Amou's lille hule

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Amou

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.08.2018
    Innlegg
    525
    Antall liker
    1.032
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    3
    Aaaaa. EAR 864 luktet jeg også på. Interessant sak.
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.504
    Antall liker
    8.042
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Veldig. Ingen definitiv oppgradering egentlig, for jeg kan ikke si at den låter bedre enn Lab12 Pre1 sånn uten videre. Imidlertid har den et lite anstrøk av romanse der jeg oppfattet Pre1 som helt og holdent nøytral - og det var akkurat det jeg regnet med og ville ha. Ellers vil jeg kalle dem likeverdige - i alle fall etter en svært kort seanse før jobb.
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.504
    Antall liker
    8.042
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Det blir nok ikke noe salg av H-1202, heldigvis. RIIAen in 864 er helt klart veldig, veldig bra og om jeg hadde hatt den først ville jeg neppe sett etter en ekstern dings. Tror jeg...

    Når det er sagt så tegner H-1202 et mer presist bilde av hva som foregår og hvor instrumenter og musikere befinner seg. Det er også mer presisjon og kontroll nedover i frekvensene, samtidig som den er minst like oppløst oppover. 864 er en liten smule varmere, flyter litt ut i forhold og virker litt slappere i fisken. Liten og litt er imidlertid sentrale begreper her; det er på ingen måte snakk om natt/dag, kun nyanser og gradsforskjeller og jeg ser for meg at mange godt kunne like 864 bedre enn H-1202. Så har forsåvidt litt av dette smittet over i lyden av sistnevnte, siden 864 i linjedelen har et anstrøk varmere lyd enn Pre1, men ikke mer enn at det utelukkende er positivt.

    Rørene er imidlertid ikke noe å skrive hjem om. Det er PrimaLuna/Shuguang som står i og de sprekker opp når volumet kommer opp på et habilt nivå (70-75-80dB for min del) og det er mye energi oppover. Kvinnestemmer, fioliner, fløyter og sånn. Das kann nicht akzeptiert werden så her må det bedre ting til, aber schnell!!
     

    Amou

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.08.2018
    Innlegg
    525
    Antall liker
    1.032
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    3
    Neste prosjekt er nå å få på plass en arm nr2 på min Nottingham Ace Spacedeck.
    Har nå fått tak i en pent brukt Jelco SA-750LB med EasyVTA som venter på en venstremontert armbase fra Nottingham. Det er dessverre litt lang leveringstid på armbasen. 5-6 uker :-( så jeg må smøre meg med tålmodighet. Har også bestemt meg for å teste AT-ART9 på denne armen. AT-ART9 er bestilt fra Mala, håper bare de klarer å levere den da den jo har gått ut. Men de hadde den i nettbutikken og ordren er lagt inn.
    Hentet Jelco armen i Horten. Parkerte bilen på brygga i Moss og tok ferga over gratis. En bra ordning jeg har brukt ved flere HiFi relaterte handler og utflukter.
    20210825_140732968_iOS.jpg

    Jelco01.jpg
     
    Sist redigert:

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.504
    Antall liker
    8.042
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    God arm, super pickup - kan ikke tro annet enn at sluttresultatet må bli veldig bra. Sjøl falt jeg for fristelsen og plukka opp en ART7 i går kveld. Måtte smi mens det fremdeles fantes bittelitt varme i jernet fant jeg ut.
     

    Amou

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.08.2018
    Innlegg
    525
    Antall liker
    1.032
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    3
    @JMM Tror det vil bli et bra resultat selv. Får bare håpe MALA klarer å lever ART9 nå. Hvis ikke må jeg nesten slå til på en fra Ebay. Viktig å smi mens jernet er varmt når det kommer til denne hobbyen :giggle:
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.504
    Antall liker
    8.042
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Jepp, helt klart. Jeg visste faktisk ikke at Mala hadde både 7 og 9 inne (forhåpentligvis i alle fall), men mens jeg ser det ikke er noe å hente på å handle ART9 utenfra, så vil ART7 ende på ca. 9.500 alt inkl. kontra 12.000 fra Mala. Og 2.500 kroner er jo også penger...
     

    Amou

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.08.2018
    Innlegg
    525
    Antall liker
    1.032
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    3
    Håper på platelevering før helga fra iMusic.dk Første bestilling derfra for min del. Greie priser og bra innhold av lp plater.
    Alltid deilig med plater på vei inn :D


    1630479958193.png

    1630479842598.png
     

    Amou

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.08.2018
    Innlegg
    525
    Antall liker
    1.032
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    3
    Nå må vel cd platene snart få selskap på loftet? Må snart være full den hula nå??😁
    Utrolig hva jeg klare å klemme inn, men det er ikke mye plateplass igjen nå. Åja jeg er bekymret, for plateavhengigheten har på ingen måte roet seg. Det er i pressede sitasjoner innovasjonen bolstrer er det ikke? Jeg skal nok løse det på et hvis. Mulig Renate ikke blir like fornøyd med den "innovative " løsningen da :ROFLMAO:
     

    Amou

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.08.2018
    Innlegg
    525
    Antall liker
    1.032
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    3
    Elsker når det ser slik ut. Nytt element på vei inn i systemet :D

    1631105292922.png
     

    Amou

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.08.2018
    Innlegg
    525
    Antall liker
    1.032
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    3
    Thorhauge Intersection MC step-up

    Førsteinntrykket er meget bra. Koblet på mm utgangen til LM LP33. Jeg er jo i gang med prosjekt arm2 på min Ace Spacedeck og har nå mulighet til å sette opp to mc pickuper. Med muligheter for impedansenjustering har jeg også fått på plass noe jeg følte jeg manglet på LP33. Jeg elsker denne hobbyen.

    20210908_152025819_iOS.jpg
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.348
    Antall liker
    63.221
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Grattis med ny step up, og en bunke strålende plater!
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.837
    Antall liker
    38.558
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Grattis med flott SUT :) har kikket på den samme selv for å prøve i mitt oppsett

    mvh
     

    Amou

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.08.2018
    Innlegg
    525
    Antall liker
    1.032
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    3
    Da har jeg endelig fått ekstra armbord til min Jelco SA 750LB arm. Monteringen er i gang. Blir mye platespilling utover kveden. Men først må det mekkes og justeres. Dette er kos :) God hifi-helg folkens.
    20211113_090006955_iOS.jpg
     
    Sist redigert:

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.504
    Antall liker
    8.042
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Sheperd Neame kan sine ting. Hvordan er med brummen nå som du har en annen arm?
     

    Amou

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.08.2018
    Innlegg
    525
    Antall liker
    1.032
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    3
    Absolutt! Ikke det samme, men her er armhever\senkeren isolert med plast så det er ikke noe problem når jeg tar i den. Sprakingen som jeg nevnte når jeg er i kontakt med metall på armen med en unbrakonøkkel er der fortsatt, men bare når jeg er i kontakt med det ulakerte metallet. Noe det ikke er mye av på Jelco armen. Mistankene heller mot Thorhauge stepupen. Må nok gå over jordingene i hele systemet. Men det er ikke et problem når musikken spilles, så da lever jeg godt enn så lenge :)
     
    Sist redigert:
    • Liker
    Reaksjoner: oal

    Amou

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.08.2018
    Innlegg
    525
    Antall liker
    1.032
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    3
    Fått på plass begge armene nå, bare ny pu nå så er alt i skjønneste orden(for en stund). Ennå ikke landet på hvilken pu jeg skal gå til innkjøp av. Jo mer jeg leser, jo være blir det å velge 😁
    Men nå er det kaffe og kos i hula.
    Røra varmer godt når snøen har lagt seg her hvor Glomma munner ut. En fin tid for hifi.
    20211128_095059791_iOS.jpg

    verada.jpg


    Zappa funker bra til morgenkaffen

    20211128_095148347_iOS.jpg


    Begge armer på plass

    20211128_095118150_iOS.jpg
     

    Amou

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.08.2018
    Innlegg
    525
    Antall liker
    1.032
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    3
    Helgens bruktfunn. Jeg foretrekker lp plater, men har i det siste spilt en del jazz på cd. Spesielt moro med ukjent jazz som jeg plukker med meg fra bruktmarked.
    Helgens cd funn kan vel sammenlignes med prisen av ca en lp plate.
    20211128_181650237_iOS.jpg
     
    Sist redigert:

    Amou

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.08.2018
    Innlegg
    525
    Antall liker
    1.032
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    3
    Nye 300B rør i dag. De spiller foreløpig veldig lovende. Nå skal det sies at de jeg hadde har spilt mange timer og var klare for utskiftning. Disse trenger nok noen timer før de er helt optimale, men det lover godt.
    300b.jpg
     

    inpain1968

    Nesten som alle andre…
    Ble medlem
    22.08.2009
    Innlegg
    1.603
    Antall liker
    6.868
    Er det lov å spørre hvor du handlet dem fra og til hvilken pris?
     

    Amou

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.08.2018
    Innlegg
    525
    Antall liker
    1.032
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    3
    Denne mandagskvelden blir jo suveren. Nye rør og ny leveranse fra Danmark. Disse to "dinosaurenes" siste album.
    Få som når opp til disse herren i min bok.
    20211129_174811277_iOS.jpg
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.504
    Antall liker
    8.042
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Mange takk for hyggelig besøk! Håper på snarlig årnings på brum-problematikken.
     

    Amou

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.08.2018
    Innlegg
    525
    Antall liker
    1.032
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    3
    Takk for en hyggelig hifi-kveld med mye god musikk, god lyd, god te og godt selskap JMM.
    Fikk jo bevist at LM-lp33 ikke har noen problemer med å dra en ART-AT7. Blir en bestilling fra Japan ASAP.
    Må si at EAR preampen din ga mersmak. Skal følge nøye med på bruktmarkedet fremover.


    JMM2.jpg
     
    Sist redigert:

    Amou

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.08.2018
    Innlegg
    525
    Antall liker
    1.032
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    3
    Nye 300b rør var sårt etterlengte merker jeg. Det er en luftighet og 3d her som jeg ikke har opplevd tidligere. Virkelig hifi-Nirvana om dagen. Får nyte det nå før tilvenningen fucker det opp 😁
    Skål med noe snadder i glasset og godlyd fra systemet. God helg!

    20211210_205831779_iOS.jpg
     
    Sist redigert:

    Pug309gti

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.04.2016
    Innlegg
    1.712
    Antall liker
    898
    Sted
    Stavanger. Innflytter til Norges svar: Twin Peaks
    Torget vurderinger
    8
    Nye 300b rør var sårt etterlengte merker jeg. Det er en luftighet og 3d her som jeg ikke har opplevd tidligere. Virkelig hifi Nirvana om dagen. Får nyte det nå før tilvenningen fucker det opp 😁
    Skål med noe snadder i glasset og godlyd fra systemet. God helg!

    Vis vedlegget 771169
    Hva slags reack er det du har god sakene på ??
     

    Amou

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.08.2018
    Innlegg
    525
    Antall liker
    1.032
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    3
    Hva slags reack er det du har god sakene på ??
    Noe som jeg kjøpte på Elkjøp for mange år siden. Usikker på hva det er for merke. Ikke noe dyre greier. Er på jakt etter noe nytt. Har lyst å stable i høyden grunnet alt for lite rom.
     

    T-1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.08.2015
    Innlegg
    3.114
    Antall liker
    9.645
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    33
    Ligger et solid tech på finn til fornuftig pris
    Screenshot_20211210-221944_Samsung Internet.jpg
     

    Amou

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.08.2018
    Innlegg
    525
    Antall liker
    1.032
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    3
    Ligger et solid tech på finn til fornuftig pris
    Har sett det, men er usikker på hva jeg skal gå for. Har i utgangspunktet lyst på et rack som tåler min LM-805 i bunn og platespiller på topp, men 805 røra blir sykt varme og trenger takhøyde for at det ikke skal bli farlig. Derfor dagens løsning.
     
    • Liker
    Reaksjoner: T-1

    Amou

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.08.2018
    Innlegg
    525
    Antall liker
    1.032
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    3
    gå for noe tre. glass er grusomt, tror jeg hadde glass racket ditt som tv bord for mange herrens år, havna på dyngen gadd ikke å forsøke å selge det, solid teck er bra. begge tt mine står på dette og mulighet å bygge ut hvis man ønsker
    Havner på dynga dette også så fort jeg finner noe med plass nok og riktig utforming. Har bare ikke landet det helt ennå, men det kommer :)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn