Yes ! Det er veldig fornøyelig ;D65finger skrev:Hehe! bra anmeldelse Townes. Tror vi trygt kan konkludere med at vi oppfatter den forskjellig. Det gøyale er at ungdommen 65finger er minst 10 år eldre enn gamlingen Townes ;D
Jeg klarer å få med meg at du digger albumet, men finner "Dette er et fantastisk album" som noe overraskende etter at du har nevnt noen litt mystiske stikkord om hva som er bra med plata.65finger skrev:etter å lyttet gjennom platen et 25-30 ganger er mitt inntrykk at det er en tråd fra første låt til siste. Veldig bra låter med storslagne arrangementer, i det hele tatt en ambisiøs og storslagen produksjon. Av og til vidunderlig enkelt som pianoteamet i låt 9. Tekstene er tilsynelåtende om piker, rus og vold men jeg enser en desperasjon og en tydelig samfunnskritikk. Hele albumet er preget av en melankoli som jeg finner fasinerende. Det er vidre noe tidløst og stort over stemningen og tonen i albumet.
Dette er et fantastisk bra album som jeg tipper vil stå som en påle også om 10 år. Jeg digger det og mener det er på pallen for fjorårets album.
Velskrevet slakt, og morsom!Townes skrev:Eg e for gammal for denne skiten.
Jeg hadde litt dårlig tid når jeg skrev den ;D Kort oppsummert: liker låten og stemningen i plataRoDa skrev:Jeg klarer å få med meg at du digger albumet, men finner "Dette er et fantastisk album" som noe overraskende etter at du har nevnt noen litt mystiske stikkord om hva som er bra med plata.65finger skrev:etter å lyttet gjennom platen et 25-30 ganger er mitt inntrykk at det er en tråd fra første låt til siste. Veldig bra låter med storslagne arrangementer, i det hele tatt en ambisiøs og storslagen produksjon. Av og til vidunderlig enkelt som pianoteamet i låt 9. Tekstene er tilsynelåtende om piker, rus og vold men jeg enser en desperasjon og en tydelig samfunnskritikk. Hele albumet er preget av en melankoli som jeg finner fasinerende. Det er vidre noe tidløst og stort over stemningen og tonen i albumet.
Dette er et fantastisk bra album som jeg tipper vil stå som en påle også om 10 år. Jeg digger det og mener det er på pallen for fjorårets album.
Jeg får ikke helt taket på hva du digger.
Har bare hørt litt på denne selv, men foreløpig virker det mer rotete og masete enn 808s & Heartbreak som er den eneste plata jeg eier og har hørt av Kanye West.
R
Creed var assosiasjoner jeg fikk på de første par låtene på platen, senere utover endrer den litt karakter.Dazed skrev:Hopper litt tilbake, jeg. ...Til Jolene.
Artig at Gjestemedlem og jeg kom frem til samme karakter, men tydeligvis likte stikk motsatte deler av plata best.
...Men Creed? den skjønner jeg ikke helt. Lar meg irritere vesentlig mindre av denne vokalisten enn av Creed sin.![]()
Arms Wide Open... Brrrrr :-X Urk urkGjestemedlem skrev:Creed var assosiasjoner jeg fikk på de første par låtene på platen, senere utover endrer den litt karakter.Dazed skrev:Hopper litt tilbake, jeg. ...Til Jolene.
Artig at Gjestemedlem og jeg kom frem til samme karakter, men tydeligvis likte stikk motsatte deler av plata best.
...Men Creed? den skjønner jeg ikke helt. Lar meg irritere vesentlig mindre av denne vokalisten enn av Creed sin.![]()
Haha, ja. Den er jævlig!baluba skrev:Arms Wide Open... Brrrrr :-X Urk urkGjestemedlem skrev:Creed var assosiasjoner jeg fikk på de første par låtene på platen, senere utover endrer den litt karakter.Dazed skrev:Hopper litt tilbake, jeg. ...Til Jolene.
Var/er ikke Creed et kristenrockband, da?Gjestemedlem skrev:Nå kan det jo tilføres at jeg ikke synes Creed er så ille som folk vil ha det til. De store hitlåtene har jeg slett ingen problemer med å høre på i rette stemning heller. Men ikke noe poeng å gjøre noe stort nummer ut av sammenligningen. Jolene er ikke Creed, selv om det er ting som gir meg assosiasjoner på endel låter.
;D nå fikk jeg noen bilder i hodet av Gjestemedlem skrålende med på kristenrock-refrengetbaluba skrev:Var/er ikke Creed et kristenrockband, da?Gjestemedlem skrev:Nå kan det jo tilføres at jeg ikke synes Creed er så ille som folk vil ha det til. De store hitlåtene har jeg slett ingen problemer med å høre på i rette stemning heller. Men ikke noe poeng å gjøre noe stort nummer ut av sammenligningen. Jolene er ikke Creed, selv om det er ting som gir meg assosiasjoner på endel låter.
Tror de er mer et "Vi vil være Pearl Jam eller Alice In Chains, men får det ikke til"-band.baluba skrev:Var/er ikke Creed et kristenrockband, da?Gjestemedlem skrev:Nå kan det jo tilføres at jeg ikke synes Creed er så ille som folk vil ha det til. De store hitlåtene har jeg slett ingen problemer med å høre på i rette stemning heller. Men ikke noe poeng å gjøre noe stort nummer ut av sammenligningen. Jolene er ikke Creed, selv om det er ting som gir meg assosiasjoner på endel låter.
Musikk kan godt handle om irrasjonalitet og følelser uten at det på noen måte går ut over de musikalske kvalitetene. Snill politisk rock blir fort kjedelig. På den annen side er jo både Kayne-, Morrisey- og PJplatene i denne runden tilstrekkelig politiske til å fylle den kvoten godt opp.baluba skrev:Var/er ikke Creed et kristenrockband, da?
Skulle man høre etter og analysere tekster før man skråler så vil man fort få et litt anstrengt forhold til musikk. Det aller meste av låttekster har ikke nubbis til å stå på egne bein uten akkompagnement.65finger skrev:;D nå fikk jeg noen bilder i hodet av Gjestemedlem skrålende med på kristenrock-refrenget
hehe, er ikke så opptatt av tekster.Gjestemedlem skrev:Skulle man høre etter og analysere tekster før man skråler så vil man fort få et litt anstrengt forhold til musikk. Det aller meste av låttekster har ikke nubbis til å stå på egne bein uten akkompagnement.65finger skrev:;D nå fikk jeg noen bilder i hodet av Gjestemedlem skrålende med på kristenrock-refrenget
Tenk bare litt tilbake i tid med søte småpiker som traller og synger med på Bobby Brown.. "I can take about an hour on the tower of power as long as I get a litte golden shower..." :![]()
Den eneste grunnen til at den der gikk gjennom hos NRK den gangen, må ha vært at de ikke skjønte hva det var snakk om.Gjestemedlem skrev:Skulle man høre etter og analysere tekster før man skråler så vil man fort få et litt anstrengt forhold til musikk. Det aller meste av låttekster har ikke nubbis til å stå på egne bein uten akkompagnement.65finger skrev:;D nå fikk jeg noen bilder i hodet av Gjestemedlem skrålende med på kristenrock-refrenget
Tenk bare litt tilbake i tid med søte småpiker som traller og synger med på Bobby Brown.. "I can take about an hour on the tower of power as long as I get a litte golden shower..." :![]()
Det der har jeg også spurt meg om uten å ha funnet svaret. Jeg prøvde meg på den for endel månender siden, men jeg husker faktisk ikke en skit fra plata annet enn den derre usjarmerende og irriterrende og plagsomme rappinga.Townes skrev:Ka faèn er greia lissom? Ka som er bra med dette, ka som gjer at dette er plata heile verda gjekk bananas over i fjor?
Du er ikke alene om det, selv om han selv forsøker å ro seg bort fra det pinlige faktumet så godt han kan.65finger skrev:;D nå fikk jeg noen bilder i hodet av Gjestemedlem skrålende med på kristenrock-refrengetbaluba skrev:Var/er ikke Creed et kristenrockband, da?Gjestemedlem skrev:Nå kan det jo tilføres at jeg ikke synes Creed er så ille som folk vil ha det til. De store hitlåtene har jeg slett ingen problemer med å høre på i rette stemning heller. Men ikke noe poeng å gjøre noe stort nummer ut av sammenligningen. Jolene er ikke Creed, selv om det er ting som gir meg assosiasjoner på endel låter.
Å dere voksne, konservative kjipinger. Skjønner ikke noe av den sofistikerte kule smaken til en ung og håpefull hipster som meg ;D. Kult med så forskjellige meninger om samme skiveLyngen skrev:Det der har jeg også spurt meg om uten å ha funnet svaret. Jeg prøvde meg på den for endel månender siden, men jeg husker faktisk ikke en skit fra plata annet enn den derre usjarmerende og irriterrende og plagsomme rappinga.Townes skrev:Ka faèn er greia lissom? Ka som er bra med dette, ka som gjer at dette er plata heile verda gjekk bananas over i fjor?
Så det var berre herlig å lese så vakker slakt av deg Townes! Og det er impoenerende om du har skrevet dette i ørska. Jeg fulgte plata i takt med lesningen (mye hopping dog) og er absolutt enig med deg. Er det ikke jeg som er hipster´n her
? Jeg er for gammel til dette jeg også. Stemmer med deg i 2.
Så var det jo interessant å få noe svar på spørsmålene våre fra den gode anmeldelsen til fingeren. Dette er gøy selv om jeg ikke klarte å skjønne det lell :-\. Takk skal dere ha!
skal hive inn resten av anmeldelsene i den tråden jeg startet i høst og hvis den kan bli en sticky er det fintDazed skrev:Finger'n begynte vel en gang, men noen [1] burde samle og/eller katalogisere anmeldelsene fra stafettene i en sticky-tråd her i Musikk Generelt.
1: "Noen" som i "ikke meg, for jeg gidder ikke".![]()
7 komplette stafetter i tråden. tror det er en feil eller to som hadde vært greit å fikseDazed skrev:Supert!
Er det med anmeldelser helt fra den første stafetten?
Kanskje du kan få utvidede redigerings-rettigheter, sånn at det går an å oppdatere en innholdsfortegnelse i første innlegg?
Goody!65finger skrev:7 komplette stafetter i tråden. tror det er en feil eller to som hadde vært greit å fikseDazed skrev:Supert!
Er det med anmeldelser helt fra den første stafetten?
Kanskje du kan få utvidede redigerings-rettigheter, sånn at det går an å oppdatere en innholdsfortegnelse i første innlegg?
Tror du har lyttet litt grundigere enn jeg. Artig at vi kom ganske så likt ut.Lyngen skrev:Virker ikke som vi er så velig uenige bortsett fra at jeg spriker mer.
Jeg vet ikke om det er riktig, men hva tenker du om den måter å synge på som jeg kritiserer. Er det bare meg? Jeg lurer litt på hva som gjør at jeg ikke klarer å like denne "power-vokalen". Første låt er et godt eksempel.dag1234 skrev:Tror du har lyttet litt grundigere enn jeg. Artig at vi kom ganske så likt ut.Lyngen skrev:Virker ikke som vi er så velig uenige bortsett fra at jeg spriker mer.
Når jeg hørte den syngingen, så tenkte jeg på Beatles (Lennon) på sitt mer slitsomme. Noen liker det, andre ikke.Lyngen skrev:Jeg vet ikke om det er riktig, men hva tenker du om den måter å synge på som jeg kritiserer. Er det bare meg? Jeg lurer litt på hva som gjør at jeg ikke klarer å like denne "power-vokalen". Første låt er et godt eksempel.dag1234 skrev:Tror du har lyttet litt grundigere enn jeg. Artig at vi kom ganske så likt ut.Lyngen skrev:Virker ikke som vi er så velig uenige bortsett fra at jeg spriker mer.
dag1234 skrev:Når jeg hørte den syngingen, så tenkte jeg på Beatles (Lennon) på sitt mer slitsomme. Noen liker det, andre ikke.Lyngen skrev:Jeg vet ikke om det er riktig, men hva tenker du om den måter å synge på som jeg kritiserer. Er det bare meg? Jeg lurer litt på hva som gjør at jeg ikke klarer å like denne "power-vokalen". Første låt er et godt eksempel.dag1234 skrev:Tror du har lyttet litt grundigere enn jeg. Artig at vi kom ganske så likt ut.Lyngen skrev:Virker ikke som vi er så velig uenige bortsett fra at jeg spriker mer.
fikk opp skikkelig spoty avspilling i dag, har noen plater å ta igjen ???Lyngen skrev:Takk skal du ha, finger´n. Har du fått hørt på plata selv? Dette blir kanskje for gammeldags for deg. Veldig bra anmeldelse fra deg også, Dag. Virker ikke som vi er så veldig uenige bortsett fra at jeg spriker mer. Du gir den 0,3 poeng mer enn jeg ville ha gjort
.
Oppdaget faktisk en liten feil nå. Det var meningen at siste plate ut, Harry Connick´s skulle komme i samme pulje. Anonym og gjedde kan jo bare poste i morgen om de vil.