APL Hi-Fi.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Og innsiden av disse sobre produktene? Går det an å få se det ? Litt nyskjerrig på hvordan de ser ut under topplokket...
     

    SAL

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.10.2006
    Innlegg
    3.468
    Antall liker
    4.266
    Torget vurderinger
    10
    Hei HCS!
    Litt bilder av innside APL.

    DSD-Master.
    DSD-Master..jpg




    HAS-Master Powerconverter.
    HAS-Master.jpg





    HAS-Master, skrå forfra..jpg



    Mvh.
    SAL
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    Ketil

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.05.2004
    Innlegg
    2.318
    Antall liker
    886
    Har noen prøvd å koble en APL DAC rett i effektforsterker? Så vidt jeg forstår er det analog volumstyring på DAC'ene og ikke digital slik at oppløsning ikke reduseres ved lavere volum.
     

    SAL

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.10.2006
    Innlegg
    3.468
    Antall liker
    4.266
    Torget vurderinger
    10
    Har noen prøvd å koble en APL DAC rett i effektforsterker? Så vidt jeg forstår er det analog volumstyring på DAC'ene og ikke digital slik at oppløsning ikke reduseres ved lavere volum.
    Hei Ketil!
    I de aller fleste tilfeller låter APL sine DAC`s best rett i sluttrinn!:)

    Nå er DAC-S riktignok en "rimlig" dac, men vil absolutt anbefale å prøve den rett i power.
    Når det gjelder APL DAC-Master og DSD-Master er det ingen pre som er i nærheten.


    Mvh.
    SAL
     

    Ketil

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.05.2004
    Innlegg
    2.318
    Antall liker
    886
    Har noen prøvd å koble en APL DAC rett i effektforsterker? Så vidt jeg forstår er det analog volumstyring på DAC'ene og ikke digital slik at oppløsning ikke reduseres ved lavere volum.
    Hei Ketil!
    I de aller fleste tilfeller låter APL sine DAC`s best rett i sluttrinn!:)

    Nå er DAC-S riktignok en "rimlig" dac, men vil absolutt anbefale å prøve den rett i power.
    Når det gjelder APL DAC-Master og DSD-Master er det ingen pre som er i nærheten.


    Mvh.
    SAL
    OK, takk for svar, skal prøve det etterhvert.
     

    gunnhamm

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    26.04.2004
    Innlegg
    90
    Antall liker
    6
    Hei

    Dac s høres interesant ut, jeg har en Maranz DVD/multispiller og har en del SACD skiver. Funker det med DAC S å spille SACD skiver?
     

    Ketil

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.05.2004
    Innlegg
    2.318
    Antall liker
    886
    Hei

    Dac s høres interesant ut, jeg har en Maranz DVD/multispiller og har en del SACD skiver. Funker det med DAC S å spille SACD skiver?
    Nei, DAC-S kan ikke spille av DSD materiale. Og jeg vil heller ikke tro at Marantz spilleren din har mulighet for å sende ut et DSD signal digitalt. Det som de fleste SACD spillere gjør når man tar ut et digitalt signal fra spilleren ved avspilling av SACD plater er at spilleren konverterer DSD signalet til PCM. Her kan det finnes unntak, jeg mener å huske at bl.a. Denon hadde en løsning med en av sine SACD spillere der de sendte DSD signalet ut via HDMI. Man måtte da naturlig nok ha en kompatibel Denon forsterker med innebygget DSD DAC og tilsvarende HDMI inngang. Du kan jo sjekke om spilleren din har mulighet for å sende ut DSD digitalt.

    Nå skal visstnok APL lansere en DSD DAC i nær fremtid som blir 50-100% dyrere enn DAC-S (ifølge Viking). Litt usikker på hvordan eventuelt DSD materiale blir overført til DAC'en, selv om jeg vet det finnes en del DSD materiale tilgjengelig som nedlasting på web, og at det finnes metoder for å rippe SACD plater til disk.
     

    SAL

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.10.2006
    Innlegg
    3.468
    Antall liker
    4.266
    Torget vurderinger
    10
    Hei

    Dac s høres interesant ut, jeg har en Maranz DVD/multispiller og har en del SACD skiver. Funker det med DAC S å spille SACD skiver?
    Hei gunnhamm!
    Det går helt fint, tror Ketil blandet DVD med DSD!

    Mvh.
    SAL
     

    Ketil

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.05.2004
    Innlegg
    2.318
    Antall liker
    886
    Hm, dette var jo gode nyheter. Jeg får unnskylde min manglende kunnskap med at dette ikke opplyses på hjemmesiden og det heller ikke fulgte med manual til DAC'en. På den andre siden er jo AK4399 DSD kapabel så jeg burde vel ha sett at muligheten var der.

    Nå er jo også Bryston BDP-2 DSD kompatibel med siste utgave av firmware, så nå er det rett ut på web'en og finne tilbydere av nedlastbart DSD materiale.
     

    ganilsen

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    14.02.2008
    Innlegg
    2.171
    Antall liker
    670
    Sted
    Porsgunn
    Torget vurderinger
    4
    Såvidt meg bekjent er DSD formatet på SACD, på samme måte som WAV er formatet på CD. Tror Ketil har et poeng i at det neppe fungerer med "maks oppløsning", men da først og fremst pga at avspilleren antageligvis ikke kan sende dette via digitalutgangene man kan koble til DACen(optisk eller coaxial). Mulig det er normalt at kilden re-sampler til PCM(CD-kvalitet) før den sender ut slik at man får lyd. Når det er sagt er somregel PCM mer enn godt nok og kvaliteten på DACen er mer avgjørende.

    Om dette er feil får noen rette meg. :)


    Geir Arne
     

    Ketil

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.05.2004
    Innlegg
    2.318
    Antall liker
    886
    Bare for å oppdatere litt, så er ikke DAC-S direkte DSD kompatibel. Dette har jeg avklart direkte med Alex via mail. Det er denne direkte DSD kompatibiliteten man blant annet betaler ekstra for med DSD-S. Men det er forsåvidt riktig at den vil være kompatibel med Marantz spilleren til gunnhamm, men det fordi denne spilleren vil konvertere DSD signalet fra avspilling av en SACD plate til PCM før den sender det ut digitalt, og dette PCM signalet er DAC-S kompatibelt med.
     

    Viking

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    2.702
    Antall liker
    434
    Torget vurderinger
    4
    Det stemmer det, DSD-S vil ta imot "alt" via USB, 384Khz/32 bit PCM og opptil DSD128 (kanskje 256) og så konvertere dette internt til DSD 64 eller 128 :)
     

    SAL

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.10.2006
    Innlegg
    3.468
    Antall liker
    4.266
    Torget vurderinger
    10
    Såvidt meg bekjent er DSD formatet på SACD, på samme måte som WAV er formatet på CD. Tror Ketil har et poeng i at det neppe fungerer med "maks oppløsning", men da først og fremst pga at avspilleren antageligvis ikke kan sende dette via digitalutgangene man kan koble til DACen(optisk eller coaxial). Mulig det er normalt at kilden re-sampler til PCM(CD-kvalitet) før den sender ut slik at man får lyd. Når det er sagt er somregel PCM mer enn godt nok og kvaliteten på DACen er mer avgjørende.

    Om dette er feil får noen rette meg. :)

    Geir Arne

    Hei Geir Arne!
    Da lærte jeg noe nytt av dere idag!
    Tok en tlf til Alex og han bekrefter det dere sier, du får ikke ut SACD på dig.ut på vanlige SACD spillerer.
    Har du derimot en APL DTR-M så går det!:)



    MVH.
    SAL
     

    Ketil

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.05.2004
    Innlegg
    2.318
    Antall liker
    886
    Da har jeg fått testet ut tilkobling direkte i effektforsterker fra DAC-S. Jeg erfaring fra tidligere med samme type kobling, dengang fra Electrocompaniet ECD2 og inn i AW400 monoblokker. Sist gang med EC produktene var jeg ikke helt fornøyd med kombinasjonen og etterhvert gikk jeg til innkjøp av en EC4.8 pre. Dette fordi jeg synes musikken ble robbet for vel mye kropp, tyngde og musikalitet. Det er mulig dette hadde sammenheng med at AW400 blokkene hadde gain justering, og da jeg koblet ECD2 rett i dem skrudde jeg samtidig gain helt ned slik at jeg samtidig kunne skru volum opp på ECD2 for på den måten miste minst mulig oppløsning. Tanken min er at med gain helt nedjustert på AW400 fikk utgangssteget på ECD2 problemer med å drive blokkene.

    Denne gang var på sett og vis situasjonen litt motsatt da DAC-S har bryter på baksiden som gjør det mulig å skifte mellom to gain nivåer på utgangen av DAC'en. Ved å sette denne i "low" blir det mulig å bruke den øvre del av volumskalaen ut fra DAC-S. Dette er en fordel da DAC-S på samme måte som andre DAC'er bruker digital volumjustering. Den er imidlertid en 32 bits DAC noe som jeg antar betyr en mindre reduksjon av oppløsning i forhold til en 24 bits DAC når volum reduseres. Jeg fant et relativt normalt lyttenivå rundt -15db.

    Ut fra min tidligere erfaring var jeg en smule skeptisk til koblingen direkte i min Sugden FBA-800 effektforsterker fra DAC-S. Jeg hadde forventet et mer detaljert lydbilde, men også en tynnere mer umusikalsk lyd. Mer detaljert ble det, men etterhvert som jeg lyttet gjennom en del kjente og kjære plater oppdaget jeg til min glede at fylden og musikaliteten var intakt. Dette kan nok skyldes flere faktorer. DAC-S bruker en AK4399 DAC internt og denne kan muligens ha en bedre type volumstyring i forhold til f.eks den som befinner seg i ECD2. Men også kvaliteten generelt på DAC-S og utgangstrinnet vil jeg tro har en god del å si. Og det kan også være at enkelte kombinasjoner av DAC og effektforsterker er bedre egnet enn andre.

    Kombinasjonen av Bryston BDP-2 som mediespiller koblet til DAC-S og videre rett i Sugden FBA-800 gir i hvertfall den beste lyden jeg til nå har hatt i rommet. Samtidig er det et enkelt oppsett med lite antall bokser i anlegget. Jeg vil ihvertfall si at APL DAC-S begynner å bli value for money når man tar i betraktning lydkvaliteten fra DAC'en samtidig som den kan erstatte og gi bedre lyd enn en pre som EC4.8.
     

    SAL

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.10.2006
    Innlegg
    3.468
    Antall liker
    4.266
    Torget vurderinger
    10
    Vært Hos SAL på Lytting i dag :)

    Det låter helt fantastisk spør du meg :)

    Takk For Lytten SAL ;)
    Takk for hyggelige ord Øyvind!
    Veldig hyggelig seanse synes jeg, fint at dere ville ta turen fra Båstad samt at 66,66 % av medlems-massen møtte opp! :)

    Mvh.
    Stein Arne
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Jeg ville sagt sju hundre timer, minst. Og da skulle jeg tro det blir rimelig åpenbart at den ikke har konkurranse til prisen.
    Ok, har du din påslått 24/7? Skrev i mail til Alex at jeg hadde hatt den påslått de siste dagene siden jeg fikk den og han mente den trengte litt hvile. Har hatt for vane å ha forforsterker påslått 24/7, men tenker jeg mailer Alex og spør hvordan han stiller seg til dette angående DAC-S.

    Hei! Beklager sent svar, men jeg så denne først i dag. Jo, jeg har min stående på 24/7, men gir den litt hvile innimellom. Jeg har også prøvd den rett i effekttrinn, og det spilte veldig bra, men ikke så oppløst og romslig som min Hovland HP 100, som er den beste preampen jeg har hatt i hus.
     

    SAL

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.10.2006
    Innlegg
    3.468
    Antall liker
    4.266
    Torget vurderinger
    10
    Det är mycket snack om DSD nuförtiden men undrar varför.....
    Så här säger Daniel Weiss:
    http://www.weiss-highend.ch/computerplayback/white-paper-on-DSD-en.pdf
    Ett annat bra inlägg i format debatten:
    What's in a Name? HD, HRA, DXD, DSD... | AudioStream
    Hei Tregee!
    Alex sendte meg dette til svar på ditt innlegg:

    With all due respect to Daniel Weiss and his products, when it comes to DSD against PCM debate, this one can go forever and there will be no winner. Yes, I will agree with Daniel that PCM at and above 88.2kHz/24bit is "technically better" than DSD, but let's not forget the fact that CD at 44.1kHz/16bit is also "technically better" compared to Vinyl, but how Vinyl sounds compared to CD or even the highest rate PCM? :) Yes, you can hear noise, clicks and pops, but it sounds much better than PCM.

    Above said, and speaking from a long experience with PCM and DSD converted to PCM (yes, all NWO machines convert DSD to PCM), I must say that the only digital format that can really compare to Vinyl is DSD. I am not talking about all vinyl because its quality vary a lot due to table, cartridge, phono pre, etc. What really made me going the DSD route is my own vinyl setup. Its naturalness and easy-flow of the music was impossible to outperform with PCM, even at the highest rates available.

    In my opinion, it is very important how DSD or PCM will be converted to Analog. PCM is fine when in the the digital domain, but the real problem comes when it has to be converted to Analog. And though the same is true with DSD, the problems there are different because the two formats are different. To make the long story short, you can convert DSD to Analog with a simple Low Pass Filter. This is impossible to do this with PCM as it requires a lot more complicated D/A processing. In other words, for me, DSD is Analog and PCM is Digital, and that is how they compare when it comes to sound quality. :)

    Best,
    Alex

    Nå har jeg ikke hørt andre produsenters DSD maskiner, MEN APL`s DSD-Master og driv er det beste jeg har hørt av kilde!


    Mvh.
    SAL
     

    Tregee

    Medlem
    Ble medlem
    05.11.2013
    Innlegg
    42
    Antall liker
    13
    Sted
    Göteborg
    Thank you for a very impressive answer that might explain the DSD hype. I really love some of my best sounding vinyl and use them as reference. It will be interesting to folllow the future format evolution.

    /gunnar u.
     

    Ketil

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.05.2004
    Innlegg
    2.318
    Antall liker
    886
    Jeg ville sagt sju hundre timer, minst. Og da skulle jeg tro det blir rimelig åpenbart at den ikke har konkurranse til prisen.
    Ok, har du din påslått 24/7? Skrev i mail til Alex at jeg hadde hatt den påslått de siste dagene siden jeg fikk den og han mente den trengte litt hvile. Har hatt for vane å ha forforsterker påslått 24/7, men tenker jeg mailer Alex og spør hvordan han stiller seg til dette angående DAC-S.

    Hei! Beklager sent svar, men jeg så denne først i dag. Jo, jeg har min stående på 24/7, men gir den litt hvile innimellom. Jeg har også prøvd den rett i effekttrinn, og det spilte veldig bra, men ikke så oppløst og romslig som min Hovland HP 100, som er den beste preampen jeg har hatt i hus.
    Hei, jeg spurte litt ut fra at jeg alltid har pleid å ha forforsterker påslått 24/7 og kilden, i dette tilfelle DAC-S, bør i så fall ikke slåes av mens pre er påslått. Etter å ha prøvd ut DAC-S rett i effekt føler jeg imidlertid at pre blir litt overflødig. Penere og enklere blir anlegget også. Ett bilde til tåler vi vel :)

    DAC_S_3.jpg
     

    K◡kera

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.09.2010
    Innlegg
    188
    Antall liker
    164
    Ønsker dere det fineste jazzy kveld! ◔◡◔))) ♪♫...

    1379239_611523042219192_1407575423_n.jpg



    Mvh.【ツ K◡kera
     

    POB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.09.2003
    Innlegg
    2.986
    Antall liker
    2.910
    Sted
    Kulturhovedstaden
    Torget vurderinger
    31
    Chris Botti må jeg høre meg opp på. Knalltøft rettogslett.
    Takker for tips K◡kera :cool:.
    Tar gjerne fler tips i samme gata.......
     

    John_Harald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2002
    Innlegg
    4.043
    Antall liker
    1.836
    Sted
    Sørumsand
    Torget vurderinger
    5
    Chris Botti må jeg høre meg opp på. Knalltøft rettogslett.
    Takker for tips K◡kera :cool:.
    Tar gjerne fler tips i samme gata.......
    Som tidligere amatørtrompetist, er Chris Botti en av av mine favoritter. Veldig bra den youtubevideoen K◡kera :)
    Er det noen som kan si noe om lyd forskjellen mellom APL dac-M og dac-S? Snakket med Knut Valseth på lørdagskvelden, men han sa han ikke hadde testet de mot hverandre. Det er kanskje noen andre som har gjort det?
     
    Sist redigert:

    Viking

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    2.702
    Antall liker
    434
    Torget vurderinger
    4
    Dac-m er vel nå oppdatert til dsd-m og dac-s blir snart oppgradert til dsd-s :)
     

    SAL

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.10.2006
    Innlegg
    3.468
    Antall liker
    4.266
    Torget vurderinger
    10
    Dac-m er vel nå oppdatert til dsd-m og dac-s blir snart oppgradert til dsd-s :)
    Så bra at APL utvikler produktene sine, men er det noen som kan si noe om hva forskjellen i lyden er?
    Hei!
    Regner med at DAC-M og S fremdeles vil være i sortimanget. DAC-Master låter betydelig bedre enn DAC-S, Master har bl.a rør, 48 dac`s, mye bedre volumkontroll, mye større strømforsyning osv.... DAC-S koster ca. 30 pluss mva. DAC-Master koster ca. 120 pluss mva.
    Jeg har en DAC-S vi kan teste mot DAC- Master i heimen om det skulle være interesant?

    Mvh.
    SAL
     

    John_Harald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2002
    Innlegg
    4.043
    Antall liker
    1.836
    Sted
    Sørumsand
    Torget vurderinger
    5
    Dac-m er vel nå oppdatert til dsd-m og dac-s blir snart oppgradert til dsd-s :)
    Så bra at APL utvikler produktene sine, men er det noen som kan si noe om hva forskjellen i lyden er?
    Hei!
    Regner med at DAC-M og S fremdeles vil være i sortimanget. DAC-Master låter betydelig bedre enn DAC-S, Master har bl.a rør, 48 dac`s, mye bedre volumkontroll, mye større strømforsyning osv.... DAC-S koster ca. 30 pluss mva. DAC-Master koster ca. 120 pluss mva.
    Jeg har en DAC-S vi kan teste mot DAC- Master i heimen om det skulle være interesant?

    Mvh.
    SAL
    Takk for invitasjonen, tar turen en dag. Det hadde vært veldig interessant å opplevd oppsettet ditt.
    Ser jeg også fikk en invitasjon på PM i 2009, regner med at bilen er ferdig nå?
     

    SAL

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.10.2006
    Innlegg
    3.468
    Antall liker
    4.266
    Torget vurderinger
    10
    Hei igjen!
    Hyggelig om du tar turen!
    Bilen er klar med skilt.8)

    Mvh.
    SAL
     

    endrea

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    1.700
    Antall liker
    139
    Sted
    Bergen
    Test APL Special Edition 64 DAC Master

    Det ordet som jeg tenkte på når jeg hørt DAC-M for første gang i oppsettet mitt var naturlig. Med det mener jeg den naturtro og ekte gjengivelsen av stemmer og instrumenter som DAC-M tryller frem. Egentlig kunne testen ha sluttet her og nå. Ordene naturtro og ekte forklarer det mest om DAC-M sin evne til å gjengi musikk. Men det er så mye mer som man får med på kjøpet!

    bilde7.jpg


    Først litt kjapt om denne versjonen av DAC-M. Den har innebygget 64 DAC'er i forhold til en standard DAC-M som har 48 DAC'er. Dette skal i henhold til Alex gi ca 15% forbedring av lydkvaliteten i forhold til en standard DAC-M.
    Hvor hørbart dette er skal jeg ikke uttale meg om da jeg ikke har hørt en standard DAC-M, men du verden for en magi 64 DAC utgaven presenterer via høyttalerne.

    bilde (1).jpg


    Alex er opptatt av at man skal få den beste lydkvaliteten ut fra produktene som han lager. Han lurte derfor på hvilke PC-løsning jeg brukte. Nedenfor er svaret som jeg sendte til Alex.

    "Hi Alex

    My PC is custome made by me.
    It consist of an external Paul Hynes SR7EHD three rail Multi-Rail linear powersupply with ripple close to Zero supplying the MOBO with 12V and supplying the external USB card with 5V.
    Internaly the PC consist of the ASUS P8 Z77-M PRO motherboard, Intel 520 SSD for OS, Pico 12V DC powersupply for internaly voltage supply to MOBO, Paul Pang V2 USB card, Corsair Platinum 16GB DDR3 RAM,
    Intel Ivy Bridge i7-3770T, passive cooled/no moving parts in the PC at all. PC cabinet is Streacom FC10.

    The Music is stored externaly on a NAS. The connection between NAS and PC is via Acoustic Revive LAN cables, and a GISO GB Ethernet filter.

    The software running on the computer is:

    Windows Server 2012 Standard R2, Jplay, AudiophileOptimizer Script, JRiver MC-19.

    BIOS, RAM settings and software settings are tweeked a lot!

    The PC hardware/software are under constant evaluation, and the next thing to test out is when Marcin/JPlay releases his new external USB card."

    Jeg kan skriver under på at denne PC-løsningen fungerer meget bra!


    Så tilbake til DAC-M!

    I min bok så forteller plasseringen av lydbildet bak høyttalerne mye om kvaliteten på et produkt. Jo lengre bak et lydbildet er, jo bedre etter min smak. Når DAC-M kom inn i oppsettet hoppet lydbildet flere meter bakover.
    Dette i kombinasjon med det som jeg vil si er totalt mangelen på "støy" i lydbildet, så åpnet det seg opp en enorm dybde i lydbildet. Denne dybden bidrar sterkt til det store holografiske bildet som DAC-M tegner opp.

    Jeg må kjapt skyte inn at DAC-M blomstrer når den blir koblet direkte mot forsterker. I mitt tilfelle direkte koblet mot Edge Signature Mono-blokker.
    Som tidligere nevnt er alt tonalt riktig. Stemmer og instrumenter gjengis meget naturlig og naturtro. Dette gjør at gjengivelsen blir en nytelse å lytte til. Man har bare lyst til å sitte og sitte og sitte og nyte hver strofe som blir tryllet frem fra høyttalerne. Lydbildet serveres på en meget rolig og kontrollert måte. Lydbildet er som sagt meget stort med mye luft mellom utøvere og instrumenter. Det er enkelt å "se" hvor alt er plassert i lydbildet som blir tegnet opp. Det ekstremt lave støygulvet som DAC-M har gjør at man enkelt hører om en mus fiser i lydbildet. Dette lave støygulvet gjør at detaljer og nyanser står krystallklart frem i lydbildet uten at det på noe tidspunkt oppleves som hardt eller ubehageligt, heller tvert om, en nytelse.
    Detalj nivået i gjengivelsen er som man nå har skjønt enormt, og bidrar sterkt til morro følelsen som man får når man lytter. Hårene på armene har reist seg mer en en gang nå jeg har lyttet til DAC-M.

    En annen faktor som man umiddelbart ligger merke til er bass-gjengivelsen. Generelt så tilfører DAC-M mer substans i hele frekvensregisteret. Mer kjøtt og blod hele veien. Nesten som å ha fått en subwoofer inn i oppsettet.
    DAC M går kjempedypt og jeg har aldri hatt dypere, strammere, bedre definert og kraftigere bass enn nå.
    Det at DAC-M evner å hente så mye bass informasjonen ut fra opptakene forteller meg at det er gjerne ikke alltid er rommet, høyttalerne, plasseringen av høyttalerene som er problemet når man ikke føler at man har nok bass.
    Kanskje problemet bunner ut i at kilden som man bruker ikke evner å gjengi all bass informasjon som ligger i opptaket?

    Det som er mitt problem er at jeg får store problemer med å levere tilbake et produkt som jeg opplever som bedre enn det jeg selv har i oppsettet mitt. For DAC-M sitt vedkommende så har det ikke vært et problem.
    Det har nemlig aldri vært vurdert å levere den tilbake!
     

    SAL

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.10.2006
    Innlegg
    3.468
    Antall liker
    4.266
    Torget vurderinger
    10
    Herlig lesning, Endre!
    Gratulerer så mye med APL DAC-Master! Her faller dine erfaringer meget godt sammen med mine egne.

    Mvh.
    SAL
     

    Ketil

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.05.2004
    Innlegg
    2.318
    Antall liker
    886
    Gratulerer med ny DAC!

    Personlig har jeg sansen for litt mindre produsenter som APL. Kanskje fordi de er dedikert på en litt annen måte til utelukkende å oppnå bedre lydkvalitet. Derfor ser de kanskje problemstillinger fra en litt annen og mer kreativ synsvinkel. F.eks ved å kombinere DAC og gain stage i en enhet koblet til en enhet med kun current stage.
     
    • Liker
    Reaksjoner: SAL

    K◡kera

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.09.2010
    Innlegg
    188
    Antall liker
    164
    ♪ ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ Hello March! Wishing you a month filled with peace, love and music ♪♫ ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ ♪

    IMG_0384.jpg



    Mvh.【ツ K◡kera
     
    • Liker
    Reaksjoner: POB

    KajV

    Medlem
    Ble medlem
    10.12.2013
    Innlegg
    12
    Antall liker
    16
    Sted
    Kalmar
    DSC01763.jpg


    Hej Alle APL Fans!
    Nu har endelig Sverige våknet till liv. Har värt skickelig förkylld med bihållebetennelse etc.
    Gravitas NB Master håller nå på å spille med ISOTEK burn in CD
    Ikke akkurat den beste musikken, men den gjör underverk!

    Skall flytte bort Hörning Alkibades som står i hjörnene till annen pass når lyttinga ska begynne!
    Tror att helga blir bra till det. Da har de spillt ca 50-70 timmer) Antar det behövs en hel del mer timer får allt åpner sig.
    Har Tube traps också men vill först få ett intryck av lyden med og uten, samt ta nye målinger av akustiken.

    Håper på mere detaljer i helga!

    /Kaj
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn