AMR - Abbingdon Music Research

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.765
    Antall liker
    50.394
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Her står den i al sin prakt,skal flyttes opp et hakk når de nye XLR kablene kommer til uka. Blokkene skal også settet litt lengere ut med de nye kablene😁

    O
    7409A86F-4689-4CDE-97D2-D83CB8D624D0.jpeg
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.632
    Antall liker
    11.017
    Torget vurderinger
    2
    ikke uvanlig (men heller ikke veldig vanlig, de fleste produsenter får bukt med dette) at man hører et lite knepp når dacer låser det digitale signalet hver gang man skifter kilde.
    denne transienten er ikke høy nok til at det skal være farlig på noensomhelst vis, bare litt irriterende.
    det som derimot er uvanlig, er at den må låse signalet pånytt hver gang man skifter spor på samme kilde (i rognliens tilfelle spotify).
    da er det et eller annet som ikke er på stell i kommunikasjonen mellom streamer og dac.
    tesr gjerne en annen streamer og se om problemet fortsatt er der.
    Godt poeng. Går ut fra at streameren (Mitchell & Johnson) rett og slett dropper signalet et øyeblikk når jeg finner fram en ny låt på Spotify. Har ikke forsøkt noen andre streamere på denne DAC'en enda.
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.765
    Antall liker
    50.394
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Godt poeng. Går ut fra at streameren (Mitchell & Johnson) rett og slett dropper signalet et øyeblikk når jeg finner fram en ny låt på Spotify. Har ikke forsøkt noen andre streamere på denne DAC'en enda.
    Gjør det samme her på Lumin og Tidal når jeg skifter sang,når den skiter selv på en spilleliste er det tyst😊
    Når den skifter mellom Flac og MQA dropper den.
    O
     

    IvarT

    Fløyelsgutten
    Ble medlem
    19.02.2015
    Innlegg
    2.058
    Antall liker
    4.924
    Sted
    Haugesund
    Torget vurderinger
    2
    Når den skifter mellom Flac og MQA dropper den.
    Akkurat likt på min DP-777 SE også. Den kobler ut et øyeblikk når den skifter samplingsfrekvens fra Tidal, men hører ikke noe "knepp" i høyttalerne, bare et klikk fra releet som kobler inn. Det er også likt når jeg bytter inngang, selv ved samme samplingsfrekvens.
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.632
    Antall liker
    11.017
    Torget vurderinger
    2
    @Håkon_Rognlien Du har vel ikke prøvd AMR som pre sammen med Vera effekt?
    Nei, jeg hadde ikke denne tilgjengelig på det tidspunkt.

    Kjenner ikke impedansforholdet, men som utgangspunkt burde det sikkert gå fint.

    For tiden driver den en Cyrus effektforsterker med nokså lav inngangsimpedans, og det går helt problemfritt. Venter inn en Audio Note P3 før jul, og da blir det jul i stua, for å si det sånn... :)
     

    Valfy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2011
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    2.576
    Torget vurderinger
    30
    Da har også jeg gjort mine post-skribent-valg; det betyr at hjertet i mitt "nye" oppsett dermed blir en Abbington Music Research AM DP-777 SE. Allerede nå etter noen få timer musikk, gjør den virkelig flotte ting!
    Den skal etterhvert få signal fra en ProJect: https://www.project-audio.com/en/product/cd-box-rs2-t/

    Tilbake til basic; rør hele veien, AMR'en mater en Audio Note P2 SE Signature, og det funker helt strålende. Erfaringsmessig har jeg dessuten enda mer i vente når nye rør og kretser får kjørt seg 20 - 200 timer, sånn omtrent. Vurderer å bytte de faste motstandene i min P2 SE (jeg har byttet ut potmeteret med faste motstandere) for å få litt høyere total gain, men ingen hast.

    Har alltid likt det AMR og iFi driver med, det er noe bergtagende over resultatene derfra. Joda, jeg hoder vel fortsatt Audio Note for å være musikkens keisere, men de har enda ikke funnet ut at vi er i det 21. århundrede. De har knapt oppdaget det 20.! :) Derfor AMR, altså. Og jeg tror ikke jeg har gjort bort meg, heller.
    Litt leit at vi ikke kan få lest din test av DP777 *hinthint*
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.632
    Antall liker
    11.017
    Torget vurderinger
    2
    Litt leit at vi ikke kan få lest din test av DP777 *hinthint*
    :) tja... man skal vel aldri si aldri, men akkurat nå merker jeg ingenting som tyder på at noe kommer til å bli skrevet, i hvert fall.
     

    Valfy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2011
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    2.576
    Torget vurderinger
    30
    Min har vært sånn fra dag 1. Det er et relé som slår inn, og det knepper i høyttalerne samtidig. Det samme skjer dessuten når jeg velger en ny låt på Spotify, og akkurat det er litt mer irriterende, for da forsvinner også første sekundet av låta.
    Jeg kjører nå Roon via en Squeezebox Touch og har ingen relè-klikk ved bytte av låt. Heller ikke når jeg spiller spotify via PC og USB. Jeg anter dette skjer hos deg fordi din streamer slipper og låser signalet på nytt ved låtbytte?

    Ved bytte av innganger får jeg dog et lite knepp i kun ene høyttalerkanalen. Hvis jeg bytter om på signalkablene følger kneppet etter.

    Men lyden... Denne selger jeg aldri igjen - og denne gangen mener jeg det :mad:😂


    Edit: Kneppingen skjer kun ved bruk av RCA inn i bypass-inngang på min Teac AI-3000. Når jeg kobler den til som integrert, både rca og xlr, er det helt tyst i talerene ved bytte av inngang.
     
    Sist redigert:

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.632
    Antall liker
    11.017
    Torget vurderinger
    2
    Jeg kjører nå Roon via en Squeezebox Touch og har ingen relè-klikk ved bytte av låt. Heller ikke når jeg spiller spotify via PC og USB. Jeg anter dette skjer hos deg fordi din streamer slipper og låser signalet på nytt ved låtbytte?

    Ved bytte av innganger får jeg dog et lite knepp i kun ene høyttalerkanalen. Hvis jeg bytter om på signalkablene følger kneppet etter.

    Men lyden... Denne selger jeg aldri igjen - og denne gangen mener jeg det :mad:😂


    Edit: Kneppingen skjer kun ved bruk av RCA inn i bypass-inngang på min Teac AI-3000. Når jeg kobler den til som integrert, både rca og xlr, er det helt tyst i talerene ved bytte av inngang.
    Riktig, i mitt fall kommer kneppet kun når jeg manuelt velger inn en ny låt fra Spotify, eller ved første låt på en CD, for den del. Det oppstår med andre ord hver gang kildesignal låser til DAC.

    Og lyden, ja den er vi fornøyde med! :)
     

    3fsshifi

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.06.2017
    Innlegg
    368
    Antall liker
    377
    Sted
    Kristiansand
    Torget vurderinger
    1
    Riktig, i mitt fall kommer kneppet kun når jeg manuelt velger inn en ny låt fra Spotify, eller ved første låt på en CD, for den del. Det oppstår med andre ord hver gang kildesignal låser til DAC.

    Og lyden, ja den er vi fornøyde med! :)
    Sikkert far fetch dette spørsmålet, men hvordan (lydmessig) tror du 777SE står seg som pre mot en Conrad Johnsen Premiere 14. Har det nå, samt en Denafrips AresII, men ble nysgjerrig når jeg leste om 777SE....
     

    oyvjorge

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2002
    Innlegg
    2.804
    Antall liker
    563
    Sted
    Akershus,Vestby
    Torget vurderinger
    13
    Andre som har erfaringer med rørbytte i en DP777? Er det flere modeller, eller er det bare én som heter SE? Nettopp anskaffet meg en brukt. Kjøpt i Lommedalen av meg og kommer fra Arendalsområdet. Noen som kjenner denne fra den var ny? (virker helt fint, altså :) )
     

    perjarle

    Medlem
    Ble medlem
    20.07.2011
    Innlegg
    22
    Antall liker
    3
    Sted
    Trondheim
    Er det noen som bruker DP-777 som både forforsterker og DAC med "Volume+" settingen aktivert ? Jeg hadde problemer med dette for noen år tilbake. Mye firmware trøbbel, elektronikkkomponenter og annet. Men DP-777 var en super DAC, så jeg lurer på om produktet har overkommet disse problemene og om den nå er mere driftsikker som forforsterker.
     

    oyvjorge

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2002
    Innlegg
    2.804
    Antall liker
    563
    Sted
    Akershus,Vestby
    Torget vurderinger
    13
    Jeg bruker den som DAC når jeg spiller musikk og forforsterker vol+ når jeg ser TV. Ingen problemer. Det er ikke SE jeg har.
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.632
    Antall liker
    11.017
    Torget vurderinger
    2
    Er det noen som bruker DP-777 som både forforsterker og DAC med "Volume+" settingen aktivert ? Jeg hadde problemer med dette for noen år tilbake. Mye firmware trøbbel, elektronikkkomponenter og annet. Men DP-777 var en super DAC, så jeg lurer på om produktet har overkommet disse problemene og om den nå er mere driftsikker som forforsterker.
    SE-modellen har ikke Volume+ innstilling, den er volumstyrt til den går over i "Bypass" mode. (0 dB).
    Fungerer lytefritt.

    Bruker den hovedsaklig som pre, av og til som ren DAC i "Bypass".
     

    perjarle

    Medlem
    Ble medlem
    20.07.2011
    Innlegg
    22
    Antall liker
    3
    Sted
    Trondheim

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.632
    Antall liker
    11.017
    Torget vurderinger
    2
    J

    Jeg tolker ditt svar som at du ikke har noen analoge kilder på inngang R5 på DP-777 bare digitale kilder på inngangene R1..R4. jmf. AMR bruker manual for DP-777 https://amr-audio.co.uk/wp-content/uploads/2018/09/PM_DP-777_1.0.20.pdf. Er dette korrekt?
    Joda, jeg kjører også RIAA inn analogt.
    Om jeg benytter integrert forsterker kjører jeg den rent digitalt, og da kun som DAC. Men som oftest benytter jeg den som komplett forforsterker, og da driver den Audio Note P3 Tonmeister effekttrinn. Min er som nevnt SE-modelen, og den funker sånn at når du kjører volumet opp til 0dB, så trigges det en Bypass-funksjon, slik at den fungerer som en ren DAC om du kjører digitalt inn, eller som en "ren kabel" om du kjører analogt inn.
     

    Valfy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2011
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    2.576
    Torget vurderinger
    30
    DP777 SE har tre volum-innstillinger. Bypass, volume og volume+.
    Bypass sier seg selv.
    Volume lar deg justere volum på digitale innganger.
    Volume+ aktiverer analoge innganger lar deg justere volum på de.

    Jeg har aldri prøvd de analoge inngangene
     

    perjarle

    Medlem
    Ble medlem
    20.07.2011
    Innlegg
    22
    Antall liker
    3
    Sted
    Trondheim
    Takker for svar. Jeg hadde DP-777 frem til 2016 først som dac, men jeg fikk problemer med å operere den som forforsterker med volumkontroll (volume og volume+). Prøvde både "vanlig" og SE varianten. Jeg solgte unna både DP'en og resten av anlegget med blant EC AW180 som effektforsterkere på grunn av endret bolig etter en dyrekjøpt skilsmisse. Jeg lengter tilbake til lyden denne komboen gav til mine Spendor SP100r2. Jeg skal etter hvert kjøpe større bolig og håper å få god plas i et eget lytterom igjen til et mere egnet oppsett enn dagens EC living SL1/L1 som er grei nok i nåværende lille stue både huser alt inkludert spisebord, tissepotter, barnebleier og leker ;-). Derfor er DP-777 et seriøst alternativ spesielt når det ser ut som om de nevnte problemene (barnesykdommene) med volumkontroll i Volume/Volume+ modus nå er løst på DP-777.
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.632
    Antall liker
    11.017
    Torget vurderinger
    2
    Takker for svar. Jeg hadde DP-777 frem til 2016 først som dac, men jeg fikk problemer med å operere den som forforsterker med volumkontroll (volume og volume+). Prøvde både "vanlig" og SE varianten. Jeg solgte unna både DP'en og resten av anlegget med blant EC AW180 som effektforsterkere på grunn av endret bolig etter en dyrekjøpt skilsmisse. Jeg lengter tilbake til lyden denne komboen gav til mine Spendor SP100r2. Jeg skal etter hvert kjøpe større bolig og håper å få god plas i et eget lytterom igjen til et mere egnet oppsett enn dagens EC living SL1/L1 som er grei nok i nåværende lille stue både huser alt inkludert spisebord, tissepotter, barnebleier og leker ;-). Derfor er DP-777 et seriøst alternativ spesielt når det ser ut som om de nevnte problemene (barnesykdommene) med volumkontroll i Volume/Volume+ modus nå er løst på DP-777.
    Det gjenstår et aldri så lite problem, da. De lages ikke mer.
    Tror nok det nærmeste alternativet burde være https://ifi-audio.com/products/pro-idsd-signature/ (iFi er et underbruk av AMR)
    Men den har ikke analoge innganger.
     

    perjarle

    Medlem
    Ble medlem
    20.07.2011
    Innlegg
    22
    Antall liker
    3
    Sted
    Trondheim

    oyvjorge

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2002
    Innlegg
    2.804
    Antall liker
    563
    Sted
    Akershus,Vestby
    Torget vurderinger
    13
    image_2022-03-24_084657.png
    image_2022-03-24_084657.png Siden det er AMR som står bak, er det vel også mulig å snakke om IFI-produkter? Eller har det en egen tråd?
     

    oyvjorge

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2002
    Innlegg
    2.804
    Antall liker
    563
    Sted
    Akershus,Vestby
    Torget vurderinger
    13
    Noen som har testet denne? Er den på høyde med DP777? Den får god kritikk fra Hifinews. Ønsker ikke en sjelløs monstermåledac.

    For min del bruker jeg kun USB inn, synes ikke inngangene med rør var så gode, men det kan jo skyldes utslitte rør eller at Det burde vært satt inn bedre rør.
     

    Papillon

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.03.2007
    Innlegg
    230
    Antall liker
    194
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    3
    Min post i iFi-tråden.

    Har en eldre versjon av iDSD'en, men med den nye strømforsyningen. Liker veldig godt rør-modusene (samme rør i DP777 tror jeg). Som du ser av signaturen min, så liker jeg god rør-lyd som gjennom SPEC (klasse D) og Manley f.eks.
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.632
    Antall liker
    11.017
    Torget vurderinger
    2
    Noen som har testet denne? Er den på høyde med DP777? Den får god kritikk fra Hifinews. Ønsker ikke en sjelløs monstermåledac.

    For min del bruker jeg kun USB inn, synes ikke inngangene med rør var så gode, men det kan jo skyldes utslitte rør eller at Det burde vært satt inn bedre rør.
    Øvind,
    Jeg har ikke hørt akkurat denne versjonen, men jeg har en del erfaring med andre iFi-produkter, blant annet en boks med legnende løsnigner på analogsiden.
    For egen del liker jeg den klassiske DAC-løsningen i DP777SE hakket bedre enn den andre DAC-løsningen (det sitter 2 helt separate DAC'er i DP777SE), så dette peker vel i retning av at det er noen nyanseforskjeller i selve konverteringen, om ikke annet. Og bare for å ha det nevnt, så vet jeg om flere DAC'er som konkurerer med AMR på det musikalske utbyttet, men problemet med dem er at de er både store og upraktiske.... :)
     

    oyvjorge

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2002
    Innlegg
    2.804
    Antall liker
    563
    Sted
    Akershus,Vestby
    Torget vurderinger
    13
    Har skaffet meg en iFi Pro Sign. Veldig god! Tydelig slektskap med AMR’en, bare enda litt bedre med "renere" lyd og mye mindre😊 Rørmodusen liker jeg godt, men har inntrykk av at den da går ned et par db og må justeres opp.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn