Angående Gjallarhorn Audio

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • GSi-Turbo

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    07.11.2009
    Innlegg
    91
    Antall liker
    36
    . Om du har et nettbrett, så benytt dette da det fungerer utmerket...... og en rekke forskjellige produkter fra Apple (stasjonære, laptop'er, nettbrett og iPhone'r).
    Å påstå at det fungerer utmerket på Apple iPad er vel å ta hardt i. Og er det faktisk slik at det fungerer utmerket i forhold til hvordan det skal være, så kan det nok være grunn til å vurdere om ikke tiden er moden for en solid oppgradering av hjemmesiden.

    Masse fine merker og varer sikkert en veldig hyggelig forhandler det er trygt å handle med, men hjemmesiden tilhører ikke toppsjiktet etter min mening. Og det betyr faktisk mye at man kan navigere godt rundt og finne det man trenger av specs, priser og linker i et tilpasset vindu.

    Ja når både du, kompisen min, ThomasN, IvarT, danelectro osv er enig med meg så er jeg ikke helt alene om å syns dette heldigvis. Men det betyr ikke noe for jeg liker virkelig produktene, mye jeg syns ser interessant ut og nå strekker jo eieren seg langt i å få en "brødskalle" som meg til å få dette til å fungere. Så tydeligvis god kundeservice også på fra denne karen :)

    Men grunnen til at jeg tok dette opp var da han ene kompisen min som jeg VET snuser på nytt anlegg i litt dyrere prisklasse rett og slett ikke gadd bruke tid på den sia, han mente den var "ubrukelig" for å sitere han. Og jeg selv sliter hardt med å se på forskjellige produkter der inne, må enten sitte med ansiktet INNI skjermen, eller så må jeg scrolle utrolig mye.

    Så jeg tok opp dette for å høre om det var en enkel fiks, eller om han var klar over det selv at siden kanskje er moden for en remake. Og han skriver jo at dem holder på å lage helt ny side fra grunnen, så da blir det vel sikkert bra om noen uker :) Får bare smøre meg med tolmodighet i mellomtiden da.

    Sitter ikke med laptop i fanget, den står på bordet mens jeg sitter normalt/tilbakelent i sofaen med musa på låret. Målte faktisk nå siden Gjallarhorn fikk meg til å le litt med sin kommentar :) :) Og er NØYAKTIG 117cm fra øyet mitt og til pc skjermen. Bildet er fra der hodet mitt er (pluss/minus 5cm)

    IMG_6262.jpg
     

    Gjallarhorn Audio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.02.2010
    Innlegg
    1.653
    Antall liker
    1.625
    Sted
    Heggedal, Asker
    Torget vurderinger
    100
    Nettsidene er greie nok og produktene er gode, har dessverre ikke handlet med dere, men Proacene jeg har er knallgode og passer bra sammen McIntosh.:) men hvor ble det av Icon Audio? Nordic Sound Design hadde jo disse før dere overtok de. Men nå kan jeg ikke se dette lenger. Bare Primaluna.
    Icon Audio har jeg også hatt og det var valuta for pengene. Har dere droppet Mr. David Shaws produkter?
    Vi er fremdeles forhandler av Icon Audio selv om merket ikke lenger er å finne i vår nettbutikk. Dette gjelder en rekke merker.

    Det er 4 rørforsterkermerker i vår nettbutikk; Tron Electric, Lyric Audio, PrimaLuna og Cayin. I tillegg importeres Icon Audio og NAT på forespørsel.
     

    GSi-Turbo

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    07.11.2009
    Innlegg
    91
    Antall liker
    36
    GSi-Turbo; Ikke for å være slem, men har du vurdert å gå til en optiker? Er det andre tekster i hverdagen som er vanskelig å lese? Jeg bruker lesebriller selv, så jeg tuller ikke med deg :)

    Her har jeg tatt med mange av de typiske sidene jeg er inne på om dagene, er det noen av de som skiller seg med veldig liten skrift i forhold til resten syns du? :)


    IMG_6263.jpg
    IMG_6264.jpg
    IMG_6265.jpg
    IMG_6266.jpg
    IMG_6267.jpg
     

    Polka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Innlegg
    5.533
    Antall liker
    3.692
    Torget vurderinger
    96
    Ok, skjønner hva du mener men det skal fortsatt være lesbart det der.
     

    GSi-Turbo

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    07.11.2009
    Innlegg
    91
    Antall liker
    36
    Ok, skjønner hva du mener men det skal fortsatt være lesbart det der.
    Er jo ikke lesbart, jeg har ganske bra syn (sist synstest for 1 år siden ihvertfall)

    Nå er bildene tatt ca 20cm fra pc og du leser jo kjempegodt hva som står på de andre sidene der, men greier du lese den siste? også kan du tenke deg fra der jeg sitter som er enda en meter lenger unna. (pc på bordet og musa i fanget, målte isted 117cm fra øynene til skjermen) Har ikke sjanse å lese hva som står.

    Men samme det, var ikke ment som kritikk på noen måte for har bare hørt positivt om fyren som driver nettstedet, og han selger mye produkter som pirrer min nysgjerrighet. Dessuten har han jo prøvd å være behjelpelig i denne tråden også :)

    Var mer om dette var noe han kunne gjøre noe med på en enkel måte eller ikke. Og han har sagt de jobber med en helt ny layout så jeg får vente ett par uker å se om kanskje ting ordner seg. Har troa :)
     

    danelectro

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.08.2010
    Innlegg
    1.317
    Antall liker
    1.301
    . Om du har et nettbrett, så benytt dette da det fungerer utmerket...... og en rekke forskjellige produkter fra Apple (stasjonære, laptop'er, nettbrett og iPhone'r).
    Å påstå at det fungerer utmerket på Apple iPad er vel å ta hardt i. Og er det faktisk slik at det fungerer utmerket i forhold til hvordan det skal være, så kan det nok være grunn til å vurdere om ikke tiden er moden for en solid oppgradering av hjemmesiden.

    Masse fine merker og varer sikkert en veldig hyggelig forhandler det er trygt å handle med, men hjemmesiden tilhører ikke toppsjiktet etter min mening. Og det betyr faktisk mye at man kan navigere godt rundt og finne det man trenger av specs, priser og linker i et tilpasset vindu.

    Ja når både du, kompisen min, ThomasN, IvarT, danelectro osv er enig med meg så er jeg ikke helt alene om å syns dette heldigvis. Men det betyr ikke noe for jeg liker virkelig produktene, mye jeg syns ser interessant ut og nå strekker jo eieren seg langt i å få en "brødskalle" som meg til å få dette til å fungere. Så tydeligvis god kundeservice også på fra denne karen :)

    Men grunnen til at jeg tok dette opp var da han ene kompisen min som jeg VET snuser på nytt anlegg i litt dyrere prisklasse rett og slett ikke gadd bruke tid på den sia, han mente den var "ubrukelig" for å sitere han. Og jeg selv sliter hardt med å se på forskjellige produkter der inne, må enten sitte med ansiktet INNI skjermen, eller så må jeg scrolle utrolig mye.

    Så jeg tok opp dette for å høre om det var en enkel fiks, eller om han var klar over det selv at siden kanskje er moden for en remake. Og han skriver jo at dem holder på å lage helt ny side fra grunnen, så da blir det vel sikkert bra om noen uker :) Får bare smøre meg med tolmodighet i mellomtiden da.

    Sitter ikke med laptop i fanget, den står på bordet mens jeg sitter normalt/tilbakelent i sofaen med musa på låret. Målte faktisk nå siden Gjallarhorn fikk meg til å le litt med sin kommentar :) :) Og er NØYAKTIG 117cm fra øyet mitt og til pc skjermen. Bildet er fra der hodet mitt er (pluss/minus 5cm)
    Jeg vil bare presisere at jeg har ingen problemer med å lese innholdet. Jeg bare påpekte at sidene er sørgelig utdaterte. Gjallarhorn Audio, hva med leie noen til å lage et design på toppen av en Wordpress-løsning? Det trenger ikke bli så veldig kostbart.
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.458
    Antall liker
    7.978
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Enig med dem som sier at sidene er utdatert, men fullt leselige. Både på laptop med 13" (1920x1280) skjerm og desktop med 35" (3440x1440) skjerm.

    Det jeg savner mest er produktbeskrivelser og data, funksjonaliteten er helt uproblematisk.
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.260
    Antall liker
    10.981
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Dette var en merkelig tråd.
    Gjallarhorn Audio framstår som et meget seriøst enmannnsfirma, med et nesten utrolig utvalg av high-end produkter.
    Jeg skjønner ikke i det hele tatt hvorfor vi skal forvente at denslags firma skal likne en glattslikket nettbutikk.
    Her er det jo snakk om fantastiske visningsrom med high-end audio, og personlig service.
    Råd om web-design og andre detaljer kan sendes til firmaet, og bør ikke slenges ut på et forum som dette.
    Ærlig talt, omtalte firma er langt fra komplett.no eller finn.no.
    Tvert imot, ser det ut som for meg. Takk og lov.
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.458
    Antall liker
    7.978
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Hvem i allverden har nevnt noe om seriøsitet?

    Jeg har ingen tvil om at firmaet er seriøst og da står det trolig et voksent menneske bak det. I så fall kan kanskje innehaveren selv få lov til å si fra om hvorvidt han finner kritikken malplassert eller urimelig, heller enn at noen skal komme og være fornærmet på hans vegne. Denslags er nettet allerede mer enn godt nok forsynt med.
     

    lille hiawata

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2008
    Innlegg
    4.308
    Antall liker
    2.553
    Sted
    Harstad
    Torget vurderinger
    1
    Er ikke alt som faller i smak på nettet,men det trenger ikke bli en tråd på Hfs av den grunn.
     

    GSi-Turbo

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    07.11.2009
    Innlegg
    91
    Antall liker
    36
    Jeg har fått svar på det jeg trenger. Og fyren framstår både for meg, og fra alt jeg har hørt om han, som en meget seriøs og hyggelig fyr. Og er jo ingen tvil om at han har mange strålende produkter i sitt sortiment. Så for min del kan tråden slettes eller whatever :)

    Som jeg har sagt flere ganger var det på ingen måte ment som KRITIKK av han, mer som at hint om at han kan tape kunder på en litt dårlig nettside. I forhold til dem som bor langt unna og ikke har muligheter å kjøre en halvtime for å komme å høre på produktene så er jo en bra nettside ganske viktig tenker jeg. Men han sier at dem holder på med ny layout og ny side kommer snart så da blir det fine greier :cool::cool:
     

    ynot

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2006
    Innlegg
    2.395
    Antall liker
    1.520
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Jeg leste bare de 2 første sidene i denne tråden og jeg er enig med TS.
    Om Gjallarhorn har tapt butikk pga dårlige sider vet jeg ikke, men jeg vet at hadde det ikke vært for Morten Hos NAT for et par uker siden hadde ikke jeg brukt mange sekundene på sidene til Gjallarhorn.
    Jeg har pc og der funker sidene ok, men på min Samsung S10+ så er sidene helt ubrukelige.

    Hvis jeg skal lese meg opp på noe er det ofte PC som blir brukt, men ikke alltid. Ikke rent sjeldent får man ett innfall og vil følge opp og da er det telefonen som er nærmest og dermed blir brukt.
    Dette gjelder nok flere enn Gjallarhorn er jeg redd. Det gjelder nok flere av de små/mindre aktørene i bransjen siden det nok koster å være oppdatert på den fronten også.
     

    Gjallarhorn Audio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.02.2010
    Innlegg
    1.653
    Antall liker
    1.625
    Sted
    Heggedal, Asker
    Torget vurderinger
    100
    Takk for alle kommentarer.

    Jeg er redd jeg ender opp med å gjenta meg selv her, men våre nettsider ble altså designet av meg i 2006 ved bruk av Adobe Creative Suite (ACS), HTML og Javascript (tusenvis av kodelinjer). Designarbeidet ble gjort på et Apple Cinema Display med en pikseloppløsning på 1600x1024 som var state-of-the-art den gangen. Funksjonalitet for automatisk skalering av layout var ikke en opsjon i ACS på det tidspunktet da behovet enda ikke var tilstede i markedet. Men vi jobber som tidligere nevnt med et nytt nettsted designet fra bunnen av ved bruk av dagens ACS software (som støtter automatisk skalering) og Javascript. Dette vil bli lansert under domenet gjallarhorn.audio og det er nettopp derfor våre nettsider enn så lenge er å finne under www.x3mhc.no og ikke under www.gjallarhorn.audio (selv om sistnevnte foreløpig peker mot førstnevnte).

    Dette arbeidet ønsker vi å utføre selv, ikke av økonomiske grunner, men fordi vi kan og fordi vi ønsker å ha kreativ kontroll over designet. Av samme grunn er ferdigløsninger mindre aktuelle da vi ønsker å fremstå med vår egen identitet på nettet. Konsekvensen er at dette kommer til å ta tid - lang tid.

    Jeg så det var en kommentar angående manglende produktinfo på våre handlesider og det er til dels korrekt, men gjelder ikke generelt. Noen produkter har produktinfo, som vist i skjermbildet under, mens andre kun har en peker mot produsentens nettside for aktuell vare. Slik må det nødvendigvis være da vi fører et stort antall produkter og operative gjøremål vil måtte ha en høyere prioritet enn detaljarbeid i nettbutikk, gitt begrensede ressurser. Men forhåpentligvis vil flere og flere produkter få norsk produktinformasjon etter hvert.

    Takk for tålmodigheten :)

    snapshot3.jpg
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn