Alt er relativt hos Einstein

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Einstein

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Antall liker
    5.067
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Det der makter jeg rett og slett ikke. Nå blir det Dagsnytt 18 så får nå Norge havne en eller annen plass.

IMG_8770.jpeg

KrazyIvan#

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Antall liker
    5.484
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    Gratulerer så mye med sikkert valg av høyttalere shl5 er imo det beste kompromisset i Harbeth familien 😊 hadde en kamerat som hadde disse husker ikke om det rakk å være+ modellen,han hadde også på den tiden dartzeel cth 8550 inetrert som han da nekta å koble til den gang da han synes Harbeth låt døllt 🙈da han hadde klipsch rf 280 på samme tid som var mer hans greie, jeg overnattet heldigvis hos han mens han hadde dartzeel så mens han var på jobb den dagen så plugget jeg opp dartzeel på Harbeth & fy for en match det bare gnistret musikk med både stor M & stor L for logikk, så det var virkelig synd at han ikke skjønte hva det dreide seg om, jeg sitter med erfaring at Harbeth drives med forsterkere som er en smule på den stramme raske" siden men samtidig spiller åpent, har også veldig trua på at lavardin som du hadde hadde funka smashing på shl5 samme vil også spec rsa 99 for eks uten å ha hørt canor så trur jeg den også innehar de riktige verdiene 😊🎶
    Blir spennende tid i møte hos deg også Einstein 🤗& riktig god helg
    Mvh ivan

Einstein

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Antall liker
    5.067
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Fy faen! Men, selvfølgelig ikke overraskende. De er skikkelige rævhol begge to!
    Ja, rævhåll er vel en meget mild betegnelse. FIFA gir altså en fredpris til lederen av en administrasjon som bl.a. henretter folk på åpent hav! Verden har faen anname meg gått helt av hengslene. 🤬

Sist redigert:

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    85.166
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    43
    Ja, rævhåll er vel en meget mild betegnelse. FIFA gir altså en fredpris til lederen av en administrasjon som henretter folk på åpent hav! Verden har faen anname meg gått helt av hengslene. 🤬
    Vanskelig å være uenig…..hvis man ikke kommer fra midtvesten eller Texas og Florida 😡

X-Cell

King of the North!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    11.322
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Skal ikke kaste snøret langt for å finne korrupsjon ;) it is everywhere..

Einstein

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Antall liker
    5.067
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Gratulerer så mye med sikkert valg av høyttalere shl5 er imo det beste kompromisset i Harbeth familien 😊 hadde en kamerat som hadde disse husker ikke om det rakk å være+ modellen,han hadde også på den tiden dartzeel cth 8550 inetrert som han da nekta å koble til den gang da han synes Harbeth låt døllt 🙈da han hadde klipsch rf 280 på samme tid som var mer hans greie, jeg overnattet heldigvis hos han mens han hadde dartzeel så mens han var på jobb den dagen så plugget jeg opp dartzeel på Harbeth & fy for en match det bare gnistret musikk med både stor M & stor L for logikk, så det var virkelig synd at han ikke skjønte hva det dreide seg om, jeg sitter med erfaring at Harbeth drives med forsterkere som er en smule på den stramme raske" siden men samtidig spiller åpent, har også veldig trua på at lavardin som du hadde hadde funka smashing på shl5 samme vil også spec rsa 99 for eks uten å ha hørt canor så trur jeg den også innehar de riktige verdiene 😊🎶
    Blir spennende tid i møte hos deg også Einstein 🤗& riktig god helg
    Mvh ivan
    Takk for det, Ivan! 😊 Canor var mer til @X-Cell som sitter med Canor og da i forhold til Apertura. Helt enig om at Lavardin vil være en svært god match, men synes den blir litt tungvint i bruk. Liker det litt mer praktisk, men Harbeth fungerte godt med Denon’en jeg har og i rom og lytteavstend jeg er bundet til. Og god helg til deg også og kos deg med ny preamp. 😊

Sist redigert:

KrazyIvan#

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Antall liker
    5.484
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    Ja så det med canor var ment til xcell 🙏😊bare så for meg at det kunne funka knall både på apertura & harbeth 😊 så bra at denon også leverte knall på harbeth vet jo at denon også er en smule på den varme siden men ikke for varm, & skal jo være gode saker disse nyere toppmollene dems også,har bare hørt pma 2500 en gang, men det var på dali ,blir kos dette 🤗🎶

Einstein

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Antall liker
    5.067
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Ja så det med canor var ment til xcell 🙏😊bare så for meg at det kunne funka knall både på apertura & harbeth 😊 så bra at denon også leverte knall på harbeth vet jo at denon også er en smule på den varme siden men ikke for varm, & skal jo være gode saker disse nyere toppmollene dems også,har bare hørt pma 2500 en gang, men det var på dali ,blir kos dette 🤗🎶
    Ja, det blir kos. Var egentlig ute etter et mindre sett Apertura - Armonia Evolution - i svart, men det var lang leveringstid, så etter litt diskusjon frem og tilbake med Gjallarhorn, fant jeg ut at jeg at jeg skulle prøve et sett Harbeth. Det klaffet veldig bra til mitt rom og min (prioriterte) bruk.

Denon spilte flott med Harbeth, men det finnes sikkert enda bedre kombinasjoner. Tror uansett at det blir lite stess med det, Harbeth synes å spille bra med mange alternativ. Ikke de mest kompliserte. Og legg merke til at jeg skriver at jeg «tror» at det blir lite stress. 😊

XD var god nok i massevis, men valnøtt var eneste aktuelle alternativ. Var redd jeg bare ville ergre meg ved at de ikke estetisk sett var helt som ønsket, og venter da heller på XD2. Levering av Harbeth XD2 blir vel tidligst januar, så det tar litt tid. 😊

Sist redigert:

KrazyIvan#

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Antall liker
    5.484
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    de mindre Apertura ser også unektelig veldig flotte ut, men har også en følelse av at Harbeth shl5 er lettere å bare hive beina på bordet med & bare nyte så lenge elektronikken er av en viss kvalitet :giggle:skal nok også mer til å få de til å ende på den analytiske siden, huff er virkelig en prøvelse slik venting men gode ting kommer til de som er tolmodige :giggle::11

Einstein

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Antall liker
    5.067
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Ellers hører jeg også en god del på Sigurd Rós. Har sagt før at jeg er dypt imponert over hvor mye vakker musikk som strømmer ut fra lille Island.

Er jo (blitt) veldig glad i musikk som bygger på mer klassiske elementer. Her er to av/med Sigurd Rós. Kanskje litt for spesielt interesserte, og begge er vel noe nær en salme og en smått religiøs opplevelse. Men hva man opplever som en nær religiøs musikkopplevelse varierer og er jo relativt, det også. 😊

Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn