K
Kaare G. Opsahl
Gjest
RoDa sin link var feil. Den er nå riktig. Får ikke redigert innlegg 1. Så linken i nest siste innlegg er ok
Det er sånne ting vi moderatorer også kan hjelpe med, når vi ikke er opptatt med å stenge tråder og hisse på oss folk. 8) Tillot meg å redigere innlegget ditt og klippet inn, forhåpentligvis, rett link.65finger skrev:RoDa sin link var feil. Den er nå riktig. Får ikke redigert innlegg 1. Så linken i nest siste innlegg er ok
Dustete antiredigeringsregel. :-\65finger skrev:RoDa sin link var feil. Den er nå riktig. Får ikke redigert innlegg 1. Så linken i nest siste innlegg er ok
takk Mbare. stjerne i boken! hvis du skaffer meg muligheter til å fikse sånne feil i fremtidige stafetttråder harv du litt å gå på hvis du opptrer slendrianaktig i fremtidenMbare skrev:Det er sånne ting vi moderatorer også kan hjelpe med, når vi ikke er opptatt med å stenge tråder og hisse på oss folk. 8) Tillot meg å redigere innlegget ditt og klippet inn, forhåpentligvis, rett link.65finger skrev:RoDa sin link var feil. Den er nå riktig. Får ikke redigert innlegg 1. Så linken i nest siste innlegg er ok
Husker også at man kunne redigere med mye lengre tidfrist enn nå.Hvorfor den endringen hadde jo vært greit å vite... :Gjestemedlem skrev:Dustete antiredigeringsregel. :-\65finger skrev:RoDa sin link var feil. Den er nå riktig. Får ikke redigert innlegg 1. Så linken i nest siste innlegg er ok
Det lager visstnok problemer i de mest kranglete idiottådene. Der hender det at folk modererer seg selv, og da mister motparten i ettertid muligheten til å hevde at... han sa at jeg sa at han sa at jeg hadde ment at ... mamma!! Han sa jeg var en dumming.BanjoArrne skrev:Husker også at man kunne redigere med mye lengre tidfrist enn nå.Hvorfor den endringen hadde jo vært greit å vite... :![]()
Jeg har torsdag og kan bytte, men det hjelper gjerne ikke mye med en ekstra dag?Mbare skrev:Jeg har et problem. Den Eric Andersen-skiva var ikke å få tak i på Platekomp likevel. Så jeg er stuck med Spotify. Og kræpp lyd, jeg har ikke engang pro-versjonen. Fremdeles ingen som har den plata i nærheten? Jeg kan fint bestille den på nett, men det tar jo noen dager før den kommer og jeg skal levere på onsdag. Kan jo evt. søke opp tekstene og anmelde plata som lyrikk, men det er vel litt skivebom.
Kommer jo seff an på hvor raskt ting kommer, men jeg tviler på at en dag fra eller til er make-or-break it. Regner meg at jeg bare må plugge inn hodetelefon i pc'n og ta det den veien. Ikke optimalt, men jeg får no hørt på det i hvert fall (ideen var RoDa sin, btw).dag1234 skrev:Jeg har torsdag og kan bytte, men det hjelper gjerne ikke mye med en ekstra dag?Mbare skrev:Jeg har et problem. Den Eric Andersen-skiva var ikke å få tak i på Platekomp likevel. Så jeg er stuck med Spotify. Og kræpp lyd, jeg har ikke engang pro-versjonen. Fremdeles ingen som har den plata i nærheten? Jeg kan fint bestille den på nett, men det tar jo noen dager før den kommer og jeg skal levere på onsdag. Kan jo evt. søke opp tekstene og anmelde plata som lyrikk, men det er vel litt skivebom.
Jada, bare dra meg nedi dritten sammen med deg.... Det var han derre hifi-skribenten som mente jeg skulle plugge headset rett i laptopen og høre på free-Spotify .....Mbare skrev:Kommer jo seff an på hvor raskt ting kommer, men jeg tviler på at en dag fra eller til er make-or-break it. Regner meg at jeg bare må plugge inn hodetelefon i pc'n og ta det den veien. Ikke optimalt, men jeg får no hørt på det i hvert fall (ideen var RoDa sin, btw).dag1234 skrev:Jeg har torsdag og kan bytte, men det hjelper gjerne ikke mye med en ekstra dag?Mbare skrev:Jeg har et problem. Den Eric Andersen-skiva var ikke å få tak i på Platekomp likevel. Så jeg er stuck med Spotify. Og kræpp lyd, jeg har ikke engang pro-versjonen. Fremdeles ingen som har den plata i nærheten? Jeg kan fint bestille den på nett, men det tar jo noen dager før den kommer og jeg skal levere på onsdag. Kan jo evt. søke opp tekstene og anmelde plata som lyrikk, men det er vel litt skivebom.
Jeg har ikke noe kred igjen, så jeg prøver å stjele din. Eller, i hvert fall forhindre at jeg ikke havner på negativ kred etter anmeldelsen ved at jeg kan skylde på lydkvaliteten (og dermed deg) for at jeg ikke likte plata (som jeg ikke vet om jeg liker, fordi jeg ikke har hørt på den enda). 8)RoDa skrev:Jada, bare dra meg nedi dritten sammen med deg.... Det var han derre hifi-skribenten som mente jeg skulle plugge headset rett i laptopen og høre på free-Spotify .....Mbare skrev:Kommer jo seff an på hvor raskt ting kommer, men jeg tviler på at en dag fra eller til er make-or-break it. Regner meg at jeg bare må plugge inn hodetelefon i pc'n og ta det den veien. Ikke optimalt, men jeg får no hørt på det i hvert fall (ideen var RoDa sin, btw).dag1234 skrev:Jeg har torsdag og kan bytte, men det hjelper gjerne ikke mye med en ekstra dag?Mbare skrev:Jeg har et problem. Den Eric Andersen-skiva var ikke å få tak i på Platekomp likevel. Så jeg er stuck med Spotify. Og kræpp lyd, jeg har ikke engang pro-versjonen. Fremdeles ingen som har den plata i nærheten? Jeg kan fint bestille den på nett, men det tar jo noen dager før den kommer og jeg skal levere på onsdag. Kan jo evt. søke opp tekstene og anmelde plata som lyrikk, men det er vel litt skivebom.
Nå har jeg snart mindre kred enn han der skribenten som skrøt av Edge G CD...... :-X
;D R
Eg er faktisk, tru det eller ei, mer interessert i å høre ka du syns om musikken på plata, enn lyden på plataMbare skrev:Jeg har et problem. Den Eric Andersen-skiva var ikke å få tak i på Platekomp likevel. Så jeg er stuck med Spotify. Og kræpp lyd, jeg har ikke engang pro-versjonen. Fremdeles ingen som har den plata i nærheten? Jeg kan fint bestille den på nett, men det tar jo noen dager før den kommer og jeg skal levere på onsdag. Kan jo evt. søke opp tekstene og anmelde plata som lyrikk, men det er vel litt skivebom.
Hø? Jeg trodde det var lyden jeg skulle bedømme. Hvem bryr seg om musikken? Dette forandrer alt.Townes skrev:Eg er faktisk, tru det eller ei, mer interessert i å høre ka du syns om musikken på plata, enn lyden på plataMbare skrev:Jeg har et problem. Den Eric Andersen-skiva var ikke å få tak i på Platekomp likevel. Så jeg er stuck med Spotify. Og kræpp lyd, jeg har ikke engang pro-versjonen. Fremdeles ingen som har den plata i nærheten? Jeg kan fint bestille den på nett, men det tar jo noen dager før den kommer og jeg skal levere på onsdag. Kan jo evt. søke opp tekstene og anmelde plata som lyrikk, men det er vel litt skivebom.![]()
Så lenge ikkje lyden fra spotify strømmer rett ut fra maskina, men du enten er tilkoplet headset eller anlegg via DAC må vel dette være godt nok, sjøl med 160 kb/s?
I vår moderne tidsalder finnes det remedier for det meste:Mbare skrev:Nå, kanskje ikke likevel så krise. Men jeg er lat og syns det er litt masete å måtte sitte med hodetelefoner ut av pc'n når jeg heller ville hatt det over anlegget, men jeg skal nok overleve, skal du se.![]()
Du er ikke alene med og måtte plugge inn propper. Hvis det kan være noen trøst.Mbare skrev:Hø? Jeg trodde det var lyden jeg skulle bedømme. Hvem bryr seg om musikken? Dette forandrer alt.Townes skrev:Eg er faktisk, tru det eller ei, mer interessert i å høre ka du syns om musikken på plata, enn lyden på plataMbare skrev:Jeg har et problem. Den Eric Andersen-skiva var ikke å få tak i på Platekomp likevel. Så jeg er stuck med Spotify. Og kræpp lyd, jeg har ikke engang pro-versjonen. Fremdeles ingen som har den plata i nærheten? Jeg kan fint bestille den på nett, men det tar jo noen dager før den kommer og jeg skal levere på onsdag. Kan jo evt. søke opp tekstene og anmelde plata som lyrikk, men det er vel litt skivebom.![]()
Så lenge ikkje lyden fra spotify strømmer rett ut fra maskina, men du enten er tilkoplet headset eller anlegg via DAC må vel dette være godt nok, sjøl med 160 kb/s?Dette er jo helt usaklig! Hvor er moderatorene når vi trenger dem? Er de i det hele tatt klar over at det er noen som diskuterer musikk på et hi-fi forum?? Høvding! Bring out the ban-hammer!
(Vent litt. Jeg er moderator. Kaster jeg stein i glasshus? Er det derfor jeg ikke hører musikken over all den singlende lyden av glass? Ahh, jeg trenger kaffe.)
Nå, kanskje ikke likevel så krise. Men jeg er lat og syns det er litt masete å måtte sitte med hodetelefoner ut av pc'n når jeg heller ville hatt det over anlegget, men jeg skal nok overleve, skal du se.![]()
Gjestemedlem skrev:I vår moderne tidsalder finnes det remedier for det meste:Mbare skrev:Nå, kanskje ikke likevel så krise. Men jeg er lat og syns det er litt masete å måtte sitte med hodetelefoner ut av pc'n når jeg heller ville hatt det over anlegget, men jeg skal nok overleve, skal du se.![]()
det verste er at jeg tror deg!Mbare skrev:Hø? Jeg trodde det var lyden jeg skulle bedømme. Hvem bryr seg om musikken? Dette forandrer alt.Dette er jo helt usaklig!
Så nå er komprimert faenskap også bra nå??Mbare skrev:Ah, Deph, du er jo helt genial. Eller, jeg er helt tett.I hvert fall, jeg har jo en sånn kabel liggende som jeg bruker når jeg leker med Audiolense-målinger. Så, 5 minutter etter at jeg så innlegget ditt har jeg Spotify Premium og en kabel inn i anlegget og Eric Andersen på stereoen.
Fantastisk!
Regner med du har planer om å starte den konkurrerende Kabelstafetten i den dertil egnede kroken av forumet?RoDa skrev:Så nå er komprimert faenskap også bra nå??
For helvete, kan dere ikke bare stenge dette forumet nå? Høyend cdspillere er billige dvdspillere og spotify låter fantastisk, for ikke å snakke om kabler.... phøøii
R
Litt annerledes? Vil du løfte nazifingern nå?65finger skrev:Vi gleder oss til Roberten og ErosLK sine anmeldelser i morgen. Jeg er i gang med å planlegge runde 7 som vil bli litt anderledes.
Med nådig hilsen
fra den oppadgående sols far
Mbare skrev:Gjestemedlem skrev:I vår moderne tidsalder finnes det remedier for det meste:Mbare skrev:Nå, kanskje ikke likevel så krise. Men jeg er lat og syns det er litt masete å måtte sitte med hodetelefoner ut av pc'n når jeg heller ville hatt det over anlegget, men jeg skal nok overleve, skal du se.![]()
Det vil oppleves likt for den enkelte men det blir anderledes. Kommer tilbake med mer info når vi har kommet godt inn i runde 6rolfozzy skrev:Litt annerledes? Vil du løfte nazifingern nå?65finger skrev:Vi gleder oss til Roberten og ErosLK sine anmeldelser i morgen. Jeg er i gang med å planlegge runde 7 som vil bli litt anderledes.
Med nådig hilsen
om ikke akkurat gleder meg, så ihvertfall spent selv. Er tungt inne i nordlondon, godt hjulpet av rom, underberg, vin, øl og annet fanteri etter sneipens sengetid (som er lovlig sein i disse feriedager). :65finger skrev:Vi gleder oss til Roberten og ErosLK sine anmeldelser i morgen. Jeg er i gang med å planlegge runde 7 som vil bli litt anderledes.
Med nådig hilsen
Han leverer. jeg vet hvor han bor og skal sørge for at han blodjobber i morgen kveldErosLoveking skrev:om ikke akkurat gleder meg, så ihvertfall spent selv. Er tungt inne i nordlondon, godt hjulpet av rom, underberg, vin, øl og annet fanteri etter sneipens sengetid (som er lovlig sein i disse feriedager). :65finger skrev:Vi gleder oss til Roberten og ErosLK sine anmeldelser i morgen. Jeg er i gang med å planlegge runde 7 som vil bli litt anderledes.
Med nådig hilsen
jeg leverer, leverer du Roberten? :-*
å faen, stemmer det, du har ikke rundet 5 ennå du.....
ErosLoveking skrev:å farsken, Roberten leverer.
Betyr det at jeg må la bading og sol vike til fordel for rosevin og musikklytt. Heldigvis har døgnet noen timer igjen.
skjerpings eros, skjerpings!
i 1971 var jeg ikke tiltenkt engang.rolfozzy skrev:Her er vi veldig enige, Eros. Dette er ei plate som har fulgt meg siden 1971. På alle de formater som tenkes kan. Kinks og Ray Davis har gitt ut utrolig mye bra musikk. Men en personlig favoritt blandt dem er det lov og ha. Og det er denne. Fin anmeldelse.
Det er aldri for sent nå heller. Det hender jeg hører på blues fra 20-30tallet. Da var ikke engang jeg påtenkt.ErosLoveking skrev:i 1971 var jeg ikke tiltenkt engang.rolfozzy skrev:Her er vi veldig enige, Eros. Dette er ei plate som har fulgt meg siden 1971. På alle de formater som tenkes kan. Kinks og Ray Davis har gitt ut utrolig mye bra musikk. Men en personlig favoritt blandt dem er det lov og ha. Og det er denne. Fin anmeldelse.
albumet har vokst for hver gang jeg har spilt det den siste uka (2-3 ganger om dagen). Bare må ha den på skikkelig format, håper en tur til London i November fikser den biffen.
Selvsagt aldri for sent. ha ha! ;D Husk mitt "spesialområde" er US garagerock '64-'67 8)rolfozzy skrev:Det er aldri for sent nå heller. Det hender jeg hører på blues fra 20-30tallet. Da var ikke engang jeg påtenkt.ErosLoveking skrev:i 1971 var jeg ikke tiltenkt engang.rolfozzy skrev:Her er vi veldig enige, Eros. Dette er ei plate som har fulgt meg siden 1971. På alle de formater som tenkes kan. Kinks og Ray Davis har gitt ut utrolig mye bra musikk. Men en personlig favoritt blandt dem er det lov og ha. Og det er denne. Fin anmeldelse.
albumet har vokst for hver gang jeg har spilt det den siste uka (2-3 ganger om dagen). Bare må ha den på skikkelig format, håper en tur til London i November fikser den biffen.
Jeg har vært uten vinylutgave helt til platemessa nå nylig. Da fant jeg et mint (plata, coveret var litt slitt) eksemplar. Til og med på Dynaflex. ;D
Dvs. Jeg hadde den på vinyl på 70tallet. Og halve 80tallet.
Som den idioten jeg var så solgte jeg plater og platespiller når cd gjore sitt inntog. Da var det om og gjøre og få tak i musikken jeg hadde hatt på vinyl, på cd. Nå er jeg tilbake på vinylkjøret, de siste 4-5 åra sånn ca. Og nå blir det og få tak i de beste jeg har på cd, på vinyl.ErosLoveking skrev:Selvsagt aldri for sent. ha ha! ;D Husk mitt "spesialområde" er US garagerock '64-'67 8)rolfozzy skrev:Det er aldri for sent nå heller. Det hender jeg hører på blues fra 20-30tallet. Da var ikke engang jeg påtenkt.ErosLoveking skrev:i 1971 var jeg ikke tiltenkt engang.rolfozzy skrev:Her er vi veldig enige, Eros. Dette er ei plate som har fulgt meg siden 1971. På alle de formater som tenkes kan. Kinks og Ray Davis har gitt ut utrolig mye bra musikk. Men en personlig favoritt blandt dem er det lov og ha. Og det er denne. Fin anmeldelse.
Jeg har vært uten vinylutgave helt til platemessa nå nylig. Da fant jeg et mint (plata, coveret var litt slitt) eksemplar. Til og med på Dynaflex. ;D
Dvs. Jeg hadde den på vinyl på 70tallet. Og halve 80tallet.
Tror faktisk "Muswill Hillbillies" på vinyl ikke nødvendigvis vokser på trær, kan bli en (kort) utfordring. Hvorfor du ikke har hatt den siden 70-80 tallet må du selv svare for.![]()