Amou's lille hule

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Pug309gti

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.04.2016
    Innlegg
    1.713
    Antall liker
    898
    Sted
    Stavanger. Innflytter til Norges svar: Twin Peaks
    Torget vurderinger
    8
    Har sett det, men er usikker på hva jeg skal gå for. Har i utgangspunktet lyst på et rack som tåler min LM-805 i bunn og platespiller på topp, men 805 røra blir sykt varme og trenger takhøyde for at det ikke skal bli farlig. Derfor dagens løsning.
    Du kan bestille forskjellige lengder på solid tech og bytte beinene. vektmessig så tåler hyllene mye:)
     

    T-1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.08.2015
    Innlegg
    3.114
    Antall liker
    9.645
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    33
     

    Amou

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.08.2018
    Innlegg
    525
    Antall liker
    1.033
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    3
    Da blir det Solid tech rack på meg :) Skal hente det i morgen. Nå må jeg bare planlegge hvordan det skal gå opp med alle elementene i systemet mitt. Det løses nok best over noen øl og vinyl på snurra i kveld.
     
    Sist redigert:

    Amou

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.08.2018
    Innlegg
    525
    Antall liker
    1.033
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    3
    Da er ren nål sikret i lang tid. Denne virker effektivt, trykt og raskt.
    Levert i nærområdet av den alltid hyggelige Audioaktøren.
    20211214_082209879_iOS.jpg
    20211214_082327629_iOS.jpg
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.510
    Antall liker
    8.051
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Glimmers! Veldig gode erfaringer her med den dingsen. Fjerner jævlig gjenstridig gugge uten problemer. Sammen med en nålebørste dekker den alle behov.
     

    Amou

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.08.2018
    Innlegg
    525
    Antall liker
    1.033
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    3
    Da var Solid Tech rack på plass. Veldig fornøyd med resultatet. Føler meg nå enda mer audiofil en tidligere :LOL:
    En hylle til skal på plass. Må bare skaffe noen deler før det lar seg løse.

    Før:
    før.jpg


    Etter:
    Etter.jpg
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.510
    Antall liker
    8.051
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Ser en noget bedre ut nå ja! Rom til å puste vs litt klaustrofobisk.

    Du har ingen problemer med platespilling når det dundrer som verst fra høyttalerne?
     

    Amou

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.08.2018
    Innlegg
    525
    Antall liker
    1.033
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    3
    Ser en noget bedre ut nå ja! Rom til å puste vs litt klaustrofobisk.

    Du har ingen problemer med platespilling når det dundrer som verst fra høyttalerne?
    Nei det er ingen problem med platespillerer uansett volum. Dønn solid. Men jeg jobber med en løsning på å implementere den på topp i det nye racket. Problemet er varmeutvikling fra 805 røra. Ikke optimalt med dagens plassering, men det er det som har vært eneste mulighet frem til nå. Håper å kunne få inn rørforsterker i bunn av racket. Har 4 lange bein og en ekstra hylleplate som skal inn der. Mulig jeg må finne på en vifteløsning som fjerne noe av stigende varmegang fra forsterker.
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.510
    Antall liker
    8.051
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Det blir rimelig lunkent på nederste hylle her med 25cm høyde og 2 x KT150 og 805 er vel enda varmere antar jeg.

    Hva er grunnen til ønsket om forandring? Visuell symmetri eller noe praktisk? Jeg synes egentlig det ser veldig bra ut nå med forsterkeren på topp, så jeg ville kanskje tenkt hardt før jeg forandret noe som fungerer godt.
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.207
    Antall liker
    22.917
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    De lengste beina til disse rackene er vel ca. 31cm som standard, men det går an å bestille custom lenger. Veldig fleksible rack (y)
     

    Rubyred

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.09.2010
    Innlegg
    950
    Antall liker
    1.467
    Sted
    Fredrikstad
    Dette var en feelgood tråd som jeg ikke har fått med meg. Nydelig anlegg, med gode komponenter. Er svak for Nottingham. De lager gode platespillere uten mye dilldall.
    Og hyggelig med enda en entusiast fra nedre glomma regionen.

    /Ruby:)
     

    Amou

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.08.2018
    Innlegg
    525
    Antall liker
    1.033
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    3
    Dette var en feelgood tråd som jeg ikke har fått med meg. Nydelig anlegg, med gode komponenter. Er svak for Nottingham. De lager gode platespillere uten mye dilldall.
    Og hyggelig med enda en entusiast fra nedre glomma regionen.

    /Ruby:)
    Så hyggelig å høre :)
    Er utrolig fornøyd med min Nottingham Ace Spacedeck. Den kommer til å leve i mitt system lenge.
     

    Amou

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.08.2018
    Innlegg
    525
    Antall liker
    1.033
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    3
    Det blir rimelig lunkent på nederste hylle her med 25cm høyde og 2 x KT150 og 805 er vel enda varmere antar jeg.

    Hva er grunnen til ønsket om forandring? Visuell symmetri eller noe praktisk? Jeg synes egentlig det ser veldig bra ut nå med forsterkeren på topp, så jeg ville kanskje tenkt hardt før jeg forandret noe som fungerer godt.
    Har litt nevroser angående plassering så tett over venstre ht. Innbiller meg at det kan påvirke lydbildet. Også er symmetri en liten faktor, samt tilgang på arm nr 2. Mistenker at den vil bli noe enklere å håndtere hvis jeg får den litt ut fra veggen og på en topplate i midten av systemet. Men det kan fort ende med at jeg slår meg til ro med dagens løsning også. Det spiller jo bra slik det er.
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Gjorde du noen endringer med kondiser? Kabel fra deg funker enda.. :)
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.847
    Antall liker
    38.588
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Ser du har torhauge step up sammen med LM33 :) har kikket på den suten en stund og hvordan funker det i sammen?
    Har virkelig trua på produktene hans så hadde vært moro å prøvd

    mvh
     

    Amou

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.08.2018
    Innlegg
    525
    Antall liker
    1.033
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    3
    Gjorde du noen endringer med kondiser? Kabel fra deg funker enda.. :)
    Bra at kablene kan brukes.
    Tenker du på kondiser i LM805? Har ikke gjort noe endringer der ennå. Mulig det kommer. Ikke helt bestemt meg.
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    Amou

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.08.2018
    Innlegg
    525
    Antall liker
    1.033
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    3
    Ser du har torhauge step up sammen med LM33 :) har kikket på den suten en stund og hvordan funker det i sammen?
    Har virkelig trua på produktene hans så hadde vært moro å prøvd

    mvh
    Jeg syntes den fungerer meget bra samme LP33. Den er noe kresen på plassering har jeg opplevd, men ikke noe problem slik den står i det nye racket så lenge cd-spilleren ikke står på. Da plukker den opp en svak støy. Men det er ikke en problemstilling jeg bryr meg om. Cd spiller er ikke det mest brukte elementet i systemet :)
    Lydmessig er det et lite hakk opp fra ren MC utgang på LP33 syntes jeg. Også har den en del innstillingsmuligheter som LP33 mangler. Den kompletterer LP33 godt. Også får jeg mulighet til å koble på to MC pickuper som var hovedårsaken til at jeg kjøpte den.
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.847
    Antall liker
    38.588
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Takker :) hvilken rør har du i LM33? der er det mye å hente utfra egen erfaring med den

    mvh
     

    YesJens

    Musikkelsker og Livsnyter😊
    Ble medlem
    21.08.2018
    Innlegg
    3.274
    Antall liker
    6.433
    Sted
    Under stjernene

    Amou

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.08.2018
    Innlegg
    525
    Antall liker
    1.033
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    3
    Når koronafaenskapet nok en gang tvinger oss til å stenge ned i en tid hvor vi kunne vært ute å ranglet, får vi gjøre det beste ut av det i våre lune hjem. Jeg lukker meg inn i min hule, skrur av verden å skrur på anlegget. Tapper meg en øl og kjører en feststemt aften for meg selv.
    Kos dere med den innspilte musikken. Den kan ikke koronaen ta fra oss.
    Skål og god helg.
    20211217_182018027_iOS.jpg

    20211217_182026122_iOS.jpg
    20211217_182324060_iOS.jpg
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.510
    Antall liker
    8.051
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Mmmmmmmm. Ser ut som en helt akseptabelt tilbragt kveld. (y)
     

    T-1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.08.2015
    Innlegg
    3.114
    Antall liker
    9.645
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    33
    Korona eller ei, ser ut som en perfekt aften imo 😍🍻
     

    Amou

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.08.2018
    Innlegg
    525
    Antall liker
    1.033
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    3
    Etter mye grubling og god hjelp fra @JMM med god rådgiving og testing av ATR7 på mitt eget phono-trinn med stort hell, har jeg nå trykt bestill. Da er det bare å vent på posten :giggle:
    1640005572649.png
     
    Sist redigert:

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.510
    Antall liker
    8.051
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Grattis! Det er jaggu meg en god pris for en pickup av denne kvaliteten. Irriterende nok er det også en liten smule mindre enn jeg ga selv. 😞 Jaja, får prøve å leve med det.

    Ser frem til rapport etter ankomst.
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.510
    Antall liker
    8.051
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Tidlig ankomst altså! Ikke akkurat hverdagskost i disse dager. Ser frem til inntrykkene.
     

    Amou

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.08.2018
    Innlegg
    525
    Antall liker
    1.033
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    3
    Inntrykkene så langt er meget bra. Rakk ikke spille så mye som ønsket i går, men den skal ikke noe vei så det kommer til å snurres mye fremover. Må spille gjennom platene på nytt nå:)
    Fikk satt den opp og justert den tilfredsstillende nok. Mer musikalsk en min Hana SL er første intrykket. Noe som er kjærkomment. Tror vi blir veldig gode venner.
    Må bare få meg noen kortere skruer...
    20220103_141634048_iOS.jpg
    20220103_150733931_iOS.jpg
    20220103_150846812_iOS.jpg

    20220103_152329606_iOS.jpg
     
    Sist redigert:

    Amou

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.08.2018
    Innlegg
    525
    Antall liker
    1.033
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    3
    Tidlig ankomst altså! Ikke akkurat hverdagskost i disse dager. Ser frem til inntrykkene.
    Nei det var en hyggelig overraskelse på nyåret. Plutselig lå det en hentelapp i postkassen. Skjønte ikke helt hva det var til å begynne med, for jeg hadde ikke ventet denne før om en til to uker. Men slikt er jo bare kos :)
     
    Sist redigert:

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.510
    Antall liker
    8.051
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Godt å høre at den svarer til forventningene, sånn foreløpig i alle fall! Hadde jo vært kjipt om jeg førte deg lukt ut i uløkka....
     

    olllie

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    09.07.2006
    Innlegg
    530
    Antall liker
    464
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Hei, fant på å studere tråden din litt etter meldingen jeg fikk fra deg i dag. Virkelig et flott anlegg du har! Den Jelcoen ser ut til å passe glimrende på Nottinghamen. Selv brukte jeg en medium priset Soundsmith på armen. God knall det også! Har forresten hatt samme Nottingham en gang i tiden.
    Ser at du har høyttalerne helt i hjørnet. Funker det bra.? Har ingen erfaring med Klipsch.
    Ellers ser jeg av bildene at du har sansen for god musikk og drikkevarer. Slik skal det være! :)
     

    Amou

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.08.2018
    Innlegg
    525
    Antall liker
    1.033
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    3
    Hei, fant på å studere tråden din litt etter meldingen jeg fikk fra deg i dag. Virkelig et flott anlegg du har! Den Jelcoen ser ut til å passe glimrende på Nottinghamen. Selv brukte jeg en medium priset Soundsmith på armen. God knall det også! Har forresten hatt samme Nottingham en gang i tiden.
    Ser at du har høyttalerne helt i hjørnet. Funker det bra.? Har ingen erfaring med Klipsch.
    Ellers ser jeg av bildene at du har sansen for god musikk og drikkevarer. Slik skal det være! :)
    Hei og takk for det :)
    Jelco armen fungerer utmekret i mitt oppsett og jeg er veldig fornøyd med handelen jeg gjorde med deg.
    Har dessverre litt for lite rom i forhold til å få alt ut av høyttalerne, men det fungerer faktisk veldig godt med Klipsch Forte klemt inn i hjørnet og tett inntil bakvegg. Har eksperimenter mye med plasseringen og har funnet det jeg mener er det beste jeg klarer i dette rommet.
     
    Sist redigert:

    olllie

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    09.07.2006
    Innlegg
    530
    Antall liker
    464
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Kjekt å høre! Det å kunne ha et eget rom som en kan eksperimentere som man vil i, er gull vært!!
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn