Da har jeg fått kost meg litt med yamaha de siste dagene - på film er dette fantastisk gøy. Utrolig detaljert i alle kanaler, og selvsagt veldig gøy med atmos. Har kun sett noen klipp så langt, men har sett en film oppmikset til neural:X, det var bra.
Tok litt målinger i dag med REW, lenge siden jeg har gjort det men dippen jeg hadde tidligere på rundt 40-50hz er tilbake, dette er også noe jeg syns jeg hørte. Har tatt to målinger her, en i "straight" som jeg tror er samme som pure direct + sub samt en i "stereo" som antageligvis er med ypao. På min gamle marantz spilt jeg mest i stereo modus da jeg syns dette låt best.
stereo:
Legger ved den siste målingen jeg tok av Marantz i desember:
Nå har jeg også to subber forran, når jeg målte med marantz hadde jeg bare en. En av årsakene til at jeg bygde sub nr2 var for å få mer headroom og litt jevnere bassrespons. Sånn sett var dette litt skuffende.
Noen forslag til tiltak? Jobbe mer med ypao - eq i bassen? Demping bak lerretet er også kanskje en mulighet, men blir litt vanskelig å få plass pga all elektronikken.