Oi, det kom jo fra rett person. Hva tror du diskret betyr når vi snakker om tid?Om formen er firkantet eller ei er irrelevant. Det er ikke det som gjør signalet digitalt. Synes du burde ta deg en god tenkepause, tenk litt på hva diskret betyr.
Oi, det kom jo fra rett person. Hva tror du diskret betyr når vi snakker om tid?Om formen er firkantet eller ei er irrelevant. Det er ikke det som gjør signalet digitalt. Synes du burde ta deg en god tenkepause, tenk litt på hva diskret betyr.
Det betyr vel at systemet har et definert sett med gyldige beslutningsøyeblikk. Ikke relvant for PWM som digital bærer av analog informasjon. Du blander med feks PCM. Du må gjerne finne på betingelser som diskvalifiserer PWM. Så lenge jeg holder meg definisjonen slik den er beskrevet er det bortkastetOi, det kom jo fra rett person. Hva tror du diskret betyr når vi snakker om tid?
Jeg tror det er temmelig bortkastet tid å undervise @MakkinTosken i PWM. Han minner meg om et norsk folkeeventyr.Oi, det kom jo fra rett person. Hva tror du diskret betyr når vi snakker om tid?
Ja, @Snickers-is er helt sikker fullstendig enig i din beskrivelse av klasse D som et filter for et tog av analoge firkantpulser.Jeg tror det er temmelig bortkastet tid å undervise @MakkinTosken i PWM. Han minner meg om et norsk folkeeventyr.
Du kan jo be @MakkinTosken beskrive hvordan man henter digital informasjon ut fra PWM-en?Jeg finner det litt underlig at man har strenge krav til diskrete verdier, bortsett fra i PWM der man kan fullt ut støtte seg på rent analoge verdier, men det er allikevel digitalt. Da er vi jo litt avhengige av å finne minst én offisiell definisjon som eksplisitt sier at det kan blandes analoge verdier inn i det digitale signalet.
Hvis ikke er det jo åpenbart at du har funnet på dette selv, men det har du jo så klart ikke...
Jeg søkte og fant @Snickers-isJeg finner det litt underlig at man har strenge krav til diskrete verdier, bortsett fra i PWM der man kan fullt ut støtte seg på rent analoge verdier, men det er allikevel digitalt. Da er vi jo litt avhengige av å finne minst én offisiell definisjon som eksplisitt sier at det kan blandes analoge verdier inn i det digitale signalet.
Hvis ikke er det jo åpenbart at du har funnet på dette selv, men det har du jo så klart ikke...
Jeg tror du glemte å lese overskriften i den artikkelen. For ikke å snakke om nettstedets navn. www.analog.comJeg søkte og fant @Snickers-is
Pulse Width Modulation (PWM) is a method for encoding an analog signal into a single digital bit. A PWM signal consists of two main components that define its behavior: a duty cycle and a frequency.
Activity: Pulse Width Modulation [Analog Devices Wiki]
wiki.analog.com
Om det er din måte å si beklager på, aksepterer jeg det.Jeg tror du glemte å lese overskriften i den artikkelen. For ikke å snakke om nettstedets navn. www.analog.com![]()
Det var overhodet ikke en beklagelse. Din bruk av ordet digital er fortsatt helt ubrukelig og fullstendig uegnet for en faglig samtale om digitalteknikk. Men platespilleren din spiller vel helt analogt? Eller har du en digital forsterker?Om det er din måte å si beklager på, aksepterer jeg det.Nå kan jeg rolig returnere til platespilleren min.
Du verden, så flink du er til å google!Jeg søkte og fant @Snickers-is
Pulse Width Modulation (PWM) is a method for encoding an analog signal into a single digital bit. A PWM signal consists of two main components that define its behavior: a duty cycle and a frequency.
Activity: Pulse Width Modulation [Analog Devices Wiki]
wiki.analog.com