Analogt på Svartskog

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.521
    Antall liker
    102.855
    Torget vurderinger
    23
    Svartskog har vært planlagt utbygget siden jeg gikk i lære sånn ca. rundt 1974..... enda ikke skjedd stort. Kolossale arealer der ut.
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.892
    Antall liker
    26.718
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Enig! På fina sommardagar är det smäckfullt där av både tillresta och fastboende, men det är nog magrare dagar när våren startat som den gjort. OV&VK bör härefter lägga sina fikapauser hit! :D

    Kunde fint tänkt mig att bo där. Enda aberet just nu är att det bara ligger ett sted ute till salgs och det för 21 miljoner. Tydligvis 42 mål tomt sa innehavaren till kolonialen, men likafullt..
    ov&vk var på koselige kafe besøk i helgen! Lørdag i Kungshamn Søndag i Grebbestad trevliga priser også:) 2 kaffe med 2kanelbullar 80kr.
    Heja Sverige:D
     

    crosswind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    5.325
    Antall liker
    13.409
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Enig! På fina sommardagar är det smäckfullt där av både tillresta och fastboende, men det är nog magrare dagar när våren startat som den gjort. OV&VK bör härefter lägga sina fikapauser hit! :D

    Kunde fint tänkt mig att bo där. Enda aberet just nu är att det bara ligger ett sted ute till salgs och det för 21 miljoner. Tydligvis 42 mål tomt sa innehavaren till kolonialen, men likafullt..
    ov&vk var på koselige kafe besøk i helgen! Lørdag i Kungshamn Søndag i Grebbestad trevliga priser også:) 2 kaffe med 2kanelbullar 80kr.
    Heja Sverige:D
    Och smörgåstårta tyckte jag mig se på ett bilde ette eller annet sted :D Hur som helst, två kaffe och två kanelbullar för 80 riksdaler slår en latte till 50 spänn i Tromsø vilken dag som helst.
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Det beste med Grebbestad, bortsett fra beliggenheten, er ølet, Cash. Og selv om det finnes etpar hyggelig cafeer der, ville jeg personlig tatt en øl. Enda så glad jeg er i kaffe. ;-)
    Heia Sverige!
     
    Sist redigert:

    crosswind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    5.325
    Antall liker
    13.409
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Såg fram emot en kall Humlesus efter dagens verandavask i vårsolen, men först må det pickupjustering till ser jag:( Någon har tydligen kommit bort i arm och pickup under husvasken igår och pickupen sitter märkbart skevt. Inte helt det jag hade sett fram emot en fredagskväll, men det ska nog vara fort gjort och ölen smakar garanterat ändå bättre efteråt!
     

    crosswind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    5.325
    Antall liker
    13.409
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Tur man har några cd-skivor undanstoppade i tillfällen som detta.

    Olle Ljunström gick bort natt till onsdag. Spelar genom Bäst på silver-disc.

    image.jpeg
     

    crosswind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    5.325
    Antall liker
    13.409
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Vårrengöring och pickupjustering klart. Ska sägas att det inte är en dum idé att företa sig pickuprelaterade saker på ljusa vår/sommarkvällar. Gör det hela så mycket enklare med ordentligt med ljus i rummet.

    image.jpg
    image.jpg
     

    crosswind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    5.325
    Antall liker
    13.409
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Hehe, ikke sant! Hemligheten är ju att hitta den perfekta balansen så det inte tippar över åt något håll! :D Inte helt nöjd så må nog på det en gång till ikväll. Utan alkoholhaltiga drycker denna gång..
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.892
    Antall liker
    26.718
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Nog var vel du litt intrs i frøken Esperanza Spalding? Isf bør du investere i siste album! Hon både ser og høres bedre ut enn tidl:)
    20160507_183657-1.jpg
     

    crosswind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    5.325
    Antall liker
    13.409
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Lång arbetsperiod med tidiga morgnar och nytt hotellrum varje kväll sliter på, men när man får dagen till rådighet i Alta och jag fick tatt turen inom Puskas för första gång, blir det genast mycket trevligare.

    image.jpg
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.428
    Antall liker
    25.883
    Torget vurderinger
    24
    Hjemme igjen? Jeg må en tur på jobb i dag (dessverre) og kan levere Thorhauge på døren om du er hjemme.
     

    crosswind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    5.325
    Antall liker
    13.409
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Hemma ja! "Alenepappa" i helgen så det går bara i surr med telefoner och løping efter barn etc.

    Kom gärna inom!:)
     

    crosswind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    5.325
    Antall liker
    13.409
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Lite hifi om dagen, men ska försöka klämma in min välförtjänta del snart. Fått in ny(a) lyttestolar med lägre rygg och farligt bekväm sittställning. En av de skönaste fåtöljer jag någonsin satt min bakdel i. Får återkomma med bilder från en annan vinkel snart.

    image.jpg


    Fosse kom förbi med en Thorhauge MC stepup häromdagen och den ska snart få göra sig till känna. Stor boks med batteridrift om jag förstod det riktig. Spännande.

    image.jpg


    Grunnen till lite hifi är oppussing av gången som stått ofärdig alltför länge nu, men med frue och barn sänt till mormor och morfar kan far jobba dygnet runt.

    På onsdag glädjer jag mig stort till en liten minikonsert hos Big Dipper för OAS/OVK-medlemmar då Ingvild Koksvik spelar live i förbindelse med släpp av sitt nya album.
     

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.437
    Antall liker
    12.544
    Sted
    Sørlandet
    Lite hifi om dagen, men ska försöka klämma in min välförtjänta del snart. Fått in ny(a) lyttestolar med lägre rygg och farligt bekväm sittställning. En av de skönaste fåtöljer jag någonsin satt min bakdel i. Får återkomma med bilder från en annan vinkel snart.
    Fine stoler! Ikke for store og ikke for moderne. Kan jeg spørre hvor jeg finner dem?

    Mvh
    BB
     

    crosswind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    5.325
    Antall liker
    13.409
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Gårdagskvällen bjöd på en liten pärla av en tillställning. OVK/OAS var inviterade till Big Dipper för en liten intim mini-konsert med Ingvild Koksvik och två musiker som båda är med på sista albumet. De spelade fyra låtar, tror jag det var från både det nya och det gamla albumet. Intimt, flott och vackert.

    image.jpg


    Det bjöds på pizza och öl och stämningen var på topp! (Koncentrerad lyssning föregår)

    image.jpg


    Det fanns självklart också möjlighet att leta i platehyllorna i lugn och ro både innan och efter konserten. Ingvild och musikerna tog sig tid till signering, fotografering och prat efter de var färdiga och det såg väl ut som att alla hade ett rykande färskt signerat exemplar av denna med sig under armen när de gick.

    image.jpg


    Tusen tack till Big Dipper och till alla hyggliga medlemmar av de båda eminenta klubbar som bidrog med sin närvaro igår! Jag storkoste mig.
     

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.437
    Antall liker
    12.544
    Sted
    Sørlandet
    30+ Rega Planar spillere på lager ser jeg. Vinyl er i vinden som aldri før. Takk for at du deler bilder og inntrykk.

    -BB-
     

    crosswind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    5.325
    Antall liker
    13.409
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Sorgens dag. Så har det inträffat. Stod på köket och gjorde i ordning en kopp kaffe under tiden Spirit in the dark snurrar (inköpt på OVK-kvällen hos Big Dipper). Plötsligt hör jag bara skurring och märkliga lyder i stället för ljuv musik. Befarar det värsta och får det bekfäftat efter en rask visuell inspektion.

    En styck liten diamant är inte längra bland oss. Nålfanan pekar nakent mot mig och kallsvetten kommer. :mad: Litt över ett år sedan jag fick den re-tippad tillbaka från Expert Stylus i UK och nu har den lossnat. Får ta en mail till de och höra.

    Huff, en dålig start idag.
     
    Sist redigert:

    tore_v1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2007
    Innlegg
    2.181
    Antall liker
    102
    Torget vurderinger
    2
    Kondolerer med det inntrufne. Forrige gang pickupen min røk måtte jeg oppgradere hele vinylriggen. Det ble en kostbar pickup.
     

    crosswind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    5.325
    Antall liker
    13.409
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Tack för stötten Tore! Det hörtes kostbart ut ja. Tror inte det ska behöva gå så långt här, men ny pickup eventuellt ny re-tip må i alla fall till.
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.596
    Antall liker
    11.123
    Det var en ærgelig begivenhet!:( Sikker på at det ikke fulgte noen garanti på restylingen? 1 år er svært kort levetid. . .:rolleyes:
     

    crosswind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    5.325
    Antall liker
    13.409
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Ska leta fram kvittering etc från ESC. Har aldrig brukt rensevätska på den, bara borste och Onzow som ska vara snäll mot de sköra små pickuperna. Hur som helst är ju ett år allt för kort levetid på jobben!
     

    Vermin

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Innlegg
    6.999
    Antall liker
    5.917
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    Kondolerer! Sånt skjer.....har du en backup-pickup? Viss ikke send en PM, er på Kreta til Fredag men kan sende deg en grei en på lørdag om nødvendig.
     

    crosswind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    5.325
    Antall liker
    13.409
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Ja, en del av vinyllivet! För tillfället inte, sänder dig en PM vermin! :D
     

    crosswind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    5.325
    Antall liker
    13.409
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Svar mottaget.

    "We do assure you with the adhessives we are currently using it is virtually impossible for the diamond to loosen. If there is a problem with the bonding, it will show within the first week or so of playing."

    De vill att jag sänder den till de så de får se på den och komma med rekommendationer, men någon garanti verkar det inte vara i utgångspunktet.

    Fakta är ju att den lossnade under spelning av en LP så virtually impossible är det ju inte.
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.433
    Antall liker
    17.150
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    De gir i utgangspunktet et visst inntrykk av ansvarsfraskrivelse. Mellom linjene - din feil.
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Det kan virke som om de sikrer seg, ja.. Send en mail til og gjør dem oppmerksom på at dette er både overraskende og skuffende, men hold tonen diplomatisk.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn