Albumstafetten 9

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
Bra runde med mange gode anmeldelser og diskusjoner. lite unødvendig surmuling og krangling var bra. Avslappet stemning og alle leverte :D

Townes

Æresmedlem
Ble medlem
03.04.2009
Antall liker
10.644
Sted
www.skranglefantene.com
Torget vurderinger
1
65finger skrev:
Bra runde med mange gode anmeldelser og diskusjoner. lite unødvendig surmuling og krangling var bra. Avslappet stemning og alle leverte :D
Takk for summary. Høres lovende ut mtp. neste runde

Roberten

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.10.2008
Antall liker
1.723
Torget vurderinger
1
Lyngen skrev:
Hva synes dere om runden?
Litt lite dop, bryst og vold. Bortsett fra det var det helt ok å være tilskuer til dette fesjået. Regner med at det tar seg opp neste runde. Mer dop, bryst og vold med andre ord.

Ble medlem
30.04.2008
Antall liker
1.398
Som bisitter på kjøtt og flesk var denne runden langt mer sivilisert enn forige, og til tider hyggelig.

Brasse

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.05.2008
Antall liker
9

Roberten skrev:
Lyngen skrev:
Hva synes dere om runden?
Litt lite dop, bryst og vold. Bortsett fra det var det helt ok å være tilskuer til dette fesjået. Regner med at det tar seg opp neste runde. Mer dop, bryst og vold med andre ord.

U

utgatt60135

Gjest
Jeg skrev at det var vel tungt med påmelding til denne runden og at jeg hadde lyst til å vente en stund til neste runde, men er mer lystig nå og jeg tipper at neste går lettere. Tror ikke jeg venter så lenge, men 3-4 uker kanskje? Etter VM? Tanken var å heller begynne med påmelding uten plater og sette et minimum antall deltagere uten å mase noen ting. Ble det ikke nok så ble den avlyst rett og slett. Men som sagt så har jeg en god følelse.

Jeg har tenkt å bli "Nazi-Lyngen" og kjøre på med en temarunde. I den tiende "jubileums-stafetten" passer det å hylle den siste dekaden. Alså favorittplater fra 2000- 2010. Blant deres 20-30 beste eller noe slikt.

Etter den runden vil jeg gjerne at en annen kan ta en runde eller to.

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.563
Torget vurderinger
2
Lyngen skrev:
Jeg skrev at det var vel tungt med påmelding til denne runden og at jeg hadde lyst til å vente en stund til neste runde, men er mer lystig nå og jeg tipper at neste går lettere. Tror ikke jeg venter så lenge, men 3-4 uker kanskje? Etter VM? Tanken var å heller begynne med påmelding uten plater og sette et minimum antall deltagere uten å mase noen ting. Ble det ikke nok så ble den avlyst rett og slett. Men som sagt så har jeg en god følelse.

Jeg har tenkt å bli "Nazi-Lyngen" og kjøre på med en temarunde. I den tiende "jubileums-stafetten" passer det å hylle den siste dekaden. Alså favorittplater fra 2000- 2010. Blant deres 20-30 beste eller noe slikt.

Nazi-Lyngen: Det er jo godt at du gir så frie tøyler som et helt tiår. Alternativet hadde vel vært VGlista, uke 10 eller noe sånt.

H.R

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.12.2008
Antall liker
6.814
Sted
Jessheim | Ullensaker
Torget vurderinger
5
rolfozzy skrev:
Lyngen skrev:

Nazi-Lyngen: Det er jo godt at du gir så frie tøyler som et helt tiår. Alternativet hadde vel vært VGlista, uke 10 eller noe sånt.
Vel - det var dette jeg fryktet kom til å skje og var årsaken til at jeg trakk meg fra runde ni og har allerede bestemt meg for hva jeg skal gjøre i runde ti.

U

utgatt60135

Gjest
H.R skrev:
rolfozzy skrev:
Lyngen skrev:

Vel - det var dette jeg fryktet kom til å skje og var årsaken til at jeg trakk meg fra runde ni og har allerede bestemt meg for hva jeg skal gjøre i runde ti.
Hva mener du?

H.R

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.12.2008
Antall liker
6.814
Sted
Jessheim | Ullensaker
Torget vurderinger
5
Hva jeg mener? Jeg mener at du er på feil spor ved å sette begrensinger på hva man kan nominere og dermed legge bånd på deltakere som stiller opp på dette.
Du kan godt kalle meg medgang supporter men da du annonserte at du kom til å legge regimeendring (noe du selvsagt står fritt til å gjøre) så så jeg ingen poeng i å fortsette som deltaker. Fortsett gjerne i det sporet du legger opp til så fortsetter jeg i mitt.

Dersom stafetten tar en retning som jeg kan ha lyst til å delta i over tid så håper jeg selvsagt at det er åpent for deltagelse for oss som kun velger ut det vi liker og unngår etter fattig evne det som oppfattes som begrensende.

U

utgatt60135

Gjest
Neimen da... :-\

Er det ikke moro å gjøre noe litt anderledes? I min bok er variasjoner positivt, men flest av det som fungerer best (slik det har vært).

10 år da mann! Det er et enormt utvalg det.

Runde ni var helt åpen men du melde deg ikke på HR, så da skjønner jeg ikke sutringen. Trolig blir runde 11 helt åpen igjen.

H.R

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.12.2008
Antall liker
6.814
Sted
Jessheim | Ullensaker
Torget vurderinger
5
Lyngen skrev:
Neimen da... :-\

Er det ikke moro å gjøre noe litt anderledes? I min bok er variasjoner positivt, men flest av det som fungerer best (slik det har vært).

10 år da mann! Det er et enormt utvalg det.

Runde ni var helt åpen men du melde deg ikke på HR, så da skjønner jeg ikke sutringen. Trolig blir runde 11 helt åpen igjen.
I din bok står du fritt til å ønske at ting skal være annerledes. Ikke noe galt i det - men da må du da også tåle at andre ikke liker begrensninger når det kommer til musikalsk bidrag eller?

I min bok så står begrensninger og annonserte begrensninger som noe som ikke hører hjemme om det er 1 eller 10 år når det kommer til musikk. En begrensning gjøre det mindre interessant for meg å delta. Skal jeg nominere noen ting som helst så vil jeg være fri fra begrensningen over når skiva er utgitt - så enkelt. Skal jeg anmelde noe så vil jeg være rimelig sikker på at det som skal anmeldes er nominert som ei plate som man bare må låne øret til å vite at det ikke er gitt under begrensninger.

Jeg skrev da før runde ni at jeg trakk meg pga annonserte begrensninger i runde ti, så du visste jo allerede da hvor jeg sto iht til veien som legges for tråden. Du reagerte ikke på mine meninger da - så hvorfor reagere nå?

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
Ser det som meningsløst å begrense utvalget til siste 10år. Anbefaller en åpen runde. Minner om julerunden, ingen suksess

G

Gjestemedlem

Gjest
65finger skrev:
Ser det som meningsløst å begrense utvalget til siste 10år. Anbefaller en åpen runde. Minner om julerunden, ingen suksess
Enig. Ikke det at det er umulig å finne noen bra musikk fra et tiår, men hva er egentlig poenget med slike avgrensinger? Det eneste det gjør er jo å ekskludere musikk som folk ellers kunne hatt glede av å melde på.

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Antall liker
21.955
Sted
Hades
Torget vurderinger
0
Ser ingenting galt i å ha en runde med det siste ti-året. Burde ikke være noe lage noe styr for, etter min mening.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
lars_erik skrev:
Ser ingenting galt i å ha en runde med det siste ti-året. Burde ikke være noe lage noe styr for, etter min mening.
nettopp!! derfor ingen begensning

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Antall liker
21.955
Sted
Hades
Torget vurderinger
0
65finger skrev:
lars_erik skrev:
Har ikke noe problem med det heller jeg :)
Men syns det er dumt å lage noe støy rundt det.

H.R

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.12.2008
Antall liker
6.814
Sted
Jessheim | Ullensaker
Torget vurderinger
5
lars_erik skrev:
65finger skrev:
lars_erik skrev:
Ser den, men på den andre siden - støyen kommer på grunn av de begrensninger som settes. Ikke noe grunn til å generere støy bare fordi man vil leke musikkpoliti over hva som skal være godkjent stafett-mat og ikke.

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.563
Torget vurderinger
2
Kan jeg foreslå et kompromiss her, Lyngen ?

Utvid siste 10 år til siste 50 år.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
lars_erik skrev:
65finger skrev:
lars_erik skrev:
Ingen støy, kun diskusjon. Ser ikke poenget med den type begrensninger. Kjøper plater hele tiden og driter i hvilket år eller tiår de er produsert. Det betyr at en nykjøpt uhørt plate er ny for meg. forrige 10 år skiller seg ikke ut fra de foregående 10 årene i nevneverdig grad heller. Det tiåret er preget av ripoffs fra de foregående 4 tiårene. det betyr med andre ord kun mindre å velge i

G

Gjestemedlem

Gjest
Jepps, kategorier må være ganske smale før de har noen verdi i seg selv.

eks. countryplater fra 1978 av folk med synlig nesehår og blokkfløyte

"et tiår" oppnår kun å begrense utvalget uten å tilføre noen verdi

Plater som ligger på Spotify er i seg selv ganske så begrensende.

U

utgatt60135

Gjest
Skulle tro det var en artig og positiv vri å hylle et musikalsk tiår vi nettopp har forlatt!! Jeg misstenker at motstanden skyldes at endel her ikke er så begeistert for tiåret. Jeg rister litt på hodet for å være ærlig :-\. Skuffet ... Men hvis dere synes det er så negativt å forholde seg til favorittplater fra 2000-tallet så bøyer jeg meg for flertallet. Jeg har mer forståelse for at "siste år" som var et forslag for denne runden kan blir for begrensende, men en hel dekade da mann...

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.563
Torget vurderinger
2
Er ikke sikkert det blir så galt.

Kommer sikkert påmeldinger fra de siste 10 års utgivelser også.

mikefish

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.01.2005
Antall liker
517
Det burde gå bra med et slikt konsept.I de siste 10 år ble det gitt ut uhorvelige mengder god musikk og det er et decennium alle kan forholde seg til.Kan være litt vrient for en på f.eks. 25 år å måtte anmelde en Grateful Dead-plate fra '72.For å være litt pirkete,så må vel man ta med perionden mellom år 2000 og frem til og med 2010.Det blir 11 år.

mvh. s,

U

utgatt60135

Gjest
mikefish skrev:
For å være litt pirkete,så må vel man ta med perionden mellom år 2000 og frem til og med 2010.Det blir 11 år.
1/1 - 2000 - 31/12 2009 skulle vel bli riktig? En dekade er akkurat 10 år.

Det er jeg som feilaktig har skrevet 2000-tallet. Det er jo hundre år totalt, eller så lant vi har kommet. Hva skriver man da? `00-tallet blir litt snålt å skrive.

Eller så kan jo runden ta for seg album etter år 2000 for den saks skyld.

mikefish

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.01.2005
Antall liker
517
Ja,dette er bare en bagatell.Som de sier i Pop-quiz : 90-tallet frem til vår egen tid.Eller her her : fra år 2000 til vår egen tid.Men ingenting i veien for at det kan avgrenses til nyttårsaften 2009.

mvh. s,

Topp Bunn