Albumstafetten 10

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.891
    Antall liker
    13.923
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Takk for anmeldelsene begge to.
    For meg er og blir Dire Straits (og Mark Knopfler solo) storfavoritter.
    Vet ikke helt hvorfor eller når de kom inn i livet mitt, men det er er band jeg alltid kommer tilbake til.
    Debutalbumet hørte jeg masse på kassett, sånn at jeg fortsatt kan tekstene på rams.
    Nå har jeg alle albumene på CD, noen av dem også på Target-CD som gir meg enorm eierglede, og de fire første samt alchemy på vinyl.

    Dette albumet meldte jeg på fordi jeg for en liten stund siden fikk høre det hos en slektning og da måtte høre det på nytt hjemme igjen.
    Kanskje ikke albumet for de unge og tøffe?
    Calling Elvis en slags hit som jeg ikke har som favoritt. Men den er tøff av og til den.
    On Every Street er en av låtene som er stappet av stemning og som jeg elsker å høre bygge seg opp.
    When It Comes to You hørte jeg mye på i starten da plata kom, men ikke så mye nå.
    Fade to Black var vel i mange år det mest jazzede jeg hadde hørt ;D
    The Bug, gladlåt. Eller kanskje gubbemusikk?
    You and Your Friend er en av mine aller største DS favoritter, kongelåt!
    Heavy Fuel, "heavy" og tøff låt
    ...... resten er like bra men dette er så nært og kjært at det blir bare dumt å fortsette skrytet.
    Er på mange måter et glemt DS album dette, selv om det er variert og knallbra.

    Brothers in Arms holder jeg ikke like høyt selv, kanskje fordi det er ihjelspilt av så mange?
    Bandet (og mannen Mark Knopfler) er som alle andre i utvikling og forandring, dette albumet låter nok ikke typisk Dire Straits.
    Men hva er typisk Dire Straits? Ikke Brothers in Arms i alle fall, dersom debutalbumet er typisk?

    Moro å lese andre sitt inntrykk av egne favoritter uansett.

    Mvh
    Rolf
     

    BurntIsland

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.02.2006
    Innlegg
    8.387
    Antall liker
    11.087
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    2
    Første etappe av stafetten gjennomført! To gode anmeldelser. Glad jeg slapp denne. Har ikke noen ønsker om å få utfordret mine fordommer om Dire Straits, som først og fremst skyldes overeksponering..
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.891
    Antall liker
    13.923
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    mikefish skrev:
    Jo,siste sudioalbum fra denne gjengen.Utgitt i '91.Har ikke brukt nettet for å hente info denne gangen,så om det var krangling innad i bandet (Mark og David er jo brødre),eller om de var gått lei etter 15 år vites ikke.
    Tror det var lenge siden de kranglet i så tilfelle, David var ute fra -80 han. ;)
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.891
    Antall liker
    13.923
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    H.R skrev:
    Lurer på om det var med dette albumet de var på Valle Hovin en gang. Husker jeg var på en VIP fest i forkant hvor visstnok deler av bandet var tilstede - dreit jo i det - var gratis Tuborg (og det var vesentlig viktigere)
    Brukte hele 30 min på vip tribunen før vi gikk i frykt for å kjede oss ihjel. Et bedre band på album en live etter min mening.
    Perler for svin! :D
    Jeg var aldri så heldig å oppleve dem live, men hører Mark Knopfler når jeg kan.
    Å kjede seg under Telegraph Road eller Speedway at Nazareth kan jeg ikke tenke meg så mange gjør. :eek:

    R
     

    mikefish

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Innlegg
    4.960
    Antall liker
    517
    Der kan man se.Skulle hatt litt bedre research.Når dette er nevnt må denne platen vært den minst slitsomme å anmelde.Både det at bandet er verdenkjent og det å kunne ha platen i fysisk format med teksthefte.Er mer på ustødig grunn når det gjelder mer obskure utgivelser.

    mvh. s,
     

    H.R

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Innlegg
    8.084
    Antall liker
    6.539
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    RoDa skrev:
    H.R skrev:
    Lurer på om det var med dette albumet de var på Valle Hovin en gang. Husker jeg var på en VIP fest i forkant hvor visstnok deler av bandet var tilstede - dreit jo i det - var gratis Tuborg (og det var vesentlig viktigere)
    Brukte hele 30 min på vip tribunen før vi gikk i frykt for å kjede oss ihjel. Et bedre band på album en live etter min mening.
    Perler for svin! :D
    Jeg var aldri så heldig å oppleve dem live, men hører Mark Knopfler når jeg kan.
    Å kjede seg under Telegraph Road eller Speedway at Nazareth kan jeg ikke tenke meg så mange gjør. :eek:

    R
    tenk om du hadde vært der og opplevd det slik selv - da ville du ha endt opp med et liv uten DS. Har forøvrig kjøpt DS til unga, (Nintendo i så måte) så et hatsforhold har jeg overhode ikke. Synes bare de er kjedelige live. Mark er like karismatisk som en gressløk på scenen og de andre husker jeg ikke om var der.
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    ErosLoveking skrev:
    Har en 5-6 Dire Straits-titler i hyllene. Kun førstealbumet er egentlig det jeg spiller regelmessig. Litt som alpint, går i nedoverbakke.
    Enig i det. Det vil si, jeg spiller nok Communique mer enn DS, men uansett så bar det utover for meg fra og med Making Movies. Den har fortsatt sin nostalgiske verdi for meg, men jeg klarer aldri å høre helt gjennom den. Det er spesielt lengden på låtene som etterhvert tok helt av som jeg sliter mye med. Pluss at jeg jobbet i nærradio da Brothers In Arms ble gitt ut. Av den grunn er det kun de to første jeg orker å høre helt ut. Det er jo ille når man begynner å kjede seg 2/3 ut i en i utgangspunktet bra låt.
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    Trodde brother in arms var det siste de ga ut. Har aldri hørt dette. Falt av ved det røde albumet.
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.891
    Antall liker
    13.923
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    65finger skrev:
    Trodde brother in arms var det siste de ga ut. Har aldri hørt dette. Falt av ved det røde albumet.
    Har du ikke hørt Love over Gold heller? :eek:
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.891
    Antall liker
    13.923
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    H.R skrev:
    RoDa skrev:
    H.R skrev:
    Lurer på om det var med dette albumet de var på Valle Hovin en gang. Husker jeg var på en VIP fest i forkant hvor visstnok deler av bandet var tilstede - dreit jo i det - var gratis Tuborg (og det var vesentlig viktigere)
    Brukte hele 30 min på vip tribunen før vi gikk i frykt for å kjede oss ihjel. Et bedre band på album en live etter min mening.
    Perler for svin! :D
    Jeg var aldri så heldig å oppleve dem live, men hører Mark Knopfler når jeg kan.
    Å kjede seg under Telegraph Road eller Speedway at Nazareth kan jeg ikke tenke meg så mange gjør. :eek:

    R
    tenk om du hadde vært der og opplevd det slik selv - da ville du ha endt opp med et liv uten DS. Har forøvrig kjøpt DS til unga, (Nintendo i så måte) så et hatsforhold har jeg overhode ikke. Synes bare de er kjedelige live. Mark er like karismatisk som en gressløk på scenen og de andre husker jeg ikke om var der.
    LOL! Jeg hadde nok ikke opplevd det slik om jeg hadde vært der. :)
    Enig i at de ikke er de mest spretne på scenen, men jeg liker musikken så godt at de ikke trenger å hoppe og sprette for min del. :D
    Alle mine tre har DS de og. Men far selv har orntli DS! 8)

    R
     

    mikefish

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Innlegg
    4.960
    Antall liker
    517
    Husker at 'love over gold' og Randy Crawford's 'nighttime' var de aller første cd-platene jeg kjøpte rundt '85/'86 i den knøttlille akersmic-sjappa ikke langt unna stortinget.Der solgte også cd-spillere uten avanse for å få folk til å satse på det dengang nye formatet.'love over gold' ble byttet bort,men har senere det kjøpt igjen.

    mvh. s,
     
    Ble medlem
    30.04.2008
    Innlegg
    11.870
    Antall liker
    1.398
    Hunx and his punx – Gay singles (2010)



    Oakland, California, USA

    12 låter - 29 minutter.

    Power pop, 60-talls popmusikk. Gitarbasert. Punketempo, garasjerock. Med et par telefonsamtaler. Tempo, tempo er det som gjelder her. Fart og moro, lissom. Lo-fi.

    Dette er svært langt fra det jeg hører på til vanlig, og av den grunn blir denne anmeldelsen på linje med å be Bjarte Baasland om investeringsråd. Dette er ikke så skeivt at det gjør noe, jaffal ikke mye å få ståpikk av. Heller forsøk på kødding med fordommer og sjangre.

    Vokalen er ikke så mye å skryte av, og den godeste Hunx (aka Seth Bogart) har heller ikke særlig spekter å spille på. Litt anstrengt og slitsom måte å synge på der han presser stemmen på et tilgjort vis. Heldigvis miksa godt vekk i resten av støyen på plata. En og annen låt er tatt en tanke ned i tempo, og gir litt etterlengtet variasjon.

    Mixen er grøtet og hard, mangler bass og mellomtone. Og er blottet for finesse. Tekstene er ungpikeaktige/homohetsende opptatt av sår kjærlighet, sjalusi og rivalisering i den private sfære. Dette er musikk om de små og uvesentlige ting.Det de forsøker på er humør og lek og ap med sjangre og klisjeer. Får de det til da?

    Dette er et langt gjesp, men fungerer kanskje på vorspiel med for mye øl før gutta skal på byen for å gjøre pølsa si feit. Skjønner at dette er stort for noen, men for meg er dette smått. Dette er ikke kunst til å bli klok og god av, men møl til å bli dum og slem av.

    Kunst må alltid forstås inn i sin samtid og all kunst er også politikk. Jeg tror dette skal være ironi – noe som dyrkes som en parasitt på alvoret i tider og av personer uten håp. Plata får meg til å tenke Bare Egil Band på amerikansk, bare slemmere. Måtte denne humor ikke mer vederfare oss, for den er ond og feig, og den sparker nedover og skaper sterkt og vondt skille mellom de som er innenfor og de som er utenfor.

    Dette er langt fra et troverdig svar på hva det vil si å være homo, i den grad noen overhode kan svare på hva homo er. Dette er heller ikke særlig vellykket som humor, men som hån fungerer det tross alt.



    Å være homo eller skeiv har for lengst sprengt rammene som homoene selv måtte sette rundt sine liv, og den latterlig snevre og tidstypiske homorollen har implodert; den er ikke lengre forbeholdt Blomster-Finn og Jan Thomas, men skeive kommer i alle fasonger og varianter, som ordførere, forfattere, foreleggere, enslige foreldre, sølibatære, skilte, håndballspillere (mmm, snadder), høyesterettsadvokater, en og annen psykolog til og med, leger, rørleggere, katolikker, protestanter, prester og diakoner, i partnerskap, samboere eller single, gifte, skilte, med selvlagde, kjøpte eller leasede barn. Da er homo eller hetero i vår tid underordnet og nesten på ingen måte noe felles.

    Det gir i liten grad mening å snakke om gay som en enhet, eller legning, kun som en mulighet – og slik faller konseptet til Hunx and his Punx fullstendig sammen. Det er ikke meningsbærende å bruke betegnelsen ’homofil’ på annet enn en politisk gitt og nå forlatt historisk forståelse av menneskelig fortvilelse. Homofili finnes ikke, og kommer heller aldri til å finnes. For det har aldri vært andre plasser enn i våre hoder. Fremtiden ligger fremdeles foran oss – heldigvis.

    Gay Singles blir for meg en dypt reaksjonær plate, som dyrker våre feilaktige forestillinger av en idyllisert for- og nåtid. Hunx er ikke troverdig for meg i sin gayness og det fungerer ikke som ironi – det er hykleri og klarer ikke oppfylle sine løfter: å more oss med og av våre fordommer og klisjeer. Og i tillegg er dette dårlig musikk. Kjedelig. Zzzzz. Om att, og om att. Drep meg Herre Konge, men ikkje med graut! Pliiz. Ikkje med graut!

    Eller så er det bare jeg som har blitt en gretten gammel gubbe, som ikke forstår ungdommens språk og musikk. Vi kan jo alltids holde den muligheten åpen.

    2/10 (men vanskelig å sette, da dette er musikk jeg verken er eller ønsker å bli fortrolig med.)
     

    Vedlegg

    Townes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Innlegg
    15.639
    Antall liker
    10.642
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Jaja Dag. Det ble toern for deg på homopunken altså :p

    Uansett, veldig bra skrevet anmeldelse sjøl om eg jo er totalt uenig i konklusjonen. Du har i alle fall gjort en god jobb med plata.

    Godt skrevne anmeldelser av Dire Straits også, men kan ikkje uttale meg om plata. For meg er Dire Straits like spennende som å se maling tørke eller å lese om isbreenes erosjon.
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Godt skrevet, og imponerende gjennomtenkt anmeldelse av en plate selv om du åpenbart ikke liker den.

    Må si jeg er grundig lei denne plata allerede uten engang å ha hørt den, og det kommer av alle bildene enkelte ynder å poste i "hva hører du på"-tråden, som slappe forsøk på å provosere frem homofobien i oss andre. Det er liksom nok nå. Poenget er oppbrukt. Mistenker at det kan sies om selve plata også, noe ditt nest siste avsnitt også tyder på.

    (Og nei, jeg er ikke særlig homofobisk, men er ikke så interessert i å se mengder av bilder av oljede manneskritt i "banana hammock" når jeg vil lese om musikk. Ikke er det "safe for work" heller. Som sagt: Poenget er oppbrukt. Move on!)
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.361
    Antall liker
    6.540
    Torget vurderinger
    2
    Dag gir dette makkverket den karakteren det fortjener.

    Veldig bra.
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.891
    Antall liker
    13.923
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Townes skrev:
    For meg er Dire Straits like spennende som å se maling tørke eller å lese om isbreenes erosjon.
    dag1234 skrev:
    Måtte denne humor ikke mer vederfare oss, for den er ond og feig, og den sparker nedover og skaper sterkt og vondt skille mellom de som er innenfor og de som er utenfor.
    ;D ;D ;D





    Veldig bra anmeldelse dag1234, plateanmeldelse til ettertanke.


    Mvh
    Rolf
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    Bra skrevet anmeldelse Dag. Har vært bortreist og ikke fått tid til å høre på albumet enda
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.747
    Antall liker
    3.916
    Sted
    Oslo
    Dazed skrev:
    Må si jeg er grundig lei denne plata allerede uten engang å ha hørt den, og det kommer av alle bildene enkelte ynder å poste i "hva hører du på"-tråden, som slappe forsøk på å provosere frem homofobien i oss andre. Det er liksom nok nå. Poenget er oppbrukt. Mistenker at det kan sies om selve plata også, noe ditt nest siste avsnitt også tyder på.
    Hvem poster sier du? Selveste anmelder dag1234. ::)
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    ErosLoveking skrev:
    Dazed skrev:
    Må si jeg er grundig lei denne plata allerede uten engang å ha hørt den, og det kommer av alle bildene enkelte ynder å poste i "hva hører du på"-tråden, som slappe forsøk på å provosere frem homofobien i oss andre. Det er liksom nok nå. Poenget er oppbrukt. Mistenker at det kan sies om selve plata også, noe ditt nest siste avsnitt også tyder på.
    Hvem poster sier du? Selveste anmelder 1234dag. ::)
    Ja, jeg la merke til det. Gjør jo ingen forskjell, selv om det er litt pussig. Kanskje det er en smart metode for å få meg enig i anmeldelsen. ;)
     
    Ble medlem
    30.04.2008
    Innlegg
    11.870
    Antall liker
    1.398
    ErosLoveking skrev:
    Dazed skrev:
    Må si jeg er grundig lei denne plata allerede uten engang å ha hørt den, og det kommer av alle bildene enkelte ynder å poste i "hva hører du på"-tråden, som slappe forsøk på å provosere frem homofobien i oss andre. Det er liksom nok nå. Poenget er oppbrukt. Mistenker at det kan sies om selve plata også, noe ditt nest siste avsnitt også tyder på.
    Hvem poster sier du? Selveste anmelder 1234dag. ::)
    Hehe. Jeg måtte ha noe penere å se på under gjennomlyttingen. Det var bare det.
     

    H.R

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Innlegg
    8.084
    Antall liker
    6.539
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    Hunx And His Punx - Gay Singles.

    Kunne sikkert analysert med flotte ord og masse utdrag fra tekster og kryssreferanser bare sånn for å virke som jeg har jobbet en masse med skiva. Det har jeg ikke, derimot har den gått gjevnt og trutt på kontoret på repeat på spotify kun avbrudt av noen reklame innslag dann og vann.

    Tittel på skiva og cover gir jo visse motforestillinger, men jeg har da tross alt 14 år i mediebransjen bak meg.
    Forrige selskap jeg jobbet i måtte jeg faktisk skrive under på at homovitser var forbudt og kunne medføre oppsigelser, og bare fordi 60 av 110 ansatte var homofile. Helt poengløst selvsagt da de fleste av dem var skrullehomser som tilsynelatende elsket oppmerksomheten de fikk og svinset rundt i bekledning som gjorde kontoret til et rimelig fargerikt felleskap. Bare se for dere et par i feminine outfits i sterke farger sammen med med en masse med jødekalotter, turbaner og andre mer typiske nerder som man finner i databransjen.

    Har selvsagt vært på flere homofester i Bostons bakgårder som antagligvis eneste hetroseksuelle mann og dermed sett ting som har medført at jeg ikke lar meg affisere av tittelen Gay Singles og en fremtoning som passer best i GayParade i en hvilken som helst storby i europa. Skremmer meg ikke - har sett det værre en dette uten å ville gå nærmere inn på det.

    Musikalsk så går det vel i genre Garasje rock/pop/tyggis-punk/60's powerpop. - make your pick.

    For å glede dere så har jeg lagt ved noen smakebiter fra youtube for å sette skapet der det skal stå.


    En rimelig rett frem musikk uten de store musikalske krumspringene overhode En nasal vokal på toppen av det hele - kan det slå feil?
    Tekster som har helt klart homoerotisk innhold og som underbygger alt det vi tror vi vet om homofil livstil - kan det slå feil?

    Neida - dette holder mål. En artig tilnærming og gladmusikk. 12 låter - 29 minutter - absolutt innenfor grensen.Lydkvaliteten er ikke audiofil og trenger heller ikke være det, da soundet passer platen som en kondo....ehrm - som hånd i hanske. Dette for meg til å trekke på smilebåndet, - får unga til å gå sprudlende i takt med musikken og får foten til å gå i passe tempo. Et gjennomgående sterkt album som virker som at det har blitt til over tid.

    Klare assisasjoner til NoBunny - som jeg oppfatter som hakket vassere etter egen smak, men det er jo ikke så rart da men da Roberten bare måtte poste det poenget i hva spiller du i dag så har jeg fjernet det fra denne teksten.

    Karaktermessig så havner jeg på mellom seks og sju av ti
     

    H.R

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Innlegg
    8.084
    Antall liker
    6.539
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    dag1234 skrev:
    Veldig artig at vi havner så ulikt ut, H.R.

    Så forskjellig kan samme plate oppfattes.
    Absolutt.
    Regnet med at denne runden er fixet fra lyngen slik at vi skal få alle motpolene til å anmelde samme plate.
    Ikke meg imot.
     

    Townes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Innlegg
    15.639
    Antall liker
    10.642
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    H.R skrev:
    dag1234 skrev:
    Veldig artig at vi havner så ulikt ut, H.R.

    Så forskjellig kan samme plate oppfattes.
    Absolutt.
    Regnet med at denne runden er fixet fra lyngen slik at vi skal få alle motpolene til å anmelde samme plate.
    Ikke meg imot.
    Min tanke også, etter at eg endte opp med trolig tidenes to lengste hip-hop plater.
    Fin melding forøvrig H.R., og personlig er er langt mer enig i din karaktersetting enn dag's.
    Flotte youtubevidoer også.
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.403
    Antall liker
    1.137
    Torget vurderinger
    4
    Nå er nivået på anmeldelser så høyt at jeg er på vei til å utvikle prestasjonsangst.

    Forøvrig er jeg ganske på linje med Dag når det gjelder det albumet.
     
    U

    utgatt60135

    Gjest
    H.R skrev:
    dag1234 skrev:
    Veldig artig at vi havner så ulikt ut, H.R.

    Så forskjellig kan samme plate oppfattes.
    Absolutt.
    Regnet med at denne runden er fixet fra lyngen slik at vi skal få alle motpolene til å anmelde samme plate.
    Ikke meg imot.
    You bet! Dette er nøye planlagt ;D.


    Det var morsomt å lese begge anmeldelsene siden de var så forskjellige og dere har lagt et godt arbeid i dem. Bravo!

    Tross et gyselig cover så synes jeg musikken virker god uten at jeg har hørt mye på den. Så mer enig med H.R enn Dag. Men jeg sitter på en følelse at jeg hadde blitt fort lei av den selv om den fenger og har en viss sjarm (uten å tenke på tekster og ja ......). Men å kjøpe den er totalt uaktuelt what so ever 8).
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    Bra anmeldelse av HR. Undres over at et cover og noen tøysetekster kan skape reaksjoner i 2011. David Bowie skapte sikkert tilsvarende reaksjoner på 70tallet :)
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    65finger skrev:
    Bra anmeldelse av HR. Undres over at et cover og noen tøysetekster kan skape reaksjoner i 2011. David Bowie skapte sikkert tilsvarende reaksjoner på 70tallet :)
    Har det egentlig skapt reaksjoner? Alt jeg har sett er (mislykkede) forsøk på å fremprovosere reaksjoner.
     

    H.R

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Innlegg
    8.084
    Antall liker
    6.539
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    65finger skrev:
    Bra anmeldelse av HR. Undres over at et cover og noen tøysetekster kan skape reaksjoner i 2011. David Bowie skapte sikkert tilsvarende reaksjoner på 70tallet :)
    Tror ikke et cover og noen tøysetekster skaper noen store reaksjoner her nei. Tror neppe bandet hadde Norge i tankene når dette ble produsert jeg. Tekster og cover er for oss hardbarkede nordmenn hverdagskost. Tar man turen til midtvesten i USA og du vil sannsynligvis se et helt annet reaksjonsmønster hos en større del av befolkningen.
     
    Ble medlem
    30.04.2008
    Innlegg
    11.870
    Antall liker
    1.398
    65finger skrev:
    Bra anmeldelse av HR. Undres over at et cover og noen tøysetekster kan skape reaksjoner i 2011. David Bowie skapte sikkert tilsvarende reaksjoner på 70tallet :)
    Verden så litt annerledes ut for skeive på 70-tallet. Da var det tvingende nødvendig å snakke om 'homofili' og 'legning', fordi det trengtes politiske argumenter for å få samfunnets aksept, siden anerkjennelse og til slutt integrering. Nå er begrepet langt på vei en anakronisme.
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.747
    Antall liker
    3.916
    Sted
    Oslo
    Übercatchy tyggisgarage, hva blir feil med det? Tar meg selv i å smile og smådanse når jeg hører denne skiva. :D

    Ser forøvrig at Hunx (Seth) driver frisørsalongen/bruktsjappa "Down at Lulu´s" i Oakland sammen med selveste Tina Bobbyteen, og der har jeg jo vært. 8)

    Liker plata bare mer og mer, etterhvert som den angstbiterske homofobien tyter frem her. :-* :-* :-*
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    ErosLoveking skrev:
    Liker plata bare mer og mer, etterhvert som den angstbiterske homofobien tyter frem her. :-* :-* :-*
    Som sagt:

    Dazed skrev:
    Alt jeg har sett er (mislykkede) forsøk på å fremprovosere reaksjoner.
     

    Roberten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Innlegg
    5.627
    Antall liker
    1.320
    Jeg lurer litt på om Dag har glemt å stemple ut fra arbeidsdagen før han har anmeldt skiva, i alle fall synes jeg at han muligens drar tekstanalysen sin litt vel langt.
    Seth Bogart er en homofil frisør og musiker på si, så jeg ser ikke helt hvor hånen ligger her. Før Hunx And His Punx var Seth i det homoerotiske elektroclashbandet Gravy Train!!!!! og er aktiv i mangt og meget on the gay scene i California, så jeg bekymrer meg ikke stort for at han er reaksjonær eller nedverdigende i musikken sin. Etter å ha lest litt på thenewgay.net later det ikke til at det er noen av hans likesinnede som gjør det heller.

    Med det sagt synes jeg Dag leverer en god og gjennomarbeidet anmeldelse, at han ikke liker musikken er en helt ærlig sak.

    Mitt syn på albumet sammenfaller i langt større grad med H.R. sin anmeldelse. Og jeg beklager at jeg var dum nok til å poste at Seth og Justin/Nobunny var kjærester i lyttetråden og således tok fra deg det poenget, H.R.

    Gay Singles er, som navnet sier, en samling singler, og lover i så måte godt før debutalbumet som kommer 18.3. Jeg gleder meg.
    Skulle jeg gitt karakter ville det nok vært 6.5-7.
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.361
    Antall liker
    6.540
    Torget vurderinger
    2
    ErosLoveking skrev:
    Übercatchy tyggisgarage, hva blir feil med det? Tar meg selv i å smile og smådanse når jeg hører denne skiva. :D

    Ser forøvrig at Hunx (Seth) driver frisørsalongen/bruktsjappa "Down at Lulu´s" i Oakland sammen med selveste Tina Bobbyteen, og der har jeg jo vært. 8)

    Liker plata bare mer og mer, etterhvert som den angstbiterske homofobien tyter frem her. :-* :-* :-*
    Hvorfor tror du at det er "angstbitersk homofobi" og ikke like denne plata. Jeg har hørt på den. Og jeg syns ikke den er bra. Jeg syns tvertimot den er direkte dårlig.

    Jeg syns heller ikke coveret er direkte estetisk, men det har heller ikke noe med homofobi og gjøre.
     
    Ble medlem
    30.04.2008
    Innlegg
    11.870
    Antall liker
    1.398
    @Roberten: At fyren kaller seg homo og blir tiljublet av sine likesinnede, er jo ingen garanti for noe som helt. Du finner svært mange homfober og selvundertrykkere i miljøer frekventert av homofile. Der er konformitetstrykket og tvangen til å gå i takt stor.

    Det er det er det stereotype bildet som fremstilles på plata jeg reagerer på og finner falskt og reaksjonært. Men så er jo Norge et foregangsland når det gjelder homofili og likestilling, og det er gjerne urettferdig å sammenlikne California med oss. Men jeg er jaggu ikke sikker.
     

    Roberten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Innlegg
    5.627
    Antall liker
    1.320
    dag1234 skrev:
    @Roberten: At fyren kaller seg homo og blir tiljublet av sine likesinnede, er jo ingen garanti for noe som helt. Du finner svært mange homfober og selvundertrykkere i miljøer frekventert av homofile. Der er konformitetstrykket og tvangen til å gå i takt stor.

    Det er det er det stereotype bildet som fremstilles på plata jeg reagerer på og finner falskt og reaksjonært. Men så er jo Norge et foregangsland når det gjelder homofili og likestilling, og det er gjerne urettferdig å sammenlikne California med oss. Men jeg er jaggu ikke sikker.
    Og igjen, jeg tror du leser for mye inn i det her. Hadde jeg vært enig i din tolkning ville jeg selvfølgelig synes det var veldig synd, men som sagt oppfatter ikke jeg at det er slik det er ment.
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.403
    Antall liker
    1.137
    Torget vurderinger
    4
    ErosLoveking skrev:
    Übercatchy tyggisgarage, hva blir feil med det? Tar meg selv i å smile og smådanse når jeg hører denne skiva. :D

    Ser forøvrig at Hunx (Seth) driver frisørsalongen/bruktsjappa "Down at Lulu´s" i Oakland sammen med selveste Tina Bobbyteen, og der har jeg jo vært. 8)

    Liker plata bare mer og mer, etterhvert som den angstbiterske homofobien tyter frem her. :-* :-* :-*
    Musikken er grei nok men med den vokalen så høres det ut som resultatet av Google søket "worst ever Blondie karaoke".

    Hvordan du kan omtale dårlig kritikk av albumet som homofobi skjønner jeg ikke.
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Anonym skrev:
    Hvordan du kan omtale dårlig kritikk av albumet som homofobi skjønner jeg ikke.
    Skrittet derfra er ikke langt før man ikke kan mislike hip hop, soul r'n'b, blues og kanskje også rock'n'roll uten å anklages for rasehat heller, hvis man skal sette det på spissen.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn