Albumstafetten 10

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.05.2009
    Antall liker
    160
    Townes:

En anmeldelse som lett gir andre potensielle deltagere prestasjonsangst!

Samtidig belyser din anmeldelse problematikken rundt fenomentet "objektiv anmelding" når det gjelder musikk. Det er jo fullt mulig å innrømme kvaliteter også i det man ikke selv liker . Poenget blir vel hvor vidt man primært skal forholde seg til egen personlig smak eller ikke, når man anmelder. Det beste er kanskje både og, slik du evner. ;)
    Da er det jo naturlig å gi to ulike karakterer.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Mojo: What's the best thing you've heard all year?

Janelle: Probably just listening to silence, moments of reflection. I'm looking forward to reading Kyle Gann's No Such Thing As Silence, about John Cage's 4'33. I think when you frame silence you can have a more positive perspective on your life.

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Takk for hyggelige tilbakemeldinger :)

Det var en utfordring ja, og noe eg aldri ville brukt tid på ellers. Kommer aldri til å spille den igjen, til det er det for mange gode plater og for lite tid.

@Roberten. Karakteren er jo egentlig 5/10, men Brasse hustlet seg til bonuspoeng. Og da er vi pluteslig på whatever-plate på CEVBOF (4/9), og det står eg inne for ;)

U

utgatt60135

Gjest
    Townes skrev:
    Kommer aldri til å spille den igjen, til det er det for mange gode plater og for lite tid.
    Jeg er enig i dine vurderinger generelt om plata og jeg kommer neppe til å spille den igjen selv. Nå går jeg over til Afriques Independantes.

gjedde

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    03.05.2009
    Antall liker
    0
    Janelle Monáe-The ArchAndroid

Har lest meg litt opp på bakgrunnen til artisten og albumet, og synes vel historien er mer interressant enn resultatet. "Oppdaget" av BigBoi fra Outkast og tatt inn i varmen på labelen til Sean P Puff DiddyDaddy Combs. Kritikerrost og Grammynominert. Har et alter ego, Cindi Mayfeather, som er en androide fra året 2719 eller noe. Musikalsk er hennes prosjekt å gi ut fire suiter som omhandler denne futuristiske verdenen Cindi kommer fra. Albumet som skal menes noe om denne gangen inneholder suite 2 og 3.

Som prognisse er jeg tilhenger av konseptalbumkonseptet (?), men jeg er fullt klar over at det å lage et bra konseptalbum er et prosjekt med stoooor fallhøyde. Og Monáe faller... Musikalsk føler jeg at albumet ikke henger nok sammen til å klare å formidle en helstøpt historie. Bortsett fra en barnslig sci-filyd på keyboardet, spriker låtene i alle mulige rare retninger. Et annet trekk som går igjen i alle de 70 minuttene (puh) er at det låter så innmari glatt. Låtene passerer gjennom hodet like teflonbelagte som en formiddag på P4.

Jeg sitter igjen med en følelse av at dette er et litt påtatt forsøk på å være outrert og mystisk og spennende, hun prøver bare litt for hardt.
    Jeg gir albumet karakteren 4/10, kunne nok vært en femmer men trekker et poeng for at skiva er så lang...

BurntIsland

Æresmedlem
    Ble medlem
    07.02.2006
    Antall liker
    16.120
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    3
    Å skrive gode anmeldelser av ting man ikke liker er en kunst. Både Townes og gjedde har gjort en god jobb med denne plata som jeg fikk nok av i løpet av første gangs gjennomlytting.

mikefish

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Antall liker
    517
    Glimrende gjedde ! Denne utgivelsen var av laber interesse for meg også.Spillte den gjennom i dag.Så tilfeldigvis at den,av alle steder,er anbefalt i Gateavisa.En noe "far-out-sak" dette.

mvh. s,

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Gode anmeldelser av Townes og gjedde. Nyskjerrig på dette albumet og ser frem til å få Spoty opp på anlegget igjen slik at jeg får lyttet til albumet

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    18.103
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Afriques Independantes Vol 4 Guinee

Tjuvstarter litt, ikke noe å vente på dette uansett. ::)

Indie fra Afrika?

Vol 4 tyder på at det finnes flere plater før denne i serien, men jeg har ikke klart å finne ut mye mer enn akkurat det.
    Har heller ikke mye erfaring med Afrikansk musikk, bortsett fra at jeg husker pappa hadde en plate med assorterte oljefat en gang i verden. Han reiste til sjøs og hadde nok noen minner av disse oljefatene?

Plata starter ganske kult med en seig blueslåt, blåsere og oljefat? Blir sittende å vugge i takt i alle fall, og det er normalt en godt tegn.
    Så i starten av neste spor kommer det en fyr og gjaller noe inn i helvete og der forsvant godstemningen.
    Begynner etterhvert å lure på om dette er meldt på stafetten på faenskap?
    Neste låt forsøker veldig hardt å sette verdensrekord i antall ganger Were Were blir sagt i løpet av en låt. :p
    Tror faktisk det ble ny rekord også, i alle fall et iherdig forsøk.

Tror de independantes hadde dårlig med penger til opptaksutstyr også, dessverre. Dette låter ikke bra, men det passer jo på en måte til musikken. De høres ut som det er tatt opp langt unna utøverne, men det er kanskje like greit sånn som de roper og skriker....

Dette svinger jo i og for seg bra, jeg blir bare veldig fort lei av det. Stressende musikk.
    Skal dette funke så tror jeg du må ha et eller annet forhold til Afrika som du kan relatere det til.
    Gode minner kan sikkert gjøre dette til fin musikk. Kanskje.

Med låt 10 kommer det et sterkt skifte! Plutselig låter det mer moderne, åpnere og friskere. Bastskjørt og dans!
    De tre siste låtene er sånn, skulle tro de snublet over en synth fra 80tallet før disse låtene ble laget?

Sorry, men dette var så langt unna musikk jeg hører på at det egentlig blir dumt å mene noe om det.
    Sikkert herlig for noen dette, men for meg blir det et salig stress av folk som roper "mmmallihoowomallawerwwerewerwmmhillolaiiioo" akkompagnert av ojlefat og blåsere i et like salig rot. Phuuui, det er godt det nå er over.

Plata er en samleplate av typen "det beste fra Afrika" og kunne vært støvsamler på en hvilken som helst bensinstasjon til det kommer en "heldig" sjel og kjøper den....

Jeg vet ikke hvor bra dette er til å være Afrikamusikk, men kanskje 4 av 10 oljefat?

Setter på Thåström og glemmer Afriques Independantes for denne gang. Natta :)

R

Vedlegg

U

utgatt60135

Gjest
    Jeg synes du formidler hvorfor du ikke likte plata på en god måte, Gjedde. Kudos! Brasse kommer vel med en kommentar om hvorfor han valgte denne :).

U

utgatt60135

Gjest
    RoDa skrev:
    Plata starter ganske kult med en seig blueslåt, blåsere og oljefat? Blir sittende å vugge i takt i alle fall, og det er normalt en godt tegn.

Så i starten av neste spor kommer det en fyr og gjaller noe inn i helvete og der forsvant godstemningen.

Dette svinger jo i og for seg bra, jeg blir bare veldig fort lei av det. Stressende musikk.
    Jeg hørte på plata i går og fikk omtrent samme følelser som deg. 4 oljefat holder sikkert. Den plata fikk jeg ikke lyst til å spille noe mer. Det finnes da så mye bedre musikk fra Afrika Gjestemedlem?

Ble medlem
    30.04.2008
    Antall liker
    1.398
    Lyngen skrev:
    RoDa skrev:

Jeg hørte på plata i går og fikk omtrent samme følelser som deg. 4 oljefat holder sikkert. Den plata fikk jeg ikke lyst til å spille noe mer. Det finnes da så mye bedre musikk fra Afrika Gjestemedlem?
    Jeg syntes og at plata spriket i alle retninger og fikk ikke tak på den. Ellers har jo vår ånd over vannene, Baluba, også ett og annet å komme med når det gjelder afrikansk musikk, skulle jeg mene.

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.291
    Torget vurderinger
    2

Fra en 5cdboks er vol. 4 plata det handler om her. Afrikansk indie, hvor forskjellige land har fått hver sin cd.

Vol. 4 inneholder musikk fra Guinea.

Når jeg hører på dette, tror jeg at slavene som ble henta i Afrika ble brukt på plantasjene på de karibiske øyer. Mye calypsolignende musikk her. Bortsett fra første låten som er mer jazz.

Etter hva jeg forstår er dette musikk fra 1961 fram til i dag.

Det er mye spennende musikk som kommer fra Afrika. Mitt første møte med afrikansk musikk, var når Paul Simon brukte musikere fra Sør-Afrika på Graceland. Ali Farka Toure har jeg et par plater med også.

Men denne som jeg skal ytre meg om her, den har jeg slitt med. Når jeg har kommet forbi første låten, så syns jeg alt låter likt. Selv om det er 12 forskjellige artister som har bidrag på plata. Jeg sporer helt av før jeg har kommet gjennom denne. Om det er bra, eller hvor bra det er, er vanskelig og si. Men er dette representativt for musikk fra Guinea, er nok ikke det det første afrikanske landet jeg ville valgt musikk fra.

Er som hvis det skulle gis ut en cdboks med musikk fra Europa, og Norges bidrag hadde vært 12 låter med hardingfeleslåtter, og de hadde slengt med noe Rybak på slutten, for og vise "vi har da moderne musikk også".

Sannelig om jeg er sikker på hvilken karakter som er passende på plata. Jeg kommer ikke til og høre mer på denne, det kan jeg love.

Så helt subjektivt, og av kjedsommelighet 2/10

Jeg hører heller på denne.

_RoDa_

Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    18.103
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Var litt redd dette var fantastisk afrikansk musikk, så det er godt å se at ikke jeg er den eneste som da ikke har forstått poenget.

Digger førstelåten da 8)

R

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.646
    rolfozzy skrev:
    Er som hvis det skulle gis ut en cdboks med musikk fra Europa, og Norges bidrag hadde vært 12 låter med hardingfeleslåtter, og de hadde slengt med noe Rybak på slutten, for og vise "vi har da moderne musikk også".
    Knallbra eksempel.

Etter å ha fått meningene til Roda og fozzy føler jeg meg nesten litt nyfiken gul på skiva, men er beroliget med at jeg sannsynligvis ikke går glipp av noe dersom jeg aldri får summet meg til å høre på den.

G

Gjestemedlem

Gjest
    Flotte anmeldelser fra begge to.

Selv liker jeg godt å høre på denne, det har kanskje litt med den stemningen den formidler mer enn de enkelte låtene i seg selv. Det er jo en samler, og kanskje litt tilfeldig sammensatt? Vanskelig å si uten å vite så mye om musikken fra vestkysten av Afrika i denne perioden. For meg er det litt som å bli hensatt til en annen tid og sted.. minner fra steder man ikke har vært hvis det gir noen mening? Sikkert ikke en opplevelse som det er så lett å overføre.

Første låten er dog i en særklasse og er kanskje hovedårsaken til at jeg valgte denne platen. Om ikke annet så viser denne at det finnes gull om man leter litt videre. Jeg liker også godt den andre låten 'Minawa', flott instrumentering, selv om vokalen til tider kan skremme fanden på flatmark. Den tredje låten er også leken og happy. Nummer fire med Bembeya er jo også en stor låt. Ikke like hifi alt dette, men det er musikk som gjør meg glad. Full forståelse for at det har totalt motsatt effekt på andre. Jeg har det slik med mye musikk. :)

Var kanskje et longshot å melde på denne, men det kan jo hende noen tar seg tid til å spille noen låter fra den og bli inspirert til å høre litt mer på afrikansk vestkystmusikk fra 60 og 70-tallet.

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.292
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Godt jobba og godt skrevet. Det er slitsomt når man må tvinge seg gjennom platene.

U

utgatt60135

Gjest
    Gjestemedlem skrev:
    Var kanskje et longshot å melde på denne, men det kan jo hende noen tar seg tid til å spille noen låter fra den og bli inspirert til å høre litt mer på afrikansk vestkystmusikk fra 60 og 70-tallet.
    Jeg ble nå i allefall påminnet om Super Rail Band fra Mali som jeg oppdaget via Afrocubism i forrige runde :).

U

utgatt60135

Gjest
    rolfozzy skrev:

Jeg forstår deg godt ;). Takk for ditt gode bidrag!

Du skriver at Guinea ikke er landet du ville valgt musikk fra. Kan du utdype? Hva ville du ha valgt fra Vest-Afrika eller Afrika generelt bortsett fra Tinariwen? Var forresten på konsert med dem og det var en fin opplevelse med stor steming blant de lyttende. Dog syntes jeg det var litt langdrygt fordi det var lite variasjon mellom låtene. Det ble alltid mer jubel når de spilte kjapt, men de var vel for laidback til å gi jernet hele tiden ;).

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.291
    Torget vurderinger
    2
    Lyngen skrev:
    rolfozzy skrev:

Jeg forstår deg godt ;). Takk for ditt gode bidrag!

Du skriver at Guinea ikke er landet du ville valgt musikk fra. Kan du utdype? Hva ville du ha valgt fra Vest-Afrika eller Afrika generelt bortsett fra Tinariwen? Var forresten på konsert med dem og det var en fin opplevelse med stor steming blant de lyttende. Dog syntes jeg det var litt langdrygt fordi det var lite variasjon mellom låtene. Det ble alltid mer jubel når de spilte kjapt, men de var vel for laidback til å gi jernet hele tiden ;).
    Jeg har satt meg alt for lite inn i afrikansk musikk til at jeg kan anbefale noe som helst. Jeg skrev at Guinea er ikke det første landet jeg ville valgt musikk fra, hvis jeg skal ta utgangspunkt i det påmeldte fonogrammet. Men det er mye spennende musikk derute som hverken du eller jeg har hørt. Er vel bare og lete. Er jeg en sjelden gang innom en av Platekompaniets filialer blar jeg i Worldmusikkhylla og ser om det kan være noe.

Og all ære til Gjestemedlem som går utenfor den opptråkka vestlige verdens musikk for og finne noe nytt.
    Jeg forstår han godt.

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.291
    Torget vurderinger
    2
    RoDa skrev:
    Var litt redd dette var fantastisk afrikansk musikk, så det er godt å se at ikke jeg er den eneste som da ikke har forstått poenget.

Digger førstelåten da 8)

R
    Bare du slipper løs fra vrangforestillingen om at det ypperste av musikk kommer fra Knopfler, Bonamassa og Bremnæs så er vi nok ikke så uenige skal du se, min lille venn.

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.292
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    rolfozzy skrev:
    Bare du slipper løs fra vrangforestillingen om at det ypperste av musikk kommer fra Knopfler, Bonamassa og Bremnæs så er vi nok ikke så uenige skal du se, min lille venn.

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Fine anmeldelser dette, av en plate eg aldri ville kommet på å snurre.
    Men no blei eg nesten litt nyfiken, og åpningskuttet var faktisk ganske fett. Kanskje eg skal høre resten også. Alt for lite kjent med afrikansk musikk. Har hørt litt på Ali Farka Touré og Tinariwen, men fint lite utover det.

mikefish

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Antall liker
    517
    Gode anmeldelser !

Da jeg snurret denne platen da den ble nominert tenkte jeg at dette kunne bli tøffe tak.Hederlig innsats er gjort her.I min vestlig-orienterte platesamling er det bare Youssou N'dour og Angelique Kidjo som er representert som soloartister fra det afrikanske kontinent.Og de blir vel å regne som "eksportvarer" derifra.

mvh. s,

_RoDa_

Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    18.103
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    rolfozzy skrev:
    Aller mest ber jeg til vårherre om at jeg ikke, når jeg blir så gammel som deg, skal bli så snobbete at jeg ikke klarer å høre musikken, men må være sær og kul. :D

Musikksmak er dypt personlig, og basert på hva den gjør med oss og hvilken stemning den setter oss i.
    Like lite som jeg aner hva Dylan gjør med deg aner du hva Knopfler og Bremnes gjør med meg. ;)
    Selv om jeg ikke har mer enn fem Dylanlåter som jeg synes er knall, og du sikkert har mer enn fem hundre, så pisser ikke jeg på opplevelsene dine. :-*

Som med kabler er jeg lite teoretisk når det gjelder musikk, og lar meg begeistre av det jeg hører.
    Uten å tenke sjanger, politikk eller forbrødring. At jeg ikke er like dyktig på musikk som andre her inne, får heller være. Kunnskapen kan gjøre døv, både for kabler og musikk. :D

R

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.291
    Torget vurderinger
    2
    RoDa skrev:
    rolfozzy skrev:
    Aller mest ber jeg til vårherre om at jeg ikke, når jeg blir så gammel som deg, skal bli så snobbete at jeg ikke klarer å høre musikken, men må være sær og kul. :D

Musikksmak er dypt personlig, og basert på hva den gjør med oss og hvilken stemning den setter oss i.
    Like lite som jeg aner hva Dylan gjør med deg aner du hva Knopfler og Bremnes gjør med meg. ;)
    Selv om jeg ikke har mer enn fem Dylanlåter som jeg synes er knall, og du sikkert har mer enn fem hundre, så pisser ikke jeg på opplevelsene dine. :-*

Som med kabler er jeg lite teoretisk når det gjelder musikk, og lar meg begeistre av det jeg hører.
    Uten å tenke sjanger, politikk eller forbrødring. At jeg ikke er like dyktig på musikk som andre her inne, får heller være. Kunnskapen kan gjøre døv, både for kabler og musikk. :D

R
    En stund var jeg redd jeg ikke greide og provosere deg. ;D

Men det gikk.

Ikke ta det så tungt, Roda. Det er ikke så vondt ment.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.05.2009
    Antall liker
    160
    RoDa skrev:
    Noen ganger virker det som om de musikalsk kvasiintellektuelle ikke helt har skjønt det poenget..

(ikke primært rettet mot ozzy)

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.291
    Torget vurderinger
    2
    Karma skrev:
    RoDa skrev:
    Noen ganger virker det som om de musikalsk kvasiintellektuelle ikke helt har skjønt det poenget..

Det var da godt du ikke beskylder meg for og være kvasiintellektuell. Jeg som ikke en gang er intellektuell.

Anonym

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    1.182
    Torget vurderinger
    4
    Karma skrev:
    RoDa skrev:

Hvis det ser ut som dritt, lukter dritt og smaker dritt. Da er det høyst sannsynlig dritt.

_RoDa_

Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    18.103
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    rolfozzy skrev:
    RoDa skrev:
    rolfozzy skrev:

R
    En stund var jeg redd jeg ikke greide og provosere deg. ;D

Men det gikk.

Ikke ta det så tungt, Roda. Det er ikke så vondt ment.

Skjønner at det er humoren din, ozzy.
    Fatter bare ikke alltid vitsen med å slenge piss når du er en så jævli trivelig kar live.

R

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.05.2009
    Antall liker
    160
    Anonym skrev:
    Karma skrev:
    RoDa skrev:

Hvis det ser ut som dritt, lukter dritt og smaker dritt. Da er det høyst sannsynlig dritt.
    Hvordan relaterer du det til en som synes noe (musikk) er bra, som du synes er dritt?

_RoDa_

Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    18.103
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Gjestemedlem skrev:
    Flotte anmeldelser fra begge to.
    Takker

Selv liker jeg godt å høre på denne, det har kanskje litt med den stemningen den formidler mer enn de enkelte låtene i seg selv. Det er jo en samler, og kanskje litt tilfeldig sammensatt? Vanskelig å si uten å vite så mye om musikken fra vestkysten av Afrika i denne perioden. For meg er det litt som å bli hensatt til en annen tid og sted.. minner fra steder man ikke har vært hvis det gir noen mening? Sikkert ikke en opplevelse som det er så lett å overføre.

Det forstår jeg godt. Jeg syns også det var en feeling av minner fra en ferie jeg aldri har vært på. Veldig mye stemning i denne musikken. Paul Simons Graceland (og Hans Theessinks Slow Train til en viss grad) har også mye stemning, og på Graceland synes jeg det fungerer veldig bra. Jeg hører også på Buena Vista Social Club, og selv om det ikke akkurat er Afrika så få jeg noe av den samme feelingen, bortsett fra at jeg ikke opplever BVSC som like masete. Mange av låtene på Afriques... liker/digger jeg instrumentene på, men synes vokalarbeidet blir for mye skrik og skrål.

Første låten er dog i en særklasse og er kanskje hovedårsaken til at jeg valgte denne platen. Om ikke annet så viser denne at det finnes gull om man leter litt videre. Jeg liker også godt den andre låten 'Minawa', flott instrumentering, selv om vokalen til tider kan skremme fanden på flatmark. Den tredje låten er også leken og happy. Nummer fire med Bembeya er jo også en stor låt. Ikke like hifi alt dette, men det er musikk som gjør meg glad. Full forståelse for at det har totalt motsatt effekt på andre. Jeg har det slik med mye musikk. :)
    Smaken og baken og alt det der. Det blir som du sier å lete etter gull, og da komme seg gjennom litt bæsj først... :D
    Blir som å skippe gjennom alle CDene til High Fidelity, langt mellom gullet der.
    Men oppdagelsen av førstelåten er verdt skiva den!

Noe av det som er moro med stafetten det!
    Selv om jeg ikke liker det når jeg ikke klarer å finne så mange lyspunkter med musikken for egen del.
    Er mer interessant hvis jeg på sett og vi "tar" musikken, da trenger jeg ikke å like den så godt for å skrive noe positivt.

Takk for hyggelig tilbakemelding på omtalen, selv om det var stygg slakt.

Mvh
    Rolf

_RoDa_

Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    18.103
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Karma skrev:
    Anonym skrev:
    Karma skrev:
    RoDa skrev:

Hvordan relaterer du det til en som synes noe (musikk) er bra, som du synes er dritt?

Er det mange nok, så kan man gå i saueflokk ;)

R

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.05.2009
    Antall liker
    160
    rolfozzy skrev:
    Karma skrev:
    RoDa skrev:

Det var da godt du ikke beskylder meg for og være kvasiintellektuell. Jeg som ikke en gang er intellektuell.
    Og jeg som trodde du var æresmedlem i Mensa Norge.. ;D

For ikke å fremstå som en selvgod helgen, må jeg innrømme at også jeg noen ganger proklamerer objektive sannheter om hva som er dårlig musikk. F.eks. bingo bango apekattmusikk (noen kaller det hip hop) Til og med publikum gjør jo hva de kan for å ligne på aper under slike konserter.. :D

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    ikke noe gærnt med apekatter!

fornøyelig og observere musikkpolitiet i forskjellige uniformer fra sidelinja.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.05.2009
    Antall liker
    160
    ErosLoveking skrev:
    Pass deg for svingdøra.. ;D

Kanskje vi skulle åpnet en egen tråd om hvor vidt det finnes objektive sannheter om kvaliteter ved ulike musikksjangre?

Anonym

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    1.182
    Torget vurderinger
    4
    Karma skrev:
    Anonym skrev:
    Karma skrev:
    RoDa skrev:

Mange "bensinstasjonsartister som f. eks Heidi Hauge" har gode salgstall uten at det er noe kvalitetstegn.

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    Karma skrev:
    ErosLoveking skrev:

Kanskje vi skulle åpnet en egen tråd om hvor vidt det finnes objektive sannheter om kvaliteter ved ulike musikksjangre?
    Svingdør? Hvor? Forskjellige uniformer skriver jeg jo. Vi er alle politi og røver, alt ettersom ;)

Hvem definerer forresten hvem som er musikkpoliti eller ikke. De som har Bremnes, Knopfler og Bonamassa i fanboyporteføljen sin. De andre som roper i høytaleren og snobber oppover, bortover og nedover.

Har tidligere sagt at ekte kultursnobber går ikke i Operaen.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.05.2009
    Antall liker
    160
    Anonym skrev:
    Mange "bensinstasjonsartister som f. eks Heidi Hauge" har gode salgstall uten at det er noe kvalitetstegn.
    Jeg er prinsippielt enig i det. Men dette er uansett et komplisert minefelt..

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.05.2009
    Antall liker
    160
    ErosLoveking skrev:
    Karma skrev:
    ErosLoveking skrev:

Svingdør? Hvor? Forskjellige uniformer skriver jeg jo. Vi er alle politi og røver, alt ettersom ;)

Hvem definerer forresten hvem som er musikkpoliti eller ikke. De som har Bremnes, Knopfler og Bonamassa i fanboyporteføljen sin. De andre som roper i høytaleren og snobber oppover, bortover og nedover.

Har tidligere sagt at ekte kultursnobber går ikke i Operaen.
    Dess sterkere forhold vi har til musikk, dess lettere er det å opptre som politi. I stedet for å proklamere at artist X er noe dritt, kan man kanskje heller si at man selv synes artist X er noe dritt. Det er m.a.o. vesentlig for en tråd som dette hvordan man formulerer seg. Men som jeg for noen innlegg siden prøvde å innrømme, så trår jeg stadighet feil selv også.. ;)

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn