Arcam rDac, en anbefaling.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • royviggo

    Medlem
    Ble medlem
    21.10.2008
    Innlegg
    46
    Antall liker
    0
    Hei!

    Høres interessant ut ettersom jeg også har DacMagic og ønsker å oppgradere. Hvordan har dere sammenlignet DAC-ene? USB, coax eller optisk?

    Jeg synes USB-inngangen på DacMagic er omtrent verdiløs og bruker optisk fra PC-en. Forskjellen i lyden fra USB til optisk er veldig stor, så hvis man sammenligner DAC-er via USB, vil antakelig det meste låte bedre enn DacMagicen.

    Men 16/48 via optisk er ikke bra...

    Roy
     

    ole-va

    Medlem
    Ble medlem
    09.01.2006
    Innlegg
    23
    Antall liker
    43
    Torget vurderinger
    1
    Hei,

    rDock ser ut som en fin-fin sak, men jeg skulle gjerne sett at den hadde digitalutgang (coaxial). Da kunne man koblet den mellom PC og en DA konverter av enda bedre kvalitet - og på den måten fått en rimelig oppgradering til asynkron USB...

    Noen som har formening om det ville vært mulig å bygge inn en digital coax utgang i en slik?

    Hei fra
    ole-va
     

    SOEDAL

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2002
    Innlegg
    3.101
    Antall liker
    503
    royviggo skrev:
    Hei!

    Høres interessant ut ettersom jeg også har DacMagic og ønsker å oppgradere. Hvordan har dere sammenlignet DAC-ene? USB, coax eller optisk?

    Jeg synes USB-inngangen på DacMagic er omtrent verdiløs og bruker optisk fra PC-en. Forskjellen i lyden fra USB til optisk er veldig stor, så hvis man sammenligner DAC-er via USB, vil antakelig det meste låte bedre enn DacMagicen.

    Men 16/48 via optisk er ikke bra...

    Roy
    jeg brukte optisk både på Arcam, Cambridge, og Hegel.
     

    Silversurfer

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.03.2004
    Innlegg
    413
    Antall liker
    7
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har kun brukt den på coax (fra squeezebox) hittil, vil nok kjøre optisk fra DVD etter hvert.
     

    royviggo

    Medlem
    Ble medlem
    21.10.2008
    Innlegg
    46
    Antall liker
    0
    SOEDAL skrev:
    jeg brukte optisk både på Arcam, Cambridge, og Hegel.
    Har du prøvd å spille av låter med 96KHz og 192KHz samplingsfrekvens på Arcamen?

    Roy
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.920
    Antall liker
    8.207
    Torget vurderinger
    1
    Men ingen bruker USB..?
     

    Torsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2005
    Innlegg
    1.860
    Antall liker
    146
    Er den optiske inngangen en begrensning hvis man bruker Wimp/Spotify?
     

    DIY_dude

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.01.2007
    Innlegg
    1.313
    Antall liker
    67
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    8
    Ehm, nei, jeg skjønner ikke problemet med at optisk inngang bare tar 16/48-signaler. Hva er problemet med det? 99,99% av musikken leveres jo bare i 16/44.1 uansett. Det legger i alle fall ingen begrensning på Spotify og Wimp. Jeg kom over et Metallica-album i hires FLAC 24/96 her en dag, men den var jo mastret så utrolig lyst at hele poenget med hires var borte.

    Det er vel bare de hires-filene fra 2L som du ikke får fullt utbytte av over 16/48. Men de selger jo bare kjip drittmusikk uansett. :-X Nei, sa jeg det høyt? Jeg trekker det tilbake. Men i alle fall... Enten må du høre på vaaanlig musikk, eller så må du bruke USB. Verre er det ikke. Du dauer ikke av det.
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.281
    Antall liker
    11.053
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    DIY_dude skrev:
    ..........-filene fra 2L som du ikke får fullt utbytte av over 16/48. Men de selger jo bare kjip drittmusikk uansett. :-X Nei, sa jeg det høyt? Jeg trekker det tilbake. Men i alle fall...
    Ikke noe problem, det finnes funksjonalitet for det
     

    Vedlegg

    JD

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.02.2002
    Innlegg
    900
    Antall liker
    56
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Skal ha en DAC etterhvert og både denne og Dacmagic er aktuelle. Skal koble til TV-mottaker, Blu-ray spiller og en Mac mini. Hvordan er det da med brukervennligheten ift skifte av kilde? Mangler begge fjernkontroll? Poenget er jo litt borte hvis jeg med en univerasfjernkontroll allikevel må bort i racket for å bytte inngang...
     
    C

    Cyber

    Gjest
    Ingen av dem har fjernkontroll, det er jo noe som mangler på nesten alle dacer... Men en har jo godt av å løfte "ræva" også innimellom fra sofaen. ;D
     

    JD

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.02.2002
    Innlegg
    900
    Antall liker
    56
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Det var jo kjipt. Jobber jo for å kunne helautomatisere anlegget, så det var en liten strek i regningen. Finnes det noen rimelige dac'er med fjernkontroll?
     

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.905
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    En liten digital svitsjeboks med fjernkontroll kan være løsningen. Jeg fikk tips om noe slikt da sønnen min var på jakt etter en slik svitsjeboks:

    http://www.inday.com/da4x/da4x.htm

    Jeg skal ikke gå god for at denne virker - men jeg tipper at du finner mer hvis du googler litt på "SPDIF switch", "SPDIF coax swith" o.l.
     

    JD

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.02.2002
    Innlegg
    900
    Antall liker
    56
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Ulf-B skrev:
    En liten digital svitsjeboks med fjernkontroll kan være løsningen. Jeg fikk tips om noe slikt da sønnen min var på jakt etter en slik svitsjeboks:

    http://www.inday.com/da4x/da4x.htm

    Jeg skal ikke gå god for at denne virker - men jeg tipper at du finner mer hvis du googler litt på "SPDIF switch", "SPDIF coax swith" o.l.
    Et alternativ kan jo være HRT Music Streamer. Kan jo begynne med en til musikk fra Mac'minien, ev en Dacmagic/rDac dedikert til musikk. Ikke like smooth som jeg først hadde sett for meg, men bedre enn ingenting.
     

    jonas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2004
    Innlegg
    2.981
    Antall liker
    1.226
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    21
    Jeg har hatt Hegel Dac10, Abrahamsen, DacMagic og AudioNote Dac 2.1+++ Signature tidligere.
    AN var klart best (og dyrest). Forskjellen mellom DacMagic og Hegel Dac10 var liten i mine ører. Savnet etter mer luftig diskant, fler klangfarger i mellomtonen, større lydbilde og fyldigere bassgjengivelse var avgjørende for at jeg valgte en ren cd spiller igjen. Har enda til gode å høre en dac som har den tøffe Wadia / Meridian high-end bassen ;).
    Hvordan oppleves Arcam dacen i bassområdet?
     

    royviggo

    Medlem
    Ble medlem
    21.10.2008
    Innlegg
    46
    Antall liker
    0
    DIY_dude skrev:
    Det er vel bare de hires-filene fra 2L som du ikke får fullt utbytte av over 16/48. Men de selger jo bare kjip drittmusikk uansett. :-X Nei, sa jeg det høyt? Jeg trekker det tilbake. Men i alle fall... Enten må du høre på vaaanlig musikk, eller så må du bruke USB. Verre er det ikke. Du dauer ikke av det.
    Du har rett i at man ikke dauer av å bruke USB eller coax, men den store fordelen med optisk er galvanisk skille mellom PC og anlegg. Har hatt litt støyproblemer med bl.a. E-MU 0404 USB.

    Det finnes etterhvert en del høyoppløst musikk å kjøpe, f.eks. fra Linn Records, HDtracks.com etc.

    Roy
     
    S

    Stereo_Mono

    Gjest
    Mye spennende DACer om dagen fra UK. Tviler ikke et sekund at denne Arcamen er en knall god sak.
    Rega er forøvrig på vei med en DAC i disse dager. Regaen støtter Hi-Res via Optisk og Coax , men ikke via USB. Optisk ut fra Macen er mest aktuell for meg :) Hvis den er bedre en Apogee Firewire DACen min da ::)

    Kupper tråden litt med info her :)

    The Rega DAC is a 24-bit 32 to 192K digital to analogue converter incorporating an enhanced version of the Saturn digital to analogue converter circuit using a pair of Wolfson WM8742 DAC IC’s with 5 user selectable digital filters. It has two isolated Co-axial, and two Toslink SPDIF 24bit 192K inputs and an isolated 32/44.1/48K 16bit USB input for use with personal a computer. The USB input incorporates a PLL based clock for low jitter signal recovery. There is an isolated Co-axial and Toslink digital output, which mirrors any of the selected inputs. The digital output data has passed through the receiver PLL and thus has been re-clocked and cleaned-up. The input stage comprises of a Wolfson WM8805 digital receiver with a high stability low jitter reference clock driving the receiver PLL, Rega have used the same oscillator as used in the Isis CD players. The receiver, PLL and oscillator have their own dedicated power supplies. The DAC stage comprises of pair of parallel-connected Wolfson WM8742 DAC’s, which are driven via a buffer stage, which ensures the integrity of the data being fed to the DAC IC’s – this is a similar arrangement to that used in the Isis.

    The output amplifier employs a discrete differential multiple feedback filer and output amplifier, with a higher cutoff frequency for the higher sample rates. We decided not to use a sample rate converter and process the data at the incoming data rate as this keeps the signal processing to a minimum. All the capacitors associated with the analogue signal path are bypassed with polyester capacitors, and low impedance conductive polymer capacitors are used for DAC decoupling. The power supply utilizes a toroidal transformer, fast rectifier diodes and high audio grade capacitors. There is a completely separate power supply for the control microcontroller, which is separate to the
    digital & analogue audio stages. Special attention being paid to the inter IC control signals keeping the control data noise to a minimum.

    The DAC will be available for £499.95 towards the end of September. Please contact you nearest Audio T Rega dealer for more information on either product (Our Brentwood and Swindon stores have recently become Rega dealers).
     

    Torsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2005
    Innlegg
    1.860
    Antall liker
    146
    Hvordan ser Wadia 151 PowerDac ut i sammenligning da? Her er det vel USB som er det svakeste ledd? Dette ser vel dere bedre enn meg. Litt utrygg på det tekniske. (sorry hvis jeg kupper tråden, men er jo en dac dette også)

    All inputs, excluding the USB (24-bit/96kHz), input can accept up to a 24-bit/192kHz input data rate. Once the data enters the system, our data sampling technology uses a spline interpolation algorithm to up-sample all incoming data to 24 bit/ 384kHz for high performance conversion. The algorithm reduces interpolation error and creates highly accurate representations of the original performance.

    Up-sampled and filtered data, it is incorporated into the digital amplifier stage and managed by the DirectConnect digital volume control. This allows the data to still remain in the digital domain while additional current is applied to the signal in a manner that optimizes transient response and minimizes distortion.
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.281
    Antall liker
    11.053
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Wolfson DAC-brikker er populære hos britene, ser det ut som.
    Arcam rDac har Wolfson WM8741 chip, generasjonen etter den som står i Rega Saturn spillere.
    Den nye Rega DACen har to stk WM8742, så vi kan tro at det går framover. Toppmodellen Isis bruker forresten ikke Wolfson, men Burr Brown PCM1794.
    Jeg fristes av trådløs-varianten Arcam rDac W. Hvis noen av disse hadde kommet med fjernstyring i tillegg hadde jeg bestilt med en gang.

    Forresten tror jeg det står en Wolfson i min Sugden CD21 også, når jeg tenker meg om, og den låter faktisk utmerket.
     

    DIY_dude

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.01.2007
    Innlegg
    1.313
    Antall liker
    67
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    8
    Jøgga skrev:
    Wolfson DAC-brikker er populære hos britene, ser det ut som.
    Jeg tror det kan ha noe å gjøre med at Wolfson er britisk. ;)
     

    DIY_dude

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.01.2007
    Innlegg
    1.313
    Antall liker
    67
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    8
    Såh, noen ord om konstruksjonen. Den er i all hovedsak bygget opp med SMD-komponenter. Standard tolags print, bra layout. Det er brukt en god den "fine" komponenter på utvalgte plasser, blant annet Elna Cerafine til avkobling på analogtrinnet. Fornuftige verdier og god plassering i forhold til chipene.

    Spdif og optisk inngang bruker Wolfson receiverchiper klokket med standard 11.2869 MHz krystaller. Det er fint. Ikke noen rare 80.000 MHz klokkefrekvenser her. Layouten her er også fin. Korte avstander der der er et poeng. Jeg skulle gjerne hatt kortere avstand ifra USB-receiveren til dacen. Her blir det introdusert unødig jitter på vei fra oscillator til dac chip. Jeg klarte heller ikke å identifisere frekvensen på denne. USB-receiveren er en TAS1020, altså ikke den evinnelige PCM270x som sitter i nærmest alle andre USB-dacer.

    Selve dackretsen ser bra ut. Store avkoblingskondensatorer. Analog avkobling på dacen kunne gjerne vært plassert litt nærmere pinene. På vei fra dacen og ut skjer det veldig mye rart. Her er det plenty av overflatemonterte kondensatorer og motstander, muligens filtrering og balansert-til-se-konvertering. Deretter analog buffer. De har brukt to stykk LMV772 lavspennings op amper. Jeg har ikke noen erfaring med disse fra tidligere. De ser greie ut på databladet. Men generelt sett er min oppfatning at operasjonsforsterkere som kjører på høyere spenning >15 V låter mye bedre og "friskere". Deretter er det mer lavpassfilter og til slutt noen mutetransistorer.
     
    S

    Stereo_Mono

    Gjest
    Hvilken fordeler oppnås med å koble 2 Wolfson DAC chiper paralelt? Som i f.eks denne nye Rega DACen.
     

    DIY_dude

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.01.2007
    Innlegg
    1.313
    Antall liker
    67
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    8
    Lyden sånn rett ut av boksen er detaljert, men livløs og bassfattig. Den har noe klinisk og metallisk over seg. Dette kan sikkert bedre seg med et par timers innkjøring og noe annet enn lakriskabler. Men jeg velger heller å skylde på mutetransistorene i første omgang, deretter på all filtreringen, deretter operasjonsforsterkerne. Altså hele analogtrinnet, for å si det enkelt.

    Dacen er helt støyfri. Selv på fullt volum og med over snittet effektive høyttalere er det dødstyst. Men den lager noen smell/klikelyder i høyttalerne ved start avspilling. Kan virke som det skjer ved bytte av inputformat? Litt ubehagelig når man har veldig effektive høyttalere, men sannsynligvis ikke noe problem i et gjennomsnittlig oppsett. Jeg kommer til å skvette av dette hver gang jeg åpner Winamp.

    Jeg klarte jo selvsagt ikke å høre på dacen i mer enn 10 minutter. Det låter ikke særlig bra. Jeg har erfaring med denne WM8741-chipen fra før, og det er ikke sånn den høres ut. Chipen sender ut lite støy og driver det meste av forsterkere på egen hånd, så jeg tapper signalet rett fra chipen uten filtrering. På mine høyttalere gir den litt sus, men med vanlige 87-95dB sensitive høyttalere vil ikke dette være hørbart. Etter denne enkle modifiseringen blir lyden betraktelig mer åpen, luftig og dynamisk. Bassen er til å dø for. Tight, tonefull og kjellerdyp. Den opprinnelige hardheten i mellomtonen er borte. Akustiske instrumenter klinger mer naturlig. Alt virker bedre separert, og samtidig nesten flytende. Dette er PENT! 8)
     

    DIY_dude

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.01.2007
    Innlegg
    1.313
    Antall liker
    67
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    8
    digiman skrev:
    Hvilken fordeler oppnås med å koble 2 Wolfson DAC chiper paralelt? Som i f.eks denne nye Rega DACen.
    Parallelkoblede chiper gir lavere forvrengning. Men ikke uten å introdusere nye problemer såvidt jeg har skjønt. Du kan lese endeløse diskusjoner rundt dette emnet på diyaudio.com og diyhifi.com. Det er litt ulike skoler. Jeg trives med enkle chiper.
     
    C

    Cyber

    Gjest
    Høres ut som vi har 2 forskjellige produkter. ;D

    Det som mange andre har skrevet er vel nettopp det at den ikke har denne hardheten i mellomtonen. Men men...
     

    DIY_dude

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.01.2007
    Innlegg
    1.313
    Antall liker
    67
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    8
    cybervision_ skrev:
    Høres ut som vi har 2 forskjellige produkter. ;D

    Det som mange andre har skrevet er vel nettopp det at den ikke har denne hardheten i mellomtonen. Men men...
    Hardheten er kanskje ikke veldig åpenlys, men du merker når den blir borte. Dette ville sikkert ha blitt noe bedre med litt innspilling også. Jeg ga som sagt opp etter 10 minutter lytting.

    Bare så det er sagt så har til gode å finne en dac som jeg liker i umodifisert stand, denne er heller ikke noe unntak. Men uten analogtrinn er rDac min nye referanse. Den låter fantasktisk! Naturlig, oppløst og med masse dynamikk. Jeg tror ikke det er mye å hente på annen tweaking her. Ny strømforsyning kunne vært interessant, men det spørs om det er verdt bryet med tanke på kost/nytte.

    Dacen er god til prisen. Og hvis du ikke er redd for å svinge en loddebolt er den et må-ha-produkt.
     

    Dr.No

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.07.2006
    Innlegg
    884
    Antall liker
    3
    Torget vurderinger
    15
    DIY_dude skrev:
    .....
    Etter denne enkle modifiseringen blir lyden betraktelig mer åpen, luftig og dynamisk. Bassen er til å dø for. Tight, tonefull og kjellerdyp. Den opprinnelige hardheten i mellomtonen er borte. Akustiske instrumenter klinger mer naturlig. Alt virker bedre separert, og samtidig nesten flytende. Dette er PENT! 8)
    Med andre ord:
    1 Hvis Arcam hadde kastet ut noen komponenter og gjort vidunderet 50 kr billigere, så ville de kunne tilby en DAC som var ufattelig mye bedre? (etter beskrivelsen din å dømme).
    2. Hvis Arcam hadde forsynt vidunderet med et par ekstra kontakter, merket 'Direkte', og dermed gjort den 50 kr dyrere, så ville de kunne tilby en DAC som var ufattelig mye bedre? (etter beskrivelsen din å dømme).

    3. Jeg vet ikke akkurat hva mer jeg skal si. Ingenting forundrer meg lenger på området hifi. (Men mye skurrer i ørene). No
     

    DIY_dude

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.01.2007
    Innlegg
    1.313
    Antall liker
    67
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    8
    Dr.No skrev:
    Med andre ord:
    1 Hvis Arcam hadde kastet ut noen komponenter og gjort vidunderet 50 kr billigere, så ville de kunne tilby en DAC som var ufattelig mye bedre? (etter beskrivelsen din å dømme).
    2. Hvis Arcam hadde forsynt vidunderet med et par ekstra kontakter, merket 'Direkte', og dermed gjort den 50 kr dyrere, så ville de kunne tilby en DAC som var ufattelig mye bedre? (etter beskrivelsen din å dømme).
    Korrekt
     

    Dr.No

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.07.2006
    Innlegg
    884
    Antall liker
    3
    Torget vurderinger
    15
    DIY_dude skrev:
    Dr.No skrev:
    Med andre ord:
    1 Hvis Arcam hadde kastet ut noen komponenter og gjort vidunderet 50 kr billigere, så ville de kunne tilby en DAC som var ufattelig mye bedre? (etter beskrivelsen din å dømme).
    2. Hvis Arcam hadde forsynt vidunderet med et par ekstra kontakter, merket 'Direkte', og dermed gjort den 50 kr dyrere, så ville de kunne tilby en DAC som var ufattelig mye bedre? (etter beskrivelsen din å dømme).
    Korrekt

    he he
    ja, det blir nok hoderulling hos arcam når disse groteske misforhold går opp for dem…
    no
     

    DIY_dude

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.01.2007
    Innlegg
    1.313
    Antall liker
    67
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    8
    Det er ikke noen "groteske misforhold". Det er bare sånn alle gjør det. Middelmådighet og mangel på nytenkning er blitt en industristandard.
     
    C

    Cyber

    Gjest
    Jaja, jeg er ihvertfall meget godt fornøyd med den og jeg har hatt inne 4 DACer i oppsettet som den yter bedre enn så helt forferdelig kan den ikke være. ;D
     

    DIY_dude

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.01.2007
    Innlegg
    1.313
    Antall liker
    67
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    8
    Nei, den er absolutt ikke forferdelig! Den er god. Ellers ville jeg ikke nølt med å slakte den. ;) Sånn som jeg gjorde med Cambridgen. Den var fæl. :-X
     

    Aubi

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.10.2007
    Innlegg
    482
    Antall liker
    1
    At Arcam ikke er veien å gå om man er ute etter lydsminke er ikke noe nytt!
     

    SOEDAL

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2002
    Innlegg
    3.101
    Antall liker
    503
    DIY_dude skrev:
    Lyden sånn rett ut av boksen er detaljert, men livløs og bassfattig. Den har noe klinisk og metallisk over seg.

    Jeg klarte jo selvsagt ikke å høre på dacen i mer enn 10 minutter. Det låter ikke særlig bra. Jeg har erfaring med denne WM8741-chipen fra før, og det er ikke sånn den høres ut. Chipen sender ut lite støy og driver det meste av forsterkere på egen hånd, så jeg tapper signalet rett fra chipen uten filtrering. På mine høyttalere gir den litt sus, men med vanlige 87-95dB sensitive høyttalere vil ikke dette være hørbart. Etter denne enkle modifiseringen blir lyden betraktelig mer åpen, luftig og dynamisk. Bassen er til å dø for. Tight, tonefull og kjellerdyp. Den opprinnelige hardheten i mellomtonen er borte. Akustiske instrumenter klinger mer naturlig. Alt virker bedre separert, og samtidig nesten flytende. Dette er PENT! 8)
    Jeg kjenner meg ikke igjen i det du sier om at lyden er klinisk og metallisk. At den er det siste ordet i forhold til dynamikk og bassbrutalitet, det tror jeg derimot ikke. På disse punktene er den vel heller grei nok, mens på områder som stemmekvalitet, flow, diskantgjengivelse og lydbildestørrelse er den etter min mening meget god. Vel man vurderer vel fort slike ting ganske forskjellig ut fra referanser og preferanser.

    Det er jo spennende å høre at du mener å ha forbedret denne konstruksjonen.
    Jeg vil oppfordre deg til å lage en egen tråd om modifiseringen din.
    Hadde vært artig å sett hva du har gjort og hvor vanskelig det er. Hva med en trinn for trinn beskrivelse?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn