Arendal Sound

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Zeke1983

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.11.2007
    Innlegg
    1.030
    Antall liker
    384
    Hvilken elektronikk ble det? ^
    Ble marantz sr7008 receiver, marantz mm7055 effekt og marantz bluray ud7007:)
    Og hvordan ble det kontra Pioneeren du hadde da - store forskjeller eller ?
    I forhold til receiveren så er pioneeren mye kraftigere. Jeg syns vel også menyene og funksjonaliteten er vel så bra på Pioneer.. matchen derimot og ikke minst når jeg fikk ordentlige watt på: så ble de en annen verden...

    Hadde jeg hatt monitor som frontrekke hadde jeg nok vurdert bare en marantz receiver...
     

    Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.781
    Antall liker
    1.089
    Torget vurderinger
    2
    Hvilken elektronikk ble det? ^
    Ble marantz sr7008 receiver, marantz mm7055 effekt og marantz bluray ud7007:)
    Og hvordan ble det kontra Pioneeren du hadde da - store forskjeller eller ?
    I forhold til receiveren så er pioneeren mye kraftigere. Jeg syns vel også menyene og funksjonaliteten er vel så bra på Pioneer.. matchen derimot og ikke minst når jeg fikk ordentlige watt på: så ble de en annen verden...

    Hadde jeg hatt monitor som frontrekke hadde jeg nok vurdert bare en marantz receiver...
    Ja Pioneeren er nok kraftig den ja , men nå virker det jo som du har fått i både pose og sekk da , så da er vel alt bare velstand :)
     

    Zeke1983

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.11.2007
    Innlegg
    1.030
    Antall liker
    384
    Og hvordan ble det kontra Pioneeren du hadde da - store forskjeller eller ?
    I forhold til receiveren så er pioneeren mye kraftigere. Jeg syns vel også menyene og funksjonaliteten er vel så bra på Pioneer.. matchen derimot og ikke minst når jeg fikk ordentlige watt på: så ble de en annen verden...

    Hadde jeg hatt monitor som frontrekke hadde jeg nok vurdert bare en marantz receiver...
    Ja Pioneeren er nok kraftig den ja , men nå virker det jo som du har fått i både pose og sekk da , så da er vel alt bare velstand :)
    Ja en helt annen verden dette.. Men har hatt litt andre prioriteringer en liten stund, og kommer til å ha det fremover en liten tid, så kalibrering er ikke gjort på noen måte, høyttalerne er plassert på øyemål and so on.... Men begynner forhåpentligvis på påbygget neste uke så da regner jeg med det går radig..
     

    Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.781
    Antall liker
    1.089
    Torget vurderinger
    2
    Nok en bra test ja , og eneste minuset ser ut til være størrelse og vekt. Men hadde ikke AS hatt slik størrelse å vekt så hadde dem heller ikke vært så enestående gode. Fysikkens lover er ikke enkle å omgå :)
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.736
    Antall liker
    13.222
    Er det noen i Oslo-området som har AS (fortrinnsvis i suorroundoppsett) og som takler en liten visitt?
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.388
    Torget vurderinger
    13
    Tja har fullt frontsett fra AS men ikke surroundhøyttalere men kjører 7.1, bor dog 1mil fra Lillestrøm. Kan gi demo om ønskelig, send pm dersom det er interresant:)
     

    mediakjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.11.2010
    Innlegg
    1.885
    Antall liker
    663
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Er det noen som har testet Definitive technology reference supercube opp mot As.sine subber?
     

    eijo

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.04.2012
    Innlegg
    334
    Antall liker
    294
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    3
    Jeg har hatt begge subene. AS sub1 kommer nok til kort mot DefTech, men Sub2 er klart bedre
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.736
    Antall liker
    13.222
    Tja har fullt frontsett fra AS men ikke surroundhøyttalere men kjører 7.1, bor dog 1mil fra Lillestrøm. Kan gi demo om ønskelig, send pm dersom det er interresant:)
    Takk for det, tar evt kontakt på PM en gang det måtte passe
     

    eijo

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.04.2012
    Innlegg
    334
    Antall liker
    294
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    3
    Sub 2 er raskere og kraftigere, og spiller med bedre kontroll. I dybden er de nok ganske like.
    Jeg sammenligner da med Reference 14". Den nye Supercube 8000 er mye dårligere, og når ikke opp til AS Sub1
     
    T

    TLN

    Gjest
    Om Definitive Technology sine subber er av samme kvalitet som høyttalerne deres, så er sikker AS subbene bedre på alt :)

    Jeg hadde Definitive Technology Mythos ST frem til jeg bytta dem inn med Arendal Sound Tower... og det er ikke mulig å forestille seg at DefTechene er dyrere, for de er ikke i nærheten av lydkvaliteten.

    Forøvrig hadde jeg også JL Audio Fathom F113 som sannsynligvis er en bedre sub en noe DefTech noensinne har laget, og Arendal Sub 2 er bedre enn den når det kommer til detaljer, dynamikk og punch... Mangler litt av skyvet under 20hz. Men det er mulig å kjøpe flere :)
     
    Sist redigert:

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.388
    Torget vurderinger
    13
    Tja har fullt frontsett fra AS men ikke surroundhøyttalere men kjører 7.1, bor dog 1mil fra Lillestrøm. Kan gi demo om ønskelig, send pm dersom det er interresant:)
    Nok en demo gjort, må snart begynne å charge Lsound pr hour. Forrige karen som var her endte opp med komplett frontrekke fra AS ;)
     

    Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.781
    Antall liker
    1.089
    Torget vurderinger
    2
    Tja har fullt frontsett fra AS men ikke surroundhøyttalere men kjører 7.1, bor dog 1mil fra Lillestrøm. Kan gi demo om ønskelig, send pm dersom det er interresant:)
    Nok en demo gjort, må snart begynne å charge Lsound pr hour. Forrige karen som var her endte opp med komplett frontrekke fra AS ;)
    Ja da må du nesten inngå en liten provisjonsavtale :)

    Moro at folk blir hekta da :)

    Selv har jeg nå funnet ut at så lenge man bruker sub både til film og musikk , så fungerer AS Tower best når alle portene plugges igjen. Lettere å få optimalt samarbeid mellom sub og fronter da her hos meg hvertfall. Det blir en veldig flott smekk og dynamikk i bassen når dem plugges synes jeg.

    Skal dem brukes alene uten sub , så kan det nok bli litt tynt - hvertfall hvis man ikke legger på litt i bunn med eq.
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.388
    Torget vurderinger
    13

    Kurti

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.01.2008
    Innlegg
    102
    Antall liker
    21
    Heisann!

    Usikker på om jeg skal velge Sub 2 eller Sub 3. HiFi og musikk er formålet.
    Har Avantgarde Uno fronthøyttalere i en middels stor stue.

    Mvh Kurti
     
    Sist redigert:

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.388
    Torget vurderinger
    13
    Heisann!

    Usikker på om jeg skal velge Sub 2 eller Sub 3. HiFi og musikk er formålet.
    Har Avantgarde Uno fronthøyttalere i en middels stor stue.

    Mvh Kurti
    Jeg vil mene sub2 vil være det beste valget sett utifra pris og bruksområde men det kan være lurt å få noen tips fra Lsound også :)
     

    Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.781
    Antall liker
    1.089
    Torget vurderinger
    2
    Sub2 leverer i lange baner ja - og med to så er dem temmelig heftige også til filmbruk vil jeg påstå :)
    Og det er ganske stor forskjell på str på 2 og 3 - 3'ern er "voksen" :)
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.388
    Torget vurderinger
    13
    Er rimelig sikker på at det er ett godt valg Kurti, hadde 1.pri hos meg vært musikk hadde jeg nok endt på 2stk sub2. Er dog strålende fornøyd med hvordan mine egne presterer og måten de flytter luft lagvis ut i rommet på har jeg ikke vært i nærheten av oppleve med tidligere løsninger.
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.388
    Torget vurderinger
    13
    Årets kjøp på brukten :) - det gjelder å være rask vil jeg tro..
     

    Zeke1983

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.11.2007
    Innlegg
    1.030
    Antall liker
    384
    jeg ser heller ikke noen linker, men det ligger etpar på torget..
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.388
    Torget vurderinger
    13
    Få kalibrert den riktig og satt opp der den låter best så har du en subb som presterer i meget høy klasse! Grattis.
     

    jonas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2004
    Innlegg
    2.981
    Antall liker
    1.226
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    21
    Da har det kommet inn en tass som blir spenmende å høre :rolleyes:

    Vis vedlegget 438263
    Stakkars nabo. Rigget alt på plass og satte på AntiMode kalibrering kl 07:00 i morges.

    Rett før kl 8, så fikk jeg tid til de første 20 min med AS sub2. Tok et minutt før jeg forsto tegninga, for jeg hadde regna m,ed litt mer dunder og brak (kun musikk).

    Det første jeg la merke til var det stødige og presise lydbilde, med klippefast senter. Så la jeg merke til at transienter fikk klarere utklinging og at enda et teppe ble borte fra mannstemmer.

    Når det kommer til bassegenskapene, merket jeg at lange dype toner ikke lenger var ubehagelige, men kunne følge tonens detaljer, noe jeg trodde var enstonig tidligere.
    Vannvittig rask start og stopp dypbass, som får fram dynamikken. Bassen er overhode ikke "for mye", og kan faktisk oppleves som "for lite", når en tidligere er vant til mer udefinert og mindre stram bass som boomer innimellom og har hevinger i enkelte frekvensområder.

    Etter 5 min så var jeg solgt, og bedre ble det når jeg skrudde opp bassen og fant ut at det bare ble heftigere, uten de vanlige bi-effektene. God helg alle ASere :cool:
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    God helg jonas, gøy at du likte det nye innkjøpet. Har hørt storebror hos Authentic og det låter svært bra rett og slett.

    Kjører du med begge nå?
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.790
    Antall liker
    1.993
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Pent!

    Ligger ann til en AS sub til stua her til høsten... blir nok den minste.. men læl.. virker ut til å være styggbra de der :D.
     

    cb_600

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.02.2011
    Innlegg
    413
    Antall liker
    352
    Sted
    Stokke
    Torget vurderinger
    12
    Til dere som har, eller har erfaring med, AS subber. Hvordan stiller de seg til ytelse forhold til pris? Tenker da opp mot naturlige konkurrenter. Sitter litt på gjerde med tanke på å kjøpe en sub 1.5, men som virker litt dyr i forhold til f. eks. XTZ cinema som ligger til rund 8500,-. Er AS verdt pengene over konkurrentene?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn