Albumstafetten 10

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.889
    Antall liker
    13.921
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Dazed skrev:
    Anonym skrev:
    Hvordan du kan omtale dårlig kritikk av albumet som homofobi skjønner jeg ikke.
    Skrittet derfra er ikke langt før man ikke kan mislike hip hop, soul r'n'b, blues og kanskje også rock'n'roll uten å anklages for rasehat heller, hvis man skal sette det på spissen.
    Så kanskje Brasse er en homoneger som ikke liker Dire Straits? :D
     
    Ble medlem
    30.04.2008
    Innlegg
    11.870
    Antall liker
    1.398
    Roberten skrev:
    dag1234 skrev:
    @Roberten: At fyren kaller seg homo og blir tiljublet av sine likesinnede, er jo ingen garanti for noe som helt. Du finner svært mange homfober og selvundertrykkere i miljøer frekventert av homofile. Der er konformitetstrykket og tvangen til å gå i takt stor.

    Det er det er det stereotype bildet som fremstilles på plata jeg reagerer på og finner falskt og reaksjonært. Men så er jo Norge et foregangsland når det gjelder homofili og likestilling, og det er gjerne urettferdig å sammenlikne California med oss. Men jeg er jaggu ikke sikker.
    Og igjen, jeg tror du leser for mye inn i det her. Hadde jeg vært enig i din tolkning ville jeg selvfølgelig synes det var veldig synd, men som sagt oppfatter ikke jeg at det er slik det er ment.
    Vel, jeg er åpen for at jeg er en gammel og sur gubbe som ikke forstår meg på ungdommen av i dag.
     

    H.R

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Innlegg
    8.084
    Antall liker
    6.539
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    dag1234 skrev:
    Vel, jeg er åpen for at jeg er en gammel og sur gubbe som ikke forstår meg på ungdommen av i dag.
    ;D

    Synes anmeldelsen din var grei jeg. Forstår til og med karakteren din. Dette er ei skive som enten er litt over middels god eller slakt-mat slik jeg ser det. Alt i mellom eller over ville for meg vært en overraskelse. I så måte ei meget vellykket plate da man i det minste tar stilling til den.
     
    Ble medlem
    30.04.2008
    Innlegg
    11.870
    Antall liker
    1.398
    H.R skrev:
    dag1234 skrev:
    Vel, jeg er åpen for at jeg er en gammel og sur gubbe som ikke forstår meg på ungdommen av i dag.
    ;D

    Synes anmeldelsen din var grei jeg. Forstår til og med karakteren din. Dette er ei skive som enten er litt over middels god eller slakt-mat slik jeg ser det. Alt i mellom eller over ville for meg vært en overraskelse. I så måte ei meget vellykket plate da man i det minste tar stilling til den.
    Det skal den ha, det er vanskelig å være likegyldig til verken form eller innhold. Enig med deg der.
     

    Brasse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Innlegg
    5.095
    Antall liker
    9
    Hunxplata er artig den, men ikkje noko superhöydare*.
    Bra anmeldelser, alle. Ser fram til resten av runden!

    OK, med unntak av setningen you like Morrissey and you like U2, what the fuck is wrong with you ?
    Verdt eit poeng aleine.
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.747
    Antall liker
    3.916
    Sted
    Oslo
    Nesten så jeg må beklage homofob-kommentaren fordi homsenissegreia er ikke det som trigger jeg-liker-genet i musikken uansett. Det stammer like mye fra lyttetråden de foregående dagene.

    Ser for meg gladrekka med unge pikebarn som danser vellystig i front på en hvilken som helst Hunx-konsert. Fine indre bilder i mitt lille hode det........
     

    BurntIsland

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.02.2006
    Innlegg
    8.370
    Antall liker
    11.027
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    2
    Sjangeren Hunx & his punx spiller i har jeg sansen for men dette er fremført flatt og kjedelig og med en enerverende nasal vokal attpå. Hadde nok fått lav karakter fra meg tror jeg, men har ikke hørt hele albumet heller.

    Før jeg leste postene i denne tråden trodde jeg ikke de var homser; jeg syntes tekster og videoer var preget av klisje på klisje og overdrevne stereotypier og tenkte at de måtte minst være homofobe heterofile for å få til dette....

    Tok jeg feil? Sannsynligvis. Bryr det meg? Nei.

    edit: byttet en kanskje til sannsynligvis
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Brasse skrev:
    OK, med unntak av setningen you like Morrissey and you like U2, what the fuck is wrong with you ?
    Verdt eit poeng aleine.
    Tidenes mest treffende og nesten geniale linje. Sjelden har noen sunget noe mer presist.
    Hipp hurra for stereotypier! Uten dem blir livet meningsløst. ;D
    Hunx er uten tvil den beste nominasjonen til nå, men ikke av musikalske årsaker.
     

    Roberten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Innlegg
    5.627
    Antall liker
    1.320
    baluba skrev:
    Hunx er uten tvil den beste nominasjonen til nå, men ikke av musikalske årsaker.
    Det er da vel ingen som kan være så kalkulerende kynisk at han nominerer et album av andre årsaker enn musikalske...?
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.403
    Antall liker
    1.137
    Torget vurderinger
    4
    baluba skrev:
    Brasse skrev:
    OK, med unntak av setningen you like Morrissey and you like U2, what the fuck is wrong with you ?
    Verdt eit poeng aleine.
    Tidenes mest treffende og nesten geniale linje. Sjelden har noen sunget noe mer presist.
    Hipp hurra for stereotypier! Uten dem blir livet meningsløst. ;D
    Hunx er uten tvil den beste nominasjonen til nå, men ikke av musikalske årsaker.
    Jeg liker både Morrissey og U2 selv om det har blitt populært å ikke like de.
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Anonym skrev:
    baluba skrev:
    Brasse skrev:
    OK, med unntak av setningen you like Morrissey and you like U2, what the fuck is wrong with you ?
    Verdt eit poeng aleine.
    Tidenes mest treffende og nesten geniale linje. Sjelden har noen sunget noe mer presist.
    Hipp hurra for stereotypier! Uten dem blir livet meningsløst. ;D
    Hunx er uten tvil den beste nominasjonen til nå, men ikke av musikalske årsaker.
    Jeg liker både Morrissey og U2 selv om det har blitt populært å ikke like de.
    Morrissey liker jeg også, og det er ikke blitt populært å ikke like U2. Det har det vært i nesten 20 år. Jeg har nok begge deler i samlingen min, men ikke i usunne kvanta. Du må nok lese litt mer i utsagnet enn noen bokstaver og et tall. Det må nok sees i et videre perspektiv, og mer som et angrep på musikalsk livsanskuelse.
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.403
    Antall liker
    1.137
    Torget vurderinger
    4
    baluba skrev:
    Anonym skrev:
    baluba skrev:
    Brasse skrev:
    OK, med unntak av setningen you like Morrissey and you like U2, what the fuck is wrong with you ?
    Verdt eit poeng aleine.
    Tidenes mest treffende og nesten geniale linje. Sjelden har noen sunget noe mer presist.
    Hipp hurra for stereotypier! Uten dem blir livet meningsløst. ;D
    Hunx er uten tvil den beste nominasjonen til nå, men ikke av musikalske årsaker.
    Jeg liker både Morrissey og U2 selv om det har blitt populært å ikke like de.
    Morrissey liker jeg også, og det er ikke blitt populært å ikke like U2. Det har det vært i nesten 20 år. Jeg har nok begge deler i samlingen min, men ikke i usunne kvanta. Du må nok lese litt mer i utsagnet enn noen bokstaver og et tall. Det må nok sees i et videre perspektiv, og mer som et angrep på musikalsk livsanskuelse.
    Jeg er klar over at det har vært populært å ikke like U2 siden Bono fikk det for seg at han skulle redde verden.
    I nyere tid har det også blitt en motegreie å ikke like Moby, Eminem, Sting og sikkert flere.

    Heldigvis er jeg ganske immun mot moter så jeg kan kose meg U2 - War på høyt volum.
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Anonym skrev:
    baluba skrev:
    Anonym skrev:
    baluba skrev:
    Brasse skrev:
    OK, med unntak av setningen you like Morrissey and you like U2, what the fuck is wrong with you ?
    Verdt eit poeng aleine.
    Tidenes mest treffende og nesten geniale linje. Sjelden har noen sunget noe mer presist.
    Hipp hurra for stereotypier! Uten dem blir livet meningsløst. ;D
    Hunx er uten tvil den beste nominasjonen til nå, men ikke av musikalske årsaker.
    Jeg liker både Morrissey og U2 selv om det har blitt populært å ikke like de.
    Morrissey liker jeg også, og det er ikke blitt populært å ikke like U2. Det har det vært i nesten 20 år. Jeg har nok begge deler i samlingen min, men ikke i usunne kvanta. Du må nok lese litt mer i utsagnet enn noen bokstaver og et tall. Det må nok sees i et videre perspektiv, og mer som et angrep på musikalsk livsanskuelse.
    Jeg er klar over at det har vært populært å ikke like U2 siden Bono fikk det for seg at han skulle redde verden.
    I nyere tid har det også blitt en motegreie å ikke like Moby, Eminem, Sting og sikkert flere.

    Heldigvis er jeg ganske immun mot moter så jeg kan kose meg U2 - War på høyt volum.
    I nyere tid?
     
    U

    utgatt60135

    Gjest
    Beach Patrol - Riding Dinosaurs (2008)






    Jeg har slitt med å skrive om denne for meg ukjente bandet rett og slett fordi det er så standard rock´n roll som har det med å gå inn det ene øret og ut det andre uten å feste seg med noe særpreg, spesielt gode låter eller å få gleden av å trekke frem slaktekniven. Plata fenger på et vis, men samtidig er den gørr kjedelig. Til tider irriterende kjedelig selv om det er bra fart og driv over låtene. Gitarriffene er for kjedelige og lite oppfinnsomme, vokalen er litt hvilken-som-helst. Og jeg er ikke særlig begeistret for måten han synger på selv om sangkvaliteten er greit nok. Litt Springsteen blandet med snill garasjerock.

    Jeg har aldri hørt om bandet og et søk på google hjalp ikke mye for å ikke si nada. At det er snakk om amerikanere var ikke så uventet.

    De har gjort et hedelig forsøk, men jeg må bare innrømme at jeg har problemer med å si så mye fornuftig om plata deres og helst vil bare sette på noen annet. Men jeg har forsøkt ganske mye og det det var en kort periode i midten hvor jeg synes det var ganske bra, men endte som jeg begynte. Temmelig likegyldig, uten noe slakteform. Ingen høydepunkter og ingenting spesielt å skryte av dessverre. Ok, The Lonely One er en bra låt, men albumet blir fort glemt. Men det hadde sikkert vært morsomt å ri på dinosaurere da.

    4/10
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.403
    Antall liker
    1.137
    Torget vurderinger
    4
    baluba skrev:
    Anonym skrev:
    baluba skrev:
    Anonym skrev:
    baluba skrev:
    Brasse skrev:
    OK, med unntak av setningen you like Morrissey and you like U2, what the fuck is wrong with you ?
    Verdt eit poeng aleine.
    Tidenes mest treffende og nesten geniale linje. Sjelden har noen sunget noe mer presist.
    Hipp hurra for stereotypier! Uten dem blir livet meningsløst. ;D
    Hunx er uten tvil den beste nominasjonen til nå, men ikke av musikalske årsaker.
    Jeg liker både Morrissey og U2 selv om det har blitt populært å ikke like de.
    Morrissey liker jeg også, og det er ikke blitt populært å ikke like U2. Det har det vært i nesten 20 år. Jeg har nok begge deler i samlingen min, men ikke i usunne kvanta. Du må nok lese litt mer i utsagnet enn noen bokstaver og et tall. Det må nok sees i et videre perspektiv, og mer som et angrep på musikalsk livsanskuelse.
    Jeg er klar over at det har vært populært å ikke like U2 siden Bono fikk det for seg at han skulle redde verden.
    I nyere tid har det også blitt en motegreie å ikke like Moby, Eminem, Sting og sikkert flere.

