoblokker med en Aesthetix Calypso pre med STORT hell på Confidence c1. Hver blokk har 80 000 uf kondensatorkapasitet og 2x650 VA transformatorer. Da svinger det av 50W klasse A. Den matchen jeg benytter nå er Octave v70 med black box ( øker kondensatorkapasiteten 4 ganger) og det er den største gullmatchen jeg har vært borti i alle mine utallige oppsett. Dynaudio benytter selv Octave på messer etc og omvendt. Har prøvd flere rørkombinasjoner og har landet på at svetlana "winged" c 6550 og Mullard NOS AX7 er den beste komboen for meg. lineær swetlanakontroll parret med god Mullard fylde og holografi.
Spennende forsterker, men håper du har et lite lager av "Winged C" rør da disse la ned produksjonen for noen år siden, og mye av det som finnes på markedet nå er "B" Stock rør, og prisene er på NOS nivå for gode rør...
Alternativet er å bruke de nye typene av KT-rør slik som KT120 og KT150. De har nok ikke samme "sødmen" "glansen" som Winged C, men er meget gode rør. Fra hjemmesiden til Octave : "The Output Stage consists of two power Tetrodes (Type 6550 C) per each channel. Due to the BIAS Control and Monitoring System, the use of other pin-compatible output tubes is possible to match the amplifier to personal taste, or to benefit from new or improved tubes.
 

wizard

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.04.2002
Innlegg
3.734
Antall liker
3.336
YpA5JWF.jpg


Tierra nederst en helt ekstremt kjapp og balansert integrert.
Er ikke basert på bipolar, mosfet eller rør.

Låter mye bedre enn Atomico øverst.


Pris blir ca 65000,-, og byggetid er 3 mnd.
 
Sist redigert:
Topp Bunn