Arendal Sound

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.387
    Torget vurderinger
    13
    Pent!

    Ligger ann til en AS sub til stua her til høsten... blir nok den minste.. men læl.. virker ut til å være styggbra de der :D.
    Her er gode muligheter å få hørt sub3 hos meg om du ønsker, bare send pm så ordner vi en demo :)
     

    jonas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2004
    Innlegg
    2.981
    Antall liker
    1.226
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    21
    Skal prøve ut begge subbene etter vert. Har DSpeaker Anti-Mode 8033S. Kan jeg koble på 2 subber og kalibrere dem samtidig, eller må jeg ha en til eller Dual-Core 2.0?
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.387
    Torget vurderinger
    13
    Til dere som har, eller har erfaring med, AS subber. Hvordan stiller de seg til ytelse forhold til pris? Tenker da opp mot naturlige konkurrenter. Sitter litt på gjerde med tanke på å kjøpe en sub 1.5, men som virker litt dyr i forhold til f. eks. XTZ cinema som ligger til rund 8500,-. Er AS verdt pengene over konkurrentene?
    Jeg er rimelig sikker på at 1.5 prestere i en helt annen klasse enn XTZ. Mine XTZ 3X12 ble sparket langt ut på sidelinjen av SUB3, det er ikke at AS spiller høyere men de spiller mer detaljert og setter lutfen i bevegelse på en helt annen måte, små endringer i bassnoter er plutselig tilstede og kan oppleves uten at alt blir smurt utover.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Skal prøve ut begge subbene etter vert. Har DSpeaker Anti-Mode 8033S. Kan jeg koble på 2 subber og kalibrere dem samtidig, eller må jeg ha en til eller Dual-Core 2.0?
    Jepp har du S utgaven så kan du kjøre med to subber. S har to ut og to inn. LFE ut til hver sin inn. Fra hver sin ut til hver sin subb.
     

    jonas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2004
    Innlegg
    2.981
    Antall liker
    1.226
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    21
    Skal prøve ut begge subbene etter vert. Har DSpeaker Anti-Mode 8033S. Kan jeg koble på 2 subber og kalibrere dem samtidig, eller må jeg ha en til eller Dual-Core 2.0?
    Jepp har du S utgaven så kan du kjøre med to subber. S har to ut og to inn. LFE ut til hver sin inn. Fra hver sin ut til hver sin subb.
    Herlig :D Du får bli frisk snarest. Trenger hjelp her vettu :confused:
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Hehe. Ja er flere som trenger hjelp...
    Blir nok frisk etterhvert.
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.387
    Torget vurderinger
    13
    Skal prøve ut begge subbene etter vert. Har DSpeaker Anti-Mode 8033S. Kan jeg koble på 2 subber og kalibrere dem samtidig, eller må jeg ha en til eller Dual-Core 2.0?
    Jepp har du S utgaven så kan du kjøre med to subber. S har to ut og to inn. LFE ut til hver sin inn. Fra hver sin ut til hver sin subb.
    Såvidt jeg ser for du ikke kalibrert hver enkelt subb mot hver kanal, dvs den vil summere signalet og gjøre en kalibrering noe som blir snålt vil jeg tro. Hadde subbene vært like og symmetrisk plassert i rommet hadde det vært en annen case. Kan jo justere lokalt på subbene men da krever det litt av brukeren.

    Anti-Mode 8033S-II
    1. 9 VAC / 12 VDC connector: Input power.
    2. OUT 180° connector: Inverted-phase RCA out.
    3. OUT 0° connector: In-phase RCA out (to subwoofer, default)
    • A balanced XLR output can be created by combining the signals from the OUT 0°
    and OUT 180° connectors.
    4. LEFT LINE IN / RCA connector: LFE or SUB signal from the pre-amplifier or AVR.
    5. RIGHT LINE IN / RCA connector: LFE or SUB signal from the pre-amplifier or AVR.
    The dual LEFT / RIGHT inputs can be used to connect stereo systems that have only stereo preamplifier
    outputs instead of a single LFE output.
    You can also connect your home theater LFE output to the LEFT input and stereo system to the
    RIGHT input using an optional stereo to mono summing cable.
    Both Anti-Mode 8033 models can also be connected to speaker-level outputs using a power
    reduction device or a suitable resistor divider cable.

    Dualcore er vel hakket vassere i kalibrering av 2 ulike subbere med ulik plassering i rommet !?
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Stemmer det Authentic begge subbene vil bli justert som en enhet.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Når Jonas leverer babyen min. Så sender jeg med han dualcore. Så får han prøvd det. Om det er ok for Osten.

    Har prøvd å forbedre lyden men jeg skrur lyden bedre manuelt.
     

    jonas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2004
    Innlegg
    2.981
    Antall liker
    1.226
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    21
    Da tar jeg med deg og lar Dualcore være igjen, om det er greit for osten8)
     

    cb_600

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.02.2011
    Innlegg
    413
    Antall liker
    352
    Sted
    Stokke
    Torget vurderinger
    12
    Til dere som har, eller har erfaring med, AS subber. Hvordan stiller de seg til ytelse forhold til pris? Tenker da opp mot naturlige konkurrenter. Sitter litt på gjerde med tanke på å kjøpe en sub 1.5, men som virker litt dyr i forhold til f. eks. XTZ cinema som ligger til rund 8500,-. Er AS verdt pengene over konkurrentene?
    Jeg er rimelig sikker på at 1.5 prestere i en helt annen klasse enn XTZ. Mine XTZ 3X12 ble sparket langt ut på sidelinjen av SUB3, det er ikke at AS spiller høyere men de spiller mer detaljert og setter lutfen i bevegelse på en helt annen måte, små endringer i bassnoter er plutselig tilstede og kan oppleves uten at alt blir smurt utover.
    Takk for innspillet. Da blir det nok til at jeg må prøve ut en sub 1.5 fremfor en XTZ eller SVS. :)
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.387
    Torget vurderinger
    13
    Til dere som har, eller har erfaring med, AS subber. Hvordan stiller de seg til ytelse forhold til pris? Tenker da opp mot naturlige konkurrenter. Sitter litt på gjerde med tanke på å kjøpe en sub 1.5, men som virker litt dyr i forhold til f. eks. XTZ cinema som ligger til rund 8500,-. Er AS verdt pengene over konkurrentene?
    Jeg er rimelig sikker på at 1.5 prestere i en helt annen klasse enn XTZ. Mine XTZ 3X12 ble sparket langt ut på sidelinjen av SUB3, det er ikke at AS spiller høyere men de spiller mer detaljert og setter lutfen i bevegelse på en helt annen måte, små endringer i bassnoter er plutselig tilstede og kan oppleves uten at alt blir smurt utover.
    Takk for innspillet. Da blir det nok til at jeg må prøve ut en sub 1.5 fremfor en XTZ eller SVS. :)
    Bare hyggelig, AS vil jo ha buy & try og vil du ikke være fornøyd er det jo mulig å sende i retur med penger tilbake.
     

    jonas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2004
    Innlegg
    2.981
    Antall liker
    1.226
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    21
    Etter andre lytteøkt, så har jeg kun 1 ting å si. Helt sinnsykt!!! 14000kr for en slik bass opplevelse er GRISEBILLIG, så her skal det inn 1 stk til 8)
     

    Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.780
    Antall liker
    1.089
    Torget vurderinger
    2
    Etter andre lytteøkt, så har jeg kun 1 ting å si. Helt sinnsykt!!! 14000kr for en slik bass opplevelse er GRISEBILLIG, så her skal det inn 1 stk til 8)
    Grattis med ny sub :)
    Ja disse leverer helt utrolig bra bass , så det passer vel bra med en langhelg nå - god helg :) :)
     

    Zeke1983

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.11.2007
    Innlegg
    1.030
    Antall liker
    384
    Etter andre lytteøkt, så har jeg kun 1 ting å si. Helt sinnsykt!!! 14000kr for en slik bass opplevelse er GRISEBILLIG, så her skal det inn 1 stk til 8)
    Velkommen i losjen Broder!

    Nydelig sub du har fått deg!

    Det som slår meg med tower er at de spiller jækli tøfft på musikk som fort
    Blir klinisk.. hører mye 80'talls og der er det mye tamt og klinisk: men tower gir bra fundament og
    Blir ikke spisst! Bare DEILIG ORGANISK og musikkglede!
     

    SVS Inderøy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.08.2009
    Innlegg
    1.447
    Antall liker
    450
    Sted
    Inderøy i Nord Trøndelag
    Huh, puster lettet ut etter et gjensyn med Optimus Prime v/s Lockdown i Atmos format :D


    S-3`ene lukket, og LFE lyden var fremdeles det en kan kalle veldig voksen og jævlig stram :D
    Mulig jeg overdrev litt når jeg mente Deepwather Horizon sitt Atmos spor var mye bedre :eek: hmm


    Morro er det :D
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Huh, puster lettet ut etter et gjensyn med Optimus Prime v/s Lockdown i Atmos format :D


    S-3`ene lukket, og LFE lyden var fremdeles det en kan kalle veldig voksen og jævlig stram :D
    Mulig jeg overdrev litt når jeg mente Deepwather Horizon sitt Atmos spor var mye bedre :eek: hmm


    Morro er det :D
    Hvilken transformers er det igjen. Lenge siden jeg har sett de første filmene
     

    SVS Inderøy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.08.2009
    Innlegg
    1.447
    Antall liker
    450
    Sted
    Inderøy i Nord Trøndelag
    Huh, puster lettet ut etter et gjensyn med Optimus Prime v/s Lockdown i Atmos format :D


    S-3`ene lukket, og LFE lyden var fremdeles det en kan kalle veldig voksen og jævlig stram :D
    Mulig jeg overdrev litt når jeg mente Deepwather Horizon sitt Atmos spor var mye bedre :eek: hmm


    Morro er det :D
    Hvilken transformers er det igjen. Lenge siden jeg har sett de første filmene
    Transformers: Age of Extinction. Første filmen med sikkelig Dolby Atmos lydspor.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Den burde jeg jo kunne uten att. Referanse filmen min det.
    Nok OT i Arendal tråden.
     

    petter__t

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    31.03.2017
    Innlegg
    95
    Antall liker
    20
    er det noen som har testet arendal sound sub 1 opp mot klipsch sin 15 tommer? jeg vurderer og bytte derfor jeg lurer.
     

    Gnomen

    Medlem
    Ble medlem
    08.09.2016
    Innlegg
    26
    Antall liker
    3
    Har ikke prøvd Sub1, men testet Sub2 opp mot 15"Klipsch. Var vel r-115sw den het mener jeg. Nå er jo prisen på AS endel høyere enn den klipsch'n, men Sub2 var overlegen den klipsch'n etter min mening. Mye mer kontrollert og stram bass. Mye mer punch. Men blir jo litt feil sammenlikning kanskje, prisforskjellen tatt i betraktning.
     

    NLS

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.01.2013
    Innlegg
    633
    Antall liker
    330
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    2
    Så har jeg solgt mine Tower og er vel teknisk set ikke fuldværdigt medlem af Arendals Venner længere, men vil altid være Hang-Around :) Fantastiske højtalere som jeg har haft mange mange gode timer med, disse kan ikke anbefales nok (jaja innenfor prisklassen (++))

    Som et lille aber dabei fandt jeg mulig "struktuelt svagt punkt" i forbindelse med salget. Var igang med at pakke højtalerne ned, og ville sætte "skumproppen" i øverste port. Resultatet var at den cylinder der sidder inne i kassen i forlængelse av porten faldt af, og ind i kassen. Nok ikke muligt at få cylinderen (et kraftigt paprør) på plads uden at åbne forfra (min synsing da).
    Jeg havde taget skumproppen ud af porten nedenfor for at ha noget at sammenligne med. Da jeg ville sætte den på plads (forsigtigt!), faldt den sgu også af!! (grrrrr...)

    Jeg checkede nu den annen højtaler, og opdagede nu at også her var de 2 øverste cylindre løsnet og inne i kassen.

    Ud over de første par måneder hvor jeg prøvede mig lidt frem, har de stået med alle 3 porte lukkede - ud over de sidste cirka 2 måneder hvor jeg har haft den øverste åben. Anslået max antal gange jeg har hafte propper af/på 10-12. Dette må kaldes en svaghed ved produktet.

    Samtidigt vil jeg understrege at jeg *ikke* har bemærket sideforskel i lyd mellem de 2 højtalere. En lille men tydelig forskel har der været hele tiden, da den ene har stået relativt tæt til hjørnet og den annen frit (ca 50cm fra vegg).

    Nå...... jeg kontaktede køber der skulle afhente idag, forklarede sagen med et par billeder, og tilbød at ophæve handelen eller prisafslag. Han var heldigvis cool og købte højtalerne (det ville jeg også ha gjort! :), men vil nok kontakte L Sound for at høre om garantien her. Skulle være relativt oplagt i min optik.

    Uanset: Forza Arendal!
     

    sveineb

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    02.02.2012
    Innlegg
    77
    Antall liker
    36
    Sted
    Hadeland
    Da har jeg fått målt litt med Tower i hus. :)
    Alle plugger igjen, i en vanlig stue. Testet litt plassering men tett inntil vegg og waf-faktor i bildet så ble det slik.
    AST 10.05.17.jpg


    Har noe justering å gå på men med de få målingene jeg har rukket ble det dette som ser best ut så langt.

    Mulig jeg får tid til helgene for å rekke å høre litt også. :)
     

    Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.780
    Antall liker
    1.089
    Torget vurderinger
    2
    Da har jeg fått målt litt med Tower i hus. :)
    Alle plugger igjen, i en vanlig stue. Testet litt plassering men tett inntil vegg og waf-faktor i bildet så ble det slik. Vis vedlegget 440161

    Har noe justering å gå på men med de få målingene jeg har rukket ble det dette som ser best ut så langt.

    Mulig jeg får tid til helgene for å rekke å høre litt også. :)
    Ja det er alltid moro å eksprimentere litt når man får noe nytt i hus :)

    Litt på siden fort å gæli her nå - hvordan liker du Dirac RK da ?
     

    sveineb

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    02.02.2012
    Innlegg
    77
    Antall liker
    36
    Sted
    Hadeland
    Da har jeg fått målt litt med Tower i hus. :)
    Alle plugger igjen, i en vanlig stue. Testet litt plassering men tett inntil vegg og waf-faktor i bildet så ble det slik. Vis vedlegget 440161

    Har noe justering å gå på men med de få målingene jeg har rukket ble det dette som ser best ut så langt.

    Mulig jeg får tid til helgene for å rekke å høre litt også. :)
    Ja det er alltid moro å eksprimentere litt når man får noe nytt i hus :)

    Litt på siden fort å gæli her nå - hvordan liker du Dirac RK da ?
    Ja, selv om lyttingen må lide litt så er det bedre når jeg vet utgangspunktet.
    Er ikke helt de samme kurvene som Rf7'ene jeg har men det er ikke å forvente heller.

    Dirac er veldig fin, hatt Audessey multieq 32 på Denon 4100 og 4200 de siste årene. Lettere å jobbe med Dirac og kjekt å ha muligheten til å endre delefrekvens utifra rommet, samt justere ned som (Audessey ikke har hatt). Er vel bedre den nye appen der enn tidligere men de fleste er veldig fornøyd med Dirac.
     

    Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.780
    Antall liker
    1.089
    Torget vurderinger
    2
    Da har jeg fått målt litt med Tower i hus. :)
    Alle plugger igjen, i en vanlig stue. Testet litt plassering men tett inntil vegg og waf-faktor i bildet så ble det slik. Vis vedlegget 440161

    Har noe justering å gå på men med de få målingene jeg har rukket ble det dette som ser best ut så langt.

    Mulig jeg får tid til helgene for å rekke å høre litt også. :)
    Ja det er alltid moro å eksprimentere litt når man får noe nytt i hus :)

    Litt på siden fort å gæli her nå - hvordan liker du Dirac RK da ?
    Ja, selv om lyttingen må lide litt så er det bedre når jeg vet utgangspunktet.
    Er ikke helt de samme kurvene som Rf7'ene jeg har men det er ikke å forvente heller.

    Dirac er veldig fin, hatt Audessey multieq 32 på Denon 4100 og 4200 de siste årene. Lettere å jobbe med Dirac og kjekt å ha muligheten til å endre delefrekvens utifra rommet, samt justere ned som (Audessey ikke har hatt). Er vel bedre den nye appen der enn tidligere men de fleste er veldig fornøyd med Dirac.
    Ja virker spennende med Dirac , så det hadde vært spennende å testet en gang.

    Så du har RF7 også ja..? Hvordan opplever du AS Tower sammenlignet med RF7 da ?
     

    sveineb

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    02.02.2012
    Innlegg
    77
    Antall liker
    36
    Sted
    Hadeland
    Da har jeg fått målt litt med Tower i hus. :)
    Alle plugger igjen, i en vanlig stue. Testet litt plassering men tett inntil vegg og waf-faktor i bildet så ble det slik. Vis vedlegget 440161

    Har noe justering å gå på men med de få målingene jeg har rukket ble det dette som ser best ut så langt.

    Mulig jeg får tid til helgene for å rekke å høre litt også. :)
    Ja det er alltid moro å eksprimentere litt når man får noe nytt i hus :)

    Litt på siden fort å gæli her nå - hvordan liker du Dirac RK da ?
    Ja, selv om lyttingen må lide litt så er det bedre når jeg vet utgangspunktet.
    Er ikke helt de samme kurvene som Rf7'ene jeg har men det er ikke å forvente heller.

    Dirac er veldig fin, hatt Audessey multieq 32 på Denon 4100 og 4200 de siste årene. Lettere å jobbe med Dirac og kjekt å ha muligheten til å endre delefrekvens utifra rommet, samt justere ned som (Audessey ikke har hatt). Er vel bedre den nye appen der enn tidligere men de fleste er veldig fornøyd med Dirac.
    Ja virker spennende med Dirac , så det hadde vært spennende å testet en gang.

    Så du har RF7 også ja..? Hvordan opplever du AS Tower sammenlignet med RF7 da ?
    Ja, har du muligheten så er det verdt å prøve. :)
    Ikke fått spilt mer enn 20 minutter eller noe så har ikke fått sammenlignet noe egentlig. :)

    Har noe justering å gå på men med de få målingene jeg har rukket ble det dette som ser best ut så langt.
    Hvordan ser kurvene ut når du måler med REW?
    Bruker ikke REW.
     

    eijo

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.04.2012
    Innlegg
    334
    Antall liker
    294
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    3
    Har noe justering å gå på men med de få målingene jeg har rukket ble det dette som ser best ut så langt.
    Hvordan ser kurvene ut når du måler med REW?
    Bruker ikke REW.
    En "måling" uten kontrollmåling blir rimelig "meningsløs" jfr. bl.a. Anthem....
    Du er jo en svært erfaren kar innen sub justering og testing Bård. Kan ikke du kjøre en test på f.eks. sub3 kontra tilsvarende fra SVS. Jeg hadde vært veldig spent på hva du mener om AS subene

    Einar
     

    BEF.

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.04.2008
    Innlegg
    786
    Antall liker
    1.403
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Et par bilder fra min loftskino, der jeg bruker Monitor, Center, Surround og 2stk Subwoofer 1.

    _1000032.jpg


    _1000043.jpg


    Med deksl

    _1000024.JPG



    Uten deksel

    _1000025.JPG
     

    jonas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2004
    Innlegg
    2.981
    Antall liker
    1.226
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    21
    Hvorfor er det ikke høyttaler innganger (og utganger) på AS subbene? Skal jo være det beste alternativet i 2.1 oppsett. Kunne også hatt en egen LFE inngang.

    Min gamle Rel sub hadde stort og tydelig LCD skjerm og fjernkontroll med god rekkevidde. Der kunne jeg justere volum, fase og delay, samt lagre opp til 5 ulike settinger til forskjellig bruk av subben. Dette var enormt brukervennlig og beste løsning for å kunne justere subben fra sweetspot. Selv om Sub2 har større potensiale, så er det som å reise tilbake til steinalderen med AS. Håper neste generasjon AS subber er utstyrt med dette.
    Garanterer at eierene vil ha enorm glede av det, og det vil gjøre det enklere å kombinere hjemmekino og stereo fra to oppsett.
     
    Sist redigert:

    lsound.no

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    01.07.2016
    Innlegg
    118
    Antall liker
    83
    Sted
    Arendal
    Hvorfor er det ikke høyttaler innganger (og utganger) på AS subbene? Skal jo være det beste alternativet i 2.1 oppsett. Kunne også hatt en egen LFE inngang.

    Min gamle Rel sub hadde stort og tydelig LCD skjerm og fjernkontroll med god rekkevidde. Der kunne jeg justere volum, fase og delay, samt lagre opp til 5 ulike settinger til forskjellig bruk av subben. Dette var enormt brukervennlig og beste løsning for å kunne justere subben fra sweetspot. Selv om Sub2 har større potensiale, så er det som å reise tilbake til steinalderen med AS. Håper neste generasjon AS subber er utstyrt med dette.
    Garanterer at eierene vil ha enorm glede av det, og det vil gjøre det enklere å kombinere hjemmekino og stereo fra to oppsett.
    Vi setter pris på at det er sterke meninger rundt Arendal Sound og hvordan produktet er bygget opp. Vi hadde mange ideer hvordan vi kunne bygge en bra sub, men med vår brede erfaring på hva folk flest ønsker og trenger på en sub valgte vi å gå for den løsningen vi gjorde. Dette gir 99% kundene det det trenger og ønsker fra en sub, den siste 1% ønsker gjerne å bruke andre og mer sofistikerte løsninger for kalibrering og oppsett av sin sub/subber.
     

    jonas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2004
    Innlegg
    2.981
    Antall liker
    1.226
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    21
    Hvorfor er det ikke høyttaler innganger (og utganger) på AS subbene? Skal jo være det beste alternativet i 2.1 oppsett. Kunne også hatt en egen LFE inngang.

    Min gamle Rel sub hadde stort og tydelig LCD skjerm og fjernkontroll med god rekkevidde. Der kunne jeg justere volum, fase og delay, samt lagre opp til 5 ulike settinger til forskjellig bruk av subben. Dette var enormt brukervennlig og beste løsning for å kunne justere subben fra sweetspot. Selv om Sub2 har større potensiale, så er det som å reise tilbake til steinalderen med AS. Håper neste generasjon AS subber er utstyrt med dette.
    Garanterer at eierene vil ha enorm glede av det, og det vil gjøre det enklere å kombinere hjemmekino og stereo fra to oppsett.
    Vi setter pris på at det er sterke meninger rundt Arendal Sound og hvordan produktet er bygget opp. Vi hadde mange ideer hvordan vi kunne bygge en bra sub, men med vår brede erfaring på hva folk flest ønsker og trenger på en sub valgte vi å gå for den løsningen vi gjorde. Dette gir 99% kundene det det trenger og ønsker fra en sub, den siste 1% ønsker gjerne å bruke andre og mer sofistikerte løsninger for kalibrering og oppsett av sin sub/subber.
    Takker for svar.
    Mulig dere har rett, men jeg er 99% uenig. Kundekretsen til AS er spesielt intreserte og kan ikke settes i samme bås som "plug & play" kjøperne hos Elkjøp, Lefdal, Power osv...
    ALLE jeg har snakket med savner mulighetene jeg nevner, og for flere av dem er AS totalt uaktuelle grunnet mangelen på fjernkontroll og mulighet til å styre volum og justeringer fra sweetspot. Selv om AS mest sannsynlig gir best "buck for the money", så er det slik at svært få velger å gå fra en sub med fjernkontroll til en uten. De fleste bileiere som går over fra manuell giring til automat, går ikke tilbake. Sånn er det også innen lyd. Kan en få god lyd uten å være lyd ingeniør, så vil vel alle si ja takk til dette. Selv målemafian :)
    Det å kalibrere hver gang en flytter på høyttalerene (noe mange i denne hobbyen gjør, da dette faktisk er viktigst for å oppnå best lyd), er tungvint og irriterende. Da ville vi spart mye tid med en BRUKERVENLIG fjernkontroll.
    ALLE og ikke bare de mest tekniske og kunnskapsrike ville klart å få mer ut av subben, og da det viktigste: BEDRE LYD :)
    Det dere sier er at deres kunder liker å justere manuelt med spesialutstyr, fordi dem har enorm kunnskap om kalibrering, men samtidig, så er det ingen som kombinerer kino og stereo fra to forskjellige forsterkere, så de trenger ingen høyttaler inngang?

    VIKTIG: Hvis dere ikke velger å gå for fjernkontroll på deres kommende modeller (mkII mod), så blir jeg sittende med den AS subben jeg allerede har til noe annet dukker opp. MEN,hvis det dukker opp fjernkontroll, så kommer jeg garantert til å handle :)

    PS:
    Dere kan jo en gang lage en spørreundersøkelse?
    1- Fjernkontroll med volum
    2- Fjernkontroll med alle justeringer inkl crossover.
    3- Høyttaler inngang
    4- Flere finisher
    5- Dypere bass
    6- Perfekt, sånn som AS subbene er i dag



    mvh
    Bjørn
     
    Sist redigert:

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Det som hadde vert helt kanon på subbene er høynivå inn og ut. Hvor man kunne manuelt justert delefilter til både subben oppover i frekvens og høyttalerene nedover i frekvens. På high level inn.

    Da kunne man mye lettere koblet og kombinert 2.1(2) stereo med feks deling mellom høyttalerene og subb. På 150hz.

    Samtidig som man brukte LFE inn på subb ved film og multikansls oppsett.

    Personlig er jeg helt avhengig av både LFE in og high level. Da jeg bruker subb til både musikk og til film. Musikk via en 2 kanals integrert og film fra en reciver.

    Hadde man enda til kunne hatt tidsjustering ( delay) på både lowpass subb og highpass fronter med high level inn. Så hadde det bare vert å starte med å fylle opp sparegrisen.
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Jeg har lenge hatt lyst til å prøve en sub, og en Sub2 fra AS virker svært interessant. FWIW er jeg helt uinteressert i å bruke høynivåinnganger, og setter pris på å slippe å betale for fjernkontroll. Den ville jo bare blitt brukt under oppsettet, og så blit rotet bort. ;)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn