Ønsker anbefaling Anbefalinger av Klasse D mono....

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • 1/2 Tam

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2015
    Innlegg
    6.715
    Antall liker
    5.908
    Det som kommer frem er at selv om ICE power har de dårligste målingene, så er det uansett langt under det hørbare område for mennesker, derfor låter de like bra.

    ICE power har mer headroom og kan levere vesentlig mer power før klipping enn de andre, du må brokoble to av de andre for tilsvarende power og da ryker jo kostnaden til værs.

    Ellers virker han jo å være jordnær og anbefaler egentlig bare snusfornuftige produkter, som f. eks. Cambridge og kabler fra proffverden, altså mye for pengene.
     

    Flageborg

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2005
    Innlegg
    6.600
    Antall liker
    3.138
    Torget vurderinger
    0
    Anbefaler alle og se denne! Spesielt fra 15 min og ut.. Han her vet hva han snakker om.
    En grei gjennomgang av tingenes tilstand der, men er skeptisk til "digitale" effekters evne å skape/replikere et stort nok lydbilde...... :unsure:
    Muligens har det blitt bedre slik at en ny vurdering kan gi noen bedre resultater enn tidligere ?
     

    Dalemark

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.02.2018
    Innlegg
    429
    Antall liker
    213
    Sted
    Søgne
    Torget vurderinger
    2
    Jeg har bestemt meg for å bruke Crown amp på 4 subber men går helt i villrede på hva som er bra av disse ampene til slikt bruk. Er dci 4x600 bra eller vil xti 4002, evt. 4000 være et bedre alternativ foreksempel. Har forstått at i-tech er særdeles bra, men dette blir for kostbart.

    Vil gjerne ha dsp i amp selv om jeg bruker AL.
     

    zikraaudio

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.04.2009
    Innlegg
    478
    Antall liker
    1.283
    Sted
    Danmark Jyllinge
    Torget vurderinger
    1
    Er det et problem at de kanskje ikke låter av noe ? En transparent forsterker har ingen «lydsignatur».

    Mvh
    KJ
    for at sige det rent ud er klasse D fint til bas brug under 100Hz bruger man dem over 200Hz er det pænt dårligt
    Men hvis man har dårlig digetalt signalkilde og meget tunge ht kommer du ud på det samme
    Har prøvet dem alle og har også som alle andre solgt dem i igen i en fart

    Tænk engang hvis man kan købe en super forstærker til 12000kr så kunne alle jo godt lukke og slukke

    Ved godt jeg er i modvind hos alle DSP drengende i norge men bruger man DSP passer klasse D fint
    da overtoner er en by i rusland
     

    Flageborg

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2005
    Innlegg
    6.600
    Antall liker
    3.138
    Torget vurderinger
    0
    ......for at sige det rent ud er klasse D fint til bas brug under 100Hz bruger man dem over 200Hz er det pænt dårligt
    Hvorfor må det være slik ?
    I påvente av en sikring koblet jeg inn en klasse D power i kjeden og hele lydbildet kollapset...... :unsure:
     
    A

    aardappeleter

    Gjest
    Profet i eget land, noen? Holder ikke både Purifi og IcePower til der nede i Danmark? Aner vi en polarisering på nivå med amerikansk politikk? Og både Lyngdorf og Groundsound som er/har vært navn i DSP-land? Og B&O, for den del?
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.338
    Antall liker
    8.427
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Har noe trøbbel med en Hypex Ncorer 400. Sus i en kanal.
    Planen er hvis jeg ikke finner feilen å bytte til Nilai 500.
    Ca 15 laken for 2x500W er ikke galt synes jeg.
     

    zikraaudio

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.04.2009
    Innlegg
    478
    Antall liker
    1.283
    Sted
    Danmark Jyllinge
    Torget vurderinger
    1
    Ja det er mye Dansker ikke har greie på ser jeg.
    Lever vel i stenalderen der nede på slettene, Flintøksen i hånden og grynter :=)
    det kunne jo være der er en grund til at en del menesker køber dyre singlended rørtrin på 8-20 watt fordi de faktisk kan høre
    men du kunne jo spørge div Kondo kunder om de ikke hellere vil bytte deres 8 watt til 400 watt
     

    ArneM

    Dsp er et must !
    Ble medlem
    17.01.2012
    Innlegg
    2.047
    Antall liker
    2.268
    Sted
    Andebu , Vestfold
    Torget vurderinger
    31
    det kunne jo være der er en grund til at en del menesker køber dyre singlended rørtrin på 8-20 watt fordi de faktisk kan høre
    men du kunne jo spørge div Kondo kunder om de ikke hellere vil bytte deres 8 watt til 400 watt
    Ja... De er passe døve og har altfor mye penger....
     

    Dalemark

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.02.2018
    Innlegg
    429
    Antall liker
    213
    Sted
    Søgne
    Torget vurderinger
    2
    Jeg har bestemt meg for å bruke Crown amp på 4 subber men går helt i villrede på hva som er bra av disse ampene til slikt bruk. Er dci 4x600 bra eller vil xti 4002, evt. 4000 være et bedre alternativ foreksempel. Har forstått at i-tech er særdeles bra, men dette blir for kostbart.

    Vil gjerne ha dsp i amp selv om jeg bruker AL.
    Ingen som har noen anbefalinger?
     

    ArneM

    Dsp er et must !
    Ble medlem
    17.01.2012
    Innlegg
    2.047
    Antall liker
    2.268
    Sted
    Andebu , Vestfold
    Torget vurderinger
    31
    Ingen som har noen anbefalinger?
    ITech er kostbare og hvis de er interessante så må det bli HD utgaven. Dci med Dsp har jeg hatt flere av og kan anbefales på det varmeste.... Eneste er viftestøy som kan være plagsomt. Cdi bruker jeg flere av i dag på midbass og sub... Med rolige vifter er de tyst !
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.338
    Antall liker
    8.427
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    det kunne jo være der er en grund til at en del menesker køber dyre singlended rørtrin på 8-20 watt fordi de faktisk kan høre
    men du kunne jo spørge div Kondo kunder om de ikke hellere vil bytte deres 8 watt til 400 watt
    Nå er det vel det motsatte, flere og flere bruker kl D.
    Men det er vel bare for oss døve og ikke har greie på det vi driver med. Har hatt rør jeg, vender ikke tilbake.
     

    ArneM

    Dsp er et must !
    Ble medlem
    17.01.2012
    Innlegg
    2.047
    Antall liker
    2.268
    Sted
    Andebu , Vestfold
    Torget vurderinger
    31
    Rør.... Morsomt... Vi i klasse D gjengen prøver fortvilet å få gjengivelsen så ufarget som mulig...
    Rør tilfører sikkert noe i allerede passive fargede systemer.... Sammen med kabler og strøm filter 😂😂😂
     

    KJ

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.10.2004
    Innlegg
    11.161
    Antall liker
    4.327
    Torget vurderinger
    1
    for at sige det rent ud er klasse D fint til bas brug under 100Hz bruger man dem over 200Hz er det pænt dårligt
    Men hvis man har dårlig digetalt signalkilde og meget tunge ht kommer du ud på det samme
    Har prøvet dem alle og har også som alle andre solgt dem i igen i en fart

    Tænk engang hvis man kan købe en super forstærker til 12000kr så kunne alle jo godt lukke og slukke

    Ved godt jeg er i modvind hos alle DSP drengende i norge men bruger man DSP passer klasse D fint
    da overtoner er en by i rusland
    Mine Nilai500DIY 250W stereoforsterkere koster tilfeldigvis 1225 euro pr stk (+ mva etc). De er nær state of the art, og de låter klokkerent på alt fra rolig jazz trio og strykerkvartetter, til full øs i svartmetall og symfoniorkesteret akkompanert av kannoner. Kort og godt supre forsterkere.

    Mvh
    KJ
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.338
    Antall liker
    8.427
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Mine Nilai500DIY 250W stereoforsterkere koster tilfeldigvis 1225 euro pr stk (+ mva etc). De er nær state of the art, og de låter klokkerent på alt fra rolig jazz trio og strykerkvartetter, til full øs i svartmetall og symfoniorkesteret akkompanert av kannoner. Kort og godt supre forsterkere.

    Mvh
    KJ
    Godt å høre. Vurderer disse sterkt, blir i mono 500W
     

    MrGolden

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.05.2020
    Innlegg
    161
    Antall liker
    406
    Sted
    Skodje
    Torget vurderinger
    2
    Ahhh blir så oppgitt av disse klasse D motstanderne... Nyere klasse D med god implementering er amper som ikke gjør noe feil og låter fantastisk ferdig snakka.. Joda rør-distorsjon er kult det og kan være magisk til og med. Men jeg vil heller ha en amp som spiller rent (og høyt når jeg vil det) uten forvrengning. Vil jeg styre lyden i en bestemt retning finnes det bedre måter å gjøre det på en å betale en mill for en Kondo amp eller eksotiske kabler. Men gamle garva audiofile er så biased at det går ikke å diskutere.. Jeg var en sånn selv før jeg så lyset.
     

    Thomasd

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.01.2009
    Innlegg
    1.034
    Antall liker
    1.310
    Sted
    Ås
    Torget vurderinger
    2
    Skjønner ikke hvorfor den ene teknologien tar den andre. For all del ikke noe i mot klasse d, bruker det selv i hovedanlegget (gammel sådan og er sikkert derfor dårlig). Hvilken klasse d som vil passe et spesifikt oppsett med sin eier som har sin spesifikte musikksmak og sine favoritt-talere og refleksjonsproblemer er ikke godt å si. Her må man tenke sjæl:)
     

    MrGolden

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.05.2020
    Innlegg
    161
    Antall liker
    406
    Sted
    Skodje
    Torget vurderinger
    2
    Hvordan er den kontra Nilai?
    Nilai er vel nyere teknologi.
    Spør Andreas. Han kjenner alle modulene godt. Han bygger det du vil ha, men ICE-power er utrolige. Så har de noe helt sykt med power. Du kan jo sende han en melding på messenger eller noe. Hvis ikke har jeg nummeret hans. Kan varmt anbefale å få han til å sette opp ampen med ETI terminaler og Neotech internkabling slik han gjorde med mine. Jeg har både ICE-power 1200 og 2000 fra han. Står ikke tilbake for diverse AB amper jeg har hatt til 5 ganger prisen.
     

    Sven_Palvig

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    3.803
    Antall liker
    1.645
    Sted
    Sjælland. Danmark.
    for at sige det rent ud er klasse D fint til bas brug under 100Hz bruger man dem over 200Hz er det pænt dårligt
    Men hvis man har dårlig digetalt signalkilde og meget tunge ht kommer du ud på det samme
    Har prøvet dem alle og har også som alle andre solgt dem i igen i en fart

    Tænk engang hvis man kan købe en super forstærker til 12000kr så kunne alle jo godt lukke og slukke

    Ved godt jeg er i modvind hos alle DSP drengende i norge men bruger man DSP passer klasse D fint
    da overtoner er en by i rusland
    Der fik du sat gang i tråden... 😀
    Men jeg synes, at du tager fejl. Jeg har PS Audio Stellar M1200 og de spiller forrygende.
    Jeg har et sæt Holton monoblokke 800 klasse AB, 800 watt, som også gør det godt. Der er gjort meget for at forbedre lyden. 2000 watt trafo. 132.000 uf. Meget fine højttalere bøsninger i Tellurkobber. Speciel sikring. Specielbygget DC blocker i hvert kabinet.
    Men ved sammenligning med PS Audios Stellar M1200, så lød de klasse D altså bedst. Den voldsomme dynamik er forrygende. Diskanten fejler ikke noget. Så flotte triangler.
    Jeg har også bestilt fra Andreas Knedahl som jeg får meget snart. Deri sidder der ICEpower 2000 as. Så der er 2000 watt istedet for 1250 watt som ICEpower 1200as2 har.
     

    FJELL

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.03.2010
    Innlegg
    181
    Antall liker
    186
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har alltid likt lyden i mine gamle Nuforce ref 9 se monoblokker. Noen som vet hva slags type forsterker som sitter i de? Jeg kan godt tenke å oppgradere i noe som gir en lignende lydsignatur.
     

    oen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.03.2010
    Innlegg
    1.791
    Antall liker
    2.352
    Sted
    Portugal
    Jeg har hatt en IcePower stående i flere år uten å bruke den.

    På grunn av sommervarmen har jeg tatt den i bruk på hovedanlegget på mid og hf.

    Er utrolig bra.

    Pass Labs classe A gir for mye varme nå.
     

    Kjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Innlegg
    2.777
    Antall liker
    718
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2
    Hvorfor må det være slik ?
    I påvente av en sikring koblet jeg inn en klasse D power i kjeden og hele lydbildet kollapset...... :unsure:
    Det har noe med matching sikkert. Hadde topping på gryphon. Lydbildet strekker seg ikke utover høyttalerne. Sikkert liknende med feil pre dac på icepower amp.
     

    pedal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    5.475
    Antall liker
    3.292
    Torget vurderinger
    1
    Det har noe med matching sikkert. Hadde topping på gryphon. Lydbildet strekker seg ikke utover høyttalerne. Sikkert liknende med feil pre dac på icepower amp.
    Hvilken Topping?
     

    Dalemark

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.02.2018
    Innlegg
    429
    Antall liker
    213
    Sted
    Søgne
    Torget vurderinger
    2
    Har vært fornøyd med XTI 2002 sammen med to 18" JBL subber. Disse gir viftestøy når de presses hardt.
    Vil annta xti4002 da også har litt viftestøy ved pådrag. Dersom det er relativt stille ved lavt volum trenger ikke dette bety så mye.
     

    KMR

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.09.2012
    Innlegg
    212
    Antall liker
    185
    Sted
    Fyresdal
    Torget vurderinger
    0
    Vil annta xti4002 da også har litt viftestøy ved pådrag. Dersom det er relativt stille ved lavt volum trenger ikke dette bety så mye.
    Vifter går ikke i det heiletatt før den blir presset litt, så d er ingen viftestøy under normal bruk på xti
     

    Kjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Innlegg
    2.777
    Antall liker
    718
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2
    Hvilken Topping?
    E. 70 velvet. Morsom og behagelig, men det man mister er rom og størrelsen på lydbildet. Wattson Emerson lager diger romfølelse hos meg. Men topping dacer skal visst fungere glimrende med icepower forsterker.
     

    nygafre

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    31.05.2019
    Innlegg
    56
    Antall liker
    61
    for at sige det rent ud er klasse D fint til bas brug under 100Hz bruger man dem over 200Hz er det pænt dårligt
    Men hvis man har dårlig digetalt signalkilde og meget tunge ht kommer du ud på det samme
    Har prøvet dem alle og har også som alle andre solgt dem i igen i en fart

    Tænk engang hvis man kan købe en super forstærker til 12000kr så kunne alle jo godt lukke og slukke

    Ved godt jeg er i modvind hos alle DSP drengende i norge men bruger man DSP passer klasse D fint
    da overtoner er en by i rusland
    Tja, det er jo akkurat det man kan gjøre! Men det er sikkert vanskelig å slå seg til ro.
     

    Sven_Palvig

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    3.803
    Antall liker
    1.645
    Sted
    Sjælland. Danmark.
    Wow Nice! Du kommer ikke til å angre! Jeg har hatt både PS BHK 300 og 250 (ikke M 1200, men vet at de låter svært bra) og disse Knedahl ICE-power ampene spiller bedre enn de begge etter min mening. Den perfekte poweramp! Gratulerer 👊😎
    MrGolden, jeg takker for tippet angående Andreas Knedahl. De er fremragende de forstærkere. Stort lydbilledet. Flot diskant. Dynamiken er fin. Råstyrke er bare god. Dyb dyb bas. Gæster spørger om, hvilke subwoofere bruger jeg...
    Jeg har ikke sammenlignet særlig meget med PS Audio Stellar M1200. De minder om hinanden, men Andreas Knedahl er mere kraftfuld.
    Jeg skal dog sammenligne mere, for at kunne give en retfærdig sammenligning, men jeg lytter bare til musik nu. Spiller musik igen og igen musik. 😀😎

    20230725_234900.jpg


    Andreas Knedahl indmad.jpg


    Sådan ser 4 x 1000 watt ud eller 2 x 2000 watt.
     
    Sist redigert:

    MrGolden

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.05.2020
    Innlegg
    161
    Antall liker
    406
    Sted
    Skodje
    Torget vurderinger
    2
    MrGolden, jeg takker for tippet angående Andreas Knedahl. De er fremragende de forstærkere. Stort lydbilledet. Flot diskant. Dynamiken er fin. Råstyrke er bare god. Dyb dyb bas. Gæster spørger om, hvilke subwoofere bruger jeg...
    Jeg har ikke sammenlignet særlig meget med PS Audio Stellar M1200. De minder om hinanden, men Andreas Knedahl er mere kraftfuld.
    Jeg skal dog sammenligne mere, for at kunne give en retfærdig sammenligning, men jeg lytter bare til musik nu. Spiller musik igen og igen musik. 😀😎

    Vis vedlegget 937996

    Vis vedlegget 937999

    Sådan ser 4 x 1000 watt ud eller 2 x 2000 watt.
    Bare hyggelig! Jeg har i alle fall fått et helt nytt syn på amper ette rå ha eid disse en periode nå!
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn