Forsterkere Alternativer til Yamaha R-N301

KapteinUfattelig

Overivrig entusiast
Ble medlem
29.01.2005
Innlegg
501
Antall liker
146
Torget vurderinger
4
Mine foreldre har en Yamaha R-N301 stereoreceiver som har tatt kvelden, og de trenger ny forsterker. Hva finnes av gode alternativer i prisklassen? Denne kostet rundt 3000.

De har vært veldig fornøyde med Yamahaen. De trenger nettradio (ethernet holder) og Spotify. Trenger ikke mye kraft da de aldri spiller i nærheten av høyt. De har et par eldre System Audio 1250 høyttalere.

Forslag?
 

JMM

Slava Ukraini!
Ble medlem
27.11.2016
Innlegg
7.487
Antall liker
8.012
Sted
Fredrikstad
Torget vurderinger
4
Vet ikke om noe innen 3K, men hva med Yamaha WXA-50 til 5.5? Har ingen erfaring med den selv, men Valentino har vel en slik og er tydeligvis veldig godt fornøyd.
 

KapteinUfattelig

Overivrig entusiast
Ble medlem
29.01.2005
Innlegg
501
Antall liker
146
Torget vurderinger
4
Takk for tips, den virker jo å treffe ganske bra. Skal se på bruktmarkedet. Der finnes jo også andre utgaver av R-N serien til Yamaha, så mulig det blir noe slikt.

Tar gjerne mot flere forslag også 😇
 

JMM

Slava Ukraini!
Ble medlem
27.11.2016
Innlegg
7.487
Antall liker
8.012
Sted
Fredrikstad
Torget vurderinger
4
"Lydforsterker", no less. For all del, det stemmer jo det. Nesten så jeg kunne tenkt meg å plukke den opp selv.
 

Valentino

JB rünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Innlegg
28.662
Antall liker
21.474
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Det er ikke WXA jeg har, men WXC. :)
Forskjellen er at i min er det luft der den utmerkede effektforsterkermodulen IcePower125ASX2 sitter i WXA. Til gjengjeld kan WXC gjøre flere forforsterkergreier enn WXA. @ottone har en WXA. Jeg tror han liker den godt.

Tillegg. Så ikke #6 før jeg svarte. Gratulerer!
 
Topp Bunn