    Heldigvis er jeg ganske immun mot moter så jeg kan kose meg U2 - War på høyt volum.
    I nyere tid?
    I nyere tid som i dette årtusenet.
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.361
    Antall liker
    6.540
    Torget vurderinger
    2
    Anonym skrev:
    baluba skrev:
    Anonym skrev:
    baluba skrev:
    Anonym skrev:
    baluba skrev:
    Brasse skrev:
    OK, med unntak av setningen you like Morrissey and you like U2, what the fuck is wrong with you ?
    Verdt eit poeng aleine.
    Tidenes mest treffende og nesten geniale linje. Sjelden har noen sunget noe mer presist.
    Hipp hurra for stereotypier! Uten dem blir livet meningsløst. ;D
    Hunx er uten tvil den beste nominasjonen til nå, men ikke av musikalske årsaker.
    Jeg liker både Morrissey og U2 selv om det har blitt populært å ikke like de.
    Morrissey liker jeg også, og det er ikke blitt populært å ikke like U2. Det har det vært i nesten 20 år. Jeg har nok begge deler i samlingen min, men ikke i usunne kvanta. Du må nok lese litt mer i utsagnet enn noen bokstaver og et tall. Det må nok sees i et videre perspektiv, og mer som et angrep på musikalsk livsanskuelse.
    Jeg er klar over at det har vært populært å ikke like U2 siden Bono fikk det for seg at han skulle redde verden.
    I nyere tid har det også blitt en motegreie å ikke like Moby, Eminem, Sting og sikkert flere.

    Heldigvis er jeg ganske immun mot moter så jeg kan kose meg U2 - War på høyt volum.
    I nyere tid?
    I nyere tid som i dette årtusenet.
    Sting er en kødd.
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.403
    Antall liker
    1.137
    Torget vurderinger
    4
    rolfozzy skrev:
    Anonym skrev:
    baluba skrev:
    Anonym skrev:
    baluba skrev:
    Anonym skrev:
    baluba skrev:
    Brasse skrev:
    OK, med unntak av setningen you like Morrissey and you like U2, what the fuck is wrong with you ?
    Verdt eit poeng aleine.
    Tidenes mest treffende og nesten geniale linje. Sjelden har noen sunget noe mer presist.
    Hipp hurra for stereotypier! Uten dem blir livet meningsløst. ;D
    Hunx er uten tvil den beste nominasjonen til nå, men ikke av musikalske årsaker.
    Jeg liker både Morrissey og U2 selv om det har blitt populært å ikke like de.
    Morrissey liker jeg også, og det er ikke blitt populært å ikke like U2. Det har det vært i nesten 20 år. Jeg har nok begge deler i samlingen min, men ikke i usunne kvanta. Du må nok lese litt mer i utsagnet enn noen bokstaver og et tall. Det må nok sees i et videre perspektiv, og mer som et angrep på musikalsk livsanskuelse.
    Jeg er klar over at det har vært populært å ikke like U2 siden Bono fikk det for seg at han skulle redde verden.
    I nyere tid har det også blitt en motegreie å ikke like Moby, Eminem, Sting og sikkert flere.

    Heldigvis er jeg ganske immun mot moter så jeg kan kose meg U2 - War på høyt volum.
    I nyere tid?
    I nyere tid som i dette årtusenet.
    Sting er en kødd.
    Musikken hans suger iallfall.
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Hei, gutter. Nå har det kommet en ny anmeldelse, og vi kan forlate hunx og punx og alt det der. ;)
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.403
    Antall liker
    1.137
    Torget vurderinger
    4
    Lyngen skrev:
    Beach Patrol - Riding Dinosaurs (2008)






    Jeg har slitt med å skrive om denne for meg ukjente bandet rett og slett fordi det er så standard rock´n roll som har det med å gå inn det ene øret og ut det andre uten å feste seg med noe særpreg, spesielt gode låter eller å få gleden av å trekke frem slaktekniven. Plata fenger på et vis, men samtidig er den gørr kjedelig. Til tider irriterende kjedelig selv om det er bra fart og driv over låtene. Gitarriffene er for kjedelige og lite oppfinnsomme, vokalen er litt hvilken-som-helst. Og jeg er ikke særlig begeistret for måten han synger på selv om sangkvaliteten er greit nok. Litt Springsteen blandet med snill garasjerock.

    Jeg har aldri hørt om bandet og et søk på google hjalp ikke mye for å ikke si nada. At det er snakk om amerikanere var ikke så uventet.

    De har gjort et hedelig forsøk, men jeg må bare innrømme at jeg har problemer med å si så mye fornuftig om plata deres og helst vil bare sette på noen annet. Men jeg har forsøkt ganske mye og det det var en kort periode i midten hvor jeg synes det var ganske bra, men endte som jeg begynte. Temmelig likegyldig, uten noe slakteform. Ingen høydepunkter og ingenting spesielt å skryte av dessverre. Ok, The Lonely One er en bra låt, men albumet blir fort glemt. Men det hadde sikkert vært morsomt å ri på dinosaurere da.

    4/10
    Det var en god anmeldelse, sitter med det samme inntrykket men terningkastet mitt ville nok vært et hakk høyere. Har sansen for upretensiøs rock.
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    Beach Patrol - Riding Dinosaur

    Amerikansk Rock`nroll orkester som består av
    Domenic Marcantonio - Vokal og gitar
    Preston Ely - Trommer
    Jeff VanDreel - Bass
    Chris Capelle - Gitar

    Det er sparsomt med opplysninger om bandet men dette er album nr 2 og det er gitt ut etter 2005.
    Albumet består av 12 låter og klokker inn på 37 minutter. Beach Patrol er inspirert av klassisk 60 talls garage men også New Wave/punk typisk fra 1978-82 som The Jam, The Clash osv. For meg er dette enkel gitarbasert popmusikk med tildels fengende låter. taktskifter innimellom hever det generelle inntrykket. Denne platen tror jeg fungerer godt i lystige lag med øl i glasset.

    Låtene glir lett inn og lett ut av hodet uten å gjøre det store inntrykket. Fikk også litt tidlig Delillos vibber av enkelte låter. Grunnet utskiftinger av Laptopper og tilpassninger av HD-avspilling har jeg ikke fått lyttet til denne platen med tilfedstillende lydkvalitet (Sony Vaios interne høytalere er ikke all verden) Tipper albumet profiterer på noe bedre lydkvalitet.

    Sjarmerende popskive som jeg vil spille innimellom
    7/10
     

    BurntIsland

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.02.2006
    Innlegg
    8.370
    Antall liker
    11.027
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    2
    Gode anmeldelser; jeg synes det er lett å lese at det er ulike vurderinger av ett og samme album det er snakk om (og at det er det samme albumet som jeg hørte).
    Jeg startet med å like denne musikken bra, men begynte etterhvert å lure på hvem som hadde originalen/ hvor har jeg hørt dette før osv. Bra musikk men uorginalt, min karakter er nok nærmere lyngen enn fingern
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.361
    Antall liker
    6.540
    Torget vurderinger
    2
    Da jeg ikke har hørt på denne utgivelsen omtalt av Lyngen og fingern. P.g.a. at da må jeg bruke min råtne pc, med råtten lyd, må jeg forholde meg til hva disse to herrer skriver.

    Og da må konklusjonen bli at dette nok ikke vil bli ei plate jeg vil savne i samlingen min.

    Så der har dere gjort en god jobb.
     
    U

    utgatt60135

    Gjest
    Det ante meg at du ville like albumet bedre enn meg (ikke så streng som meg), men såpass bra som 7 overrasket litt alikevel. Egentlig ikke så ulik oppfatninger, men jeg skjønner ikke helt "sjarmerende" må jeg bare si :). Godt jobba, fingeren!
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    Lyngen skrev:
    Det ante meg at du ville like albumet bedre enn meg (ikke så streng som meg), men såpass bra som 7 overrasket litt alikevel. Egentlig ikke så ulik oppfatninger, men jeg skjønner ikke helt "sjarmerende" må jeg bare si :). Godt jobba, fingeren!
    Likte den, men forstår din vurdering
     

    H.R

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Innlegg
    8.084
    Antall liker
    6.539
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    ikke uventet så ligger jeg vesentlig nærmere finger'n en lyngen her. Dette er musikk som gir energi og ikke tapper.
    Litt Cheap trick, litt nerves, litt the replacements litt tom Petty og Costello - ingen tvil at alle disse har påvirket Beach Patrol.

    Totalpakka er enkel rett frem rock med et godt driv. Noen 8'er er det ikke i min bok heller, men en god sju'er uten tvil.
     

    Townes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Innlegg
    15.639
    Antall liker
    10.642
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Gode meldingar begge to. Har snurra den et par gonger. Litt sånn inn eine øret og ut andre, men dei veit vel for så vidt ka dei helde på med, og det virkar som dei trivst med det.
    Heilt streit rock som ikkje gjer seg bort på ei vorspiel kor ølet renne ned som saft.

    Karaktermessig hadde eg nok landa på 6/10. Eller 5/9 på CEVBOF.
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Jeg tar meg friheten å levere litt tidlig denne gangen også. Teknisk sett er det jo torsdag, 3. mars nå, og jeg har møtevirksomhet på kalenderen fra morgenen av i morgen, og vet ikke hvor lenge utover dagen det vil vare, så her kommer'n:
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Jesca Hoop - Silverscreen Demos



    Hva får du hvis du rører sammen litt Ronja Røverdatter, litt Edith Piaf, en skvett Ella Fitzgerald, en kopp Mary Poppins og et anstrøk av Nick Cave, og så krydrer det hele med rock'n'roll attitude? Jesca Hoop!

    34 år gamle Jesca Hoop vokste opp i en streng, stor mormonfamilie i California, men brøt med mormonerne da foreldrene ble separert. Hun jobbet en stund som leder for vanskelige tenåringer i en villmarksleir, og hang rundt og røyket marihuana sammen med sin daværende (kvinnelige) kjæreste. Etter hvert, for å få litt orden på tilværelsen, tok hun seg jobb som barnepike for Tom Waits' tre barn. (!) Tom likte folkpop'en hun skrev og spilte. Han omtalte den slik: "Her music is like a four-sided coin. She is an old soul, like a black pearl, a good witch, or a red moon. Her music is like going swimming in a lake at night". Ja! Han har rett, på sitt sedvanlig lyriske vis. I alle fall ga Waits Jescas demo til noen heldig utvalgte folk, og slik begynte ballen å rulle.



    "Silverscreen Demos" fra 2004 er en selvutgitt EP (Der tre av sporene ble med til hennes "egentlige" debutplate; "Kismet", som kom ut i 2007.) De seks sporene er stemningsfulle historier fremført med nydelig musikalitet og varme. Noen ganger barnslig og svevende, men samtidig mørkt, sexy, suggererende og forlokkende. Andre ganger er det som å befinne seg på jazzklubb i 30-tallets New Orleans der voodoo-heksene står og rører i grytene i smuget utenfor. Veldig, veldig fengende er det i alle fall. Allerede på denne tidlige litt-mer-enn-en-demo-utgivelsen understreker Jesca Hoop at hun har et fantastisk talent som singer/songwriter, den lille, snodige jenta med gitaren! Hun behersker og er inspirert av et utall sjangere, og har utrolig god stemmekontroll.



    For meg er høydepunktet på "Silverscreen Demos" åpningssporet "Silverscreen", som handler om en myte Jesca hørte som barn. (Når du dør, kommer du ikke rett inn i Himmelen, men du må gå og se en visning av livet ditt på kino, der alle i Himmelen ser på de slemme tingene du har gjort på "the silver screen".) Gode tekster, god musikk og nydelig stemme... Det er ikke alle sporene som er fullt så gode som dette, men kvaliteten på plata er ganske jevn. Jeg skal snarest kjøpe platene til Jesca Hoop! Med tanke på at denne tidlige "demoen" (som forresten er vrien å få tak i nå) er så bra, må de to nyere albumene hennes være fantastiske! I alle fall har jeg høye forhåpninger. (Jesca Hoop slipper forresten en ny EP i disse dager.)

    Jeg trodde ikke jeg skulle like dette såpass godt, men det gjør jeg!

    8/10 fra Jesca Hoops nyeste fan.
     
    U

    utgatt60135

    Gjest
    Glitrende anmeldelse, Dazed :D. Denne har du jobbet godt med! Veldig bra å få vite endel om damen. Sånt setter jeg pris på.

    Silverscreen Demos har fått noen runder på Mac´en min og den har vekket nysgjerrigheten godt. Høres veldig flott ut og tror jeg muligens skal kjøpe den plata. Interessant musikk og en flott stemme som hun behersker godt. 8 høres ut som en fornuftig karakter. Flott platevalg, zuzubolum ;). Så får vi se om mteinum er enig med deg.
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    Glimrende anmeldelse Dazed!!! den har du lagt arbeid i
     

    BurntIsland

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.02.2006
    Innlegg
    8.370
    Antall liker
    11.027
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    2
    Har ikke hørt plata enda, men ble virkelig nysgjerrig på henne etter denne anmeldelsen :)

    edit: tastefeil
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.889
    Antall liker
    13.921
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Pirrende anmeldelse, må sjekke ut denne dama.
    Takker Dazed!!

    R
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Med sånne tilbakemeldinger er det i alle fall veldig morsomt å delta i Albumstafetten! :D

    Lyngen: Det ser ut som akkurat denne plata kan være vanskelig å kjøpe. Jeg fant én brukt på Amazon til $70 eller noe slikt. Ellers er det bare mp3-nedlastinger. Jeg har bestilt de to nyere cd-ene hennes ("Kismet" og "Hunting My Dress") og forhåndsbestilte EP-en som slippes om noen dager ("Snowglobe"). (Og så bestilte jeg jaggu Hunting My Dress på vinyl også, siden jeg fant den på vinyl etter at jeg bestilte CD-en. Ja, ja.) Kall meg en nybakt fan. ;) Takk til Zuzubolin.

    Nå er jeg spent på mteinums anmeldelse.
     

    H.R

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Innlegg
    8.084
    Antall liker
    6.539
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    Dazed skrev:
    Med sånne tilbakemeldinger er det i alle fall veldig morsomt å delta i Albumstafetten! :D

    Lyngen: Det ser ut som akkurat denne plata kan være vanskelig å kjøpe. Jeg fant én brukt på Amazon til $70 eller noe slikt. Ellers er det bare mp3-nedlastinger. Jeg har bestilt de to nyere cd-ene hennes ("Kismet" og "Hunting My Dress") og forhåndsbestilte EP-en som slippes om noen dager ("Snowglobe"). (Og så bestilte jeg jaggu Hunting My Dress på vinyl også, siden jeg fant den på vinyl etter at jeg bestilte CD-en. Ja, ja.) Kall meg en nybakt fan. ;) Takk til Zuzubolin.

    Nå er jeg spent på mteinums anmeldelse.
    Silverscreen er knall og ble knakende godt anmeldt. Kimset synes jeg ikke holder helt samme standard - (litt for polert) men det er meg..
     
    U

    utgatt60135

    Gjest
    Dazed skrev:
    Lyngen: Det ser ut som akkurat denne plata kan være vanskelig å kjøpe. Jeg fant én brukt på Amazon til $70 eller noe slikt.
    Ops... 70 dollar er den ikke verd :). Da får det holde med Spotify.
     

    mteinum

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Innlegg
    10.121
    Antall liker
    3.903
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    Dazed skrev:
    Nå er jeg spent på mteinums anmeldelse.
    Bra jobba! Jeg kommer med min kritikk litt senere idag - må bare få unna litt unger og jobb, så er vi der snart :)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn