Analogt på Svartskog

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • crosswind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    5.325
    Antall liker
    13.409
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Jag tillverkade ju ett par absorbenter i fjor sommar av Hunton-plater, men fick aldrig klätt in de, för igår. Efterlängtat regn och innetid på lördagen så fick jag ut tummen.

    Fick till och med satt på handtag för enklare bäring upp och ned källaren.(y)

    BBD5EF64-B121-4620-A558-E4D782CFA6AB.jpeg


    Provlyssnar med Ray Brown Trios Soular Energy på half-speed mastering.

    275331D1-B615-4B3B-BBF0-738D402A50B1.jpeg
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.431
    Antall liker
    17.141
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    ^ Det der ser ut til å være en av de pressingene jeg jakter på
     

    crosswind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    5.325
    Antall liker
    13.409
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    ^ Det der ser ut til å være en av de pressingene jeg jakter på
    Super pressing ptb, men har glömt var jag köpte den. Tror jag fick tag i den på discogs, men är inte helt säker. Värd att leta efter dock!
     
    • Liker
    Reaksjoner: ptb

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.431
    Antall liker
    17.141
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    ^ Jepp, jeg vet. Har fulgt med litt.
     

    crosswind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    5.325
    Antall liker
    13.409
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Den jag har är det bara två av tillgängliga ser det ut som. Inte helt billig den versionen heller…

    D6CF7C2B-5D6C-4FB2-8329-3E894DF4AF39.png
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.662
    Antall liker
    58.505
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har denne versjonen:
    Analogue Productions. Steget noe voldsomt i pris siden jeg kjøpte den. Spiller den ganske mye, for både musikk og lyd er knallbra. 🙂
     

    crosswind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    5.325
    Antall liker
    13.409
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    4A9864B7-75E5-4EB5-A289-83493BE54165.jpeg



    Denna kom i posten igår. Eller kom och kom. Måtte till Ås för att hämta den då posten först hävdade att de försökte levera den på dörren kl.11.55 dagen innan, men jag var hemma hela dagen utan att jag såg röken av en postbil, för att så dumpa den på Coop Extra i Ås(!) som sagt. Inte bor jag i Ås och inte är det rätt kommun en gång, men det bryr sig tydligen inte posten om. :eek:(n)

    Denna skall visst vara en av de allra bästa cello-utgivningar man kan hitta på vinyl och jag skall erkänna att jag först och främst köpte den på grund av sitt rykte om utomordentligt god cello-ljud. Skall spelas ikväll.

    Bortsett från postfadäser har jag idag beställt en ny SUT. Eller egentligen en slags head-amp. Jag har två MM-inngångar på Allnicen och kör tre armar med trafo, vilket rimligvis betyder att jag har en inngång för lite. Lösningen blev i denna omgång en trafo specialbeställd efter mina önskemål när det kommer till belastning av pickup. Denna kommer med 5 impedansjusteringar och dessa är optimerade till Gran Cru och The Frog. Så kan Koetsun fortsätta via Hashimoto-trafon i den ena ingången på Allnic och VdH-pickuperna via felles trafo/head-amp i den andra.
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.662
    Antall liker
    58.505
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Se der, ja.👍
    Det er vel ikke mange som har quadrofonianlegg nå til dags, men det er er fullt mulig å avspille slike i stereo. Hadde vært morsomt å høre et godt Q-oppsett i dag. Jeg er litt nysgjerrig på denne plata ettersom jeg synes at cello kanskje er det instrumentet som er finest å høre av alle.
    Rostropivtch skal borge for kvalitet, men komponisten har jeg ikke hørt noe av.
    Kos deg med cello. 🙂
     

    crosswind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    5.325
    Antall liker
    13.409
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Se der, ja.👍
    Det er vel ikke mange som har quadrofonianlegg nå til dags, men det er er fullt mulig å avspille slike i stereo. Hadde vært morsomt å høre et godt Q-oppsett i dag. Jeg er litt nysgjerrig på denne plata ettersom jeg synes at cello kanskje er det instrumentet som er finest å høre av alle.
    Rostropivtch skal borge for kvalitet, men komponisten har jeg ikke hørt noe av.
    Kos deg med cello. 🙂
    Cello är helt där uppe, om inte överst, bland de vackraste instrumenten. Speciellt stycke detta, må få hört det några gånger innan jag konkluderar, men god lyd är det.:giggle:
     

    Bulter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2003
    Innlegg
    1.662
    Antall liker
    3.090
    Jeg vet ikke hvordan lyden er på denne, men jeg har et par quadrophoni-innspillinger som ikke låter godt. Prøver å styre unna dem. Håper dette er et unntak!
     

    crosswind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    5.325
    Antall liker
    13.409
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Jeg vet ikke hvordan lyden er på denne, men jeg har et par quadrophoni-innspillinger som ikke låter godt. Prøver å styre unna dem. Håper dette er et unntak!
    Strålande ljud på denna. Läste om den på ett amerikansk forum och med lovord därifrån beställde jag den från discogs. Lyssnade igenom den igen idag. Musiken är inte enkel mat alltså, men som sagt ljudet är topp.
     

    crosswind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    5.325
    Antall liker
    13.409
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Ny långköring med mig och hunden. G’n har fått nya däck i år och uppför sig exemplariskt. Lite trafik och stort sett bra väder, i alla fall till vi ankom Nordland, så kom gråvädret. I fjor sov jag i baksätet, upplagt allt för gammal för det, så i år fick jag lagt ned ett säte och fick full sänglängd. (y) Utsikt genom bakdörren mot Majavatn halv ett i natt. Tidig ferie i år igen. 🗻

    CB5DB78B-5445-4571-94B3-11DE391ED934.jpeg
     

    crosswind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    5.325
    Antall liker
    13.409
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Framme efter två långa dagar. Gick några timmar mer i år än i fjor, men fick sträng besked om att fjorårets kjörbravader inte var försvarliga.. 🥴 Ok, point taken och det blev lagt in några extra timmsrs sömn.

    Mye gräs som skall klippas ser jag. Nu rätt i butiken och fylla upp kylskåpet, så på Leknes international airport (nåja) och hämta de andra tre, som tar den lättvinte vägen om gardermoen och Bodø med flyg. Bortskämda är vad de är.

    God sommar!

    DF3C57D8-1B30-4647-A9CB-04D4ADC0CC19.jpeg
     

    crosswind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    5.325
    Antall liker
    13.409
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Semestern har varit till vägs ände en veckas tid. Blir stort sett de samma bilderna från år till år. Så är det när er samma turerna genomförs och de samma platserna besöks. Öarna är inte såå stora.. Tur med vädret i år igen och öringen har växt sig större från i fjor.

    86E48D47-1F3A-4794-8DEF-4176EFD06822.jpeg
    223B2208-DF0D-48FB-8C7F-7BC6C8E62603.jpeg

    38A1390D-D6FB-4764-A234-4D110A44ED8F.jpeg


    Stepupen som skulle blitt sänt från det stora utland i förra veckan lyser fortfarande med sin frånvaro pga sjukdom fick jag veta. Kanske blir det nästa vecka. Som tur är är det mycket som skall göras i hagen.

    Var en tur på Shabby Records i Haugesund på måndagen och ett besök hos @Hifi&Vinyl idag. Art Pepper +eleven har jag sett efter en stund. Nu ska jag bara känna efter om jag orkar plocka fram stereon efter semesterinpackningen, men ser dåligt ut med det. Sol, fint väder och kall pils på verandan frestar mer just nu. Kommer väl regndagar efterhand.🌂

    58D893BF-BA9F-4386-B538-CCD217562F81.jpeg
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.412
    Antall liker
    83.945
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Hei mr!
    Hyggelig at "hälsa på" i dag. Takk for mye nyttig info ang fly! 😉👍
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.025
    Antall liker
    8.228
    Torget vurderinger
    1
    Semestern har varit till vägs ände en veckas tid. Blir stort sett de samma bilderna från år till år. Så är det när er samma turerna genomförs och de samma platserna besöks. Öarna är inte såå stora.. Tur med vädret i år igen och öringen har växt sig större från i fjor.

    Vis vedlegget 833192 Vis vedlegget 833193
    Vis vedlegget 833196

    Stepupen som skulle blitt sänt från det stora utland i förra veckan lyser fortfarande med sin frånvaro pga sjukdom fick jag veta. Kanske blir det nästa vecka. Som tur är är det mycket som skall göras i hagen.

    Var en tur på Shabby Records i Haugesund på måndagen och ett besök hos @Hifi&Vinyl idag. Art Pepper +eleven har jag sett efter en stund. Nu ska jag bara känna efter om jag orkar plocka fram stereon efter semesterinpackningen, men ser dåligt ut med det. Sol, fint väder och kall pils på verandan frestar mer just nu. Kommer väl regndagar efterhand.🌂

    Vis vedlegget 833200

    Rørvikstranda, Henningsvær, Ballstad og Unstad ser jeg.....
    Mine hjemmetrakter.....
     

    YesJens

    Musikkelsker og Livsnyter😊
    Ble medlem
    21.08.2018
    Innlegg
    3.273
    Antall liker
    6.429
    Sted
    Under stjernene
    Semestern har varit till vägs ände en veckas tid. Blir stort sett de samma bilderna från år till år. Så är det när er samma turerna genomförs och de samma platserna besöks. Öarna är inte såå stora.. Tur med vädret i år igen och öringen har växt sig större från i fjor.

    Vis vedlegget 833192 Vis vedlegget 833193
    Vis vedlegget 833196

    Stepupen som skulle blitt sänt från det stora utland i förra veckan lyser fortfarande med sin frånvaro pga sjukdom fick jag veta. Kanske blir det nästa vecka. Som tur är är det mycket som skall göras i hagen.

    Var en tur på Shabby Records i Haugesund på måndagen och ett besök hos @Hifi&Vinyl idag. Art Pepper +eleven har jag sett efter en stund. Nu ska jag bara känna efter om jag orkar plocka fram stereon efter semesterinpackningen, men ser dåligt ut med det. Sol, fint väder och kall pils på verandan frestar mer just nu. Kommer väl regndagar efterhand.🌂

    Vis vedlegget 833200
    Hvor ligger det rosa bygget?
     

    Ingeniøren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Innlegg
    4.268
    Antall liker
    1.172
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    Flotte bilder - du så sola ser jeg !

    Ellers, er det vel full fart ned hos Roald om dagen - 150 år ? For oss på Svartskog er det Roald som gjelder, for resten av landet Roald Amundsen ;)
     

    crosswind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    5.325
    Antall liker
    13.409
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Flotte bilder - du så sola ser jeg !

    Ellers, er det vel full fart ned hos Roald om dagen - 150 år ? For oss på Svartskog er det Roald som gjelder, for resten av landet Roald Amundsen ;)
    Ja sol hade vi faktiskt mängder av!

    Har faktiskt inte fått med mig eventuell aktivitet där nede. Ser det skall upp en byst på Kolbotn av han, men får undersöka om det är planlagt noe här ute. MIA har hållt flera föredrag på Kolonialen om Amundsen i det siste och jag försöker få med mig de jag kan.:)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn