albumstafetten 6

• Trådstarter Kaare G. Opsahl
  • Startdato

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    RoDa sin link var feil. Den er nå riktig. Får ikke redigert innlegg 1. Så linken i nest siste innlegg er ok

Mbare

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2003
    Antall liker
    11
    65finger skrev:
    RoDa sin link var feil. Den er nå riktig. Får ikke redigert innlegg 1. Så linken i nest siste innlegg er ok
    Det er sånne ting vi moderatorer også kan hjelpe med, når vi ikke er opptatt med å stenge tråder og hisse på oss folk. 8) Tillot meg å redigere innlegget ditt og klippet inn, forhåpentligvis, rett link.

G

Gjestemedlem

Gjest
    65finger skrev:
    Dustete antiredigeringsregel. :-\

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Mbare skrev:
    65finger skrev:
    Det er sånne ting vi moderatorer også kan hjelpe med, når vi ikke er opptatt med å stenge tråder og hisse på oss folk. 8) Tillot meg å redigere innlegget ditt og klippet inn, forhåpentligvis, rett link.
    takk Mbare. stjerne i boken! hvis du skaffer meg muligheter til å fikse sånne feil i fremtidige stafetttråder harv du litt å gå på hvis du opptrer slendrianaktig i fremtiden

BanjoArrne

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.01.2007
    Antall liker
    31
    Gjestemedlem skrev:
    65finger skrev:
    Dustete antiredigeringsregel. :-\
    Husker også at man kunne redigere med mye lengre tidfrist enn nå.Hvorfor den endringen hadde jo vært greit å vite... ::)

Vel vel.Deerhunter hadde jeg ikke hørt før,gitt.Har tatt 6 runder nå.Må venne meg til den. :)

G

Gjestemedlem

Gjest
    BanjoArrne skrev:
    Husker også at man kunne redigere med mye lengre tidfrist enn nå.Hvorfor den endringen hadde jo vært greit å vite... ::)
    Det lager visstnok problemer i de mest kranglete idiottådene. Der hender det at folk modererer seg selv, og da mister motparten i ettertid muligheten til å hevde at... han sa at jeg sa at han sa at jeg hadde ment at ... mamma!! Han sa jeg var en dumming. :mad:

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    20.188
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Finger!
    Ta affære og få ryddet denne OTen ut av tråden. :D

R

Mbare

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2003
    Antall liker
    11
    Jeg har et problem. Den Eric Andersen-skiva var ikke å få tak i på Platekomp likevel. Så jeg er stuck med Spotify. Og kræpp lyd, jeg har ikke engang pro-versjonen. Fremdeles ingen som har den plata i nærheten? Jeg kan fint bestille den på nett, men det tar jo noen dager før den kommer og jeg skal levere på onsdag. Kan jo evt. søke opp tekstene og anmelde plata som lyrikk, men det er vel litt skivebom.

Ble medlem
    30.04.2008
    Antall liker
    1.398
    Mbare skrev:
    Jeg har et problem. Den Eric Andersen-skiva var ikke å få tak i på Platekomp likevel. Så jeg er stuck med Spotify. Og kræpp lyd, jeg har ikke engang pro-versjonen. Fremdeles ingen som har den plata i nærheten? Jeg kan fint bestille den på nett, men det tar jo noen dager før den kommer og jeg skal levere på onsdag. Kan jo evt. søke opp tekstene og anmelde plata som lyrikk, men det er vel litt skivebom.
    Jeg har torsdag og kan bytte, men det hjelper gjerne ikke mye med en ekstra dag?

Mbare

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2003
    Antall liker
    11
    dag1234 skrev:
    Mbare skrev:
    Jeg har torsdag og kan bytte, men det hjelper gjerne ikke mye med en ekstra dag?
    Kommer jo seff an på hvor raskt ting kommer, men jeg tviler på at en dag fra eller til er make-or-break it. Regner meg at jeg bare må plugge inn hodetelefon i pc'n og ta det den veien. Ikke optimalt, men jeg får no hørt på det i hvert fall (ideen var RoDa sin, btw).

_RoDa_

Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    20.188
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Mbare skrev:
    dag1234 skrev:
    Mbare skrev:
    Kommer jo seff an på hvor raskt ting kommer, men jeg tviler på at en dag fra eller til er make-or-break it. Regner meg at jeg bare må plugge inn hodetelefon i pc'n og ta det den veien. Ikke optimalt, men jeg får no hørt på det i hvert fall (ideen var RoDa sin, btw).
    Jada, bare dra meg nedi dritten sammen med deg.... Det var han derre hifi-skribenten som mente jeg skulle plugge headset rett i laptopen og høre på free-Spotify .....
    Nå har jeg snart mindre kred enn han der skribenten som skrøt av Edge G CD...... :-X

;D R

Mbare

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2003
    Antall liker
    11
    RoDa skrev:
    Mbare skrev:
    dag1234 skrev:
    Mbare skrev:
    Jada, bare dra meg nedi dritten sammen med deg.... Det var han derre hifi-skribenten som mente jeg skulle plugge headset rett i laptopen og høre på free-Spotify .....
    Nå har jeg snart mindre kred enn han der skribenten som skrøt av Edge G CD...... :-X

;D R
    Jeg har ikke noe kred igjen, så jeg prøver å stjele din. Eller, i hvert fall forhindre at jeg ikke havner på negativ kred etter anmeldelsen ved at jeg kan skylde på lydkvaliteten (og dermed deg) for at jeg ikke likte plata (som jeg ikke vet om jeg liker, fordi jeg ikke har hørt på den enda). 8)

BurntIsland

Æresmedlem
    Ble medlem
    07.02.2006
    Antall liker
    16.947
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    3
    med å lytte på spotify kan du i det minste gå rett i gang med å lytte/ anmelde skiva di. Kjøper du en sølvskive må den jo spilles inn først ;)

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.644
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Mbare skrev:
    Eg er faktisk, tru det eller ei, mer interessert i å høre ka du syns om musikken på plata, enn lyden på plata :)
    Så lenge ikkje lyden fra spotify strømmer rett ut fra maskina, men du enten er tilkoplet headset eller anlegg via DAC må vel dette være godt nok, sjøl med 160 kb/s?

Mbare

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2003
    Antall liker
    11
    Townes skrev:
    Mbare skrev:
    Eg er faktisk, tru det eller ei, mer interessert i å høre ka du syns om musikken på plata, enn lyden på plata :)
    Så lenge ikkje lyden fra spotify strømmer rett ut fra maskina, men du enten er tilkoplet headset eller anlegg via DAC må vel dette være godt nok, sjøl med 160 kb/s?
    Hø? Jeg trodde det var lyden jeg skulle bedømme. Hvem bryr seg om musikken? Dette forandrer alt. :eek: Dette er jo helt usaklig! Hvor er moderatorene når vi trenger dem? Er de i det hele tatt klar over at det er noen som diskuterer musikk på et hi-fi forum?? Høvding! Bring out the ban-hammer!

(Vent litt. Jeg er moderator. Kaster jeg stein i glasshus? Er det derfor jeg ikke hører musikken over all den singlende lyden av glass? Ahh, jeg trenger kaffe.)

Nå, kanskje ikke likevel så krise. Men jeg er lat og syns det er litt masete å måtte sitte med hodetelefoner ut av pc'n når jeg heller ville hatt det over anlegget, men jeg skal nok overleve, skal du se. :)

G

Gjestemedlem

Gjest
    Mbare skrev:
    Nå, kanskje ikke likevel så krise. Men jeg er lat og syns det er litt masete å måtte sitte med hodetelefoner ut av pc'n når jeg heller ville hatt det over anlegget, men jeg skal nok overleve, skal du se. :)
    I vår moderne tidsalder finnes det remedier for det meste:

Vedlegg

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.537
    Torget vurderinger
    2
    Mbare skrev:
    Townes skrev:
    Mbare skrev:
    Hø? Jeg trodde det var lyden jeg skulle bedømme. Hvem bryr seg om musikken? Dette forandrer alt. :eek: Dette er jo helt usaklig! Hvor er moderatorene når vi trenger dem? Er de i det hele tatt klar over at det er noen som diskuterer musikk på et hi-fi forum?? Høvding! Bring out the ban-hammer!

(Vent litt. Jeg er moderator. Kaster jeg stein i glasshus? Er det derfor jeg ikke hører musikken over all den singlende lyden av glass? Ahh, jeg trenger kaffe.)

Du er ikke alene med og måtte plugge inn propper. Hvis det kan være noen trøst.

Mbare

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2003
    Antall liker
    11
    Gjestemedlem skrev:
    Mbare skrev:
    I vår moderne tidsalder finnes det remedier for det meste:

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.898
    Sted
    Oslo
    Mbare skrev:
    Hø? Jeg trodde det var lyden jeg skulle bedømme. Hvem bryr seg om musikken? Dette forandrer alt. :eek: Dette er jo helt usaklig!
    det verste er at jeg tror deg!
    tygg på den du.........

ellers kan du spole tilbake til svar #21 og se undertegnedes avanserte utstyr og svært vanskelige arbeidsforhold.

_RoDa_

Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    20.188
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Mbare skrev:
    Ah, Deph, du er jo helt genial. Eller, jeg er helt tett. :) I hvert fall, jeg har jo en sånn kabel liggende som jeg bruker når jeg leker med Audiolense-målinger. Så, 5 minutter etter at jeg så innlegget ditt har jeg Spotify Premium og en kabel inn i anlegget og Eric Andersen på stereoen. :) Fantastisk!
    Så nå er komprimert faenskap også bra nå??
    For helvete, kan dere ikke bare stenge dette forumet nå? Høyend cdspillere er billige dvdspillere og spotify låter fantastisk, for ikke å snakke om kabler.... phøøii

R

G

Gjestemedlem

Gjest
    RoDa skrev:
    Så nå er komprimert faenskap også bra nå??
    For helvete, kan dere ikke bare stenge dette forumet nå? Høyend cdspillere er billige dvdspillere og spotify låter fantastisk, for ikke å snakke om kabler.... phøøii

R
    Regner med du har planer om å starte den konkurrerende Kabelstafetten i den dertil egnede kroken av forumet?

Venter i spenning..

Vedlegg

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Vi gleder oss til Roberten og ErosLK sine anmeldelser i morgen. Jeg er i gang med å planlegge runde 7 som vil bli litt anderledes.

Med nådig hilsen
    fra den oppadgående sols far

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.537
    Torget vurderinger
    2
    65finger skrev:
    Vi gleder oss til Roberten og ErosLK sine anmeldelser i morgen. Jeg er i gang med å planlegge runde 7 som vil bli litt anderledes.

Med nådig hilsen
    Litt annerledes? Vil du løfte nazifingern nå?

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    rolfozzy skrev:
    65finger skrev:

Med nådig hilsen
    Litt annerledes? Vil du løfte nazifingern nå?
    Det vil oppleves likt for den enkelte men det blir anderledes. Kommer tilbake med mer info når vi har kommet godt inn i runde 6

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.898
    Sted
    Oslo
    65finger skrev:

Med nådig hilsen
    om ikke akkurat gleder meg, så ihvertfall spent selv. Er tungt inne i nordlondon, godt hjulpet av rom, underberg, vin, øl og annet fanteri etter sneipens sengetid (som er lovlig sein i disse feriedager). ::)

jeg leverer, leverer du Roberten? :-*
    å faen, stemmer det, du har ikke rundet 5 ennå du.....

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    ErosLoveking skrev:
    65finger skrev:

Med nådig hilsen
    om ikke akkurat gleder meg, så ihvertfall spent selv. Er tungt inne i nordlondon, godt hjulpet av rom, underberg, vin, øl og annet fanteri etter sneipens sengetid (som er lovlig sein i disse feriedager). ::)

jeg leverer, leverer du Roberten? :-*
    å faen, stemmer det, du har ikke rundet 5 ennå du.....
    Han leverer. jeg vet hvor han bor og skal sørge for at han blodjobber i morgen kveld

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.723
    Torget vurderinger
    1
    Einstürzende Neubaten - Perpetuum Mobile

På sitt beste er Einstürzende Neubaten det man kan forestille seg Wagner ville prestert dersom han kommanderte et orkester bestående av edbmaskiner, borhammere, dommedagsmaskiner, pressluftbor og overstyrte gitarer i fritt fall fra tusen meters høyde.

Spetakkel, sier du ? Neida. Tusenkronerstrikset er at selv om det ofte virker som om alt skal ramle fra hverandre, så klarer de å fange trådene og nøste det sammen i en spretten ball like før det hele truer med å eksplodere. Det er nok av fine melodier å ta av, de ligger bare i kryss og tvers over og under hverandre slik at man må lete litt før man finner de. Det kalles ikke avantgarde for ingenting.

Er så Perpetuum Mobile fallende nybygg av beste sort ? Nei. Tittellåta er et nesten 14 minutter langt høydepunkt, men ellers er det skralt. Det vil si, det er mange fine låter her, men av det slaget man kan finne på en hvilken som helst skive. Og noe av poenget med Einstürzende Neubaten er at de ikke bør gi ut hvilken som helst skive, de bør gi ut album som høres ut som om dommedag klapper sammen rundt veggene på deg og vakre blomster vokser opp av ruinene hvert tyvende sekund.

De tidlige utgivelsene anbefales på det varmeste, Perpetuum Mobile får aldri nok moment til å gi et vedvarende inntrykk.

5/10.

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.898
    Sted
    Oslo
    å farsken, Roberten leverer.
    Betyr det at jeg må la bading og sol vike til fordel for rosevin og musikklytt. Heldigvis har døgnet noen timer igjen.

skjerpings eros, skjerpings!

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.644
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    ErosLoveking skrev:
    å farsken, Roberten leverer.
    Betyr det at jeg må la bading og sol vike til fordel for rosevin og musikklytt. Heldigvis har døgnet noen timer igjen.

skjerpings eros, skjerpings!
    :)

Eg hadde ikkje normalt satt mange peng på at Roberten leverte først :p. Men fint levert av Roberten. En plate eg sjøl er takknemlig for at eg slapp å anmelde, då eg hadde vært tilnærmet clueless på ka eg skulle sagt om den.

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.898
    Sted
    Oslo

Muswell Hillbillies
    (RCA 1971)

Et skille både i tiår og musikalskt for The Kinks på besøk i hjemlige trakter.

For lengst er Shel Talmy's rufsete R'n'B og beat-produksjon gitt båten, og Ray Davies har selv styrt spakene på de siste skivene. Borte er cool 60s sveis, byttet til fordel for håpløst kjipt langhåra 70s hippiehelvete. Langt langt borte er den tidstypiske 60-tallsånden, og bandet har allerede lekt seg med tidsriktige album i konseptuell retning ikke minst i det foregående albumet " Lola Versus Powerman and the Moneygoround".
    Gjør klar for et musikalskt sammensurium, sterkt trekkende mot nord i hjembyen London og de mørke dalstroka innafor i USA. Den multimusikalske familien Davies, representert ved brødrene Ray og Dave tar oss med på en mer og mer fascinerende reise i bandets brede instrumentale verden. Her er det gjort plass til trekkspill, banjo, steelgitar, blåsere i tillegg til den tradisjonelle rockens gitar, bass og trommer.
    En herlig blanding av politisk country, blues og rendyrka rock . Fra den dystre, tungt orgelakkompagnerte proletarisk-futuristiske åpningslåta "20th Century Man", videre til cabaretaktige "Acute Scizofrenia Paranoia Blues", enda mer fyllesvevende "Holiday" og den mer enn Marc Bolanske Trex-låta "Skin&Bone". 4 låter, 4 sjangere, for en åpning! Sannelig er det nesten som å høre Rod Stewart på slutten av "Here Come the People in Grey". Seig bluesrock fra topshelf. Morsomt, spesielt siden Stewart sang med Kinks før Kinks. Hør det enkle blodtøffe gitarriffet som tar over for den mørke inngangen til den lokale fyllearresten i "Holloway Jail", og for en koring! Keep it simpel stupid, rett og slett.

De nedtonete, melankolske "Oklaham USA" og "Kentucky Moon" som favoritter, mange låter å ta tak i, en fantastisk musikalsk palett som åpner seg jo mere jeg spiller skiva. Muswell Hillbillies er en smeltedigel fra Davies-brødrene oppvekst i Muswell Hill, og låtskriver Rays blikk mot tidligere generasjoner briters utvandring til Amerika. Hillbillies stammer nettopp fra disse områder befolket av briter, generasjoner lenge før "The British Invasion".

Er highroller idag, og gir den blodige 9/10 (!!)

fotnote(r): Tror jeg fortsatt har tilgode å høre et skikkelig dårlig Kinks-album, uansett hvor mye de prøver.
    Til og med 80-tallets album inneholder låter som står seg i tid, på trass av mye fyllstoff.
    Fikk raskt kommentar til mitt "helsike" tidlig i denne tråden. Bannskapen var ene og alene fordi jeg ikke har skiva fra før (på vinyl seff). The Kinks er alltid på radaren når jeg er ute på shopping, det være seg platemesser eller i de få platebutikkene som fortsatt eksisterer.
    Et band med snart 50 år (!!) på baken, og som står seg utrolig sterkt. Ray Davies går lett inn på Topp 10 som en av tidenes beste låtskrivere, fullt fortjent.
    Haill haill!

edit: typo

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.537
    Torget vurderinger
    2
    Her er vi veldig enige, Eros. Dette er ei plate som har fulgt meg siden 1971. På alle de formater som tenkes kan. Kinks og Ray Davis har gitt ut utrolig mye bra musikk. Men en personlig favoritt blandt dem er det lov og ha. Og det er denne. Fin anmeldelse.

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.898
    Sted
    Oslo
    rolfozzy skrev:
    Her er vi veldig enige, Eros. Dette er ei plate som har fulgt meg siden 1971. På alle de formater som tenkes kan. Kinks og Ray Davis har gitt ut utrolig mye bra musikk. Men en personlig favoritt blandt dem er det lov og ha. Og det er denne. Fin anmeldelse.
    i 1971 var jeg ikke tiltenkt engang. ;)

albumet har vokst for hver gang jeg har spilt det den siste uka (2-3 ganger om dagen). Bare må ha den på skikkelig format, håper en tur til London i November fikser den biffen.

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.537
    Torget vurderinger
    2
    ErosLoveking skrev:
    rolfozzy skrev:

albumet har vokst for hver gang jeg har spilt det den siste uka (2-3 ganger om dagen). Bare må ha den på skikkelig format, håper en tur til London i November fikser den biffen.
    Det er aldri for sent nå heller. Det hender jeg hører på blues fra 20-30tallet. Da var ikke engang jeg påtenkt.

Jeg har vært uten vinylutgave helt til platemessa nå nylig. Da fant jeg et mint (plata, coveret var litt slitt) eksemplar. Til og med på Dynaflex. ;D

Dvs. Jeg hadde den på vinyl på 70tallet. Og halve 80tallet.

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.644
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Utsøkt anmeldelse Eros!

Alltid vært glad i denne Kinks plata, og ja, de sliter med å lage dårlige ting 8)

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.898
    Sted
    Oslo
    rolfozzy skrev:
    ErosLoveking skrev:
    rolfozzy skrev:

Det er aldri for sent nå heller. Det hender jeg hører på blues fra 20-30tallet. Da var ikke engang jeg påtenkt.

Jeg har vært uten vinylutgave helt til platemessa nå nylig. Da fant jeg et mint (plata, coveret var litt slitt) eksemplar. Til og med på Dynaflex. ;D

Selvsagt aldri for sent. ha ha! ;D Husk mitt "spesialområde" er US garagerock '64-'67 8)

Tror faktisk "Muswill Hillbillies" på vinyl ikke nødvendigvis vokser på trær, kan bli en (kort) utfordring. Hvorfor du ikke har hatt den siden 70-80 tallet må du selv svare for. :eek:

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.537
    Torget vurderinger
    2
    ErosLoveking skrev:
    rolfozzy skrev:
    ErosLoveking skrev:
    rolfozzy skrev:

Selvsagt aldri for sent. ha ha! ;D Husk mitt "spesialområde" er US garagerock '64-'67 8)

Tror faktisk "Muswill Hillbillies" på vinyl ikke nødvendigvis vokser på trær, kan bli en (kort) utfordring. Hvorfor du ikke har hatt den siden 70-80 tallet må du selv svare for. :eek:
    Som den idioten jeg var så solgte jeg plater og platespiller når cd gjore sitt inntog. Da var det om og gjøre og få tak i musikken jeg hadde hatt på vinyl, på cd. Nå er jeg tilbake på vinylkjøret, de siste 4-5 åra sånn ca. Og nå blir det og få tak i de beste jeg har på cd, på vinyl.

Men Kinks er vriene og få tak i. Særlig skikkelige eksemplarer fra 60tallet. De som er brukbare syns jeg blir alt for dyre. Men jeg kan høre de på cd. Musikken er jo like bra. ;D

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.898
    Sted
    Oslo
    er glad jeg aldri kom i den situasjon å selge vinyl til fordel for hallelujahformatet ølbrikker i sølvformat. Tror dessverre det er endel som angrer seg.
    Selvsagt er musikken like bra uansett, men det mangler liksom "noe". Noe for meg er livstil..........

Enig i at Kinks kan være småvriene på enkelte titler. De solgte nok heller ikke så mye som en faktisk kan henfalle å tro. Regner uansett med bortimot å komplettere hele den opprinnelige backkatalogen/diskografien ila det neste halve året. Betaler gladelig for de riktige objektene til riktig pris. ;)

BurntIsland

Æresmedlem
    Ble medlem
    07.02.2006
    Antall liker
    16.947
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    3
    @roberten: jeg er enig med deg i at det er en stor forskjell på neubauten før og nå. Var derfor nysgjerrig på hva andre synes om relativt fersk musikk fra dem.Personlig liker jeg perpetuum godt og ville nok gitt den en 7/10, men jeg kjenner meg godt igjen i anmeldelsen din. Det virker som om du har hørt det samme som meg, bare vektlagt det litt forskjellig. (hva syns du om Fields of Nephilim da.... ;))

@eros: Muswell hillbillies er en veldig bra kinksplate i boka mi, og bra kinks er rett og slett bra, 9/10 er ikke så langt unna det jeg synes om den, og du beskriver plata bra.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn