Annonser med "SOLGT" i tittelen

Hamram

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.09.2006
Antall liker
8
Torget vurderinger
1
Min mening:

Det er fint at folk sier fra når et produkt er solgt, ved å sette "SOLGT" inn i tittelen. Dermed slipper man å lete seg fordervet etter en annonse som er slettet.

Imidlertid er det litt kjipt at annonsene ikke slettes etter en viss tid. Tre dager, fem dager, en uke, samme det...

Poenget mitt er at potensielle kjøpere fort kan bli lei av å scrolle forbi annonser over solgte produkter. I alle fall ble jeg det... ;D

Jepp, det var dagens mening. ;)

limvingen

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.07.2006
Antall liker
20
Torget vurderinger
3
Jeg mener at så fort noe er solgt, bør annonsen slettes. Du trenger ikke lete deg i hjel etter slettede annonser, hifisentralen har en utmerket søkefunksjon som du jo kan bruke!

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.464
Torget vurderinger
2
Annonsene eldre enn 21 dager slettes med jevne mellomrom.

Mvh
Høvdingen

Hamram

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.09.2006
Antall liker
8
Torget vurderinger
1
limvingen skrev:
Jeg mener at så fort noe er solgt, bør annonsen slettes. Du trenger ikke lete deg i hjel etter slettede annonser, hifisentralen har en utmerket søkefunksjon som du jo kan bruke!
Vel, tenk at du plutselig kommer på at du kunne hatt bruk for en CD-spiller. Videre erindrer du og at du så en du kunne tenkt deg for et par dager siden, her på sentralen. Den vil du sjekke ut nærmere...

Om den er solgt i mellomtiden, er det OK å finne igjen annonsen med beskjeden "SOLGT", i stedet for å lete seg ihjel, søkefunksjon eller ei...

Igjen; min mening. :)

@Høvdingen; takk for info. Dette var jeg ikke klar over. Da har jeg altså en "buffer", i tilfelle jeg skulle glemme meg helt bort en gang. 8)

limvingen

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.07.2006
Antall liker
20
Torget vurderinger
3
havar skrev:
Vel, tenk at du plutselig kommer på at du kunne hatt bruk for en CD-spiller. Videre erindrer du og at du så en du kunne tenkt deg for et par dager siden, her på sentralen. Den vil du sjekke ut nærmere...

Om den er solgt i mellomtiden, er det OK å finne igjen annonsen med beskjeden "SOLGT", i stedet for å lete seg ihjel, søkefunksjon eller ei...
Vel, du husker sannsynligvis hvilket merke det var, f.eks Sony. Gå da inn på bruktbørsen og videre CD-spillere. Skriv Sony i søkefeltet og vips kommer en stk Sony XA-50 ES spiller opp. Bare å løpe å kjøpe! ;)

Hamram

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.09.2006
Antall liker
8
Torget vurderinger
1
limvingen skrev:
havar skrev:

Vel, du husker sannsynligvis hvilket merke det var, f.eks Sony. Gå da inn på bruktbørsen og videre CD-spillere. Skriv Sony i søkefeltet og vips kommer en stk Sony XA-50 ES spiller opp. Bare å løpe å kjøpe! ;)
Joda, forutsatt at annonsen fortsatt er der. Er den fjernet, vet jeg i grunnen ikke annet enn at jeg ikke finner annonsen jeg mener å ha sett tidligere...

Det er rett og slett greit å kunne kikke på en annonse, selv om produktet er solgt, men ikke for all tid selvsagt.

Et annet scenario: Du skal selge et produkt, og maken var til salgs på sentralen for noen dager siden. Hva var prisforlangende? Neste steg er da å sjekke annonsen, og det er vanskelig om den ikke finnes. Er produktet solgt, og det står så i annonsetittelen, vet du at produktet sannsynligvis er salgbart for den prisen. Er annonsen borte, finner du ut nada...

Altså; jeg mener dette, uansett hvor plagsomt du finner det. ;D

Musikkmannen

Helårsstemmer
Ble medlem
11.11.2006
Antall liker
27.114
Sted
I kjelleren
Torget vurderinger
2
Høvdingen skrev:

Mvh
Høvdingen
Men det skulle jo bare vært å slettet annonsen selv når den har blitt solgt...

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
HoJ skrev:
Høvdingen skrev:

Mvh
Høvdingen
Men det skulle jo bare vært å slettet annonsen selv når den har blitt solgt...
Nei nei nei....her på hfs er det ikke så enkelt serru HoJ ;D

/jan

limvingen

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.07.2006
Antall liker
20
Torget vurderinger
3
havar skrev:
Er den fjernet, vet jeg i grunnen ikke annet enn at jeg ikke finner annonsen jeg mener å ha sett tidligere...
Er den fjernet så er den solgt eller av en eller annen grunn ikke til salgs lenger.

Hamram

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.09.2006
Antall liker
8
Torget vurderinger
1
limvingen skrev:
havar skrev:
Er den fjernet, vet jeg i grunnen ikke annet enn at jeg ikke finner annonsen jeg mener å ha sett tidligere...
Er den fjernet så er den solgt eller av en eller annen grunn ikke til salgs lenger.
Ja..? Solgt, eller av en eller annen grunn... Det skader da ikke å la oss få vite om det ble salg..? Kan jeg f.eks ha rotet voldsomt? Har annonsen overhodet eksistert? Så jeg den på et annet forum..?

Altså, jeg mener at det er OK, og til og med nyttig å få vite om et produkt er solgt. Om du mener at dette ikke er OK, kan du sannsynligvis argumentere for din mening?

Uansett endrer det ikke min mening. ;)

limvingen

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.07.2006
Antall liker
20
Torget vurderinger
3
havar skrev:
Et annet scenario: Du skal selge et produkt, og maken var til salgs på sentralen for noen dager siden. Hva var prisforlangende? Neste steg er da å sjekke annonsen, og det er vanskelig om den ikke finnes. Er produktet solgt, og det står så i annonsetittelen, vet du at produktet sannsynligvis er salgbart for den prisen. Er annonsen borte, finner du ut nada...
Ditt scenario har også en anne side: Kjøpere vil da vite hva andre har solgt produktet for rett før og sikkert forlange å kjope for samme pris. Selv om kanskje produktene har en forskjellig tilstand, som ikke kommer fram av annonse teksten. F.eks var den en kar som solgte noen Focal Diva Utopia til 30000kr for en liten stund siden, grunnen til denne prisen var ikke oppgitt i annonsen, men et strøken eksemplar kunne lett ha gått for 40000kr.

Jeg mener at enhvert produkt på bruktbørsen selges som et enkeltstående kjøp.

Hamram

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.09.2006
Antall liker
8
Torget vurderinger
1
Jeg ser ikke at det er et problem om kjøpere er kjent med andre kjølp/salg, for det er som du sier; alle salg er enkeltstående. Dette vet vi vel alle, og at store avvik i begge retninger kan forekomme, vet vi også.

Om noen stamper en TEAC Esoteric for 5000,-, vil jeg gratulere kjøperen. Men jeg forventer ikke å finne maken til tilsvarende pris. Å hemmeligholde en slik enestående handel, er bare merkelig...

tore_v1

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2007
Antall liker
102
Torget vurderinger
2
Hva med et arkiv?

Om man får huket av et sted at varen er solgt så blir den flyttet til en kategori for avsluttede handler?

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.464
Torget vurderinger
2
tore_v1 skrev:
Hva med et arkiv?

Om man får huket av et sted at varen er solgt så blir den flyttet til en kategori for avsluttede handler?
Dette er ikke så dumt, og det er noe å tenke på ved neste oppgradering.

Lagga

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2005
Antall liker
36.665
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
3
tore_v1 skrev:
Kan bare svare for meg selv, men jeg merker en annonse med "solgt", når enighet er oppnådd med en kjøper.
Annonsen blir stående slik, inntil penger er de facto mottatt, og varen er overlevert, SÅ blir den slettet.

At kjøpere går tilbake på sitt ord, kan dessverre forekomme, og da kan man som selger enkelt fjerne "solgt",
og "bumpe" annonsen. ;)

Et slags arkiv over avsluttede handler kunne muligens være enn idé for oss medlemmer av korttidsminneforeningen.... ;D

For min egen del er det mest irriterende; de annonser jeg svarer på, bare for å få beskjed om at varen er solgt, ikke er den merket,
ikke er den fjernet og minst tre jeg kan huske, ble allikevel stående urørt av selger i mange dager ETTER at jeg hadde gjort
min forespørsel, det ER en del sløve folk der ute...... :-\

Lagga

R

RoDa

Gjest
Samme her Lagga.

Jeg merker med solgt, og så åpner jeg igjen dersom det ikke ble noe handel.
Nå tror jeg min annonse for stativene ble fjernet rett etter jeg satte på solgt, men jeg kan huske feil.
Hva med noe ala Finn.no?
Solgt er en funksjon som merker annonsen med solgt, og som fjerner den etter et stund. (f.eks tre dager)

Liker selv at selgere setter på solgt, og er der enig med havar.
Både for å finne igjen annonser man mente man hadde sett, og for å føle på markedet angående pris.
(Hadde nok solgt mine Dynaudio Focus 140 litt billigere hvis ikke andre annonser hadde vist meg hva de går for. ;) )

Mvh
Rolf

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
12.574
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Jeg merker mine med "Reservert" dersom de er avtalt solgt men ikke avhentet enda.

Jan_I

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
313
RoDa skrev:
Hva med noe ala Finn.no?
Solgt er en funksjon som merker annonsen med solgt, og som fjerner den etter et stund. (f.eks tre dager)
Selv synes jeg 3 dager er for kort tid. ( det tar jo en uke og kansje mer å sende noe fra sør til nord)

Selv merker jeg annonsen for solgt hvis varen blir solgt. Så sletter jeg den en stund ETTER at kjøper har fått varen. Dette for at kjøper skal kunne se av annonsen at varen er slik som beskrevet. (for event.reklamasjon)
SÅ derfor synes jeg at 10-14 dager er ok. (før sletting)

Mvh Jan I

Topp Bunn