Albumstafetten 10

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.361
    Antall liker
    6.540
    Torget vurderinger
    2
    Dere har bra anmeldelser av Big Star, Dag1234 og Lyngen. Jeg liker den gruppa. Alex Chilton var en av de store som fikk alt for lite anekjennelse for hva han gjorde. Min første møte med han var tilbake da han var vokalist i Box Tops og The Letter ble en stor hit. Mitt siste møte med han ble på Down on the Farm i 2007.

     

    Townes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Innlegg
    15.639
    Antall liker
    10.642
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    lars_erik skrev:
    dag1234 skrev:
    Lyngen skrev:
    dag1234 skrev:
    Lyngen skrev:
    Virker ikke som vi er så velig uenige bortsett fra at jeg spriker mer.
    Tror du har lyttet litt grundigere enn jeg. Artig at vi kom ganske så likt ut.
    Jeg vet ikke om det er riktig, men hva tenker du om den måter å synge på som jeg kritiserer. Er det bare meg? Jeg lurer litt på hva som gjør at jeg ikke klarer å like denne "power-vokalen". Første låt er et godt eksempel.
    Når jeg hørte den syngingen, så tenkte jeg på Beatles (Lennon) på sitt mer slitsomme. Noen liker det, andre ikke.
    :mad:
    Når eg hører syngingen på # 1 record tenker eg fy fan så mye bedre enn the Beatles ;D

    Neida, det er kanskje å ta hardt i, men Big Star har vært et av favorittbanda mine i godt over 15 år nå. "Oppdaget" de omtrent samtidig som eg begynte å høre på Posies og Teenage fanclub en gang på tidlig 90 tal, og har siden vært en fast følgesvenn.

    #1 Record er ikkje favoritten min med Big Star, det er det nok svanesangen 3rd/Sister lovers som er, men #1 record har noen utrolige perler den også. The ballad of El Goodo er jo en sterk kandidat til verdens fineste sang i mine ører. Thirteen er søt og sjarmernede, Chilton skal angivelig ha skrevet denne låta da han var 13, derav tittelen. Watch the sunrise er også utrolig flott, og eg for min del syns powerpoplåtene kor Chris Bell gjerne tar kommandoen også er knakende gode, sjøl om meg syns det er de nevnte låtene hvor Chilton synger som er det aller beste her.

    Ville gitt denne 9/10 og 8/9 på CEVBOF.

    Gode og konstruktive meldinger begge to!
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.747
    Antall liker
    3.916
    Sted
    Oslo
    Slutter meg til fozzy og townes.
    Pionerband som er med å definere en hel sjanger. USA møter England og smeltes sammen, vestkyst og britisk invasjon i skjønn forening.Jeg hører ihvertfall igjen mye musikk som kom senere, og hva ville f.eks Teenage Fanclub vært uten?

    Mitt livemøte med Alex Chilton hadde jeg på HeadOn, tidlig midten av 90-tallet.
     

    BurntIsland

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.02.2006
    Innlegg
    8.436
    Antall liker
    11.257
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    2
    Først en hyllest til mannen


    så mannen selv, var det her du var Rolfozzy?

     

    gjedde

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    03.05.2009
    Innlegg
    76
    Antall liker
    0
    Anmeldelsen min er ikke glemt, men den kommer litt sent i kveld.
     

    gjedde

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    03.05.2009
    Innlegg
    76
    Antall liker
    0
    Dato schmato.... Har vært helt sikkert på at det var i dag jeg ::) Det betyr jo bare at jeg har litt bedre tid på meg, jajaja
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.361
    Antall liker
    6.540
    Torget vurderinger
    2
    Burnt_Island skrev:
    så mannen selv, var det her du var Rolfozzy?

    Nei dette er vel fra Krokketfestivalen et annet år. Den foregår på Fredriksten Festning. Mannen i hatten er dog ikke vanskelig og kjenne igjen. Thrond Asker.
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.747
    Antall liker
    3.916
    Sted
    Oslo
    rolfozzy skrev:
    Burnt_Island skrev:
    så mannen selv, var det her du var Rolfozzy?

    Nei dette er vel fra Krokketfestivalen et annet år. Den foregår på Fredriksten Festning. Mannen i hatten er dog ikke vanskelig og kjenne igjen. Thrond Asker.
    Ikke vanskelig å kjenne igjen Big Daddy nei. :D
     
    U

    utgatt60135

    Gjest
    gjedde skrev:
    Dato schmato.... Har vært helt sikkert på at det var i dag jeg ::) Det betyr jo bare at jeg har litt bedre tid på meg, jajaja
    Det var egentlig meningen at de skulle komme i dag, men jeg skrev feil dato.
     

    gjedde

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    03.05.2009
    Innlegg
    76
    Antall liker
    0
    Harry Connick Jr - She

    Skuespiller, komponist, sanger og pianist. Suksessrik på alle fronter også. Først og fremst jazzmusiker. Dette albumet fra 1994 er resultatet av en flirt med funken.

    Funk er en sjanger jeg kan like. Får frem humøret og får foten til å gå. Når det er gjort riktig synes jeg funk kan være ganske så sexy. Klarer Connick Jr. å dra i gang gladfoten til gjedda? Ja, i stor grad. Jeg liker albumet, men det er noen ting jeg synes kunne vært gjort annerledes. For det første er plata i overkant lang. En time er for mye! Hvis man hadde kuttet ut sporene med prating, grammofonskraping og annet visvas hadde det kortet ned med noen minutter. Hvis man også hadde fjernet sporet To love the language hadde albumet stått igjen som et mer helstøpt funkverk. Jeg har stort sett skippet over det sporet når jeg har lyttet, skjønner ikke hva det gjør på plata. Det føles som å komme inn på en halvdårlig pianobar....
    For det andre skulle jeg ønske at plata var litt mer dirty, sleazy, skitten eller hva man nå skal kalle det. Vokalen blir litt polert og snill etter min mening.

    Men når det negative er sagt, sitter jeg fortsatt igjen med følelsen av at jeg liker dette. To låter har festet seg som favoritter: Den vakre balladen Honestly Now og det superfunky intrumentalsporet Joe Slam and the Spaceship. Resten er også musikk som fenger. Jeg kommer helt sikkert å spille plata videre, kanskje mest som musikk til arbe', og ikke så mye planta foran anlegget. Men det er kanskje mest fordi det er vanskelig å sitte stille når de deilige bassgangene går? :)


    Karakteren fra meg ender på en blid og fornøyd 7/10
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    super anmeldelse gjedde!! liker platen bedre og bedre og ville nok gitt den 8. Får følelsen av at han leder funkgjengen som et storband når jeg hører platen. Hverken før eller siden har hann nådd opp til She, dessverre
     
    U

    utgatt60135

    Gjest
    Toppers, gjedde :).

    Jeg er fan av Connick som vokalist. Han har virkelig en stor stemme! Har flere plater av han og liker spesielt Blue Light, Red Light som også har strålende lydkvalitet med masse dynamikk. She har jeg faktisk ikke hørt før tror jeg. Liker ikke funk, men når Harry styrer blir det bra. Har ikke hørt plata mer enn en gang, men liker den og tenkte en sterk 7.Skal absolutt høre mer på den.

    Takk for en god anmeldelse, gjedde. Anonym kommer vel forhåpentligvis med sin i kveld også.
     
    U

    utgatt60135

    Gjest
    Jeg fikk bare lyst til å sette på en annen plate av han som har ligget urørt lenge :).

     

    mteinum

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Innlegg
    10.126
    Antall liker
    3.907
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    Lyngen skrev:
    Jeg fikk bare lyst til å sette på en annen plate av han som har ligget urørt lenge :).

    Elsker starten på den plata :)
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.361
    Antall liker
    6.540
    Torget vurderinger
    2
    Bra skrevet omtala av gjedda.

    Musikken? Skal prøve og være litt diplomatisk når jeg sier hva jeg syns om den. Men sånn glatt, jævla elevatormuzak blir aldri spilt her.

    Men smaken er så ymse.
     

    Roberten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Innlegg
    5.630
    Antall liker
    1.323
    Med en diplomatisk fløyelstunge som din, fozzy, synes jeg det er merkelig at du ikke er hanket inn av utenrikstjenesten.

    Takk til gjedda for en god anmeldelse av She.
     

    gjedde

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    03.05.2009
    Innlegg
    76
    Antall liker
    0
    rolfozzy skrev:
    Musikken? Skal prøve og være litt diplomatisk når jeg sier hva jeg syns om den. Men sånn glatt, jævla elevatormuzak blir aldri spilt her.
    Hehe, liker den diplomatiske uttrykksformen rolfozzy :D Dette beveger seg helt på grensa av min glatthetstoleranse også, men det er noe med funk som gjør at det passer når sola skinner og sevja stiger ;)
     

    gjedde

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    03.05.2009
    Innlegg
    76
    Antall liker
    0
    Hadde forresten vært moro og lest anmeldelse nummer to snart.... Anonym???
     

    Karma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.05.2009
    Innlegg
    2.036
    Antall liker
    160
    65finger skrev:
    super anmeldelse gjedde!! liker platen bedre og bedre og ville nok gitt den 8. Får følelsen av at han leder funkgjengen som et storband når jeg hører platen. Hverken før eller siden har hann nådd opp til She, dessverre
    Platen din er den ene av totalt to i denne runden som jeg gidder spille helt ut. Dette er funk med både spenning og variasjon, til motsetning av Cascaro platen.
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.405
    Antall liker
    1.137
    Torget vurderinger
    4
    gjedde skrev:
    Hadde forresten vært moro og lest anmeldelse nummer to snart.... Anonym???
    Hukommelse er en fin ting som jeg mangler, trudde dagen for anmeldelse var i dag.
    Poster anmeldelse ved første anledning i ettermiddag.

    Beklager forglemmelsen.
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.405
    Antall liker
    1.137
    Torget vurderinger
    4
    Harry Connick, jr. - She

    For de fleste inkludert meg er nok fyren best kjent fra filmen Independece day.
    Til å begynne med føler jeg at musikken hans hører ut som en uheldig blanding av Steely Dan og Dire Straits men albumet tar seg opp.

    Spor 1-4 engasjerte meg ikke i det hele tatt, for glatt og kjedelig og havner i kategorien heismusikk for min del og jeg følte også at sporene var for lange. Fra spor 5 tar det seg opp (I could only) whisper your name fenger meg men hvorfor han må snakke i et minutt med bakgrunnsmusikk før neste sang begynner skjønner jeg ikke.

    Spor 7 er et av albumets bedre spor og for folk som interesserer seg for lyd er det trommespilling som høres bra ut ca 5 minutter ut i sangen.

    Ellers er nivået jevnt ut plata.

    Det å gi plata en karakter er vanskelig for meg, det er ingen tvil om at fyren er flink men på en annen side kommer jeg nok aldri til å kjøpe et av hans album. Etter å ha lyttet gjennom albumet 2 ganger måtte jeg dra til med høytspilling av Slayer - Divine Intervention for å få nullstilt ørene.

    Gir albumet karakteren 3. Hadde det vært mindre vokal, litt kortere låter og totalt litt mer up-tempo ville jeg nok satt opp Harry en karakter eller to. Albumet har sine lyspunkter.
     
    Ble medlem
    30.04.2008
    Innlegg
    11.870
    Antall liker
    1.398
    Bra anmeldelser fra begge to.

    Jeg er veldig glad jeg ikke fikk trukket dette albumet, for jeg klarte overhode ikke engasjere meg i det. Husker ikke om jeg har hørt det en eller to ganger. Fullstendig uinteressert og ga meg nothing.
     

    BurntIsland

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.02.2006
    Innlegg
    8.436
    Antall liker
    11.257
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    2
    Gode anmeldelser av plata, men det er synd om du ikke gir Harry en sjanse til Anonym; She er ikke nødvendigvis representativ for det mr Connick har å by på, du kan fx sjekke ut den andre plata som nevnes her i tråden for et noe annet uttrykk..

    Forøvrig; takk for laget! en vel gjennomført stafettrunde! :)
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Burnt_Island skrev:
    Gode anmeldelser av plata, men det er synd om du ikke gir Harry en sjanse til Anonym; She er ikke nødvendigvis representativ for det mr Connick har å by på, du kan fx sjekke ut den andre plata som nevnes her i tråden for et noe annet uttrykk..

    Forøvrig; takk for laget! en vel gjennomført stafettrunde! :)
    Og det er vel typisk Connick Jr. For mange kanskje det som er feil, nemlig at han er et svært begavet menneske som sprer seg over et vidt kunstnerisk spekter. Noen går i overdose av slike artister, jeg synes han er ganske likenes. Dette platen her har jeg ikke hørt enda, kun storbandplatene hans.
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    Gode anmeldelser av "She" Dette har vært en bra runde :)
     
    U

    utgatt60135

    Gjest
    Det ble såpass kritisk ja, Anonym ;). Jeg synes nok plata er bedre enn som så, men det er moro med forskjellige meninger også. Takk skal du ha for en bra anmeldelse :).

    Og takk til dere alle for en flott runde! Noen forsinkelser ble det, men så lenge alle leverer godt så er det ikke så farli´.

    For meg ble det spesielt to positive nye bekjenskaper og to nye plater, nemlig Jesca Hoop og Gogol Bordello. Ellers synes jeg vel Bright Eyes ble noe undervurtert ;).

    Er dere litt lei av albumstafetten eller synes dere at det fremdeles er like givende? Pause eller ny runde ganske fort? Hvis dere har lyst på en ny runde ganske omgående så vil jeg gjerne at en annen tar regien for den ellevte. Send meg PM om noen har lyst.
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.361
    Antall liker
    6.540
    Torget vurderinger
    2
    Bra, Anonym. Godt og se at det ikke er bare jeg som syns dette er dørgende kjedelig.
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    rolfozzy skrev:
    Bra, Anonym. Godt og se at det ikke er bare jeg som syns dette er dørgende kjedelig.
    PÅ tide med en tur i gruva med noen vinylplater inkl. She ;D
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.361
    Antall liker
    6.540
    Torget vurderinger
    2
    65finger skrev:
    rolfozzy skrev:
    Bra, Anonym. Godt og se at det ikke er bare jeg som syns dette er dørgende kjedelig.
    PÅ tide med en tur i gruva med noen vinylplater inkl. She ;D
    Det er alltid på tide med en tur i Gruva. :) Connicken kan vente ute på trappa.

    Ikke for det, det har vært medbrakt mye merkverdigheter av musikk hit. Mbare har vært her noen ganger.
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.361
    Antall liker
    6.540
    Torget vurderinger
    2
    Fingern ! Du melder deg vel som sjef for stafetten nå som Lyngen ikke gidder mer. Du gjorde en bra jobb sist, og vi kan jo ikke la stafetten dø ut. Rekker en runde til før sommeren kommer.

    Du er nominert, fingern.
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    rolfozzy skrev:
    Fingern ! Du melder deg vel som sjef for stafetten nå som Lyngen ikke gidder mer. Du gjorde en bra jobb sist, og vi kan jo ikke la stafetten dø ut. Rekker en runde til før sommeren kommer.

    Du er nominert, fingern.
    Jeg kan lede runde 11 hvis ingen andre melder seg.
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    65finger skrev:
    Jeg kan lede runde 11 hvis ingen andre melder seg.
    Flott. Bare å sette i gang med neste runde. Tar jo alltid litt tid å få folk til å melde seg på og deretter enda litt tid før omtalene kommer i gang.
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Gjestemedlem skrev:
    65finger skrev:
    Jeg kan lede runde 11 hvis ingen andre melder seg.
    Flott. Bare å sette i gang med neste runde. Tar jo alltid litt tid å få folk til å melde seg på og deretter enda litt tid før omtalene kommer i gang.
    Istemmes!

    Kjør i gang med Fingerstafetten #3! ;)
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    Hvis det er en ok løsning for Lyngen, kjører vi i gang i kveld
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    65finger skrev:
    Hvis det er en ok løsning for Lyngen, kjører vi i gang i kveld
    Godis. Vi oppfordre folk til å melde på plater de faktisk liker og som man vil gi litt oppmerksomhet, og ikke tulleplater eller ting de knapt har hørt selv ennå. Blir det for mye slikt så vil det slite hardt på konseptet.
     

    Roberten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Innlegg
    5.630
    Antall liker
    1.323
    Gjestemedlem skrev:
    Godis. Vi oppfordre folk til å melde på plater de faktisk liker og som man vil gi litt oppmerksomhet, og ikke tulleplater eller ting de knapt har hørt selv ennå. Blir det for mye slikt så vil det slite hardt på konseptet.
    Har det skjedd ? At noen har meldt på en tulleplate altså ?
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Roberten skrev:
    Gjestemedlem skrev:
    Godis. Vi oppfordre folk til å melde på plater de faktisk liker og som man vil gi litt oppmerksomhet, og ikke tulleplater eller ting de knapt har hørt selv ennå. Blir det for mye slikt så vil det slite hardt på konseptet.
    Har det skjedd ? At noen har meldt på en tulleplate altså ?
    Jeg vil jo ikke legge for mange føringer på hva folk melder på og det er jo sikkert litt rom for musikalsk humor også, men hadde jeg blitt trukket ut til å anmelde plater som Nob Dylan fra forrige runde så ville det vært litt usikkert om jeg hadde giddet å bruke tid og energi på å forholde meg til den og skrive noe annet enn kortfattet fjas. Man trekker jo ofte plater man ikke liker spesielt godt, men det hjelper nå likevel på innsatsen å vite at det er en grunn til at noen har meldt på platen som annet enn en practical joke på anmeldernes bekostning.
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.361
    Antall liker
    6.540
    Torget vurderinger
    2
    Gjestemedlem skrev:
    Roberten skrev:
    Gjestemedlem skrev:
    Godis. Vi oppfordre folk til å melde på plater de faktisk liker og som man vil gi litt oppmerksomhet, og ikke tulleplater eller ting de knapt har hørt selv ennå. Blir det for mye slikt så vil det slite hardt på konseptet.
    Har det skjedd ? At noen har meldt på en tulleplate altså ?
    Jeg vil jo ikke legge for mange føringer på hva folk melder på og det er jo sikkert litt rom for musikalsk humor også, men hadde jeg blitt trukket ut til å anmelde plater som Nob Dylan fra forrige runde så ville det vært litt usikkert om jeg hadde giddet å bruke tid og energi på å forholde meg til den og skrive noe annet enn kortfattet fjas. Man trekker jo ofte plater man ikke liker spesielt godt, men det hjelper nå likevel på innsatsen å vite at det er en grunn til at noen har meldt på platen som annet enn en practical joke på anmeldernes bekostning.
    Du lever vel ikke i den villfarelsen at jeg meldte på Nob Dylan som en pratical joke, Gjestemedlem?
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    rolfozzy skrev:
    Du lever vel ikke i den villfarelsen at jeg meldte på Nob Dylan som en pratical joke, Gjestemedlem?
    Jo jeg regnet faktisk med det. :) Og det er jo greit nok det, ingen big deal. Men det er jo et spørsmål om hvor seriøst vi skal ta disse trådene også. Det skal jo ikke være dønn formelt heller, det vil sikkert bare skremme bort folk. Jeg synes trådene blir bedre hvis det er musikalske årsaker til påmeldingene.

    rolfozzy skrev:
    Første gang jeg har meldt på ei plate jeg ikke eide, eller hadde hørt ved påmelding. Men den kom nå i posten i dag.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn