Albumstafett

mikefish

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.01.2005
Antall liker
517
flott anmeldelse !

har brukt deler av fomiddagen på å lytte meg gjennom denne plata.husker jeg fikk den i gave til min 32-årsdag.plata ble dessverre avfeid p.g.a. at den var noe langdryg med sine nærmere 80 minutter,men er man i rette modus og klarer å senke skuldrene litt er dette utrolig vakkert.'and nothing..' kommer nok ikke opp til overnevnte 'I can hear the heart beating as one' som for meg også er det virkelig store Yo La Tengo-albumet.

mvh. s,

U

utgatt60135

Gjest
Pulsen mann PULSEN! En unik og meget vakker plate som snegler seg fram med nesten hviskende vokal og med den samme pulsen, bare med ulik karakter for hver sang. Lang plata ja, men en spesiell plate jeg setter høyt. På VG bebatt´s langvarige kåring av 2000-tallets beste plater kom den langt opp og det var hyggelig. Aldeles nydelig å lytte til på iPod mens man går.

9/10

Jeg har få Yo La Tengo plate, men denne skiller seg ut. "I Am Not Afraid Of You And I Will Beat Your Ass" er den mest kjente plata deres, men jeg synes ikke den er på nivå med "And Then Nothing Turned Itself Inside-Out". Men det er bra den også.

http://www.panorama.no/vis.php?kat=1&did=4991

Wergeland

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.05.2009
Antall liker
89
Torget vurderinger
1
Lyngen skrev:
Jeg har få Yo La Tengo plate, men denne skiller seg ut. "I Am Not Afraid Of You And I Will Beat Your Ass" er den mest kjente plata deres, men jeg synes ikke den er på nivå med "And Then Nothing Turned Itself Inside-Out". Men det er bra den også.
I am Not Afraid of you and I will Beat Your Ass er den mest kjente Yo La Tengo plata? Blir litt som å si at Under THe Blood Red Sky er den mest kjente Dylan-plata.

Men jeg er veldig enig med deg når det gjelder And Then Nothing Turned Itself Inside-Outs kvaliteter. Skille seg litt ut fra de tre 90-talls klassikerne Painful (1993) Elctropura (1995) og I Can Hear The Heart Beating As One (1997) og det tok litt tid før jeg "tok" den. Så Yo La Tengo på SoWhat i desember 99 og de spilte noen av låtene som skulle komme på den nye plata som allerede var annonsert da. Kicka ikke på de nye låtene da, og heller ikke når plata kom i februar. Først et par år etter begynte jeg å virkelig sette pris på den og nå setter jeg den nesten like høyt som I Can Hear The Heart...

U

utgatt60135

Gjest
Wergeland skrev:
Lyngen skrev:
I am Not Afraid of you and I will Beat Your Ass er den mest kjente Yo La Tengo plata? Blir litt som å si at Under THe Blood Red Sky er den mest kjente Dylan-plata.
Aiii... :-\ Jeg mente å si at I Can Hear the Heart Beating as One er kjent for å være den beste. Sorry, det gikk litt for fort.

Flott at du likte plata Burnt_Island :). Godt jobba!

BurntIsland

Æresmedlem
Ble medlem
07.02.2006
Antall liker
16.083
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
3
Det er jeg som skal takke, hadde ikke kommet borti skiva ellers...

..og en bonus at noen likte det jeg skrev :)

mikefish

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.01.2005
Antall liker
517
F.E. har muligens glemt sin anmeldelse.du får trekke en konklusjon som trådstarter Lyngen hvordan dette har gått og om det er på sin plass å ta en runde til med albumstafett.det er nok endel som har lyst å prøve seg vil jeg anta.tror det var flere enn undertegnede som hadde litt prestasjonsangst her,men det har gått bra etter min mening med alle skribenter.

mvh. s,

U

utgatt60135

Gjest
Veldig godt jobba av alle (untatt hagr) :D! Får se om det kommer noen anmeldese av F.E i dag da. Jeg sitter med inntrykket av at de påmeldte synes det var morsomt å prøve seg som anmeldere og ikke minst å få et album fra en annen. At noen faller fra eller glemmer sin dato må man nesten regne med tror jeg. Artig at flere virkelig gode album får den oppmerksomheten som de fortjener.

Så da kjører vi vel igang med en runde til om ikke så lenge? Kanskje med en påmeldingsrunde i denne uka? Det ble mange flere påmeldte til runde 2 på VGD (31 tror jeg) så kanskje er trenden den samme her? http://vgd.no/musikk-tv-og-film/musikk/tema/1554315/tittel/albumstafett-2-anmeldelser-og-omtaler

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.291
Torget vurderinger
2
Lyngen skrev:
Veldig godt jobba av alle (untatt hagr) :D! Får se om det kommer noen anmeldese av F.E i dag da. Jeg sitter med inntrykket av at de påmeldte synes det var morsomt å prøve seg som anmeldere og ikke minst å få et album fra en annen. At noen faller fra eller glemmer sin dato må man nesten regne med tror jeg. Artig at flere virkelig gode album får den oppmerksomheten som de fortjener.

Så da kjører vi vel igang med en runde til om ikke så lenge? Kanskje med en påmeldingsrunde i denne uka? Det ble mange flere påmeldte til runde 2 på VGD (31 tror jeg) så kanskje er trenden den samme her? http://vgd.no/musikk-tv-og-film/musikk/tema/1554315/tittel/albumstafett-2-anmeldelser-og-omtaler
Er klar med et nytt bidrag jeg. Fin tråd dette.

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
jeg er med. (bare ikke den uka her som ikke har nok timer i døgnet. :p)

når vil du ta imot bidrag? Skal det settes noe tak på antall deltagere?

U

utgatt60135

Gjest
Jo flere deltagere jo bedre, men blir det flere enn forrige gang så tar vi to anmeldelser hver dag tror jeg. Tar en påmeldingsrunde denne uka og begynner runde 2 på søndag som sist? Påmeldingstråd fra og med i kveld og trekker onsdag kveld?

U

utgatt60135

Gjest
Kanskje du vil skrive noen ord om plata selv Wergeland? Gjerne med en karakter. Eller om noen andre har lyst? Jeg tror jeg hørte litt på den for noen uker siden og fikk et godt inntrykk, men må høre mere på den :). Synd at platen din ikke ble tatt hånd om av F.E. Ikke bra, F.E :-[.

Norlenning

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.03.2007
Antall liker
584
Torget vurderinger
2
Ber om unnskyld for ikke å ha fulgt opp denne stafetten,holder dessverre på å snø ned her,må bare beklage igjen :-[ Nu e det ut å måke igjen :p Blir nødt å melde mæ ut av denne stafetten ser det ut for,sorry...måking,fresing og meir måking..hufhuff

mvh Filip

Roberten

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.10.2008
Antall liker
1.646
Wergeland skrev:
Da det ikke ser ut til å bli noen omtale av denne platen vil jeg trekke den fram igjen. Tror den kan falle i smak hos i hvert fall et par stk. av albumstafett-gjengen.

Comet Gain - Realistes (2002)

http://open.spotify.com/album/3mWCJfS7qwhLDB8HBUoaA3
Denne har gått over hodet eller bak ryggen på meg, jeg kan ikke engang huske å ha hørt om Comet Gain, noe som nesten må kunne kalles en prestasjon all den tid indie fra denne perioden har vært mye av mitt musikalske grunnlag. Jeg fikk ikke engang med meg at dette albumet var nominert her i stafetten. Noe som er synd, for etter å ha hørt på den én gang i dag skjønner jeg at dette er et album hvor jeg har noe å hente. Det er også synd fordi jeg helt klart hører at denne "fortjener" en anmeldelse. Den fortjener i hvert fall oppmerksomhet, det er sikkert.
Jeg hører Yo La Tengo, That Dog, The Rentals, Le Tigre, My Bloody Valentine og sikkert mye jeg ikke kommer på akkurat nå. Med andre ord, jeg hører musikk jeg liker.
Takk for at du gjorde meg oppmerksom på dette albumet, og denne gruppen, Wergeland.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
Roberten skrev:
Wergeland skrev:
Da det ikke ser ut til å bli noen omtale av denne platen vil jeg trekke den fram igjen. Tror den kan falle i smak hos i hvert fall et par stk. av albumstafett-gjengen.

Denne har gått over hodet eller bak ryggen på meg, jeg kan ikke engang huske å ha hørt om Comet Gain, noe som nesten må kunne kalles en prestasjon all den tid indie fra denne perioden har vært mye av mitt musikalske grunnlag. Jeg fikk ikke engang med meg at dette albumet var nominert her i stafetten. Noe som er synd, for etter å ha hørt på den én gang i dag skjønner jeg at dette er et album hvor jeg har noe å hente. Det er også synd fordi jeg helt klart hører at denne "fortjener" en anmeldelse. Den fortjener i hvert fall oppmerksomhet, det er sikkert.
Jeg hører Yo La Tengo, That Dog, The Rentals, Le Tigre, My Bloody Valentine og sikkert mye jeg ikke kommer på akkurat nå. Med andre ord, jeg hører musikk jeg liker.
Takk for at du gjorde meg oppmerksom på dette albumet, og denne gruppen, Wergeland.
Veldig lovende og må kjøpes

Wergeland

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.05.2009
Antall liker
89
Torget vurderinger
1
Roberten skrev:
Wergeland skrev:

Bare hyggelig!

Et knallband. Tror jeg oppdaget bandet gjennom en Sonic-anmeldelse av denne skiva, men den fikk null omtale i Norge. Tiger hadde et vinyl-eks stående i hylla et par år etter utgivelsen mener jeg å huske. Synes Comet Gain er litt 60-tallets Girl groups møter punken og (britisk) nittitalls indie. Låter veldig London.

Kanskje den beste Comet Gain-låta: You Can Hide Your Love Forever - Popeufori! men med den underliggende melankolien som kjennetegner all god pop.

toriamos

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2005
Antall liker
26
Torget vurderinger
5
Burnt_Island skrev:
Takker Vermin for anmeldelsen av "min" plate. Kjenner ingen som har eller spiller dette bandet utenom meg selv
Tja, du har jo meg da. Kjøpte den da den kom og har hørt den i filler. Noe mindre lytting med årene har det dog blitt. Marlese gir fortsatt litt gåsehud.

Roberten

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.10.2008
Antall liker
1.646
Veldig London er jeg veldig enig i. Får nesten Television Personalities vibber når jeg hører på 'Broken Record Prayers.' Ingen tvil om at jeg må på ebay på vinyljakt.

Topp Bunn