Anbefalinger av innspillinger med god lydkvalitet

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • niels

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.10.2002
    Innlegg
    3.955
    Antall liker
    1.293
    Sted
    Nadadouro, Portugal
    Lyttet til denne på SACD igjen nå, leeenge siden sist. Musikken er ikke helt min kopp te, kvaliteten er vel god men jeg klarer virkelig ikke å lytte til denne. Hvorfor i alverden skal det mikses så nesten alt skjer i høyre kanal? Jeg skjønner ikke dette og mine nevroser har ikke godt av dette så denne legges i nederste skuff.
     

    Vedlegg

    Skipnes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.11.2013
    Innlegg
    2.593
    Antall liker
    1.325
    Sted
    Oslo
    Det beste albummet i 2014 synes jeg ..

    [video=youtube;CqKeK8CIjxI]https://www.youtube.com/watch?annotation_id=annotation_2155757983&feature= iv&src_vid=70OAD445hg0&v=CqKeK8CIjxI[/video]
     

    Jørgen B

    Fersking
    Ble medlem
    21.01.2015
    Innlegg
    4
    Antall liker
    2
    Har skummet igjennom denne tråden, og jeg har oppdaget mye ny og bra musikk!

    Her er et par album jeg synes har meget bra lyd.

    Hans Theessink - slow train

    Ayreon - into the electric castle
     

    Kanutus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.11.2014
    Innlegg
    2.006
    Antall liker
    780
    Sted
    Nesodden
    Fin tråd dette, ja. Leste gjennom hele, og tenkte jeg skulle nevne Robbie Robertson hvis ingen andre gjorde det, men det ble gjort. Jeg tror den plata som det ble referert til var den selvtitulerte plata med "Somewhere down tha crazy river", "Broken Arrow" osv, men jeg vil også si at den neste plata hans; "Storyville" er veldig flott å lytte til. En av faktorene som gjør disse platene fine, tror jeg, er produsenten Daniel Lanois, som også produserte for Bob Dylan (Oh Mercy), U2 (Joshua Tree) og Peter Gabriel. Alle plater med veldig god lydkvalitet.

    Edit: Ane Brun sin plate fra et par år tilbake; "It All Starts With One" er jo også veldig flott å lytte til ...
     
    Sist redigert:

    Outport

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    27.01.2014
    Innlegg
    233
    Antall liker
    39
    Erik Friedlander med låta - Twenty-Six Gasoline Stations
    The Mahavishu Orchestra with JoHN McClaughlin med låta - A Lotus on Irish Streams
    Atomic med låta - There's a hole in the Mountain
    John Scofield med låta - Camelus
     

    gujo

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.01.2014
    Innlegg
    117
    Antall liker
    35
    - Antonio Forcione & Charlie Haden Heartplay
    Stillsam fin musik( om jazz eller annat är irrelevant )

    - Antionio Forcione Quartet In Concert
    Mkt udda sättning med rolig delvis Afrika-influerad musik
     

    Outport

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    27.01.2014
    Innlegg
    233
    Antall liker
    39
    Thulsa Doom - And Then Take You To A PlaceWhere Jars Are Kept (2014 remaster)
     

    Skipnes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.11.2013
    Innlegg
    2.593
    Antall liker
    1.325
    Sted
    Oslo
    Har skummet igjennom denne tråden, og jeg har oppdaget mye ny og bra musikk!

    Her er et par album jeg synes har meget bra lyd.

    Hans Theessink - slow train/

    Ayreon - into the electric castle
    Hans Theessink var veldig Likt Ry cooder :D
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    J

    Jim.I.Hendriksen

    Gjest
    :)

    Uansett, et lite tips til de som liker Theessink så er noen av titlene hans gitt ut på 1:1 direkte kopi til 1/4" tape fra den analoge masteren. Så har du muligheten til å spille 2 spors 38 cm/sek CCIR på en mer enn habil tapespiller så vil du høre noe du aldri har hørt før. Glem det andre du har hørt han på.

    Mastertapes_Blues — Analog-Audio
     

    osc

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.09.2004
    Innlegg
    718
    Antall liker
    395
    :)

    Uansett, et lite tips til de som liker Theessink så er noen av titlene hans gitt ut på 1:1 direkte kopi til 1/4" tape fra den analoge masteren. Så har du muligheten til å spille 2 spors 38 cm/sek CCIR på en mer enn habil tapespiller så vil du høre noe du aldri har hørt før. Glem det andre du har hørt han på.

    Mastertapes_Blues — Analog-Audio
    Har vært i kontakt med disse gutta, men har ikke fått noe svar på levering eller pris. Har du kjøpt noe derfra, eller har du hatt kontakt med dem?
     
    J

    Jim.I.Hendriksen

    Gjest
    :)

    Uansett, et lite tips til de som liker Theessink så er noen av titlene hans gitt ut på 1:1 direkte kopi til 1/4" tape fra den analoge masteren. Så har du muligheten til å spille 2 spors 38 cm/sek CCIR på en mer enn habil tapespiller så vil du høre noe du aldri har hørt før. Glem det andre du har hørt han på.

    Mastertapes_Blues — Analog-Audio
    Har vært i kontakt med disse gutta, men har ikke fått noe svar på levering eller pris. Har du kjøpt noe derfra, eller har du hatt kontakt med dem?
    Ja jeg har kjøpt flere ting derfra og venter på flere pr. dato. Ja de er treige, har irritert meg over dem mer enn èn gang. På pluss siden kan man si at kvaliteten på tapen er fantastisk! Både lydmessig og jobben de gjør med coveret. Prisen på tape derfra til Norge er 250 EUR. De har rimelig frakt, tror det er 20 EUR.
    Hvilken e-post adresse brukte du?
     

    osc

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.09.2004
    Innlegg
    718
    Antall liker
    395
    :)

    Uansett, et lite tips til de som liker Theessink så er noen av titlene hans gitt ut på 1:1 direkte kopi til 1/4" tape fra den analoge masteren. Så har du muligheten til å spille 2 spors 38 cm/sek CCIR på en mer enn habil tapespiller så vil du høre noe du aldri har hørt før. Glem det andre du har hørt han på.

    Mastertapes_Blues — Analog-Audio
    Har vært i kontakt med disse gutta, men har ikke fått noe svar på levering eller pris. Har du kjøpt noe derfra, eller har du hatt kontakt med dem?
    Ja jeg har kjøpt flere ting derfra og venter på flere pr. dato. Ja de er treige, har irritert meg over dem mer enn èn gang. På pluss siden kan man si at kvaliteten på tapen er fantastisk! Både lydmessig og jobben de gjør med coveret. Prisen på tape derfra til Norge er 250 EUR. De har rimelig frakt, tror det er 20 EUR.
    Hvilken e-post adresse brukte du?
    Utrolig men sant, fikk faktisk svar i dag! Prisen er som du skriver 250 EUR. Jeg vet ikke om dette er pr tape eller pr utgivelse. Iflg det som kan leses på hjemmesiden til Analog Arts vil en utgivelsee på 38 cm/sek (15 ipm) leveres på to spoler ("One Album is two Metall reels SM468"). Er da prisen 250 eller 500 EUR? Frakt oppgis forresten til 35 EUR. Dvs ca 3000 NOK pr master.

    Ettersom vi er inne i tråden om bra innspillinger med bra lydkvalitet, kan vi ta med denne CDen:

    keb.jpg
     

    Akapaz

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.02.2008
    Innlegg
    673
    Antall liker
    175
    Sted
    Sørreisa
    Torget vurderinger
    1
    Denne er høyst anbefalt. Aldri hørt en stemme så virkelig reprodusert.
    Frank Sinatra - Sinatra '57 In Concert. Dog er den ikke lett å få tak i lengre til en edruelig pris.

    310162d1425937341-siste-platekja-p-11056798_10152603933192062_1696238837_n.jpg
     
    J

    Jim.I.Hendriksen

    Gjest
    :)

    Uansett, et lite tips til de som liker Theessink så er noen av titlene hans gitt ut på 1:1 direkte kopi til 1/4" tape fra den analoge masteren. Så har du muligheten til å spille 2 spors 38 cm/sek CCIR på en mer enn habil tapespiller så vil du høre noe du aldri har hørt før. Glem det andre du har hørt han på.

    Mastertapes_Blues — Analog-Audio
    Har vært i kontakt med disse gutta, men har ikke fått noe svar på levering eller pris. Har du kjøpt noe derfra, eller har du hatt kontakt med dem?
    Ja jeg har kjøpt flere ting derfra og venter på flere pr. dato. Ja de er treige, har irritert meg over dem mer enn èn gang. På pluss siden kan man si at kvaliteten på tapen er fantastisk! Både lydmessig og jobben de gjør med coveret. Prisen på tape derfra til Norge er 250 EUR. De har rimelig frakt, tror det er 20 EUR.
    Hvilken e-post adresse brukte du?
    Utrolig men sant, fikk faktisk svar i dag! Prisen er som du skriver 250 EUR. Jeg vet ikke om dette er pr tape eller pr utgivelse. Iflg det som kan leses på hjemmesiden til Analog Arts vil en utgivelsee på 38 cm/sek (15 ipm) leveres på to spoler ("One Album is two Metall reels SM468"). Er da prisen 250 eller 500 EUR? Frakt oppgis forresten til 35 EUR. Dvs ca 3000 NOK pr master.
    Det er 250 pr. utgivelse (2 tape..), egentlig ganske mye rimeliger enn de fra US som utgir tape, ca. 450-500 USD hvis det er 2 tape, men der også, en fantastisk kvalitet og verdt pengene spør du meg.
     

    Kabeldragern

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.01.2003
    Innlegg
    4.315
    Antall liker
    1.174
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    1
    Ting endrer seg og noen gir seg mens andre starter friskt;
    Hvor på nett kjøper man CD/LP med god lydkvalitet i dag?
     

    gujo

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.01.2014
    Innlegg
    117
    Antall liker
    35
    Kolla senaste numret av The Absolute Sounds
    Där har man lagt ut sista utgåvan av nyligen avlidne grundaren Harry Pearson's Super LP list.
    Sådär 4-5 sidor med det som han tyckte var bäst. Listan är gjord utifrån kvalitet på musiken
    men vid en del har han markerat "bra ljud"
    Huvudsakligen klassisk musik men också en del jazz/pop/filmmusik
     

    gujo

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.01.2014
    Innlegg
    117
    Antall liker
    35
    En klassiker : Kenny Burrel Midnight blue
    Kommit i flera återutgivningar på senare tid; Music on Vinyl, Classic Records 45 rpm och senast Music Matters 33 1/3 rpm
    Skaffade den sistnamnda. Mycket bra
     

    NLS

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.01.2013
    Innlegg
    633
    Antall liker
    330
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    2


    Dette er en god VINYLutgave.
    Ny remaster 2014 av Steve Hoffman som går utapå alle andre versjoner.
    Ikke finlir og feinschmeckeri, men ZZ-Top, absolutt toppversjon.
    Købte denne fra CDon.com, coveret mangler "reklamen" i øvre venstre hjørne, men ellers identisk. Lyden er ræva... alt alt for mørk. Er der flere udgaver på markedet?
     
    S

    Syncrolux

    Gjest
    De tidlige ZZ Top platene finnes i to mikser faktisk. Når de kom på CD første gang, så valgte man å remikse de med en horribel 80-tallslyd. Det er den originale miksen man bør ha synes jeg, og den fantes en tid kun på vinyl. Nå ble de original miksene gjenutgitt på CD, men da remastret over alle støvleskaft, med en elendig komprimert lydkvalitet som resultat.

    Spør du meg er det kun original vinyl som gjelder for de tidlige ZZ Top albumene.
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    De tidlige ZZ Top platene finnes i to mikser faktisk. Når de kom på CD første gang, så valgte man å remikse de med en horribel 80-tallslyd. Det er den originale miksen man bør ha synes jeg, og den fantes en tid kun på vinyl. Nå ble de original miksene gjenutgitt på CD, men da remastret over alle støvleskaft, med en elendig komprimert lydkvalitet som resultat.

    Spør du meg er det kun original vinyl som gjelder for de tidlige ZZ Top albumene.
    imo så er hdtracks utgivelsen av zz top skivene gode, spiller bra hos meg ihvertfall :) kjøpte den komplette utgivelsen og har ikke angret på det, synes også forøvrig at mange av eric clapton utgivelsene hos hd tracks også er gode
    vil ta med at min opplevelse av god er kun mållt med øra og nivået av glede jeg får ved lytting, så hva målinger eventuellt viser vet jeg ikke og helt ærlig i don't care :)
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    Vil også ta med innspillingene til band of horses hos hdtracks/highresaudio, imo gode, live skiva er faktisk superb å lytte på :)
     

    NLS

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.01.2013
    Innlegg
    633
    Antall liker
    330
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    2
    Er lidt usikker på om jeg fik svar på mit spørgsmål altså - men uanset tak for svarene drenge. :)

    Skulle måske gå på jagt på ebay, det blir utvivlsomt dyrt men er en helv... god skive.
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.837
    Antall liker
    16.071
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2


    Dette er en god VINYLutgave.
    Ny remaster 2014 av Steve Hoffman som går utapå alle andre versjoner.
    Ikke finlir og feinschmeckeri, men ZZ-Top, absolutt toppversjon.
    Købte denne fra CDon.com, coveret mangler "reklamen" i øvre venstre hjørne, men ellers identisk. Lyden er ræva... alt alt for mørk. Er der flere udgaver på markedet?

    Du har nok kjøpt EU utgaven. Her er det US som gjelder.
    Jeg har US (med sticker) og den er knall.
     

    NLS

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.01.2013
    Innlegg
    633
    Antall liker
    330
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    2


    Dette er en god VINYLutgave.
    Ny remaster 2014 av Steve Hoffman som går utapå alle andre versjoner.
    Ikke finlir og feinschmeckeri, men ZZ-Top, absolutt toppversjon.
    Købte denne fra CDon.com, coveret mangler "reklamen" i øvre venstre hjørne, men ellers identisk. Lyden er ræva... alt alt for mørk. Er der flere udgaver på markedet?

    Du har nok kjøpt EU utgaven. Her er det US som gjelder.
    Jeg har US (med sticker) og den er knall.

    Det kunne være forklaringen ja. Har et matrix nr (eller hva det hedder) på pladen: BE 50489-01 A1 JP (B1 på side 2)

    Kunne jeg få dig til at aflæse matrix nr på din US version? :)

    PS: På pladecentret står da også bla "Made in EU". Men 2 helt forskellige versioner..??
     
    Sist redigert:

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.837
    Antall liker
    16.071
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2


    Dette er en god VINYLutgave.
    Ny remaster 2014 av Steve Hoffman som går utapå alle andre versjoner.
    Ikke finlir og feinschmeckeri, men ZZ-Top, absolutt toppversjon.
    Købte denne fra CDon.com, coveret mangler "reklamen" i øvre venstre hjørne, men ellers identisk. Lyden er ræva... alt alt for mørk. Er der flere udgaver på markedet?

    Du har nok kjøpt EU utgaven. Her er det US som gjelder.
    Jeg har US (med sticker) og den er knall.

    Det kunne være forklaringen ja. Har et matrix nr (eller hva det hedder) på pladen: BE 50489-01 A1 JP (B1 på side 2)

    Kunne jeg få dig til at aflæse matrix nr på din US version? :)

    PS: På pladecentret står da også bla "Made in EU". Men 2 helt forskellige versioner..??
    Min har RHI1-274492 A, samt KG&SH@ATM
    Når det gjelder Rhino sine utgivelser så hender det at det er forskjellige mastringer i EU og US. Best å sjekke før kjøp.
     
    S

    Syncrolux

    Gjest
    Tok en revisitt av en gammel klassiker i går. Denne låter jammen bra!! HDtracks 192/24, utrolig nok (mesteparten som er på HDtrack er skrot, men her fant jeg et unntak)

     

    gryphongryph

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.05.2015
    Innlegg
    194
    Antall liker
    66
    Just sitting listening to the young blues pianist Luca Sestak.
    Discover him on youtube 2 weeks ago, and ordered his newest cd on the spot ))
    Took only 4 days receive it, must say I love his playing.
    And the sound is quite nice, only piano and a bit of drum.
    he mixes classical with blues and some boogie.
    Enjoy.
     
    L

    Labbis

    Gjest
    Bjørnstad/Paus Frolandia, en utmerked utgivelse. Lydmessig i mine ører veldig bra. Ikke på vinyl?
    Mvh
     

    Pilsern

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    1.751
    Antall liker
    878
    Torget vurderinger
    35
    Robert Plant - Shaken 'n' Stirred

    cover_752117112010.jpg


    Kjøpte denne på vinyl her om dagen.

    Overrasket over musikken fra Plant, ikke dårlig - litt spesiell, men du verden for en fantastisk lyd - Anbefales !!


    mvh
     

    pea

    Medlem
    Ble medlem
    10.05.2010
    Innlegg
    9
    Antall liker
    4
    Må anbefale Westbo trio, dansk trio som låter kjempe bra.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn