NINA ©
Allerede omslaget bærer bud: "kreativ" syngedame med "kreativt" flinkisband (garantert) fritt plassert i jazz/popland et sted… Grøss.
Og ganske riktig; lysten til å storme scenen, tuppe Rødhette over kanten, sparke inn et par høytalerkabinetter og velte trommesettet, manifesterer seg relativt tidlig. Såpass tidlig at før forferdelige Only Breath toner ut er jeg på vei ut av klubblokalet.
Første og største problem er Nina © selv… Nina © bruker ikke nødvendige krefter på tekstilpasning, men det Nina © til overmåls gjør er å bruke unødvendige krefter på å gjøre stemmen sin mer spesiell enn den er – eller trenger å være. Norsk aksent i engelske tekster har også en tendens til å stryke meg mothårs – her er hele tupéen havnet i suppen. Bandet? Trygg middelklassebakrunn, midtskill og kulturskolefortid.
mvh espen ©
PS. oppfattet spor av afrobeat før jeg gikk… kunne hjulpet men gjorde det ikke.
Allerede omslaget bærer bud: "kreativ" syngedame med "kreativt" flinkisband (garantert) fritt plassert i jazz/popland et sted… Grøss.
Og ganske riktig; lysten til å storme scenen, tuppe Rødhette over kanten, sparke inn et par høytalerkabinetter og velte trommesettet, manifesterer seg relativt tidlig. Såpass tidlig at før forferdelige Only Breath toner ut er jeg på vei ut av klubblokalet.
Første og største problem er Nina © selv… Nina © bruker ikke nødvendige krefter på tekstilpasning, men det Nina © til overmåls gjør er å bruke unødvendige krefter på å gjøre stemmen sin mer spesiell enn den er – eller trenger å være. Norsk aksent i engelske tekster har også en tendens til å stryke meg mothårs – her er hele tupéen havnet i suppen. Bandet? Trygg middelklassebakrunn, midtskill og kulturskolefortid.
mvh espen ©
PS. oppfattet spor av afrobeat før jeg gikk… kunne hjulpet men gjorde det ikke.