Albumstafetten 7

• Trådstarter Kaare G. Opsahl
  • Startdato

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    21.938
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Dazed skrev:
    Lyngen skrev:
    Dazed skrev:
    Det blir 4/10, og da strever jeg for å holde meg objektiv. I min hylle havner den aldri.
    Oi oi .... jeg ville dobblet den karakteren. Minst ... En veldig, veldig flott plate jeg har hørt mye på tidligere. Spent på den andre anmeldelsen ...
    Vel, som det viser seg ettertrykkelig her, er smaken veldig variert. ;)

Best å vente med å gå i dybden til Finger'n sjøl har kommet med den andre anmeldelsen.
    Nå. Så Kim Il Finger er SEIN!? Jeg må dra og handle noe genmodifisert frukt... :mad:
    Men MEGET breibent... :'(

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.018
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Som vanlig får jeg en morbid interesse av å sjekke ut de platene som får dårligst kritikk. Elbow fant jeg omtrent like engasjerende som kritikerne finner den. Nok en plate som maser på meg, men ikke så sytete som jeg trodde. Men helt klart noe som jeg ikke kommer til å investere i. Det blir rett og slett for blast i mine ører, for tidstypisk. Og så har det en snek av spekulative stadion-ambisjoner. Kanskje det er mulighet for at dette vokser på en, men det kan egentlig ikke vokse så mye i en for meg ønsket retning. Kanskje jeg vil kunne forstå deres univers med litt jobbing, men som tidligere skrevet er jeg lat. ::)

Det overrasket ikke meg noe særlig, men det gjorde den Dylan-hyllesten. Siden RZ ikke er en hellig ku i balubaland, så har jeg ikke en innebygget redsel for skamfæring. Derfor synes jeg platen passerer som tidtrøyte. Nok en plate jeg sikkert ikke kommer til å høre igjen i dette livet, men ikke så fæl som anmeldelsene hevder. Jeg vil nok plassere den på en femmer i alle fall, med det forbehold at det ikke er noe særlig for meg. Men jeg skjønner godt kritikken, selv om jeg mener at resultatet ikke er annerledes på en entydig negativ måte. Det skal være alternative versjoner, og er det. De er nok mer tilgjengelige, og mindre særpregede og bitende. Det er vel rett og slett tannløs som rockeagitasjon og lyrisk fremførelse, og ganske unødvendig, men Dylan som "easy listening" er ikke avskyelig for meg. Og der havner platen i min kategorisering, Dylan som easy listening. Selv setter jeg på Nashville Skyline når jeg vil bruke Dylan som tapet, og den kan jeg lytte skikkelig til i tillegg. Pose og sekk. I dette tilfellet er det nok meg pose enn sekk. Eller er det omvendt?

På en måte skjønner jeg det hvis den som nominerte platen føler seg litt støtt nå. Jeg skjønner det også hvis den personen hadde forventet at i alle fall en likte platen. Den har noen kvaliteter, hvis en ser bort fra at den skitner til en hellig ku. Derfor kan jeg ikke utelukke at nominasjonen kommer fra en person som har en oppegående smak. Men med noe som kan kalles tannløse varianter av Dylan-slagere, så burde han også ha forventet en total-slakt. Hvem stod for nominasjonen, forresten?

U

utgatt60135

Gjest
    Dazed skrev:
    Lyngen skrev:
    Dazed skrev:
    Det blir 4/10, og da strever jeg for å holde meg objektiv. I min hylle havner den aldri.
    Oi oi .... jeg ville dobblet den karakteren. Minst ... En veldig, veldig flott plate jeg har hørt mye på tidligere. Spent på den andre anmeldelsen ...
    Vel, som det viser seg ettertrykkelig her, er smaken veldig variert. ;)

Best å vente med å gå i dybden til Finger'n sjøl har kommet med den andre anmeldelsen.
    Ja, så klart. Du er tilgitt ;). Fingeren ja ... - da blir det nok en lav karakter til tipper jeg, hehe.

Det er en veldig kritikerrost plate. Nå blir Townes rasende igjen ;D.

U

utgatt60135

Gjest
    ErosLoveking skrev:
    Townes Van Zandt er en singer songwriter, og jeg mener en bør i høyeste grad ta med tekstene. Sånn sett savnet jeg skikkelig 12"-omslag med tekstark i min anmeldelse, men so? Dropp musikken og les for et lite øyeblikk.

http://www.lyricsfreak.com/t/townes+van+zandt/lyrics.html

ooooh
    Jada, det er egentlig tåpelig å oversette engelsk poesi til norsk men jeg synes innholdet blir mer direkte slik(se bort fra oversettingsproblemene med poesi fra google programmet). På engelsk kan det jo høres så flott ut men hva betyr disse tre tilfeldige tekstene? Hva får dere ut av dem?
    Dette er grunnen til å jeg ofte overser tekster. Poesi er ikke noe for meg og når innholdet er uklart, forrirrende og tilsynelatende meningsløst med mindre man klarer å lage noen assosiasjoner til det (her kan man jo ofte tolke helt ulikt) så dropper jeg av med en gang.

Be Here to Love me:

Øynene søker konklusjonen i all denne forvirringen av meg
    Selv om både du og jeg vet det er bare den varme gløden av vin
    Det er fikk deg til å føle på denne måten, men jeg bryr meg ikke,
    Jeg vil at du skal bli og holde meg
    Og fortell meg vil du være her å elske meg i dag

Barn blir Dancin ', gamblere er chancin' deres all
    Vinduets beskylder døren for å misbruke veggen
    Men hvem bryr seg om hva natten vektere si
    Scenen er satt for stykket
    Hold meg og fortelle meg at du vil være her å elske meg i dag

Månen har kommet og gått, men noen få stjerner henge på på himmelen
    Vinden er Runnin 'gratis, men det er ikke opp til meg spørre hvorfor
    Poetene er krevende deres lønn
    De har forlatt meg med ingenting å si
    'Konseptet hold meg og fortelle meg at du vil være her å elske meg i dag
    Bare hold meg og fortelle meg at du vil være her å elske meg i dag

Our Mother of the Mountain:

Min lover kommer til meg med en rose på hennes bryst
    Månens Dancin 'lilla
    Alle gjennom hennes sorte hår
    Og dame-i-venter hun står 'Neath mitt vindu
    Og solen vil stige snart på de falske og virkelig

Hun forteller meg at hun kommer fra min mor fjellet
    Huden hennes passer henne tett
    Og leppene ikke lyve
    Hun slips stille fra halsen hennes en medaljong
    Sakte hun twirls den foran øynene mine

ser jeg henne, jeg elsker henne, jeg lengter etter å røre henne
    Den sateng hun wearin '
    Er glitrende blå
    Utenfor vinduet mitt hennes damer sover
    Mine hunder har gått jakt
    Den ulende er gjennom

Så jeg kommer for hånden hennes og øynene hennes blir til gift
    Og håret hennes blir til splinter,
    Og hennes kjøtt blir til saltlake
    Hun sprang krysser rommet, står hun i vinduet
    Og skriker at min førstefødte
    Vil sikkert bli blind

Hun kaster seg ut til den svarte av mørkets frembrudd
    Hun skilte leppene
    Men hun gjør ikke en lyd
    Jeg flyr ned trappen, og jeg kjører til hagen
    Ingen spor av min sanne kjærlighet
    Er det å bli funnet

Så går disse åsene lett, og se hvem du lovin '
    Ved mor fjellet
    Jeg sverger at det er sant
    Love ikke en kvinne med hår svart som midnatt
    Og kjolen er laget av sateng
    Alle glitrende blå

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.487
    Torget vurderinger
    2
    Blir fullstendig meningsløst med den oversettelsen der. Det er ikke en oversettelse en gang. Det er bare vas.

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.644
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Lyngen skrev:
    ErosLoveking skrev:
    Townes Van Zandt er en singer songwriter, og jeg mener en bør i høyeste grad ta med tekstene. Sånn sett savnet jeg skikkelig 12"-omslag med tekstark i min anmeldelse, men so? Dropp musikken og les for et lite øyeblikk.

ooooh
    Jada, det er egentlig tåpelig å oversette engelsk poesi til norsk men jeg synes innholdet blir mer direkte slik(se bort fra oversettingsproblemene med poesi fra google programmet). På engelsk kan det jo høres så flott ut men hva betyr disse tre tilfeldige tekstene? Hva får dere ut av dem?
    Dette er grunnen til å jeg ofte overser tekster. Poesi er ikke noe for meg og når innholdet er uklart, forrirrende og tilsynelatende meningsløst med mindre man klarer å lage noen assosiasjoner til det (her kan man jo ofte tolke helt ulikt) så dropper jeg av med en gang.
    Veldig godt poeng. Not. Har du brukt en google ord-for-ord oversetter?
    Det er jo veldig åpenbart at du får mindre ut av artister som Zandt, Cohen, Dylan etc. dersom du syns sangtekster er en pest og en plage.

mikefish

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Antall liker
    517
    Nanci Griffith og Emmylou Harris har fenomenale versjoner av 'Tecumseh Valley'.De damene var min inngangsport til Van Zandt.

mvh. s,

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    19.825
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Townes skrev:
    Det er jo veldig åpenbart at du får mindre ut av artister som Zandt, Cohen, Dylan etc. dersom du syns sangtekster er en pest og en plage.
    ;D ;D ;D

Ble medlem
    30.04.2008
    Antall liker
    1.398
    Townes skrev:
    Lyngen skrev:
    ErosLoveking skrev:

ooooh
    Det er jo kombinasjonen tekst og musikk som er så stor hos disse artistene - og måten de fremføres på gjør den store forskjellen. Synes jeg.

U

utgatt60135

Gjest
    Townes skrev:
    Lyngen skrev:
    ErosLoveking skrev:

ooooh
    Ikke det at det er så farlig, men jeg liker ikke tonen du tar her. Jeg bare forsøker å si hvordan det er for meg, så kan du og andre utdype hvordan dere opplever det. Poenget var ikke oversettingen, men innholdet. Hva Townes ønsker å formidle. Dette er da overhodet ingen kritikk mot Townes, men en generell betrakning av hvorfor jeg ikke legger så mye vekt på teksten. At andre får mye igjen av teksten er jo bare flott og således egentlig i mot meg. Men har nå lært meg å ikke være noe flau over at jeg ikke alltid får med meg betydningene av tekster. Som oftes så skriver jo anmeldere at vedkommende synger om kjærlighet, håp, fortvilelse osv uten å utdype det. Det er vel heller ikke så lett?

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.018
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Er det et budskap om fred, miljø og forenede hender over hele verden som savnes? Hva med noe så enkelt som hverdagslyrikk? En enkel kjærlighetserklæring? En beskrivelse av en følelse? Er det mindreverdig i forhold til We Are The World?

Poesi kan da ikke oversettes. Det kan tolkes på et annet språk, men en direkte oversettelse gjør at lyrikken opphever. Språk har sin egen skjønnhet, så jeg skjønner ikke hvilket budskap som skal utgjøre alfa omega.

U

utgatt60135

Gjest
    baluba skrev:
    Er det et budskap om fred, miljø og forenede hender over hele verden som savnes? Hva med noe så enkelt som hverdagslyrikk? En enkel kjærlighetserklæring? En beskrivelse av en følelse? Er det mindreverdig i forhold til We Are The World?

Poesi kan da ikke oversettes. Det kan tolkes på et annet språk, men en direkte oversettelse gjør at lyrikken opphever. Språk har sin egen skjønnhet, så jeg skjønner ikke hvilket budskap som skal utgjøre alfa omega.
    Shure ..
    Du missforstår ..

Ble medlem
    30.04.2008
    Antall liker
    1.398
    Lyngen skrev:
    baluba skrev:

Shure ..
    Du missforstår ..
    Hva mener du da, Lyngen?

U

utgatt60135

Gjest
    dag1234 skrev:
    Lyngen skrev:
    baluba skrev:

Shure ..
    Du missforstår ..
    Hva mener du da, Lyngen?
    Det jeg skrev ;).

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Spoon Ga Ga Ga Ga Ga
    Spoon er fra Austin i Texas og dette albumet ble gitt ut i 2007.
    Bandet består av
    Britt Daniel (vokal, gitar)
    Jim Eno (trommer)
    Rob Pope (bass, gitar, keyboards, backing vokal)
    Eric Harvey (keyboard, gitar, percussion, backing vocals)

Musikkstilen til Spoon er beskrevet som indierock, en sjanger jeg har problemer med da et er ofte er selvhøytidlige og pretensiøse artister som lager kjedelig musikk. Spesielt er dette tilfelle med indieband fra England, men i USA er det ofte noen perler blant all søpla. Spoon er en perle blant svin, det er sikkert. Et eventyr av en pop-plate med fantastiske låter. Jeg digger stemningen på denne platen. Melankolsk og glad på samme tid. Spennende arrrangementer med kul gitar og trommebruk krydret med keyboards og av og til blåsere.
    De er inspirert av ”indie”band (æsj og Bærsj) fra 80 tallet, (Pixies, Clash, Cure, REM m.m.), men har helt klart sin egen stil.

Britt har en fasinerende sårhet i stemmen og er heldigvis ikke for pretensiøs. Jeg har hørt låter på denne platen siden den kom ut men av en eller annen ubegripelig grunn har jeg ikke kjøpt den. Låtene hviler tungt på vokalen til Britt men det er opplagt et band, hvor alle medlemmer har verdifulle bidrag. Meget anvendelig og Kul poprock som har blitt brukt i flere filmer, TV-serier, TV-programmer, til og med i the Simpsons.
    Sangene "Don't You Evah" (fra dette albumet) og "I Turn My Camera On" (fra albumet Gimme Fiction) har forøvrig blitt brukt i musikkvideoer med en japansk robot som heter Keepon og har over 2 millioner treff på youtube. Denne anvendeligheten vitner absolutt ikke om at bandet produserer billig mainstream musikk, men heller at deres særegenhet og uavhengige stil blir fanget opp og verdsatt av mer enn en type fans, og at de egentlig ikke kan spikres ned i en fast og bestemt sjanger.
    Dette er på pallen for årets plate for meg.
    Spoon ruler!!!!
    9/10

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Bra anmeldelser fra alle, selv syntes jeg dylancover plata var dritkul. Townes er størst!!

Ble medlem
    30.04.2008
    Antall liker
    1.398
    Lyngen skrev:
    dag1234 skrev:
    Lyngen skrev:
    baluba skrev:

Shure ..
    Du missforstår ..
    Hva mener du da, Lyngen?
    Det jeg skrev ;).
    Din luring ;)

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.644
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    65finger skrev:
    Bra anmeldelser fra alle, selv syntes jeg dylancover plata var dritkul. Townes er størst!!
    Ahh you make me blush.

Neida, spøk til side.
    Bra runde dette ja, likte meldinga di av spoon. Hørt en del på disse, hukser ikkje kem som nominerte, men blir ikkje overraske om det er Roberten. Må jo være noe for ham.
    Skal høre mer på den etter din panegyriske omtale.

U

utgatt60135

Gjest
    Trodde kanskje du ikke ville like Spoon så veldig bra, Fingeren. Men moro at jeg tok feil og er jo mye mer enig med deg enn Dazed. Veldig bra anmeldelse! Kom fra Roberten ja (forresten så burde du ha opplyst om avsenderne i trekningen, imo).

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Lyngen skrev:
    Trodde kanskje du ikke ville like Spoon så veldig bra, Fingeren. Men moro at jeg tok feil og er jo mye mer enig med deg enn Dazed. Veldig bra anmeldelse! Kom fra Roberten ja (forresten så burde du ha opplyst om avsenderne i trekningen, imo).
    glemte avsenderen :mad:en sjelden feil til meg å være

Brasse

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Antall liker
    9
    Don't make me a target fra Ga Ga Ga Ga har vore ei favorittlåt i år.
    Briljant rock!

Ble medlem
    30.04.2008
    Antall liker
    1.398
    Bra anmeldelse Finger, og bra at du går i deg selv og hører forbi dine fordommer. Det kan jeg like :D. Får lyst til å sjekke ut denne plata.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.018
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Lyngen skrev:
    baluba skrev:

Shure ..
    Du missforstår ..
    Javel, da. Synd at jeg missforstod her, for det hadde vært et friskt utgangspunkt for en deilig krangel. ;)

U

utgatt60135

Gjest
    baluba skrev:
    Lyngen skrev:
    baluba skrev:

Shure ..
    Du missforstår ..
    Javel, da. Synd at jeg missforstod her, for det hadde vært et friskt utgangspunkt for en deilig krangel. ;)
    Det kunne jo vært interessant å diskutere poesi/tekster med eksempler i en ny tråd. Hadde vært interesant å se mere hva andre opplever og tenker når de lytter.

U

utgatt60135

Gjest
    Townes skrev:

Artist: Rain Parade
    Tittel: Third emergency rail power trip
    Label/År: Enigma - 1983 (US) / 1984 (UK)

Semi-klassikar fra Paisley Underground æraen, med 3 minutt pur magi.

"Paisley underground"... Ein av grunnane til at eg ofte skulle ønske eg vaks opp i ei anna tid. Skulle så gjerne ha vore 14-15 år på tidlig 80 tal, når det strømma fantastsike tonar over atlanteren, frå band som Dream syndicate, Green on red og Rain parade - for å nemne nokre av dei meir kanoniserte banda frå denne usedvanleg finne tida. The Bangles hadde rett nok størst kommersiell suksess, men det er uansett ikkje heilt mi greie, og er også litt på sida av det resten held på med.

I ei musikalsk tid som ellers var prega av, la oss være ærlige, stort sett møkk, i alle fall kva populærmusikken angår, må Paisley Underground-scena, med opphav i L.A. ha vore ein herlig befriande anakronisme. Vekk med trommemaskiner, synthar som låter som sprutbæsj, og produksjoner som ikkje høyrer heime nokonstads hen, og fokus på ordentlige trommer, gitarar og vokal(harmoniar). Sterkt inspirert av det gyldne 60 talet og artistar som Byrds, Beatles, Neil Youngog kanskje også, for Rain Parade sitt tilfelle i alle høve, Pink Floyd. Bra Pink Floyd altså, i den grad det faktisk finnes. Ikkje "gitarsoloer-som-varer-like-lenge-som-en-typisk-Fellini-film-Pink-Floyd". Då er vel Rain Parade nokonlunde definert både musikalsk, historisk og geografisk.

Debutskiva Emergency Third Rail Power Trip er altså inga tidstypisk utgivelse. Den kunne like gjerne vore gitt ut i 1967/8 som i 1983. Eller en gang på 90 tallet for den saks skyld. Tidlaust med andre ord, noko som i seg sjøl er eit kvalitetsteikn.
    Dette er klassisk rock med gitarar type Rickebacker, og melodiar i fokus. Ein god porsjon byrds, baka inn i fiffige melodilinjer med eit lett psykedelisk tilsnitt gjer dette til ei lita perle frå det forhatte 80 talet. Vokalist og låtskrivar David Roback (som seinare var med og starta mazzy star) gjer jobben både sånn låtskriver og formidlar på ein solid og tillitsvekkande måte. Han har imidlertid god drahjelp fra både broremann Steven Roback og Matthew Piucci på låtsnekkerverkstaden, og det er sistnemde som hjelper til på det som er platas definitive høgdepunkt. What she's done to your mind er 3 minutt pur popmaigi. Her stemmer absolutt alt; gitarane som skuldar byrds og big star ei stor takk, dei flotte vokalharmoniene, og ikkje minst den fantastiske melodien gjer dette til ei formidabel låt heilt utanom det vanlege. Dette er det høg klasse over! Ellers er plata prega av låter som krev gjerne både to og tre rundar før dei festar seg i knolten. Dei kryp gradvis inn under huda på deg, og blir etter kvart meir og meir forførande med sine lekre gitarer og behagelige snurrige melodiar. Ikkje alle låtane er heilt der oppe, men dei leverer varane jamt over.

Verdt å nemne er også This can't be today (kor Kendra Smith frå Dream Syndicate bidrar), samt sistelåta Look both ways. Look both ways var rett nok kun med på UK utgava av plata, uforståelig og beklageleg nok - for dette er genialt! Låta skil seg ein del frå resten med å ha eit mykje tydeligare element av god gammal garage rock i seg; gitarane er sintare og det sydande orgelet er på plass. Som låt er dei her nærare Fuzztones enn Byrds, og det hadde ikkje vore meg i mot om eit par andre låtar også var i dette lydlandskapet.

Alt i alt, dette er ei solid og temmelig god plate - noko den tidlause kvaliteten i den langt stadfester. Den når ikkje opp heilt i elitevidisjonensaman med Dream Syndicate og Green on red, men den står som ein liten bauta frå ei veldig fin tid. What she's done to your mind gir eit ekstra auge på terningen åleine.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
    CEVBOF hadde sagt 7-/9 (tilsvarar kongeplate -)

* For ordens skuld, eg har utelatt bonuskutta her ettersom det strengt tatt er ep'n Explosions in the glass palace som kom året etter.
    Utmerket anmeldelse, Townes! Jeg skjønner jeg har et hull her for Paisley underground bevegelsen har gått meg hus forbi. Dette var en av de positive innslagene fra stafetten til nå. Her er det rett og slett god rock. Det føles litt som en plate som er veldig, veldig bra men som aldri når helt toppen. Men den kommer kanskje enda mer ved flere runder. En sterk 7 eller svak 8. Skal sjekke ut Dream syndicate og Green on red også. Hvilken plate(r) anbefales sterkest?

Da gjenstår bare Asian Dub Fondation før jeg sier meg oppdatert. En plate jeg lenge har viist om men hørt minimalt på. Depeche Mode har jeg aldri likt, så la den ligge.

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.644
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Når det gjelder Dream Syndicate og Green on red tror eg at eg ville anbefalt å starte med hhv. Ghost stories og Gas food lodging. Usikker på om det er Dream syndicate plata eg holder høyest, men den er en veldig fin plass å starte.

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.720
    Torget vurderinger
    1
    Det beste på Gas Food Lodging er uansett skrevet av J Mascis.

U

utgatt60135

Gjest
    Brasse skrev:
    Asian Dub Foundation - Community Music

Bandnavnet er ikkje tull, dette var eit statlig prosjekt ein gang på 90-tallet som skulle lære unge asiatiske menn musikkteknologi. To av lærarane, ein elev og ein lokal fyr holdt sammen og blei Asian Dub Foundation

Fremma av Primal Scream og lovprist av Bobby Gillespie (som verdas beste band!).

Med røttene djupt i dub, reggae, dancehall og funk blir det musikk som er rimelig groovy. Eg har kvar gang ropt "DANCEHALL" som svar når eg får spørsmål om kva musikk eg likar minst i heile verden — men musikk med skaperglede og kreativitet likar eg. Og her er det mykje av begge deler. Groovy som pokker, mykje fiffige grep, kul produksjon, finurlige samples og den sjangertypiske vokalen funker (laidback men med truverd).

Ein dansbar versjon av Rage Against the Machine?
    Karakteren står sjølv om eg ikkje akkurat kan kallast politikkmusikkinteressert.

7/10
    Godt skevet dette :)!

Jeg skulle til å si at dette var bra saker, men helt på kanten av min smak. Men så ble det både to og tre runder hvor jeg likte den bare bedre og bedre. Veldig enig med Brasses beskrivelser. Kul og spennende plate som er flott produsert. Liker de ulike sjangerblandingene godt. 8/10 fra meg.

Er det ikke gøy med musikk :D ...

Så litt Small Faces før køya ...

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.487
    Torget vurderinger
    2
    Roberten skrev:
    Det var nytt for meg. Hvor har du det fra?

På mine utgaver står det ingenting om det.

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.487
    Torget vurderinger
    2
    Vil bare nevne at når jeg nominerte Small Faces så skrev jeg at det ikke var nødvendig og ta med bonuslåtene. Holder med 1-12.

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.720
    Torget vurderinger
    1
    rolfozzy skrev:
    Roberten skrev:

Hahaha, her har jeg, muligens med en anelse promille, kun lest tittelen Gas Food Lodging, og genial som jeg er koblet den til filmen med samme navn, og deretter til soundtracket.
    Vi snakket altså om vidt forskjellige ting. Det vil si, jeg bare surret rundt i romtåka.

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.644
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Roberten skrev:
    rolfozzy skrev:
    Roberten skrev:

Hahaha, her har jeg, muligens med en anelse promille, kun lest tittelen Gas Food Lodging, og genial som jeg er koblet den til filmen med samme navn, og deretter til soundtracket.
    Vi snakket altså om vidt forskjellige ting. Det vil si, jeg bare surret rundt i romtåka.
    ;D ;D ;D

Uansett, det beste på Gas Food Lodging er inn helsikke bra. Det er det liten tvil om jaffal. Og da mener eg plata til Green on red, altså.

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.487
    Torget vurderinger
    2
    Roberten skrev:
    rolfozzy skrev:
    Roberten skrev:

Jeg må innrømme at tanken om at du var dritings når du skrev det har streifa meg. ;D

H.R

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Antall liker
    6.814
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    rolfozzy skrev:
    Jeg må innrømme at tanken om at du var dritings når du skrev det har streifa meg. ;D
    I så måte en helt godkjent grunn for å ta feil - og ikke trengs å beklages på noen som helst måte. 8)

Mbare

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2003
    Antall liker
    11
    rolfozzy skrev:
    Vil bare nevne at når jeg nominerte Small Faces så skrev jeg at det ikke var nødvendig og ta med bonuslåtene. Holder med 1-12.
    Eh. Hm. Ja. 1-12? Min plate har 14 låter, den. Og ser sånn ut:

Klikka meg aldri inn på Spotify-linken, da jeg var i Oslo forrige helg, stakk innom Platekompaniet og kjøpte den eneste plata de hadde av Small Faces som bare het Small Faces. Men de har tydeligvis flere? I hvert fall når jeg klikker meg inn på Spotify-linken nå i dag, ser jeg at det også er helt andre låter på den plata RolfOzzy nominerte. Flott.

Oh well, da havner vi vel i den situasjonen at vi får to anmeldelser av ei plate som heter det samme, men ikke er det samme. 8)

Vedlegg

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.720
    Torget vurderinger
    1
    H.R skrev:
    rolfozzy skrev:
    I så måte en helt godkjent grunn for å ta feil - og ikke trengs å beklages på noen som helst måte. 8)
    Takk for forståelsen :)

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.487
    Torget vurderinger
    2
    Mbare skrev:
    rolfozzy skrev:
    Eh. Hm. Ja. 1-12? Min plate har 14 låter, den. Og ser sånn ut:

Klikka meg aldri inn på Spotify-linken, da jeg var i Oslo forrige helg, stakk innom Platekompaniet og kjøpte den eneste plata de hadde av Small Faces som bare het Small Faces. Men de har tydeligvis flere? I hvert fall når jeg klikker meg inn på Spotify-linken nå i dag, ser jeg at det også er helt andre låter på den plata RolfOzzy nominerte. Flott.

Oh well, da havner vi vel i den situasjonen at vi får to anmeldelser av ei plate som heter det samme, men ikke er det samme. 8)
    Nå må du faen i meg skjerpe deg Mbare. ;D

Du kunne lånt den rette av meg.

De gjorde ikke samme innspillingen på Decca som på Immediate. De er ei samleplate med Immediate innspillinger du har fått tak i.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn