APRILSNARR - Avsløringer

BangBang

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.03.2005
Antall liker
4.923
Sted
Okka by
Torget vurderinger
7
Som dere helt sikkert har fått med dere, så er det altså 1 april i dag, og jeg antar at det florerer med forskjellige spøker rundt om kring.
Jeg har ikke fått kikket så mye rund enda, men den første spøken jeg hørte i dag, var NRK Rogalands lokalsending som predikerte at de i anledning Kulturby året 2008 - Stavanger, skulle prioritere "ung" musikk, og derfor ut året IKKE spiller musikk som er eldre enn 5 år. ;D Sikkert godt for mange, men etter å ha hørt en fortvilelsen til en god del av innringerne så forstår jeg at dette falt enkelte rimelig tungt for brystet.

Hva har du hørt i dag? ;)

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/rogaland/1.5259144

BangBang

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.03.2005
Antall liker
4.923
Sted
Okka by
Torget vurderinger
7
Ryanair sendte ut pressemelding om at selskapet skulle være først ute med gebyr på toalettbesøk. Hvert besøk skulle koste 2 Euro, stigende etter hvor lenge passasjerene oppholder seg på do.

Nrkno forteller sine lesere at skattemyndighetene glemte skuddåret, og at vi derfor får tusenlapper tilbake på skatten. Til gjengjeld blir det fint lite barnehageutbygging og brøyting av veier i 2008.

Nettavisen forteller at de har funnet et smutthull hos teleoperatørene som gjør at du kan lese andre folks SMS-meldinger, slik at du for eksempel kan overvåke partneren din, eller hvem du vil.

NRK -Dagsnytt fortalte i morges at de som var lei av barneskrik og ståk i kirkene heretter kan døpe ungene sine på nettet. Gunnar Prestegård likte ifølge Dagsnytt ikke dette tiltaket.

Trondheimspolitiet får lynraske elbiler, ifølge Adresseavisen. Bilene skal aksellere fra 0 til 100 på 3,9 sekunder og ha en toppfart på over 200 kmt.

Starts sølvmedalje
i serien i 2005 blir omgjort til gull, skriver Fedrelandsvennen. Grunnen skal være at dommen i Morgan Andersen- saken gjør at John Obi Mikel spilte ulovlig for Lyn i 1-1 kampen mot Start.

Lidl-butikkene i Norge skal bygges om til sentre for tyske bobilturister, med drift av såkalte minibierstube, eller små ølhaller, skriver Bergens Tidende.

UPPpS!
Så at jeg hadde lagt inn noen svært gamle spøker ;) Får holde oss til de ferskeste ;)
(Selv om de andre var morsomme da ;))

K

KindOfBlue

Gjest
Jeg mistenker at Dagbladet har gått på VGs spøk om at Lyn må tilbakebetale pengene de har fått for Mikel. Dagbladet gjengir nyheten med VG som kilde.

kaap

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2004
Antall liker
2.778
Sted
Mo i Rana
Torget vurderinger
5
hardware.no - Årsavgift for bruk av diskusjonsforumet

BangBang

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.03.2005
Antall liker
4.923
Sted
Okka by
Torget vurderinger
7
Seher.no skriver at prinsesse Märtha Louise har fått en rolle som stallpike i Hotel Cæsar.

Fredriksstad Blad forteller at bilister i plankebyen nektes å kjøre alene over Fredrikstadbroa. I rushtrafikken vil hele broa være et 2+-felt, og da skal busser prioriteres, skriver avisen.

Nationens sikre kilder forteller til avisen at forsvarsminister Anne-Grete Strøm-Erikchsen krever at kvinner over 30 år, som ikke har fått barn, må avtjene verneplikt. Innkallingsbrevene blir sendt ut allerede høsten 2008. De som vil søke fritak bør gjøre det allerede nå på telefon 91322018.

Aftenposten skriver samferdselsminister Liv Signe Navarsete har fått nok av NSB-rotet og vil gi passasjer 500 kroner hver når toget er innstilt.

Vårt Land slipper nyhetene om at kirke- og kulturminister Trond Giske blir erkebiskop i Nadaros.

NRK Østfold melder på sine nettsider at Sarpsborgs kjennemerke, Borregaardspipa, jevnes med jorda i dag 1.april. En artig detalj i saken er at pipedelene deles ut til sarpingene som suvernirer...

Telemarksavisa melder at utbyggingsselskapet Prinsessegata AS skrinlegger hotellplanene ved Ibsenhuset. I stedet satses det på et lite, eksklusivt undervannshotell i Bryggevannet, basert på Snøhettas oppsiktvekkende laksetrapp-skisse fra 2006.

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
3.037
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
NRK Trøndelag melder at Norske Skog på Skogn har et parti på 1200 tonn med feilprodusert toalettpapir, som folk bare kan komme og forsyne seg av......

S

Slubbert

Gjest
FallenA skrev:
Vårt Land slipper nyhetene om at kirke- og kulturminister Trond Giske blir erkebiskop i Nadaros.
;D

Den var litt morsom. Narcissismen tatt i betraktning så burde han vel i egne øyne heller vært ordinert til Helgen.

G

Gjestemedlem

Gjest
Slubbert skrev:
FallenA skrev:
;D

Den var litt morsom. Narcissismen tatt i betraktning så burde han vel i egne øyne heller vært ordinert til Helgen.
De er jo ikke så langt unna sannheten da. Staten eier jo kirken og har vel større innflytelse på dens politikk enn biskopene... Så han er vel en slags erkebiskop allerede.

BangBang

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.03.2005
Antall liker
4.923
Sted
Okka by
Torget vurderinger
7
Radio 1 i Stavanger hadde en spøk der folk ved å ringe inn til Stavanger kommune, kunne få halvert sine kommunale avgifter.

Romerikes Blad skriver at plastposene hos Coop Obs på Jessheim nå skal koste ti kroner.

NA24 Propaganda skriver at Odd Johan Nelvik fra Se og Hør blir ny sjefredaktør i Dagbladet, etter at Mecom har kjøpt avisen.

Nettstedet Dinlondonguide melder om en ny underjordisk tunnel mellom Norge og London.

BangBang

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.03.2005
Antall liker
4.923
Sted
Okka by
Torget vurderinger
7
BBCs første aprilspøk: Spagetti-innhøstingen er i gang

Dette er dagen man bør se på fjernsynsnyhetene med en viss grad av skepsis. Det hele begynte med et spagetti-innslag i BBCs anerkjente Panorama-program i 1957.

http://web3.aftenbladet.no/utenriks/article618788.ece

Med stor innlevelse og lyrisk fylde skildrer den kjente BBC-journalisten Richard Dimbleby hvordan en lokal familie høstet spagetti fra bugnende trær, for deretter å legge de lange trådene til tørk i sola. Det hele avsluttes med et seremonielt festmåltid.

Dimbleby forklarte deretter hvordan spagettidyrkere over hele Europa hvert eneste år i slutten av mars ventet i spenning på at innhøstingen kunne begynne, usikre på om frost hadde ødelagt smaken på avlingen.

BBC-kommentatoren kunne også opplyse seerne om at spagettitrådene underlig nok alltid vokste seg like lange på trærne, takket være generasjoner med kjærlig pleie fra dyrkernes side.

Så overbevisende var innslaget, at den britiske kringkastingen ble nedring av ivrige briter som ville vite hvor de kunne kjøpe de fantastiske spagetti-trærne.

;D

BangBang

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.03.2005
Antall liker
4.923
Sted
Okka by
Torget vurderinger
7
Aprilsnarr? :eek:

RoDa skrev:
Etter å ha forsøkt med transistor for den gode lyd, kapitulerer jeg nå.
Østfold Hifi er et meget givende tiltak som gjør at man får muligheten til å høre på masse utstyr.
Det er uten tvil anleggende med rør i som gir mest spilleglede og musikk, selv om det ikke er best på alle hifiparametre....

Jeg kommer derfor til å kvitte med med Dynaudio og Audionet i første omgang.
Tenker jeg kan få opp mot 25-30k for det på bruktbørsen.

Spørsmål:
Hvilke integrerte rørforsterkere og lettdrevne høyttalere vil DU anbefale meg å prøve i mitt lille lytterom?
Tenker litt på om jeg skal ta opp skrivingen for fullt igjen og kjøre en artikkelserie på dette.

Mv(og rørete)h
Rolf

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Den beste spøken, som jeg tror ennå ingen har prøvd, hadde vært å annonsere at man skulle gi bort noe til de 100 første som troppet opp på torget kl. 10, for så å faktisk gjøre det. Alle som satt og lo rått av de som var så dumme å gå på ville derfor være de som ble lurt... ;D

Her var jo en kreativ person:

http://www.bt.no/lokallokal/osogfusa/radios/article536511.ece

Torja

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.03.2008
Antall liker
1.032
Sjefen hadde sent et skriv på e-mail på morgenen om at IT-avd hadde overvåket all mail siste 2 mnd og kommet over en mengde "ikke" jobb relaterte bilder og slikt, og vær og en ville bli kaldt inn på teppet for å svare for seg utover dagen. Du verden det var en del oppbrakte mennesker på morgenmøtet i dag, hi, hi, hi... inntil det begynte å gå opp et lys!

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
3.037
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Torja skrev:
Sjefen hadde sent et skriv på e-mail på morgenen om at IT-avd hadde overvåket all mail siste 2 mnd og kommet over en mengde "ikke" jobb relaterte bilder og slikt, og vær og en ville bli kaldt inn på teppet for å svare for seg utover dagen. Du verden det var en del oppbrakte mennesker på morgenmøtet i dag, hi, hi, hi... inntil det begynte å gå opp et lys!

Regner med at det var noen minutter med panikksletting der i gården i går morges........ ;D

R.E.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.05.2006
Antall liker
6.831
Torget vurderinger
35
Komponenten skrev:
Den beste spøken, som jeg tror ennå ingen har prøvd, hadde vært å annonsere at man skulle gi bort noe til de 100 første som troppet opp på torget kl. 10, for så å faktisk gjøre det. Alle som satt og lo rått av de som var så dumme å gå på ville derfor være de som ble lurt... ;D
Det er gjort allerede. For en del år siden var det en radiostasjon (tror jeg) som meldte om at et spesielt vinmonopol hadde mottatt et parti pappvin hvor emballasjen var delvis gått i stykker, slik at de ikke kunne selge vinen. Det var bare å møte opp på det aktuelle vinmonopolutsalget med noe å ha vinen i, så ville man få vinen gratis. På en arbeidsplass var det flere som hørte innslaget, og tenkte de skulle lure en av kollegaene som kom litt senere enn de andre. Og fyren forsvant ut. Imidlertid hadde han allerede gjennomskuet spøken, men tenkte å ta litt hevn på sine kollegaer. Så han gikk og kjøpt seg en ti-litersbøtte, gikk på polet og kjøpte tre kartonger med pappvin og helte opp i bøtta. Så gikk han tilbake på jobben.

Der ble han alene ganske fort for å si det sånn... ;D

Ellers hadde jeg det ganske gøy med familie og kollegaer i går, og det var mange som gikk på den. Inkludert både sjefen på jobben, og søsteren min.

http://solstadier.blogspot.com

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.802
Torget vurderinger
0
R.E.S. skrev:
Ellers hadde jeg det ganske gøy med familie og kollegaer i går, og det var mange som gikk på den. Inkludert både sjefen på jobben, og søsteren min.

http://solstadier.blogspot.com
Vel Roy,
Du hadde vel ikke hatt noe imot å jobe der borte så nær både kinamikk og japanske HiFi produsenter?

Problemet hadde vel først oppstått når du skulle forklare tullen at de søttogførti anleggene som var i flyttecontaineren var til "eget bruk". ;D ;D

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Antall liker
18.279
Sted
Østfold
En fantastisk kommentar da:

"Japan? Det må jeg si. Og jeg har fått tilbud om jobb som ambulerende vikarassistent i turnus-stilling (1 uke på 51 uker av) som panoramasnekker i den nye fjellhallen i København. Kona har ikke fått jobb enda, men det er mulig hun kunne alternere med meg de ukene jeg er av. Vi flytter alt i kveld faktisk. Hvilken dato er det idag igjen?"

BangBang

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.03.2005
Antall liker
4.923
Sted
Okka by
Torget vurderinger
7
Aprilspøken der Ford annonserer at bilførere kan slutte å bruke briller og heller få slipt frontruten til sitt syn, var ikke godkjent av hovedkontoret. Dermed måtte Ford oppfordre nettsteder som hadde publisert spøken, til å fjerne den.

http://atvs.vg.no/player/?id=15605

Topp Bunn