Roberten skrev:
RoDa skrev:
Lurer litt på hva de drikker der borte i Okka by når lars_erik blir RoDa.
Rimelig skuffende at du forsøker å sno deg unna forpliktelsene dine, RoDa.
Greit nok at du mener at du ikke er lars_erik, men det er da også revnende likegyldig når Fingern sier at du er det.
Tross alt han som styrer løpet her. Så, bare å hive seg i selen. Tross alt.
Javel. På sparket.
Our Mother the Mountain, ja.... Dette er sikkert mora til fingern:
http://www.123people.com/s/martha+finger
Første låt:
Deilig stemme, dette gir meg gode vibrasjoner. Men hva pokker gjør de fløytene der? Dette er en fløtestemme skapt for county og teite fløyter har ikke noe der å gjøre.
Andre låt:
Dæven så vakkert dette var!! Laaaange toner og strykere som englesang , litt overrasket over at dette falt i smak.
Tredje låt:
Vakkert igjen, men kutt litt i instrumenteringen, det er noe som ikke stemmer med den danglingen i høyre øreklokke. Ikke lite herlig hvor intenst og spennende/dynamisk det er til tross for at musikken i seg selv er rolig.
Fjerne låt:
Åh. nå vokser dette noe jævli på meg! Dette er musikk som gjør at verden rundt forsvinner og musikken blir en deilig flukt fra hverdagens mas og jag... Begynner å bli glad for at Fingern er drita full og skriver feil kjenner jeg. Sårt, intenst og vakkert.
Femte låt:
Tittellåten. Fikk helt plutselig Odd Nordstoga vibber og måtte sjekke ut linken i hodet. Fin låt dette, beklager avsporingen....
Odd Nordstoga - Borga i Ur
http://open.spotify.com/track/3FVoqr9qUJy06o53ywD0SM
Pokker, dette er jo rett i lyttenervene! Er helt forhekset av stemmen, og nå liker jeg til og med fløyta i venstre øreklokke. Magisk denne musikken.
Sjette låt:
Nå fikk jeg litt sånn 70-talls storslagent lydoveralt feeling, er litt overprodusert og kunne vært strippet ned. Musikken står fjellstøtt med Townes alene, vi trenger ikke alt dette som skjer rundt...
Skal man være storslagen så er dette bedre....
http://open.spotify.com/track/3GXyI5W2HfaH9jAiS5sWB9
Men pokker heller, jeg er Van Zandtet og liker dette også. Gjennom PX100ene høres det ut som stemmen er mer trøkk i på denne låten, passer godt.
Syvende låt:
Faen, nå trodde jeg Spotify hadde reklamepause og så fikk jeg en helvetes dose Bon Jovi i ørene....

for ikke å nevne Centerbet, den mannen låter ikke like vakkert som Townes. :-X
Godt å høre stemmen til TVZ igjen. Er ikke helt sikker på de der strykerne ennå... noen ganger er de slitsomme.
Åttende låt:
Enda en god historie, kjenner det kommer til å bli fint å fordype seg i tekstene ved flere gjennomlyttinger. Dette er fortellerkunst kledd i flott stemmeprakt og musikk.
Niende låt:
Nei dæven, skal vi rocke litt nå? Fint med variasjon og greit å våkne litt igjen. Dette svinger godt!
Tiende låt:
Rolig igjen. Jeg liker veldig godt denne måten han synger på. Disse lange tonene og intensiteten som er iboende i stemmen, det er kraftfullt uten at det høres ut som han på noen måte blir krampaktig. Denne artisten skal jeg bli mye bedre kjent med i tiden fremover.
Sistelåten:
Det slår meg at de ukøntriske arrangementene drar det litt popsk, og det er faktisk veldig fint når det funker.
La meg nå se, hvor la jeg den Texas Troubadour henne? Denne artisten må jeg gi en sjanse til!
Dette traff meg så godt at jeg ikke har annen mulighet enn å gi den en sterk åtter, nei for fan det er en 9-er!!
Dette ble kanskje ikke så mye av en omtale, mer noen ord jeg rablet ned mens jeg hørte skiva.
Men det var givende for meg, og jeg har fått nye musikkskatter å utforske.
Mvh
Rolf