Amerikansk HIFI..........

DAChild

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2004
Antall liker
136
Torget vurderinger
2
Er egentlig ikke noen fan av US, men har likevel greid å skaffe meg et "MADE IN THE USA" anlegg. Mener allikevel at dette er noe av det beste: Snell, McIntosh og Wadia. Har dog et norsk innslag: DP som driver Snell-subbene på en glimrende måte.............
Noen som hater USA-hifi her?.................

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.487
Torget vurderinger
2
Er vel ingen grunn til å hate hifi utstyr fra USA.
Sikkert fullt på høyde med kinesisk.

Nemesis

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.05.2002
Antall liker
3
Det er nok en DP No1 det er referert til, ikke A1.

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Antall liker
18.880
Sted
Østfold
Aha! Det er kanskje litt forskjell på de ja. No 1 er ikke det egentlig en PA-amp?

soundscape

Æresmedlem
Ble medlem
21.09.2005
Antall liker
44.548
Sted
Nordre Follo
Torget vurderinger
21
Aldri hatt noen fordommer mot Amerikansk Hi-Fi. Mye av det beste har hele tiden kommet derfra.

Raven8

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.09.2004
Antall liker
4
Når jeg blir stor skal jeg ha mcintosh forsterkeri og cd spiller ja. Det har vært drømmen i mange år. Om jeg liker usa derimot er en helt annen sak.

mikefish

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.01.2005
Antall liker
517
hei !

amerikansk hifi er bra. selv har jeg bare hatt et par Snell K mkII og et par Infinity fra den gangen de ble produsert i statene. men etter sigende er det laber interesse for god lyd blant borgerene der borte, mulig jeg tar feil. tar meg ikke råd til å kjøpe stereophile.

mvh. s.

O

om.s

Gjest
Jeg liker amerikansk HiFi, og jeg liker landet, jeg har til og med vært der flere ganger, om man liker hva de holder på med til tider er en annen sak.....

mvh

mikefish

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.01.2005
Antall liker
517
edit : har også eid en parasound hca 1000 effektforsteker tøffe saker !

mvh. s,

mikefish

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.01.2005
Antall liker
517
hei !

utenat at dette skal bli en diskuskon om hvorvidt amerikanerene er bra folk eller ei, har jeg et inntrykk at de er langt mer entusiastiske i det de driver med i forhold til all sutring det norske folk legger for dagen.

mvh. s.

O

om.s

Gjest
hei !

utenat at dette skal bli en diskuskon om hvorvidt amerikanerene er bra folk eller ei, har jeg et inntrykk at de er langt mer entusiastiske i det de driver med i forhold til all sutring det norske folk legger for dagen.

mvh. s.
Godt poeng!

mvh

superhkm

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2005
Antall liker
3.798
Torget vurderinger
3
hei !

mvh. s.
I USA jobber de mye med muntlig presentasjon i skolen. Dette gjør at Amerikanere flest er flinke til å framstå som entusiastiske i forhold til det de driver med.
Noen har også sagt at de er flinke til å skryte.

Selv er jeg veldig glad i mange amerikanere, og synes New York ( Manhattan ) er et fantastisk sted, men helt tilfeldigvis har jeg aldri eid US-made hifi. ( tror jeg )

x250

Overivrig entusiast
Ble medlem
29.01.2006
Antall liker
12
Sted
porsgrunn
HM Har byttet ut en oppgradert aw 250 r med en pass x 250 å jeg verken ser eller hører noen grunn til å hate usa utstyr den passen er helt formann

H

Homarhus

Gjest
USA har George Bush, Jeff Rowland og N.Y.C. og hollywood. Hva har ola potit? Sutrekor? Electrocompaniet.' Og Karl Ivar hagen :D

H

Homarhus

Gjest
I USA jobber de mye med muntlig presentasjon i skolen. Dette gjør at Amerikanere flest er flinke til å framstå som entusiastiske i forhold til det de driver med.
Noen har også sagt at de er flinke til å skryte.

Selv er jeg veldig glad i mange amerikanere, og synes New York ( Manhattan ) er et fantastisk sted, men helt tilfeldigvis har jeg aldri eid US-made hifi. ( tror jeg )
Manhatten ruler. Verdens kuleste bydel.

mikefish

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.01.2005
Antall liker
517
jepp, sosialdemokratene her i Norge hjernevasker oss til å frykte amerikanere mer enn al-quada.
det irriterer meg litt hvor mange som kritiserer usa uten engang å ha satt sin fot der.
usa er kontrastenes land, jeg har selv sett med egne øyne hjemløse ligge i pappkasse på fortauet samtidig som lange hvite limosiner suser forbi.

mvh. s.

mikefish

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.01.2005
Antall liker
517
men tilbake til hi-fi....

Krell og mark Levinson er enda ikke nevnt.

mvh. s.

H

Homarhus

Gjest
jepp, sosialdemokratene her i Norge hjernevasker oss til å frykte amerikanere mer enn al-quada.
det irriterer meg litt hvor mange som kritiserer usa uten engang å ha satt sin fot der.
usa er kontrastenes land, jeg har selv sett med egne øyne hjemløse ligge i pappkasse på fortauet samtidig som lange hvite limosiner suser forbi.

mvh. s.
Her til lands er det kapitalismen som styrer. Det er nok av tiggere som sitter på bakken mens kapitalistene suser forbi i sine luksusbiler.

Odder

Bransjeaktør
Ble medlem
10.04.2005
Antall liker
4
Bush er nok god på bunn....... Problemet er bare at det er så fryktelig langt til bunnen..... Men hva det har med Amerikansk Hi-Fi vet ikke jeg!!! Synes amerikanerne har veldig mye bra jeg!! Liker også en del av det som kommer fra Tyskland...... Generelt kan en vel si at det kommer mye bra fra veldig mange land...... Men hva har det med Bush å gjøre....?

musicman

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.08.2005
Antall liker
2.193
Sted
Ålesund
Torget vurderinger
1
Det meste er størst og best der borte. Dette gjelder i høy grad hi-fi utstyret også.

Chalshus

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
4.745
Sted
Horten
Torget vurderinger
8
Trodde det beste hifi-utstyret kom fra Salisbury i England, jeg. :)

Eller er jeg langt utpå jordet nå?

O

om.s

Gjest

mvh. s.
Det er populært å kritisere usa. og forsåvidt " politisk korrekt", lett å hakke på noen som ikke hakker tilbake....

mvh

muzak

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.07.2003
Antall liker
16
Harvey Rosenberg illustrerer dette glimrende.

This is the level of complexity that the American Audio Orthodoxy can express because this is a good representation of the level of its intellectual and creative development.

This is a good representation of the complexity of Japanese audio culture.

Her på forumet er det mange som stiller i den amerikanske gruppen. Størst er best ;-)

Mvh
Bjørn

us3

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.01.2006
Antall liker
0
lol. vel siden Al-Qaida ikke eksisterer i det hele tatt og ble oppdiktet i media fra og med 11.september er det god grunn til å frykte amerikanere mer enn noe som helst.
bush terrorist numero uno. #1

Lagga

Æresmedlem
Ble medlem
22.09.2005
Antall liker
38.869
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
3
Tja, selv om jeg er Anglofil på min hals, har jeg ganske varme følelser for denne amerikaneren væffal:

Og de fleste andre ARC produkter....

Lagga

Topp Bunn