T
TT.
Gjest
Da har jeg slettet innlegget ang AGP og skal holde meg unna denne tråden!
|
Jeg som trodde ironien lå så tjukt på at det kladder...Da får jeg FAEN meg slette Anne Grethe Preus også, på den betingelse at Tina Turner og dama i Fleetwood Mac blir slettet!
Hvis selv disse forståsegpåerne har problemer med å definere rock, synes jeg man skal gjøre døren høy og porten vid i denne tråden. Med mindre trådstarter har noe i mot det.Prøver man seg på å finne ut hva som er definisjonen på rock, ser man at til og med her har de problemer:
https://en.wikipedia.org/wiki/Rock_music
Synkopert 4/4 takt, vekt på elgitar og basis i amerikanske 50 talls musikk ser ut til å være det viktigste man har å fare med.
Det virker på tråden her som om attitude er viktigere enn musikken? Bodde man på Grunerløkka på 70tallet og sang om knull og hadde dårlig råd, er det rock, bor man på Grunerløkka på 2000-tallet med penger på bok og synger om kjærlighet, er det ikke rock selv om det i begge tilfeller er synkopert 4/4 takt, vekt på elgitar og basis i amerikanske 50 talls musikk.
Nettopp mitt poeng, hva er rock? Jeg får inntrykk av at om AGP hadde bodd i en drabantby, vært litt fattigere og mer uvasket, og sunget litt mer om knull og litt mindre om følelser, så hadde det vært rock selv om låter og arrangement forøvrig hadde vært det samme?Hvis rock må ha synkopert 4/4 så er det mye rock som ikke er rock.....
Nettopp. For meg blir det litt tøvete å si at det ene er rock, det andre ikke.Slik som hun gjorde i Veslefrikk mener du?
Jeg og. Den LPen ble spilt på en del fester.På åttitallet hadde jeg stor sans for Dalbello. Beintøff damme med trøkk!
Dersom jeg ikke har misforstått helt gjelder disse "favoritt trådene" ens EGNE favoritter,Mange som hittil er forbigått, eller jeg som ikke har fin-lest godt nok:
Kate Bush, Stevie Nicks, Gwen Stefani, Sheryl Crow og Cher:
Hva er "verdens beste"?Dersom jeg ikke har misforstått helt gjelder disse "favoritt trådene" ens EGNE favoritter,Mange som hittil er forbigått, eller jeg som ikke har fin-lest godt nok:
og ikke noen "verdens beste" kåring.
Hva er "verdens beste"?Dersom jeg ikke har misforstått helt gjelder disse "favoritt trådene" ens EGNE favoritter,Mange som hittil er forbigått, eller jeg som ikke har fin-lest godt nok:
Hest er best som pølse er min påstand. :-X>![]()
Bruker alltid å si det til hestegærne jenter jeg. Lakmustesten sin det.Hva er "verdens beste"?Dersom jeg ikke har misforstått helt gjelder disse "favoritt trådene" ens EGNE favoritter,Mange som hittil er forbigått, eller jeg som ikke har fin-lest godt nok:
Hest er best som pølse er min påstand. :-X>![]()
Må du gi deg Eros, ikke bland pølsa di inn i kåringen![]()
Ja, de kan synge, men nei, - de er ikke forbigått.Mange som hittil er forbigått, eller jeg som ikke har fin-lest godt nok:
Selvutnevt musikkpoliti på nattevakt i natt Mr. Trane?Ja, de kan synge, men nei, - de er ikke forbigått.Mange som hittil er forbigått, eller jeg som ikke har fin-lest godt nok:
Hva blir de neste ? Inger Lise Rypdal, May Britt Andersen, Wenche Myhre, Lill Babs ?
Vel, det er 2 likheter mellom de først nevnte og mine nevnte kvinnelige vokalister, - de er alle dyktige vokalister & artister, men ingen av dem er i nærheten av rock.Selvutnevt musikkpoliti på nattevakt i natt Mr. Trane?Ja, de kan synge, men nei, - de er ikke forbigått.Mange som hittil er forbigått, eller jeg som ikke har fin-lest godt nok:
Hva blir de neste ? Inger Lise Rypdal, May Britt Andersen, Wenche Myhre, Lill Babs ?
Ja, det var dette med å lese trådtittel da:-[Dersom jeg ikke har misforstått helt gjelder disse "favoritt trådene" ens EGNE favoritter,
Sjekk ut Dana Fuchs Helter Skelter
iflg en drosjesjåfør jeg kjørte med i Berlin i oktober, synger hun bare religiøs musikk nå!?!Holdt på og glemme Nina Hagen,,,i tilegg til Rock sang hun Opra også.
Vis vedlegget 356757