Albumstafetten 7

• Trådstarter Kaare G. Opsahl
  • Startdato

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• U

utgatt60135

Gjest
    H.R skrev:
    ”Not my cup of tea” (sitat H.R 8/11-2010)
    Det ante meg da jeg så du trakk denne (har hatt inntrykk at du liker røffere og hardere musikk), men jeg synes du har gjort et hederlig forsøk så det skal du ha skryt for :). Takk...

Denne musikken tiltrekker mer feminine sider. Jeg er litt mer feminin enn menn flest så dette går inn i en og annen gubbe også ;).

U

utgatt60135

Gjest
    Du verden, da er vi faktisk ferdige. Flott runde dette synes jeg og stor takk til Fingeren! Ditt konsept fungerte veldig bra. Neste runde på nyåret vil jeg gjerne ta selv og foreslår da temaet "Året som gikk". Juleplater ble nevnt tidligere, men personlig gir jeg F i juleting (unntatt familiekos og påkrevd gavekjøp). Så den eventuelle runden blir uten meg på alle måter.

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.487
    Torget vurderinger
    2
    Jeg har hørt gjennom Clientele. Hadde jeg eid plata og satt den på så hadde det vært god sovemedisin.

Men veldig fine og velskrevne anmeldelser av Gjestemedlem og H.R.

H.R

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Antall liker
    6.814
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    Skulle man få gjort dette perfekt så ville det vært digg å få en second opinion på "That handsome Devil" også. Jeg har forstått at Room ikke har anledning.

Denne runden har medført ett kjøp av musikk som jeg ikke viste om så for egen del - success:)

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Takk for innsatsen til alle. Julerunden eller desemberrunden eller sola snurrunden. Hadde ikke Plutti plutti plott i tankene eller salmer tolket av artister som trenger penger for å betale momsen (men man må gjerne velge denslags også) Åpner tråden i løpet av dagen

BurntIsland

Æresmedlem
    Ble medlem
    07.02.2006
    Antall liker
    16.872
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    3
    Godt skrevet av Gjestemedlem og H.R. Har ikke hørt plata men blir nysgjerrig. H.R. viser at det er mulig å skrive godt om noe man ikke liker/ fikser, og Gjestemedlems anmeldelse er en invitasjon til å lytte.

når det gjelder the lyres er det synd det ikke ligger mer på spotify. Lyres er et bra band, men jeg vil jo helst ha med hele album i stafetten, her blir det en vurdering av noen av bandets bedre (og helt greie) øyeblikk spredt over tid...

om noen av dere der ute har denne 12" på vinyl, så er bildet på baksiden tatt utenfor gamle puben på studentersamfunnet i trondheim i 1984. De spilte på kunstforeninga (tror jeg det var) mens jeg gikk i 3.gym.
    Skal ta et bilde av plata om jeg finner kameraet som kona har ryddet....

Vedlegg

BurntIsland

Æresmedlem
    Ble medlem
    07.02.2006
    Antall liker
    16.872
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    3
    Brasse skrev:
    Lyngen skrev:
    Du verden, da er vi faktisk ferdige. Flott runde dette synes jeg og stor takk til Fingeren! Ditt konsept fungerte veldig bra. Neste runde på nyåret vil jeg gjerne ta selv og foreslår da temaet "Året som gikk".
    Så du kan berre komme her og ta stafetten fra Fingern? :eek:
    ta tilbake er vel mer korrekt formulert... når det er sagt syns jeg fingerns konsept med dobbeltanmeldelser har fungert veldig bra. Det gjorde noe med engasjementet rundt platene, og deadline har blitt gjennomført ca 100% om vi regner med gyldig fraværsmeldinger til Kim Il finger...

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.487
    Torget vurderinger
    2
    Syns både Lyngen og fingern har gjort en meget god jobb med stafetten. Lyngen med sitt initiativ for og starte stafetten, og gjennomføringen av de første rundene.

fingern med gjennomføringen av denne siste med 2 anmeldinger pr. plate. Jeg likte dette, selv om jeg var skeptisk til og begynne med.

Dere blir sikkert enige om hvordan det skal føres videre, kjekke karer som dere er.

H.R

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Antall liker
    6.814
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    Dere får diskurere dere imellom på PM i det minste - eller med duell med hver sin ananas om ikke det første skulle føre frem.
    Venter i spenning.

BurntIsland

Æresmedlem
    Ble medlem
    07.02.2006
    Antall liker
    16.872
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    3
    Enig med H.R. Ingen av dere har funnet opp dette hjulet, selv om Lyngen var den som tok ideen inn på sentralen og fikk ting til å skje i praksis. Begge har organisert og gjennomført runder i det som er blant de bedre trådene på sentralen. Høy deltakelse, godt lest, og en interesse som opprettholdes over tid. Kan det bli bedre?

Jeg hadde aldri forestilt meg at dette hadde potensiale i seg til å bli en krangle tråd

G

Gjestemedlem

Gjest
    Lyngen skrev:
    Jeg var i tvil om jeg skulle velge den nyere Bonfires on the Heat, men tror Strange Geometry er bandets sterkeste all over. Så alle som liker dette bør sjekke fjorårets plate også. Du kunne forresten ha skrevet noe om bandet da.
    Jeg skal sjekke ut de andre utgivelsene også. I alle fall hvis de ligger på Spotify eller lett tilgjengelig.

Jeg ser det forøvrig som utenfor oppgaven å skive om bandene. Det er de albumene som er påmeldt som får vurdering og omtale, ikke bandet eller deres øvrige produksjon. Greit av og til å referere til andre utgivelser hvis man kjenner dem og det er relevant.

Jeg pleier å legge med en link eller to til trivia, så får de interesserte lese videre der.

G

Gjestemedlem

Gjest
    H.R skrev:
    Dere får diskurere dere imellom på PM i det minste - eller med duell med hver sin ananas om ikke det første skulle føre frem.
    Venter i spenning.
    Referat fra styremøtet i stafettforeningen:

Vedlegg

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.487
    Torget vurderinger
    2
    Gjestemedlem skrev:
    H.R skrev:
    Venter i spenning.
    Referat fra styremøtet i stafettforeningen:

H.R

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Antall liker
    6.814
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    Uoffisielle kilder hevder at tredjemann er en som digger ananas et visst sted uviss grunn.

H.R

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Antall liker
    6.814
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    Hvor betryggende kan det være?
    Garanterer at fingern ikke gir seg ved første forsøk.

Brasse

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Antall liker
    9
    Kva med ein ti-året som gikk runde? 2010 er ikkje himla sterkt.

U

utgatt60135

Gjest
    Brasse skrev:
    Kva med ein ti-året som gikk runde? 2010 er ikkje himla sterkt.
    Jeg synes det blir for bredt i forhold til antall plater. Nei, 2010 står nok ikke igjen som de sterkeste. Men helt ok, imo.

G

Gjestemedlem

Gjest
    Har ikke noen tro på å begynne å snevre inn valgmulighetene og lage trange kategorier igjen. Hva er poenget med det?

Denne runden har vært den beste så langt og den har vært helt uten tvang, båser og kategorier. Kun musikk som folk liker og de har lyst til å fremme og få vurdert. De dårligste rundene har vært dem med kategorier, spesielt når vi måtte trekke genre for musikkvalget. Da endte vi opp med mye møl og folk som valgte plater de ikke hadde noe forhold til bare fordi de var uheldig å trekke en kjedelig kategori.

La oss heller fortsette slik som vi har gjort det i denne runden.

Enhver innsnevring gjør stafetten dårligere.

Brasse

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Antall liker
    9
    Enig. Ville ikkje gjort det snevrere enn eit tiår. ::)

H.R

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Antall liker
    6.814
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    Hva med å gjøre som denne runden, men hvor den som nominerer også må anmelde egen plate?
    Det blir to anmeldelser som nå, men gir oss andre et innblikk i hvorfor akuratt denne platen ble nominert.

U

utgatt60135

Gjest
    H.R skrev:
    Hva med å gjøre som denne runden, men hvor den som nominerer også må anmelde egen plate?
    Det blir to anmeldelser som nå, men gir oss andre et innblikk i hvorfor akuratt denne platen ble nominert.
    Jeg liker den idéen :).

Gjestemedlem: Jeg synes runde nr. 3 var en av de beste (da jeg tok en sjangerrunde), men neste runde med samme tema ble ikke så bra. Så det er ikke så lett å si hva som er morsomst fordi det avgjørende er hvilke plater vi velger ut og hvilke som får dem. Alså det er ikke så lett å spå utfallet. Det er ikke vi som har regien som er det avgjørende, men summen av alle deltagernes valg og ikke minst trekningsmaskinen Olga. Jeg synes det er morsomt å ta noen nye grep og ikke alltid gjøre det samme trygge ;).

G

Gjestemedlem

Gjest
    H.R skrev:

Vedlegg

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.487
    Torget vurderinger
    2
    Gjestemedlem skrev:
    Har ikke noen tro på å begynne å snevre inn valgmulighetene og lage trange kategorier igjen. Hva er poenget med det?

Denne runden har vært den beste så langt og den har vært helt uten tvang, båser og kategorier. Kun musikk som folk liker og de har lyst til å fremme og få vurdert. De dårligste rundene har vært dem med kategorier, spesielt når vi måtte trekke genre for musikkvalget. Da endte vi opp med mye møl og folk som valgte plater de ikke hadde noe forhold til bare fordi de var uheldig å trekke en kjedelig kategori.

Dette er jeg helt enig i. Hvorfor kødde med noe som fungerer så bra.

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    19.825
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Roberten skrev:
    Jeg ser ikke noe annet mulig tolkningsmønster på din fascinasjon for Kari enn ironi. Beinhard ironi.
    Det er ikke alle forunt å kunne nyte Kari. Det er sikkert.

_RoDa_

Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    19.825
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    rolfozzy skrev:
    Lyngen til venstre og fingern til høyre?

Men hvem kan den tredje være?

Er det fler kandidater som trenger seg på?
    Jeg har meldt med på til den rene Kari-runden som kommer på nyåret.
    Det blir en höydare!!!

_RoDa_

Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    19.825
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Gjestemedlem skrev:

100% enig

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.487
    Torget vurderinger
    2
    Kari? Hvem Kari, Roda?

Ikke ho der Bremnes Kari vel?

Jo, det m være ho.

O akk, o ve.

H.R

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Antall liker
    6.814
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    rolfozzy skrev:
    Kari? Hvem Kari, Roda?

Ikke ho der Bremnes Kari vel?

Jo, det m være ho.

O akk, o ve.
    her er vi på linje gitt.
    Finnes dog mange former for selvtekt - og ho kari er vel strengt tatt en av dem...

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.487
    Torget vurderinger
    2
    Jeg må bøye nakken i skam og innrømme at det står en K.B. cd i hylla mi. Hadde ikke hørt hu, så av nysgjerrighet gikk jeg til det skritt og kjøpe liveplata som kom for noen år siden.

Jeg har fremdeles ikke hørt hele plata.

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    21.938
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    rolfozzy skrev:
    Jeg må bøye nakken i skam og innrømme at det står en K.B. cd i hylla mi. Hadde ikke hørt hu, så av nysgjerrighet gikk jeg til det skritt og kjøpe liveplata som kom for noen år siden.

Det burde du gjøre :)

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.487
    Torget vurderinger
    2
    lars_erik skrev:
    rolfozzy skrev:

Hvorfor det?

H.R

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Antall liker
    6.814
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    lars_erik skrev:
    rolfozzy skrev:

Hva har rolfrozzy gjort som fortjener en så streng botsøvelse?

Brasse

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Antall liker
    9
    Av 39035 låter spelt sidan 2006 er 3 Kari Bremnes-låter. Fakta.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn