Albumstafetten 25

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.361
    Antall liker
    6.540
    Torget vurderinger
    2
    Det vil ta litt tid. Lyden er vekk fra pcfaen og ikke vet jeg åssen jeg får den tilbake.
     

    BurntIsland

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.02.2006
    Innlegg
    8.438
    Antall liker
    11.270
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    2
    rolfozzy, i reglene som er vedtatt med stille samtykke står det at man helst bør levere før 12 men i min verden er det bare min mors "helst" som må adlydes blindt (fred være med hennes minne) og jeg gleder meg til å høre om du var heldigere med denne enn den forrige eller om du bare går fra TomTom til tam tam - en eller annen gang før 23:59:59
     
    Sist redigert:

    united

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Innlegg
    24.161
    Antall liker
    32.831
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Fristen er midnatt, men skal man være sikret at man ikke diskuterer plata før ens anmeldelse, må man levere før 12.
    Sånn har jeg forstått det.
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Ikke noen frist. Du har hele dagen på deg, men for at det ikke skal bli så fryktelig stille dersom en eller begge anmelderne kommer sent, er det greit å diskutere platen selv om begge anmeldelsene ikke er på plass, hvis klokka blir over 12. Du har altså ditt på det tørre enda. :) Det står i "reglene" i påmeldingstråden.

    Bruk den iden du trenger, du.
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.361
    Antall liker
    6.540
    Torget vurderinger
    2
    Ja her er det fremdrift nå. Lyden er tilbake. Er ikke den ting jeg får til.
    Så nå framfører Marillion sine muntre toner mens middagen tilberedes.

    Men jeg har fått streng beskjed av kjerringa: "Den dritten har du på lavt volum"

    Kvinnfolk.
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.361
    Antall liker
    6.540
    Torget vurderinger
    2
    Marillion - Fugazi.


    I 1983 kom det ei plate jeg likte meget godt. Dengang. Jeg har den i hylla så jeg har hørt den i moderne tid også.

    Big Country-The Crossing. Åpningslåten, In a Big Country. Det var liksom gromlåten det. Har som sagt prøvd meg i moderne tid på denne, men den er så utdatert og fucking boring at jeg bare må ta den av.

    Og hva har dette med Marillion å gjøre? Første gang jeg satte meg til med Marrillion ble det nesten som et gjenhør med Big Country. Første låta ihvertfall,
    Og neste, og neste, og neste.........

    Jeg vet at det er mange som syns Marillions musikk er den høyeste form for musikalsk lykke. Dem om det.

    For å få ting helt på det rene, jeg er ikke blandt de. Tvertimot. Og når vokalisten kaller seg selv fisk.....

    Har hørt gjenom dette "verket" noen ganger. Helt opp til smertegrensa har den blitt spilt. Og den var overraskende lav.

    Jeg greier ikke å høre så stor forskjell på disse låtene at det er noe å henge seg opp i.

    Nei dette liker jeg ikke.

    Forrige plate jeg mente noe om her fikk 1/10. for ikke gjenta meg selv
    så kan jeg strekke meg til 1,5/10 i dag. (Det er jo snart jul.)
     

    BurntIsland

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.02.2006
    Innlegg
    8.438
    Antall liker
    11.270
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    2
    jeg har utviklet et snev av Big Country allergi med tiden jeg og; skjønner godt hva du mener - og om Marillion også. Produksjonen var forferdelig; hvorfor skal alt høres ut som det er synthetisk? Syntbass, synthgitar, synthtrommer, og syntstemme; for ikke å forglemme selve synthen og da.
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.361
    Antall liker
    6.540
    Torget vurderinger
    2
    Hvor blir det av disse diskusjonene Dazed?
     

    janfrt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Innlegg
    7.491
    Antall liker
    8.615
    Sted
    Pt. Høvik
    Hørte på Marillion for mange herrans år siden på fester hos en bekjent, fordi vi måtte. Han hadde dilla. Men, hver gang han gikk på dass for å slå lens, ble Marillion-platene rolig tatt av og erstattet. Når han kom tilbake og spurte hvorfor vi hadde tatt av platen, sa vi at den var ferdig. Gikk greit det.

    Nei, fæle greier. Men, hva synes Valon som nominerte denne?
     

    Handsoer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.03.2007
    Innlegg
    3.923
    Antall liker
    1.926
    Sted
    Sortland
    Som vanlig fine anmeldelser :)
    Men, her må jeg nok slutte meg til flertallet. Fæle minner er dette.
    Og en av grunnene til at jeg i voksen alder fortsatt kjenner at det rykker i hjernebarken når musikken stemples ''prog''.
    ('Fight or flight' instinktet slår inn.)
    Utdatert i 1983, like utdatert i dag.
    Bare for å banke naglene lengre inn. :cool:
     

    mikefish

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Innlegg
    4.960
    Antall liker
    517
    Som dere forstår utav nick'et mitt var jeg en stor Marillion-fan på åttitallet.Helt til Fish og bandet splittet lag ved fjerdealbumet 'clutching at straws'.Da ble alt kjedelig og jeg fikk nye musikalske impulser.Er vel på linje med Dazed nå,syns ikke denne platen forkjener slakt.

    mvh.s,
     
    Sist redigert:

    Eviledorf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    1.381
    Antall liker
    1.044
    Sted
    Bergen
    Flere av min favoritt band er av typen som kan kalles prog. Men de er da ofte nesten helt nye eller fra 60-70 tallet. Svært lite fra 80 tallet. Jeg har flere ganger prøvd meg på Marillion og hver gang er det det at det høres så datert ut som stopper meg. Jeg vet ikke om det er den tynne gitarlyde, den merkelige trommelyden eller den gudforjævlige synthen. Sikkert en kombinasjon og det hjelper heller ikke med tilløp til kastratsang.

    Likevel er det ikke så fryktelig ille som mange her vil ha det til å være. Det er mye her som kunne vært bra om ikke sounden hadde ødelagt så mye. Tror Marillion kom 10 år for seint eller 20 år for tidlig.

    Prog er forøvrig en sjanger som er nesten like mye elsk/hat som metallen vi var gjennom i forrige uke.
     

    united

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Innlegg
    24.161
    Antall liker
    32.831
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Prog er hat, ja. Metall er hat, ja.
    PS: ikke noe elsk, nei.

    Da er det kanskje ikke ekte hat, mer generell dislike?
     
    Sist redigert:

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.361
    Antall liker
    6.540
    Torget vurderinger
    2
    Det er kanskje riktig når noen benevner Marillions musikk som prog. Men jeg vet ikke jeg. Syns det passer mer i rammen "pompøs pop"

    Svulstig og intetsigende.
     

    Townes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Innlegg
    15.639
    Antall liker
    10.642
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Hørte på Marillion for mange herrans år siden på fester hos en bekjent, fordi vi måtte. Han hadde dilla. Men, hver gang han gikk på dass for å slå lens, ble Marillion-platene rolig tatt av og erstattet. Når han kom tilbake og spurte hvorfor vi hadde tatt av platen, sa vi at den var ferdig. Gikk greit det.

    Nei, fæle greier. Men, hva synes Valon som nominerte denne?
    Haha!

    Og den gikk han på? Når det var prog?? :)
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    Jeg likte ikke bandet på 80tallet. Har knapt hørt det siden. Ikke min greie nå. pompøs pop med en parodi av en vokalist
     

    Geir Kristiansen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.01.2011
    Innlegg
    2.853
    Antall liker
    2.281
    Sted
    Tromsø
    Wikipedia skrev:
    Neo-progressive rock is characterized by deeply emotional content, often delivered via dramatic lyrics and a generous use of imagery and theatricality on-stage. The music is mostly the product of careful composition, relying less heavily on improvised jamming. The subgenre relies very much on clean, melodic & emotional electric guitar solos, combined with keyboards. The main musical influences on the neo-prog genre are Genesis, Yes, Camel, Marillion and Pink Floyd
    Marillion var første bølge innenfor neo prog. Ikke ukjente størrelser innenfor denne genren. Etter Fish ankom Hogart som vokalist og bandet har gitt ut en rekke skiver etter dette. Den siste skiva Sounds That Can't Be Made er ei god progressiv skive med noen svakheter som jeg lett klarer å overse.

    Alle de fire skivene med Fish er strålende neo prog. Fish sin evne til å skrive tekster krever mer en bare å lytte til da det er ekstremt mye bildebruk som krever oppslag for å forstå. At det er dyktige folk i Marillion er det ingen tvil om når man ser hvilke størrelser de har hatt sideprosjekter med.
     

    H.R

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Innlegg
    8.088
    Antall liker
    6.561
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    Marillion har faktisk aldri irritert meg, ei heller fasinert meg. Er litt overrasket at det er så sterke meninger om dette bandet. Vi snakker jo ikke om sting tross alt og det må da finnes så meget værre en dette... Eller?

    husker jo tilbake til ungdomsårene når en klan som var litt hippe og litt kjipe som hørte på marillion og pink floyd mens jeg var kul og koste meg med zappa, cave, clash, sham69, jonny thumders og nomads. Da anså jeg dem vel som innesnødde tapere når jeg tenker meg om...............

    jeg vet jo at de hører på marillion og pink floyd enda, og er fremdeles litt hippe og kjipe mens jeg er fremdeles kul og speller zappa, cave, nomads men hører skjelden på jonny thunders og sham69. Heldigvis har det kommet masse nytt i rekkene her i gården da...
     

    Drammen lyd

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2012
    Innlegg
    765
    Antall liker
    389
    Har aldri sett på meg selv verken som hipp eller kjip, men jeg var blodfan på 80tallet og horer fortsatt på Marillion innimellom.
    Marillion var nok mere et fenomen man måtte være med på for å forstå, har fått sett dem live med Fish et par ganger og det er som Geir K sier et meget visuelt band med dyktige musikere og Fish som var og er en fantastisk formidler.

    Så Fish senest i høst på Rockefeller, og den siste skiva hans er meget høyt på lista over årets album.
     

    H.R

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Innlegg
    8.088
    Antall liker
    6.561
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    Tror neppe de var hippe og kjipe heller, men derimot sto de veldig langt unna meg dengang og greia er og var, de musikalske inntrykkene man vokste opp med sitter godt i ryggmargen og har definert vår musikksmak siden.
     

    Drammen lyd

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2012
    Innlegg
    765
    Antall liker
    389


    Polvo-Today`s active lifestyle

    dette er et band jeg aldri har hørt før, og det er egentlig like greit, for makan til møl er det jaggu lenge siden jeg har hørt.
    her er det faktisk ikke noe positivt å melde, annet enn at det muligens er grei støy å trene til da det er første gang jeg er blitt fysisk sliten og uvel av å høre på musikk. Allverdens svartmetall og grovling er jo som fløte for ørene i forhold til dette.
    Her gidder jeg ikke å nevne enkeltlåter i det hele tatt da hele skiva er hinsides.

    Så Townes opererte med minuspoeng til Marillion, denne skiva får minus uansett hvor høyt skalaen går.

    Ps. De som har noe positivt å melde om denne plata her mister all musikalsk troverdighet i mine øyne:)
     

    Townes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Innlegg
    15.639
    Antall liker
    10.642
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Greit,

    Da er det bare å miste all musikalsk troverdighet hos Drammen Lyd...

    Nokså fin plate dette. Veldig "tidstypisk" i sinn gitarbaserte, smånoisy 90s-indie. Bandet gikk meg hus forbi den gang, men synes å høre klare paralleller til både Pavement, Sebadoh, Sonic Youth, Archers of Loaf og Superchunk i dette - band man hørte til dels svært mye på i hine hårde dager.

    Plata er jo ganske "vrien" - den gir ikkje akkurat ved dørene, tidvis høres jo det såpass ustrukturert og uferdig ut, at man kan lure på om lyden har lekket fra øvingslokalet på en mindre heldig dag, rett til the recording studio. Men i dette ligger jo også mye av sjarmen. Det eg føler det skorter litt på her, er de virkelig gode melodiene - det blir noe mer "skisseaktig" over mye av skiva, men det rå og upolerte soundet tiltaler meg - savner bare litt growling her og der :p

    Beste låt? Tilebreaker

    Hadde trolig (etter litt for ugrundig lytting) endt på 5/10

    Da denne skiva ble nominert oppdaga eg at de er ute med ny plate i disse dager; Siberia heter den, og har et åpningskutt det lukter svidd av.

     

    BurntIsland

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.02.2006
    Innlegg
    8.438
    Antall liker
    11.270
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    2
    Å høre på Marillion skiva i går, for så å fortsette videre med Polvo føltes som en renselse! Jeg trodde jeg ble nødt til å gjennomføre det lille utdrivende pentagramritualet (LBRP) for å få meg selv, stua og anlegget i orden igjen, men Polvo gjorde nytten.
    Forbausende friskt syns jeg, men er enig med Townes i at det er noe skissepreget over låtene; sound og energi i massevis, men ikke verdens beste låtskrivere..

    edit: Lenge siden jeg har spilt denne nå; Polvo er ikke for alle, for mange blir det bare ustemte gitarer. Denne plata er vel "standardverket" for det math-rock var i 93. Jeg likte påminnelsen nominasjonen gav meg.
     

    stingrayV

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.02.2011
    Innlegg
    480
    Antall liker
    245
    Sted
    Skodje
    Torget vurderinger
    4
    Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal begynne...
    Helt siden trekninga har jeg latt denne plata surre og gå når jeg har hatt anledning til det.
    På spotify har sjangeren blitt beskrevet som "artsy, noisy indie rock" endatil er det putta inn i sjangeren math rock.

    Math rock er en sjanger jeg er lite bevandret i, men Math core (et noe hardere uttrykk, med lignende struktur i låtoppbygginga) har man da hørt på.
    El Grupo Nuevo de Omar Rodriguez Lopez er også definert inn i sjangeren Math rock. dette bandet har med seg flere av folka fra The Mars Volta, Zach Hill osv osv osv..
    Dette er musikk som kan beskrives som komplisert, nyansert, progressiv, og beint ut grisedeilig!

    Hvordan man har klart å putte Polvo inn i samme sjanger fatter jeg nesten ikke.

    Greit nok. Det er mye telling ute å går. Musikerne må ha øvd på låtene for å få til å spille dem sammen.
    Det kan nesten virke som om gutta har bestemt seg for hvor mange slag ei låt skal ha. Siden har de brutt opp antall i et tilfeldig antall bolker, med tilfeldige antall slag. Disse struktureres etter en taktart som er enkel å forstå, men den henger ikke nødvendigvis godt i hop med den forrige som ble spilt.
    Dynamikk er det noen steder. Etter prinsippet. nå spiller vi svakt. NÅ SPILLER VI HØYT.
    Det er som et lappeteppe av restetøy, sydd av et barn.
    Oppbygningen av låtene ender opp med å virke forvirret. Ikke forvirrende og engasjerende slik jeg oppfatter andre band som defineres inn i denne sjangeren. Og jeg gleder meg til å ta fatt på de andre bandene innenfor Math Rock. Men Polvo får ligge for min del.

    Dissonans, rare lyder, og et grumsete lydbilde, som høres ut som det er tatt opp i garasjen til vokalistens mor bidrar heller ikke til å trekke opp for min del.
    Og Vokalen som ligger dypt nede i denne grøten av SURE gitarer!
    Jada, det står at polvo bruker alternative stemminger, og flere lag med gitarspor som fletter seg inn i hverandre på spotify, men disharmoniene virker tilfeldige -og gitarer som er stemt så mye lavere enn det som er naturlig får skjev hals- og er altså ikke en positiv ting. Hverken for instrumentet, eller for lytteren.
    Trommisen spiller så dårlig at jeg får lyst å reise hjem til ham og gi ham en klem.

    Alt dette kan vel hende er gjort med hensikt, og med et ønske om å formidle noe bestemt. En ser det ofte i samtidskunsten. Kunsthistorikere bruker et uttrykk; "vanskelig tilgjengelig". Dette er for min del det mest positive jeg kan si om musikken.

    Jeg spilte plata for en kompis som jobber i bransjen, og jeg vil gjerne sitere ham.
    Polvo er som en smart professor med null formidlingsevne.

    Karakter? Nei. Det må jeg tenke på til senere ikveld.
     
    Sist redigert:

    Eviledorf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    1.381
    Antall liker
    1.044
    Sted
    Bergen
    Hva skjer? Liker ikke alle dette? Skal ikke alle spille dette på volum 11 når julepakkene åpnes om noen dager?

    Nå i disse juletider er alle sure kommentarer tigitt for endelig kom skikkelig slakt på en plate som jeg har nominert og som jeg liker veldig bra! Har prøvd på det lenge nå og neste alternativ ville blitt å nominere «Earth 2: Special Low-Frequency Version» som nok ikke framkaller rockefoten til så veldig mange. Jeg sover også godt med å ha null musikalsk troverdighet.

    Jeg liker variasjonen, sounden og gitarspillingen på denne Plovo platen. Det at de spiller veldig atypisk og på grensen til sur gitarlyd synes jeg fungerer veldig bra her. Hører noe nytt hver gang jeg hører platen. Dette er imidlertid ikke en av mine aller største favoritter, men får en 8’er av meg.

    Polvo var med å definere math rock som i grunnen er et ganske beskrivende begrep. Flere av platene som er nominert i denne runden (Lloyd Cole, Winnerbäck, Lana Del Ray etc) lager musikken etter «formelen» 2 + 2 = 4 (og noen ganger 1 – 1 = 0). Dette er matematisk helt riktig, men det er ingen ukjente parametre og et veldig kjedelig regnestykke. Polvo derimot bruker Fourier transformasjon, diffligninger av andre orden , trippelintegraler og formler med fire ukjente. Ikke alltid like enkelt å finne svaret, men når man gjør det er gleden desto større. Muligens må man ha minst 20 vekttall matematikk fra universitetet for å sette pris på slik musikk…

    Polvo er definitivt ikke for alle. Det er musikk for viderekomne. Den siste platen deres som kom i år er nok en del mer kommersiell (se video i Townes sitt innlegg over). Jeg vurderte å nominere denne, men ville nok fått litt mer midt på treet anmeldelser da. Og det er jo verre enn en slakt.

    Her er en sang til fra siste platen som jeg liker bra og ganske anderledes:

     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Bra!

    ...Og da var vi gjennom nok en stafett, som jeg synes har vært en bra en! Takk, alle sammen!
     

    BurntIsland

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.02.2006
    Innlegg
    8.438
    Antall liker
    11.270
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    2
    eviledorf: earth2-slfv er en glimrende plate! (men sikkert en utfordring å skulle anmelde) var det du som beskrev den som lyden av jorda som roterer?
     

    mikefish

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Innlegg
    4.960
    Antall liker
    517
    Har dessverre ikke fått hørt denne platen med Polvo da den ikke er på wimp,men utifra det som er skrevet her kunne jeg tenkt meg å kjøpe noe av dette bandet.

    Vel blåst folkens,det har vært en fin og variert runde !

    mvh.s,
     

    stingrayV

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.02.2011
    Innlegg
    480
    Antall liker
    245
    Sted
    Skodje
    Torget vurderinger
    4
    Litt godt at dere legger ut disse snuttene. Her er det straks meget mer attraktivt. Fortsatt ikke min greie, men langt nærmere.
    Jeg har ikke et eneste vekttall i matte, men jeg kjenner at sjangeren -slik den har blitt- så definitivt er noe for meg.
    Det skal du ha takk for. Men Todays Active Lifestyles skrek til meg: Vi spiller ikke til deg Christer!

    Jeg bærer mitt nag som en krone. ;)

    Hva skjer? Liker ikke alle dette? Skal ikke alle spille dette på volum 11 når julepakkene åpnes om noen dager?

    Nå i disse juletider er alle sure kommentarer tigitt for endelig kom skikkelig slakt på en plate som jeg har nominert og som jeg liker veldig bra! Har prøvd på det lenge nå og neste alternativ ville blitt å nominere «Earth 2: Special Low-Frequency Version» som nok ikke framkaller rockefoten til så veldig mange. Jeg sover også godt med å ha null musikalsk troverdighet.

    Jeg liker variasjonen, sounden og gitarspillingen på denne Plovo platen. Det at de spiller veldig atypisk og på grensen til sur gitarlyd synes jeg fungerer veldig bra her. Hører noe nytt hver gang jeg hører platen. Dette er imidlertid ikke en av mine aller største favoritter, men får en 8’er av meg.

    Polvo var med å definere math rock som i grunnen er et ganske beskrivende begrep. Flere av platene som er nominert i denne runden (Lloyd Cole, Winnerbäck, Lana Del Ray etc) lager musikken etter «formelen» 2 + 2 = 4 (og noen ganger 1 – 1 = 0). Dette er matematisk helt riktig, men det er ingen ukjente parametre og et veldig kjedelig regnestykke. Polvo derimot bruker Fourier transformasjon, diffligninger av andre orden , trippelintegraler og formler med fire ukjente. Ikke alltid like enkelt å finne svaret, men når man gjør det er gleden desto større. Muligens må man ha minst 20 vekttall matematikk fra universitetet for å sette pris på slik musikk…

    Polvo er definitivt ikke for alle. Det er musikk for viderekomne. Den siste platen deres som kom i år er nok en del mer kommersiell (se video i Townes sitt innlegg over). Jeg vurderte å nominere denne, men ville nok fått litt mer midt på treet anmeldelser da. Og det er jo verre enn en slakt.

    Her er en sang til fra siste platen som jeg liker bra og ganske anderledes:

     
    Sist redigert:

    Eviledorf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    1.381
    Antall liker
    1.044
    Sted
    Bergen
    eviledorf: earth2-slfv er en glimrende plate! (men sikkert en utfordring å skulle anmelde) var det du som beskrev den som lyden av jorda som roterer?
    Det er en glimrende plate, ja. Men har en mistanke om at det hadde blitt stort sett strykkarakterer. Det kan godt være jeg har beskrevet denne platen slik. Jeg har sikker knabbet det fra noen andre igjen, men det er også ganske beskrivende for hvordan den Earth platen høres ut.
     

    Drammen lyd

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2012
    Innlegg
    765
    Antall liker
    389
    Har gitt den omtalte sisteskiva en runde og det høres jo i allefall ut som de har lært noe på de 20 åra som er gått i mellom, faktisk ikke værre enn at det går å høre hele skiva i ett.
    Håper ingen tok mitt Ps. for bokstavelig:) Det er som alltid mye god musikk som dukker opp i stafetten, som jeg vil si er den mest positive tråden på hfs. Så jeg takker for runden og ser frem til nye runder i 2014.

    Benytter også sjansen til å ønske alle en god jul og et riktig godt og innholdsrikt nytt år;)
     

    stingrayV

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.02.2011
    Innlegg
    480
    Antall liker
    245
    Sted
    Skodje
    Torget vurderinger
    4
    Henger meg på halen, og ønsker alle en riktig god jul, og et godt nytt år.

    For min del var dette første stafett. Jeg merker at dette er en tidkrevende og vanskelig oppgave. Men like morosamt som vanskelig. Jeg har tydeligvis glemt hvor mye en må gjennom for å finne nye favoritter. Så i den anledning hever jeg glasset, og sier takk for meg.
    Neste nominasjon ligger klar, etter tunge mareritt og mye svette. ;)
     

    Handsoer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.03.2007
    Innlegg
    3.923
    Antall liker
    1.926
    Sted
    Sortland
    .

    Ps. De som har noe positivt å melde om denne plata her mister all musikalsk troverdighet i mine øyne:)
    Vel, vel...
    ...ingen grunn til bekymring, den følelsen går over i løpet av etpar timer ..... been there! :cool:

    Prøver meg på Polvo, men frykter vel at 17 vt mat/stat blir i minste laget. Den ualminnelig sure åpningen fikk meg nesten til å gi opp
    - men det tok seg jaggu opp etterhvert gitt.
    Lett å høre at dette kan virke polariserende under en lyttekveld med flere enn 2 deltagere!
    Skal få seg en runde, om jeg makter, før jeg dømmer ene (neppe) eller andre vegen.
    Skrive julekort imens?
     

    stingrayV

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.02.2011
    Innlegg
    480
    Antall liker
    245
    Sted
    Skodje
    Torget vurderinger
    4
    Jeg syntes ikke det var noe problem å multitaske til dette. Med en gang jeg skrudde på begynte jeg å drømme om å sette på noe annet. ;)
    Det hadde vært langt verre å multitaske til earth 2. Tenk om det hadde skjedd noe viktig jeg burde fått med meg?

    Holder med ozzyfozzy her

    Polvo er gøy.
    ...men det var umulig å mutlitaske til musikken :rolleyes:

    Edit: God jul og godt nyttår til hele stafettlaget!
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn