Albumstafetten 25

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • OAlex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.11.2006
    Innlegg
    3.050
    Antall liker
    1.418
    Sted
    Trondheim
    Det har vært en fin stafettrunde. Endel band som har vært utenfor mitt synsfelt har vært nominert. Jeg registrerer at Tom Tom Club ble slaktet, mens Lana Del Rey slapp unna med en mild irettesettelse. Men sånn er det med albumstafett. Gråter meg stille i søvn.
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.747
    Antall liker
    3.916
    Sted
    Oslo
    lloyd-cole-standards.jpg


    LLoyd Cole - "Standards" (2013)
    Tapete Records


    Mange år siden LLoyd Cole debuterte med sine Commotions på midten av åttitallet. Alltid den trygge, melankolmørke Cole, poprock for de voksne. Nå har jeg aldri vært voksen, so LLoyd Cole var det de aldre som hørte på. Endel av skivene har vært tapetmusikk i heimen, mest takket være husets dronning. Så hva har skjedd? Sannelig, det er anstrøk av rockegitar, ganske tøft faktisk, og Cole minner tidvis om Steve Wynn´s snillere lillebror innfusert av Lou Reed på enkelte låter. Liker jeg det? Ja. Hvorfor? Tja

    Det er gode låter her, av typen, slappe av i sofaen, foten holder beskjedent takten, gladfølelse i mellomgulvet, litt sunshine i desember. Ingen stor banebrytende udødelig klassisk populærkunst, likevel solid, nok til at skiva lever videre i samlinga. Knall for avstressende mørkekvelder, og de er det ganske mange av i min kalender.

    Tør jeg lukte sånn ca. på 6/7 av 10?
     

    Townes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Innlegg
    15.639
    Antall liker
    10.642
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Fan,
    Glemte helt å nevne Steve Wynn i meldinga mi! Det hadde eg jo på papiret. Du lukter på 6 eller 7. Da er vi jo tememlig samstemte all den tid eg lande på 6+ :)

    Kom igjen Dazed! Rekker en runde til før nyåret vel :p
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Kom igjen Dazed! Rekker en runde til før nyåret vel :p
    Klart det!

    ....Eller kanskje ikke. Tror det er best å vente til over nyttår, men egentlig har jeg jo nesten ikke hatt tid til å holde i, elelr være innom, denne, synes jeg. Jeg begynner i ny jobb rett over nyttår, i tillegg til at jeg holder og deltar på kurs to kvelder i uka samt en helg i måneden. Tror jeg er nødt til å se an litt hvordan alt dette passer sammen med oppgaver hjemme og privatliv før jeg fyller timeplanen med noe som helst mer for nyåret.

    Kanskje en helt ny stafettsekretær kunne få prøve seg? Hva med deg? Vi har vel aldri prøvd en stril som sjef før! :)
     

    Townes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Innlegg
    15.639
    Antall liker
    10.642
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Kom igjen Dazed! Rekker en runde til før nyåret vel :p
    Klart det!

    ....Eller kanskje ikke. Tror det er best å vente til over nyttår, men egentlig har jeg jo nesten ikke hatt tid til å holde i, elelr være innom, denne, synes jeg. Jeg begynner i ny jobb rett over nyttår, i tillegg til at jeg holder og deltar på kurs to kvelder i uka samt en helg i måneden. Tror jeg er nødt til å se an litt hvordan alt dette passer sammen med oppgaver hjemme og privatliv før jeg fyller timeplanen med noe som helst mer for nyåret.

    Kanskje en helt ny stafettsekretær kunne få prøve seg? Hva med deg? Vi har vel aldri prøvd en stril som sjef før! :)
    Vi striler er alt for beskjedne. lavmælte og demokratisk anlagte til at vi kan være stafett-diktator...
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Vi striler er alt for beskjedne. lavmælte og demokratisk anlagte til at vi kan være stafett-diktator...

    Å? Jeg så for meg bergensere, men med bredere dialekt og litt mer høylytte. ;)

    Bare én gang? Kanskje du blomstrer? ;)
     

    Townes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Innlegg
    15.639
    Antall liker
    10.642
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Vi striler er alt for beskjedne. lavmælte og demokratisk anlagte til at vi kan være stafett-diktator...

    Å? Jeg så for meg bergensere, men med bredere dialekt og litt mer høylytte. ;)

    Bare én gang? Kanskje du blomstrer? ;)
    Hva faèn er det du insinuerer? At eg ikkje har nådd med fulle potensial? *^`?*^Å)%&#¤%/%"#Dazed`?%^*&&#%¤Dazed`?)%%&%%)?#&*^Dazed+-*#¤

    Stoooooooooooooor forskjell på bergensere og striler. Omtrent som mellom aboriginere og eskimoer.
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Bare én gang? Kanskje du blomstrer? ;)
    Hva faèn er det du insinuerer? At eg ikkje har nådd med fulle potensial? *^`?*^Å)%&#¤%/%"#Dazed`?%^*&&#%¤Dazed`?)%%&%%)?#&*^Dazed+-*#¤

    Stoooooooooooooor forskjell på bergensere og striler. Omtrent som mellom aboriginere og eskimoer.
    Nei, LANGT ifra. "blomstrer" som i "slutter å være lavmelt og beskjeden", bare.

    Kan ikke skjønne annet enn at du er på topp. ;)
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.569
    Antall liker
    1.241
    Torget vurderinger
    11
    Dette har på slutten av 2013 blitt en av mine favorittråder på hfs.Har plukket opp mange tips her.Mange artige anmeldelser av et bredt spekter av musikk.
    Blir gjerne med i neste runde viss man kommer igjennom det syltynne nåløyet med og også like lame ting som Toto og Sting.

    Takk til alle som har bidratt i desse stafettene.Ha en deilig jul!
     

    Bent

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2008
    Innlegg
    2.737
    Antall liker
    613
    Sted
    Nordhordland
    Ble en flott stafettrunde dette synes jeg, med både bra, spennende, utfordrene og (imo) dårlig musikk.
    God jul til alle deltagere.:D
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    Dette har på slutten av 2013 blitt en av mine favorittråder på hfs.Har plukket opp mange tips her.Mange artige anmeldelser av et bredt spekter av musikk.
    Blir gjerne med i neste runde viss man kommer igjennom det syltynne nåløyet med og også like lame ting som Toto og Sting.

    Takk til alle som har bidratt i desse stafettene.Ha en deilig jul!
    her er det plass til alle noe denne runden bekreftet. Fint med mangfold
     

    united

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Innlegg
    24.110
    Antall liker
    32.550
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    God jul herifra også.
    Det hadde vært skikkelig moro å få anmelde en Toto-skive, du bare bli med Rune, og nominasjonen din sier seg selv.:)
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.569
    Antall liker
    1.241
    Torget vurderinger
    11
    God jul herifra også.
    Det hadde vært skikkelig moro å få anmelde en Toto-skive, du bare bli med Rune, og nominasjonen din sier seg selv.:)
    Høres bra ut.Satser muligens på Sting siden jeg ser han er ekstra godt likt av enkelte av deltakerene i denne tråden:D
     

    janfrt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Innlegg
    7.491
    Antall liker
    8.615
    Sted
    Pt. Høvik
    Satser på denne i neste runde (men nå sklir det helt ut og blir OT, eller?):

    [video=youtube;0vFEBZd-fHQ]http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=0vFEBZd-fHQ[/video]
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Ja?

    ;)

    Du gidder ikke være stafettvikar en runde, da?
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Æsj! Nå gidder jeg ikke vente mer, og jeg kommer til å angre, for jeg har ikke tid. Hvem er med dersom jeg starter en ny runde? En hel vanlig en, lik de forrige.
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Høres bra ut. Gi det en dag eller to, da. Jeg har muligens en ny stafettsjef på gli. ;)
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Det ble meg igjen. Påmeldingstråd er laget!
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn