Ønsker anbefaling Anbefalinger av Klasse D mono....

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • ELJ

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.09.2008
    Innlegg
    1.114
    Antall liker
    1.870
    Sted
    Harstad
    Torget vurderinger
    23
    Dette må du fortelle mer om når du er oppe å går med den nye .
    Jeg har også Vera P400 , å er veldig fornøyd med den , men jeg kunne godt tenkt meg en 4 kanaler , og med enda litt mer effekt , så derfor jeg tenkt litt i denne retningen jeg også :)
    Kommer nok ganske så "stoket" lovprisninger tror jeg :) Icepower skal fyre opp en 3 veis hornkonstruksjon som ennå ikke er laget men er i startgropa. Når jeg får forsterkeren skal den først få spille på et par Quad ESL63 i mellomtiden.
     

    ELJ

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.09.2008
    Innlegg
    1.114
    Antall liker
    1.870
    Sted
    Harstad
    Torget vurderinger
    23
    Vera P400/1000 er jo også en fantastisk forsterker. Lydmessig vet jeg ikke om den blir overgått men trenger man 6 kanaler så tror jeg Icepower er veien å gå og så er det jo krefter nok
     

    Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.777
    Antall liker
    1.087
    Torget vurderinger
    2
    Vera P400/1000 er jo også en fantastisk forsterker. Lydmessig vet jeg ikke om den blir overgått men trenger man 6 kanaler så tror jeg Icepower er veien å gå og så er det jo krefter nok
    Nei å overgå Vera skal nok noe til , men hvis man bytte uten å tape for mye , å samtidig få enda mer krefter så er det kanksje et bytte man kan leve med..
     
    • Liker
    Reaksjoner: ELJ

    rotecop

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.10.2006
    Innlegg
    1.149
    Antall liker
    963
    Torget vurderinger
    2
    Vera P400/1000 vs PS Audio Stellar M 1200 bortsett fra krefter . Er det noen stor forskjell i lydkvalitet / signatur på disse forsterkerne.
    Når det kommer til D klasse trinn ser det for meg ut som det er mye snakk om antall nuller i støyforhold. Jeg får liksom ikke tak på hvordan disse egentlig låter. Bortsett fra at alle beskrives som helt nøytrale. Og at mange jeg ser kjøpe klasse D selger dem igjen?
     

    Powercon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.09.2022
    Innlegg
    1.395
    Antall liker
    1.282
    Sted
    Horten
    Tipper den amp'en fra PS Audio som har rør på inngangen ikke er plagsomt nøytral kanskje?
    Selv om original definisjon av HiFi jo er nøyaktig gjengivelse av kilden, noe som blir litt vanskelig om alle modulene i avspillingskjeden farger gjengivelsen. 🤔

    Anyways. På en måte genialt forsøk fra PS Audio å få puristene over på moderne teknologi uten for store protester.
    For mange så er huslyden/egenlyden viktig i en amp. Spesielt om man over lang tid har klart å matche denne opp imot huslyden til høyttalerene som også har sin egenlyd.
    Da blir overgangen fort stor om man bare stapper inn en moderne amp i anlegget. Plutselig så høres mye rart som man ikke har hørt før.
    Da kommer beskivelsene som "digital", "analytisk" etc fort frem, og eier ønsker seg ofte tilbake til "varm", "musikalsk" verden igjen. :cool:
     

    KJ

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.10.2004
    Innlegg
    11.147
    Antall liker
    4.305
    Torget vurderinger
    1
    ...
    Når det kommer til D klasse trinn ser det for meg ut som det er mye snakk om antall nuller i støyforhold. Jeg får liksom ikke tak på hvordan disse egentlig låter. Bortsett fra at alle beskrives som helt nøytrale. Og at mange jeg ser kjøpe klasse D selger dem igjen?
    Er det et problem at de kanskje ikke låter av noe ? En transparent forsterker har ingen «lydsignatur».

    Mvh
    KJ
     

    YesJens

    Musikkelsker og Livsnyter😊
    Ble medlem
    21.08.2018
    Innlegg
    3.261
    Antall liker
    6.336
    Sted
    Under stjernene
    Er det et problem at de kanskje ikke låter av noe ? En transparent forsterker har ingen «lydsignatur».

    Mvh
    KJ
    Bety det at alle klasse D forsterkere låter likt i og med at de ikke har noen lydsignatur?
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.130
    Antall liker
    10.593
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Nei, ikke alle.
    Mange klasse D forsterkere har ikke like gode måledata f.eks.
     

    ELJ

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.09.2008
    Innlegg
    1.114
    Antall liker
    1.870
    Sted
    Harstad
    Torget vurderinger
    23
    Bety det at alle klasse D forsterkere låter likt i og med at de ikke har noen lydsignatur?
    Har bare hørt noen få og de er transparente, har mye krefter(alt etter hva du velger) samt lite eller praktisk talt ingen egenstøy. Det vil ikke dermed si at de ikke låter bra.
     

    KJ

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.10.2004
    Innlegg
    11.147
    Antall liker
    4.305
    Torget vurderinger
    1
    Bety det at alle klasse D forsterkere låter likt i og med at de ikke har noen lydsignatur?
    Jf. Bambadoo sitt tilsvar. Det er ikke grunnlag for en slik generalisering «klasse D forsterkere låter likt i og med at de ikke har noen lydsignatur». Mange klasse d forsterkere har en potensielt vesentlig utgangsimpedans og er lastavhengige mht frekvensrespons. Mange klasse d-forsterker kan også ha potensielt hørbar støy og eller forvrenging. dvs at har mange klasse d-forsterkere en potensielt hørbar «lydsignatur».

    Men så fins det også noe målemonstre som ikke har nevneverdige avvik (så lenge de ikke spiller regelmessig inn i klipping/strømbegrensing).

    mvh
    KJ
     
    Sist redigert:

    ArneM

    Dsp er et must !
    Ble medlem
    17.01.2012
    Innlegg
    2.038
    Antall liker
    2.253
    Sted
    Andebu , Vestfold
    Torget vurderinger
    30
    Her i huset har jeg vært igjennom ganske mange Crown CDI / Dci amper både på sub, bass og oppover. Samme med Hypex ucd 400 og NC 400.... Icepower 1200 og 2000 har vært til sub bruk på 8x15 og de spiller på linje med Crown i alle disipliner også i mellomtone (Horn med Tad 4002)... Ingen stor revolusjon mellom de ...
    Purifi derimot er den første forsterker på lenge som i mitt system på 4002 har virkelig skillt seg ut... Det er samme opplevelse som minst 4 andre jeg snakker med har...
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.429
    Antall liker
    35.214
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Bety det at alle klasse D forsterkere låter likt i og med at de ikke har noen lydsignatur?
    Nei, fordi dette handler ikke om forsterkerklasse. Det finnes elendige klasse D-forsterkere og det finnes veldig, veldig gode. Av de tre forsterkerne som topper ASR’s ranking nå finner du klasse AB (Topping), klasse A/AB/G/H (Benchmark), og klasse D (Purifi).

    Det du derimot kan si er at alle tilstrekkelig gode forsterkere låter klin likt fordi de ikke tilfører hørbar støy, forvrengning eller annen farging. Det klassiske «a straight wire with gain».
     

    YesJens

    Musikkelsker og Livsnyter😊
    Ble medlem
    21.08.2018
    Innlegg
    3.261
    Antall liker
    6.336
    Sted
    Under stjernene
    Jf. Bambadoo sitt tilsvar. Det er ikke grunnlag for en slik generalisering «klasse D forsterkere låter likt i og med at de ikke har noen lydsignatur». Mange klasse d forsterkere har en potensielt vesentlig utgangsimpedans og er lastavhengige mht frekvensrespons. Mange klasse d-forsterker kan også ha potensielt hørbar støy og eller forvrenging. dvs at har mange klasse d-forsterkere en potensielt hørbar «lydsignatur».

    Men så fins det også noe målemonstre som ikke har nevneverdige avvik (så lenge de ikke spiller regelmessig inn i klipping/strømbegrensing).

    mvh
    KJ
    I ditt svar #126 skriver du de, oppfatter det som alle klasse D forsterkere og at de dermed ikke har noen lydsignatur.

    Bruker for øvrig en klasse D med dempingsfaktor på 4000
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.655
    Antall liker
    21.456
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Jeg leser ikke #126 slik. Det må ses i sammenheng med #131. @KJ kan en ting eller tre om elektronikk, det bør være kjent.

    Bruker forøvrig Hypex nCore og 3 til 5 m 2,5 kvmm høyttalerledning mellom dem og driverne som henger i løse lufta, så impedansforløpet er som på databladene omtrent. Har ikke hatt passive delefiltere på 13 år, men er vel på min tredje generasjon DSP-baserte filtere nå. Dempningsfaktor er uinteressant her. De akustiske avvikene er veldig mye større enn impedansavvikene.

    Om man vil ha en klasse D-sak til å drive noe digert passivt finnes det kandidater som har så små feil at de ikke kan høres.
     
    • Liker
    Reaksjoner: KJ

    YesJens

    Musikkelsker og Livsnyter😊
    Ble medlem
    21.08.2018
    Innlegg
    3.261
    Antall liker
    6.336
    Sted
    Under stjernene
    Jeg leser ikke #126 slik. Det må ses i sammenheng med #131. @KJ kan en ting eller tre om elektronikk, det bør være kjent.

    Bruker forøvrig Hypex nCore og 3 til 5 m 2,5 kvmm høyttalerledning mellom dem og driverne som henger i løse lufta, så impedansforløpet er som på databladene omtrent. Har ikke hatt passive delefiltere på 13 år, men er vel på min tredje generasjon DSP-baserte filtere nå. Dempningsfaktoren er uinteressant henne. De akustiske avvikene er veldig mye større enn impedansavvikene.

    Om man vil ha en klasse D-sak til å drive noe digert passivt finnes det kandidater som har så små feil at de ikke kan høres.
    [/SITAT]

    Trur du e synsk😉
    Reagerte på svar i #126, før 131 var skrevet.
     

    KJ

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.10.2004
    Innlegg
    11.147
    Antall liker
    4.305
    Torget vurderinger
    1
    I ditt svar #126 skriver du de, oppfatter det som alle klasse D forsterkere og at de dermed ikke har noen lydsignatur.

    Bruker for øvrig en klasse D med dempingsfaktor på 4000
    Det var ikke meningen å være unødig tvetydig. «De» i «Er det et problem at de kanskje ikke låter av noe ?» står til den siterte teksten fra rotecop og er vel mest selvreferenede «de fortserkerne som kanksje ikke låter av noe» om det nå er klase a, b, d, eller retsten av regla. Poenget er ikke «de» men «de forsterkerne som kanskje ikke låter av noe». Eller for å omformulere «Er det et problem at noen fortserkere (uavhengig av klasse) ikke har en identifiserbar "lydsignatur"?»

    mvh
    KJ
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.378
    Antall liker
    102.343
    Torget vurderinger
    23
    Det må da være ganske så ønskverdig at en forsterker ikke har noen egen og identifiserbar "lydsignatur"?? Ihvertfall dersom en er ute etter et ærlig og nøytralt anlegg.
     

    L_I_

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.11.2017
    Innlegg
    136
    Antall liker
    202
    Torget vurderinger
    2
    Her i huset har jeg vært igjennom ganske mange Crown CDI / Dci amper både på sub, bass og oppover. Samme med Hypex ucd 400 og NC 400.... Icepower 1200 og 2000 har vært til sub bruk på 8x15 og de spiller på linje med Crown i alle disipliner også i mellomtone (Horn med Tad 4002)... Ingen stor revolusjon mellom de ...
    Purifi derimot er den første forsterker på lenge som i mitt system på 4002 har virkelig skillt seg ut... Det er samme opplevelse som minst 4 andre jeg snakker med har...
    Artig at du sier dette, er selv lykkelig eier av Purifi eval1/Hypex smps/Ghent (satt sammen uten lodding) og er i hvertfall veldig fornøyd.

    Tror @Powercon er inne på noe ang PS Audio med rør og ICE, hvis dette er en måte å få folk til å glemme egne fordommer i farta og akseptere at nyere gen. kl. D kan låte fantastisk, er det kanskje verdt det. Og mer direkte når det gjelder pris - litt høna og egget der, min oppfatning er at mange "seriøse" audiofile rett og slett ikke vil akseptere/begripe at noe som ikke er high-end priset kan låte high-end bra. Så hvis fordommene slipper litt (og ørene åpnes) bare det er dyrt nok 😆... kanskje noe positivt i det.

    (edit: så jeg har vært med i tråden tidligere)
     
    Sist redigert:

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.900
    Antall liker
    3.227
    Det må da være ganske så ønskverdig at en forsterker ikke har noen egen og identifiserbar "lydsignatur"?? Ihvertfall dersom en er ute etter et ærlig og nøytralt anlegg.
    Så du mener rette matching er totalt udelukket. En neutral forstærker fits all?
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.378
    Antall liker
    102.343
    Torget vurderinger
    23
    Tullsnakk. Ikke tillegg meg slike definisjoner. Les hva jeg skriver.
     

    L_I_

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.11.2017
    Innlegg
    136
    Antall liker
    202
    Torget vurderinger
    2
    Man kan også se gain i effektforsterker sammen med høyttalerens følsomhet. Høyttaler 86 dB + forsterker 20 dB = 106 dB SPL 1 m foran høyttaler med 0,283 V på inngang til effektforsterker.

    Høyttaler 96 dB + forsterker 10 dB = 106 dB. Samme SPL ut av høyttaler for samme signal ut av preamp.

    Derimot, f eks høyttaler 91 dB + forsterker 31 dB = 122 db = skru ned det der med 16 dB, takk! Det er 2,5 bits oppløsning som går tapt bare der, sammenlignet med de andre to eksemplene.
    Er det forresten noen som har prøvd/lyttet på de ulike gain-innstilingene på Purifien? RME ADI-2 dacen min skal etter sigende bare forsterke i trinn ettersom det kreves av volumkontrollen, så for meg ser det ut som jeg kan velge hvor forsterkningen skal være (at det ikke vil være unødvendig gain som så dempes altså).
     

    Sven_Palvig

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    3.794
    Antall liker
    1.641
    Sted
    Sjælland. Danmark.
    Jeg ser, at man bekymre sig over, om det rør i PS Audio skulle farve lyden. Der er ingen grund til bekymring. En cd kan godt lyde skarp og hårdt, hvis cd'en er det. Så røret vil ikke fjerne den skarphed. Men diskant som f.eks. et triangel står klokkerent og flot.
     

    Sven_Palvig

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    3.794
    Antall liker
    1.641
    Sted
    Sjælland. Danmark.
    Jeg er virkelig imponeret over de PS Audio M 1200, som Daren har stået for udviklingen af. De udvikler sig hver dag til det bedre. Musikken er fabelagtig livagtig. Kvindestemmer står så flot nuanceret og dynamisk. Herrestemmer dynamisk og fremragende. Der er meget fin stilhed imellem tonerne. Lyden kan eksplodere dynamisk, hvor man tænker hold da kæft. Lyden kan være lav og der høres mange detaljer.
    Jeg havde sat forstærkerne til at spille næsten 2 døgn konstant med cd lyd. Så mange detaljer dukkede der op derefter i et kendt nummer med piano. Mange metalliske lyde.
    Jeg har i mit anlæg dybde, bredde og højde i musikken, men det blev endnu bedre. Fremragende sound stage.
    Et stykke klassiskmusik, som afsluttes med mange pauker. Sådan havde jeg ikke oplevet de pauker før. Gulvet under optagelsen kom nærmest i bevægelse.
    Jeg har arbejdet nok på alle fronter med lyden i mit lytterum. Højttalerplacering. Akustikken. Strømmen, så alle stereo apparater har hvert sit installationskabel til vægkontakt overdimensioneret. Dacen HQ Audio modificeret for bedre dynamik. Så der manglede kun en M 1200, så var alt på plads.
    Jeg er forrygende glad for mine M 1200, og hver dag bliver de bedre. Jeg har bestilt en mere til surround centerhøjttaler. Fordi fronter og center skal minde meget om hinanden. Det er blevet temmelig virkelighedstro nu. Så jeg er bare så glad. (y) :coffee: :cool: :cool:
     

    Powercon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.09.2022
    Innlegg
    1.395
    Antall liker
    1.282
    Sted
    Horten
    Jeg ser, at man bekymre sig over, om det rør i PS Audio skulle farve lyden. Der er ingen grund til bekymring. En cd kan godt lyde skarp og hårdt, hvis cd'en er det. Så røret vil ikke fjerne den skarphed. Men diskant som f.eks. et triangel står klokkerent og flot.
    Er ikke plagsomt mye bekymring over at PS audio har brukt rør på amp'en sin.
    Vi har om noe kun spekulert i hva de sier vs hva den egentlige grunnen er for å bruke rør på inngangen.:cool:
     

    Sven_Palvig

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    3.794
    Antall liker
    1.641
    Sted
    Sjælland. Danmark.
    Jeg ved jeg kommer i modvind nu
    Hvad er ens formål med sit anlæg ??
    Hvis det er at komme så tæt på virkligheden som muligt er der efter min mening ikke så mange veje
    Så hvis vi snakker super high end lyd i lytte stolen er det bånd og vinyl super letdrevende ht og rør slut
    I sådan et anlæg hvor man spiller på et super analogt system med en dyr MC pickup arm værk mm
    samt en high end riaa vil en Icepower aldrig høre hjemme
    Ved godt at streaming kan du med high res DSD filer med upsampler og super clock også nemt 250k+ penge .
    Der findes mange virkelig gode alm forstærkere med mindre mand behover 400W
    400W kan være fint nok til sub brug men ellers ved jeg ikke.'

    Hvis man har alm 87db ht med 6,5 tomme basser samt stof domer og streamer via sin pc så ligger man bare på et helt andet niveau
    også kan det være fin nok at gå ice vejen
    Men som sagt tidligere så vokser træerne ikke ind i himlen at komme tæt på virkligheden koster
    og man skal behande sin signal kilde med omhyggelighed for at opnå den glans og overtoner som et ordenligt analogt anlæg kan med
    single ended triode forstærker og hornsystemer hygge :cool:
    Hvis man er til virkeligheds musik, som du nævner, så kræver det dynamik. Det kendetegner levende musik, og her fejler nok de fleste anlæg, med at komprimere.
    Jeg har højttaler med en flad impedanskurve i 4 ohm. En fasegang indenfor 20 grader. Altså en nem højttaler at trække. Mine Holton med 800 watt gjorde det godt, men havde ikke den dynamisk udladning som ICEpower med sine 1200 watt. Den mest fremtrædende styrke, udover dynamikken, der blev bemærket, var M1200'ernes utrolige dybe, kontrollerede bas og dens lynhurtige smidighed - evnen til at starte og stoppe på et øjeblik. Det med at grave dybe lyde frem i optagelsen. Jeg har super high end og her hører ICEpower M1200 fint ind.
    De er åbne i lydbilledet og på trods af navnet, er det ikke en kold gengivelse, men skyldes måske nok de triode rør der bruges. Men jeg har ikke erfaring uden rør til ICEpower 1200AS.
    Du har helt ret i, at man skal behandle sine signalkilde med omhyggelighed. Som man sagde tidligere, skidt ind, skidt ud. Men effektforstærkeren er også vigtig.
     

    Sven_Palvig

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    3.794
    Antall liker
    1.641
    Sted
    Sjælland. Danmark.
    Jeg har Andreas Knedahl siden som 2000 AS monoblokker. Kraftig oppgradert med ETI terminaler og Furutech ECI og XLR med Neotech OCC kobber internkabling. De låter helt fantastisk bra og har en slam og kontroll som er nokså unik. Jeg har hatt mye dyre AB konstruksjoner opp gjennom, Men disse står seg mot det aller meste.
    MrGolden, du fik mig til at søge på Andreas Knedahl, med din omtale, og jeg har nu bestilt to forstærkere med ICEpower 2000 og opgraderet med det samme som dig ca. med Neotech OCC kobber interkabling og Furutech XLR stik.
    Det bliver spændende at sammenligne med mine ny indkøbte PS Audio Stellar M 1200. Jeg er meget spændt på det.
     

    MrGolden

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.05.2020
    Innlegg
    161
    Antall liker
    406
    Sted
    Skodje
    Torget vurderinger
    2
    MrGolden, du fik mig til at søge på Andreas Knedahl, med din omtale, og jeg har nu bestilt to forstærkere med ICEpower 2000 og opgraderet med det samme som dig ca. med Neotech OCC kobber interkabling og Furutech XLR stik.
    Det bliver spændende at sammenligne med mine ny indkøbte PS Audio Stellar M 1200. Jeg er meget spændt på det.
    Wow Nice! Du kommer ikke til å angre! Jeg har hatt både PS BHK 300 og 250 (ikke M 1200, men vet at de låter svært bra) og disse Knedahl ICE-power ampene spiller bedre enn de begge etter min mening. Den perfekte poweramp! Gratulerer 👊😎
     

    W.Sand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.016
    Antall liker
    4.360
    Sted
    moelv
    Torget vurderinger
    2
    Er ikke Watt- nisse eller merke- nerd. Av klasse D har jeg hatt LCAudio, Behringer, div. generasjoner Ice (jobbet en kort periode hos Embla, har nå 1200AS2), Anaviews og Topping av div størrelser. Min Orchard Audio Ultra GaN med dobbel Hypex PS og ekstra kondensatorblokk låter kraftfullt, uanstrengt, luftig og alt det derre blomsterspråket, men samtidig nøytral. Total kontroll på høyttalerene. Den skal ikke selges.
     

    lydogakustikk

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    14.06.2014
    Innlegg
    1.228
    Antall liker
    2.245
    Er ikke Watt- nisse eller merke- nerd. Av klasse D har jeg hatt LCAudio, Behringer, div. generasjoner Ice (jobbet en kort periode hos Embla, har nå 1200AS2), Anaviews og Topping av div størrelser. Min Orchard Audio Ultra GaN med dobbel Hypex PS og ekstra kondensatorblokk låter kraftfullt, uanstrengt, luftig og alt det derre blomsterspråket, men samtidig nøytral. Total kontroll på høyttalerene. Den skal ikke selges.
    Hører du forskjell på en slik GaN forsterker og en topp målemessig klasse D med mosfet og tilsvarende effekt?
     

    W.Sand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.016
    Antall liker
    4.360
    Sted
    moelv
    Torget vurderinger
    2
    Er usikker, det er ihvertfall noe som «faller på plass». Hvis du vil kan du få låne den en uke.
     

    MrGolden

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.05.2020
    Innlegg
    161
    Antall liker
    406
    Sted
    Skodje
    Torget vurderinger
    2
    Jeg hadde AGD Audios Ganfet blokker tidligere. Fantastiske amper! Låt helt nydelig! Skulle hatt litt mer power eneste, men de hadde likevel veldig bra med juice tross siden bare 2x85 watt. Men Knedahl ICE-power 2000 AS låter minst like bra og har endeløst med headroom.
     

    W.Sand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.016
    Antall liker
    4.360
    Sted
    moelv
    Torget vurderinger
    2
    Da har Orchard Audio Starkrimson Stereo Ultra vært på utlånsrunde og behørige målinger.
    Konklusjonen er at den målemessig ikke har topp-score, men ligger et sted mellom de beste (Hypex Nilai og Purifi) og den forrige generasjon Hypex UcD.
    Den måler imidlertid bedre ved at den har lavere forvrengning ved svært høye frekvenser over 20kHz og det er jo ikke så viktig.
    Lydmessig var det umulig å høre forskjell på denne og andre gode klasse D forsterkere.
    Jeg synes jo det, men det har andre årsaker :)
     

    MrGolden

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.05.2020
    Innlegg
    161
    Antall liker
    406
    Sted
    Skodje
    Torget vurderinger
    2
    Anbefaler alle og se denne! Spesielt fra 15 min og ut.. Han her vet hva han snakker om.
     

    Powercon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.09.2022
    Innlegg
    1.395
    Antall liker
    1.282
    Sted
    Horten
    Anbefaler alle og se denne! Spesielt fra 15 min og ut.. Han her vet hva han snakker om.
    Nja. Hva synes du er så bra med den?
    Ser jo ut som video er laget av en fyr som driver en form for business/salg. Det henvises til "your kit"++, så antar han lever av/jobber for salg av noe.🤔
    - Uten at jeg kan se det han selger fremkom i videoen, men jeg hoppet ganske mye da det ikke var plagsomt interessant å høre en fyr lese email/forum-posts.

    Anyways, alltid lurt å gløtte litt til ev motiver.
    Men det kan være jeg misset helle poenget i video i hoppene da.:rolleyes:
     

    MrGolden

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.05.2020
    Innlegg
    161
    Antall liker
    406
    Sted
    Skodje
    Torget vurderinger
    2
    Om du ser hele videoen eller sjekke kanalen hans litt mer så er det enklere å skjønne. De er nokså lange filmene, men svært informative. Han er audioingeniør med enormt med både erfaring og kunnskap. Han vet nok bedre enn de fleste av oss her inne (inkludert meg så klart).
     

    Powercon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.09.2022
    Innlegg
    1.395
    Antall liker
    1.282
    Sted
    Horten
    Om du ser hele videoen eller sjekke kanalen hans litt mer så er det enklere å skjønne. De er nokså lange filmene, men svært informative. Han er audioingeniør med enormt med både erfaring og kunnskap. Han vet nok bedre enn de fleste av oss her inne (inkludert meg så klart).
    Da er vi enige om å være uenig.
    Ikke plagsomt informativt om en youtube'er driver med høytlesning fra eget forum og hele emails han har fått. Spesielt ikke om han i tillegg sliter med formidlingsevnen, den må desverre være litt over middels får å få scenetid på eks Youtube. Det er mange om beinet i disse dager.:cool:

    Men, du som har sett hele filmen og kjenner kanalen hans, hvilken amp av de han lister opp i tittelen på video du linker til, synes fyren er best da?
     

    MrGolden

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.05.2020
    Innlegg
    161
    Antall liker
    406
    Sted
    Skodje
    Torget vurderinger
    2
    I korte trekk så sier han at alle de ulike store Klasse D produsentene leverer ypperlige moduler. Videre at de hørbare forskjellene mellom Hypex, Purifi og ICE er nesten umulig å skille i en blindtest. ICE har dog spesielt med 1200/2000AS fordeler mht design av strømforsyning, dual mono designarkitektur med intern brokobling, samt at de med tanke på pris/ytelse utkonkurrerer andre brands.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn