Må si meg enig i denne beskrivelsen, skal bli gøy å se hva makkern din skriver,Griffenfeldt skrev:Ryan Adams Ashes & Fire
Ryan Adams f: 1974 i Jacksonville, North Carolina er ute med sitt studioalbum nr 13.
Ashes & fire heter skiven. Det første som slo meg når jeg hørte navnet på skiven, var -hvorfor heter den ikke Fire & ashes, men det slo meg at det sikkert er andre skiver som er titulert med det samme. En fantasifull vridning der altså.
For meg er Ryan Adams et uskrevet blad. Har ikke hørt noe særlig hverken av eller om typen, men når jeg ser bilder av han, slår det meg litt at denne platen er da ingenting av det jeg ville forventet. Han ser ut som arketypen til rock&roll, men her blir jeg servert en folk/singer/songwriter/balladepop. En slags sukkersøt bitterpille av en plate.
Studioarbeidet som er gjort på denne skiven må sies å være meget bra. Det låter omtrent så glatt som det kan gjøres. Litt mindre polish hadde muligens hjulpet litt synes jeg, men det er nok fordi jeg henger meg opp i bildet av en rocker og ikke en melankoliker.
mitt favorittspor må bli " i love you, but i dont know what to say " Muligens fordi den gir meg litt Tom petty vibber.
Jeg føler vel min anmeldelse ble en liten tanke negativ, men for å dra frem litt positivt, må det bli at han treffer troverdighetsnerven de gangene han løfter stemmen litt nærmere falsett. De gangene jeg føler litt rytme og sammenheng blir det også veldig bra.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Min terning ruller over på en 6
Føler jeg skuffer endel av Ryan Adams sine fans her, men for meg er han nok litt vanskelig å nærme seg. Mulig jeg burde gjort meg kjent med typen litt tidligere..
Griffenfeldt
Ahh, Townes og rolfozzy var navnet på dem ja.rolfozzy skrev:Jævla sløvt. ;DTownes skrev:Ja???????????????????????????????????
Det er 21.11.2011 klokka har for lengst passert 08:00, og ingen meldinger av Ryan Adams ennå? Eg svimer av...
Hva faèn er dette for noe useriøse greier? Jeg oppfatter dere anmeldere rett og slett snobbete. Søvnsnobbete.
Sånn var det ikke i gamle dager når vi var med, Townes.
det er et fint sted å starteatonal skrev:Takk for fine anmeldelser om en artist jeg ikke visste noe om. Kanskje like greit å se nærmere på Heartbreaker, som introduksjon til Ryan Adams?
atonal skrev:Takk for fine anmeldelser om en artist jeg ikke visste noe om. Kanskje like greit å se nærmere på Heartbreaker, som introduksjon til Ryan Adams?
Hehe, mye musikk å velge i der ut i verden, vet du ;Drolfozzy skrev:atonal skrev:Takk for fine anmeldelser om en artist jeg ikke visste noe om. Kanskje like greit å se nærmere på Heartbreaker, som introduksjon til Ryan Adams?
Ikke visste noe om!? Nei nå ramla jeg av stolen her.
Du må ikke la Mbare kjøre deg så hardt på den rapdritten han spiller. ;Datonal skrev:Hehe, mye musikk å velge i der ut i verden, vet du ;Drolfozzy skrev:atonal skrev:Takk for fine anmeldelser om en artist jeg ikke visste noe om. Kanskje like greit å se nærmere på Heartbreaker, som introduksjon til Ryan Adams?
Den kommer denne også, Burnt. Garantert. Bare spell den mer.Burnt_Island skrev:Nesten alle de gode Ryan Adams låtene kommer krypende på en. De vokser. De har en økonomi i seg. Ikke noe overføldig, alt plassert akkurat der det trengs. Tilsynelatende enkelt. På denne plata syns jeg det stort sett er motsatt. Jeg håper på å høre det, men det kommer ikke. Tvert imot. Det er ikke noe under overflata. WYSIWYG, det blir kjedeligere etterhvert.
Njaei, ikke så mye rap i det siste. Har heller vært en del andre tingrolfozzy skrev:Du må ikke la Mbare kjøre deg så hardt på den rapdritten han spiller. ;Datonal skrev:Hehe, mye musikk å velge i der ut i verden, vet du ;Drolfozzy skrev:atonal skrev:Takk for fine anmeldelser om en artist jeg ikke visste noe om. Kanskje like greit å se nærmere på Heartbreaker, som introduksjon til Ryan Adams?
Bra. Da er det håp.atonal skrev:Njaei, ikke så mye rap i det siste. Har heller vært en del andre tingrolfozzy skrev:Du må ikke la Mbare kjøre deg så hardt på den rapdritten han spiller. ;Datonal skrev:Hehe, mye musikk å velge i der ut i verden, vet du ;Drolfozzy skrev:atonal skrev:Takk for fine anmeldelser om en artist jeg ikke visste noe om. Kanskje like greit å se nærmere på Heartbreaker, som introduksjon til Ryan Adams?
Ikke visste noe om!? Nei nå ramla jeg av stolen her.![]()
Er i samme situasjonatonal skrev:Takk for fine anmeldelser om en artist jeg ikke visste noe om. Kanskje like greit å se nærmere på Heartbreaker, som introduksjon til Ryan Adams?
Har vel muligens nevnt det en gang eller to ja :Bent skrev:2 flotte anmeldelser, selvom jeg synes karakteren skulle vært 1-2 hakk opp. Ikke Ryan sin mest jamne plate dette, men flott er den likevell. Enig at den trenger en del runder for og sitte seg, men slik har jeg hatt det med alle hans plater. Helt på linje med Townes som vel har gjentatt flere ganger at på en del av sangene er vokalen hans nesten bedre enn noen gang. Hadde mest sannsynligvis landet på en åtter.
Tro meg - jeg hadde grinete og surmaga utgangspunkt! Forsvant som dugg for solenkjetinho skrev:Informative meldingar, men manglar litt surmaga kritikk frå sidelinja. Utvilsomt dyktige folk dette, men noko glatt og preglaust. Det rockar jo ikkje, så dei vert avhengige av å formidle kjensler og djupn, og det føler eg det går litt så som så med. Einig i at enkeltlåtar som "do I wait" står fram, men elles luktar det tidvis autopilot her. Trur eg hadde havna på ein 6ar eg og.
Trodde et øyeblikk at anmeldelsen din kom på powerpoint-format med lydkommentarer.Brasse skrev:Hei! Driver å legger voiceover på ein powerpointpresentasjon (!), 10 sider manus gjenstår, så meldinga blir litt forsinket.
Men har skrive den i hovudet, må berre få den på (eit anna) papir.