Ansepe74/BGuarden(Avforum)'s anlegg

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    8.954
    Antall liker
    28.013
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Bare morsomt med slikt, så lenge det er på sak.... ;)

    Party Disneystyle der altså, kult.

    / Morten
     

    ansepe74

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    1.005
    Antall liker
    31
    Sted
    Bodø
    Hatt besøk av Yggdrasill, og foretatt endel målinger og det var atskellig bedre enn antatt! Baflene oppfører seg pent oppover uten noen store men. Noen justeringer måtte til og da fikk vi bare en liten dipp fra 200-350hz som blir mellom subben og høyttalerne som det eneste store aberet.
    Så jeg ser for meg en ordning hvor sidevangene bak blir 5-10cm dypere + "gulv" for å gi de litt mere nivå på bassen.
    Skal også fikse 2 stk kondiser på 200uf som skal kutte av slik at baflene slipper å spille bass.
    Morsomt prosjekt som har gitt mersmak..
    Ooooog.. ser allerede noen småting som frister litt å gå løs på i fremtiden.. en gang

    Men for nå? Holder i maaaassevis :D

    http://avforum.no/forum/showthread.php?p=1803674#post1803667
     

    ansepe74

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    1.005
    Antall liker
    31
    Sted
    Bodø
    Virker så absolutt som at filteret var ett lite løft i forhold til uten. Merker at fulltoner har en litt røff, upolert måte å nærme seg musikk på, og denne kommer mere frem. Heldigvis bare på godt!
    Virker også som at kuttet på 130hz har beholdt noe av rykket, og bassen puncher fortsatt, men enda mere lineær under 100hz.
    Og føles som at subben kommer litt mere til sin rett, men også at subben trenger litt tweaking på innsidentidligere hadde jeg strømmodulen på ene veggen, som da ikke trengte noe særlig demping enn en asfaltmatte.
    Siden den er borte er det plutselig en vegg som spiller med, så ser for meg at ei plate der vil gjøre susen!

    Innvendig er det lite tverrstagg og andre ting, men kanskje det beste er uten? Ser mange bygger med, men lite hansiktsmessig siden det innebærer flere flater som kan resonere?
    Litt dype tanker her.

    Blir å dra hjem til mine foreldre i påsken, hvilket innebærer mere baffeljobbing. Som sagt litt før, så kutter den av med 6db mellom 350 og 200hz, og med en sub som er såpass sta at den ikke kan justeres over 180, så man bare stikke fingeren i jorda og innse at man må gjøre visse tweak der (her??).

    God påske folx!
     

    ansepe74

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    1.005
    Antall liker
    31
    Sted
    Bodø
    La ut ei tegning på fjæsen i går med mine planer om videre gang på baflene.
    Min fetter som liker å leke seg med AutoCAD lagde denne.
    Ser at halsen skulle vært noe tykkere og ingen ring, men synes ringen så dekorativ ut så vurderer å gå for den :)
     

    Vedlegg

    ansepe74

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    1.005
    Antall liker
    31
    Sted
    Bodø
    Nye terminaler og legger stoff over elementet siden det ikke er noe støvhette rundt spolen.
     

    Vedlegg

    ansepe74

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    1.005
    Antall liker
    31
    Sted
    Bodø
    Kan gi en liten oppsummering etter gårsdagen, og det var at den var vellykket.
    Etter en vel 3-3,5 timer stakk mine bekjentskaper hjem, og deres inntrykk av Baflene var i hovedsak positive.
    At de har en totalpris rett i overkant ville de ikke trodd siden de spilte med stor substans og detaljering. Hvis det var ett ankepunkt så var det en heving rundt 50hz.
    En liten festpukkel gjør den store skaden.
    Håper å komme tilbake med flere slike treff... Gjerne utpå høsten en gang :)
     

    ansepe74

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    1.005
    Antall liker
    31
    Sted
    Bodø
    Såååå...
    Blir litt tidlig med å legge ut bilder.
    Men, mye har skjedd mens jeg la ut en status i for nesten 3 år siden.

    Da jeg flytta nordover fra Stavanger så var det delvis pga mine psykiske problemer. Og de ble aldri borte....
    Iallfall så ble det verre og verre ut over sommeren og endte med at jeg måtte bli innlagt.
    Gikk bra en periode etterpå... inntil at jeg i vinter fikk problemer med NAV, økonomiske problemer og at den leiligheten jeg bodde i skulle bli solgt....

    Etter noen runder med NAV ble vi enige om at det beste var å flytte til Røst.
    Har bodd hos mine foreldre i 3 uker og de sistedagene har gått til å flytte sakene mine (og anlegget mitt) opp 3 etasjer.

    Så... hva kan dere vente?
    Baflene vil fortsatt være i bruk. Subben likeså... og ikke minst Dynacoen som pr dags står hos Audiomix.

    Nytt av året er en HD20 som vil oppgradere signaldelen flere hakk og gi digital og streamingdelen en boost.
    Så det blir ripping av CDer til hardisk, hvor en Asus Vivo vil være hovedenhet.
    Det fine er at det finnes flere muligheter for å koble til eksterne harddisker, mens Asusens SSD styrer softwaren.

    Håper å komme med flere bilder senere.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn