Albumstafett 5

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
ErosLoveking skrev:
Roberten skrev:
Vi gir oss ikke før vi har havnet i boblebadet til Sentralstyret i FRP, jeg tar det for gitt at de holder hus der nede.
Takk og lov at Eros og jeg har skrevet under på en non disclosure act, så slipper vi kjede dere med bilder av oss i fri utfoldelse.
I denne avtalen inngår selvsagt ikke publisering av nærgående fotos av sentrale freppere i komprimitterende situasjoner. Som en bonus vanker det sikkert et bilde av en vinylplate eller to, snapshots utover dette vil jeg tro det regnes som kjedelig materiale for HFS' medlemmer.

men nok OT om oss her Roberten, prøver du å skrive deg bort fra din plikt i runde 5?
Og hvor er nomineringen for runde 6?

U

utgatt60135

Gjest
65finger skrev:
Roberten skrev:
ErosLoveking skrev:
Hvor ble det av Brasse, Roberten og Lyngen? Druknet de i preiket vårt om ståkuk og baller? ::)
Jakt. Og altfor lange dager med BNP har dessverre gjort at jeg har holdt dere alle for narr.
Brasse flytter ? Og Lyngen er sikkert travelt opptatt med avskjedsfesten til Lunde.
Lyngen er toasmaster og skriver gøyale replikker på harde livet
Tar meg betalt for å filme avskjeden med han i morgen ;).

Jeg hørte masse på plate til Eros mens jeg lappet sammen Ikea plater i går. Min plate her hadde jeg ikke, men jeg skal innrømme at jeg ble ordentlig lei av den og har ikke hatt overskudd og lyst til å skrive om den heller:-\. My bad!

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
Lyngen skrev:
65finger skrev:
Roberten skrev:
ErosLoveking skrev:
Hvor ble det av Brasse, Roberten og Lyngen? Druknet de i preiket vårt om ståkuk og baller? ::)
Jakt. Og altfor lange dager med BNP har dessverre gjort at jeg har holdt dere alle for narr.
Brasse flytter ? Og Lyngen er sikkert travelt opptatt med avskjedsfesten til Lunde.

Jeg hørte masse på plate til Eros mens jeg lappet sammen Ikea plater i går. Min plate her hadde jeg ikke, men jeg skal innrømme at jeg ble ordentlig lei av den og har ikke hatt overskudd og lyst til å skrive om den heller:-\. My bad!
Se å få nominert en plate til stafett 6 du. Glem ikke at hedersbetegnelsen Nazilyngen er erstattet med Flyttelyngen

U

utgatt60135

Gjest
65finger skrev:
Lyngen skrev:
65finger skrev:
Roberten skrev:
ErosLoveking skrev:

Se å få nominert en plate til stafett 6 du. Glem ikke at hedersbetegnelsen Nazilyngen er erstattet med Flyttelyngen
Lyngen er bare et dekknavn så det går bra ;). Når har du tenkt å begynne selve anmeldelsene? Jeg har ikke lyst til å svikte en gang til :-[. Jeg får nok roet ned mot slutten av neste uke.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
Lyngen skrev:
65finger skrev:
Lyngen skrev:
65finger skrev:
Roberten skrev:
ErosLoveking skrev:

Lyngen er bare et dekknavn så det går bra ;). Når har du tenkt å begynne selve anmeldelsene? Jeg har ikke lyst til å svikte en gang til :-[. Jeg får nok roet ned mot slutten av neste uke.
ut-trekkning onsdag, første 2 ut søndag

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.05.2009
Antall liker
161
65finger skrev:
Karma skrev:
ErosLoveking skrev:
@Karma, jeg har sansen for tidlig Skrewdriver, hvor plasserer det meg på den politiske skalaen på OT??
Ja, si det??

Tror uansett at personlighet har innvirkning på musikksmak. Den som har opplevd en del motgang i livet, er litt melankolsk og/eller går mer i dybden mht livets mysterier, han liker gjerne blå toner.
En ungdom liker gjerne bedre "sint protestmusikk" enn det en gammel tulling som meg gjør..
Vedder samtidig på at du finner flere fra venstresiden som liker jazz og blues, enn du finner i FRP.
Vedder også på at du finner flere i FRP og SP som liker Sputnik, enn fra SV og Høyre.

Litt morsom filosofering..? ;D

Jeg lover at jeg ikke skal ødelegge flere av disse tråder. :-[
Bli med på nr 6,
Blir faktisk umulig å få til. Reiser på tur til vestlandet for noen dager i morgen tidlig. Etter hjemkomst igjen, er det kun to dager til jeg reiser offshore på jobb igjen. Det betyr i praksis at i tiden for anmelding, vil jeg ikke ha tilgang til Spotify.
Kanskje neste gang? Men i utgangspunktet liker jeg best tanken på å anmelde musikk jeg velger selv. Å sette ord på musikkopplevelse er vanskelig. Om da platen samtidig er en du ikke har et spesielt forhold til, blir det ikke lettere.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
Karma skrev:
65finger skrev:
Karma skrev:
ErosLoveking skrev:
@Karma, jeg har sansen for tidlig Skrewdriver, hvor plasserer det meg på den politiske skalaen på OT??
Ja, si det??

Tror uansett at personlighet har innvirkning på musikksmak. Den som har opplevd en del motgang i livet, er litt melankolsk og/eller går mer i dybden mht livets mysterier, han liker gjerne blå toner.
En ungdom liker gjerne bedre "sint protestmusikk" enn det en gammel tulling som meg gjør..
Vedder samtidig på at du finner flere fra venstresiden som liker jazz og blues, enn du finner i FRP.
Vedder også på at du finner flere i FRP og SP som liker Sputnik, enn fra SV og Høyre.

Litt morsom filosofering..? ;D

Jeg lover at jeg ikke skal ødelegge flere av disse tråder. :-[
Bli med på nr 6,
Blir faktisk umulig å få til. Reiser på tur til vestlandet for noen dager i morgen tidlig. Etter hjemkomst igjen, er det kun to dager til jeg reiser offshore på jobb igjen. Det betyr i praksis at i tiden for anmelding, vil jeg ikke ha tilgang til Spotify.
Kanskje neste gang? Men i utgangspunktet liker jeg best tanken på å anmelde musikk jeg velger selv. Å sette ord på musikkopplevelse er vanskelig. Om da platen samtidig er en du ikke har et spesielt forhold til, blir det ikke lettere.
Synd du ikke kan bli med denne gangen. Vært hyggelig om du ble med neste gang. har du flaks treffer platen og du opparbeider deg et forhold til den før du må klore ned en anmeldelse

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.018
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Roberten skrev:
ErosLoveking skrev:
du har jo en h e l fuckings uke på deg mann. Hvor mange plater tror du blir anmeldt i sweetspot, dypt andektig foran o'store husalter av betalte anmelder av idag?
Flytting er ihvertfall ingen unnskyldning. Husker de gangene jeg har flyttet, alltid hatt musiik til arbe' da.
Fingern, jeg leser Eros slik at han gjerne vil levere sin anmeldelse mens han er på Benidorm. Helst søndag 10.10 om dette lar seg gjøre ;D
Tsk tsk. Jeg skal tilbringe en uke i det området i oktober, og kommer i løpet av den uken har ti deadlines som jeg må utføre på nærmeste kafé med webtilgang. Puddinger og amatører, det er alt jeg har å si. ;D

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
baluba skrev:
Roberten skrev:
ErosLoveking skrev:
du har jo en h e l fuckings uke på deg mann. Hvor mange plater tror du blir anmeldt i sweetspot, dypt andektig foran o'store husalter av betalte anmelder av idag?
Flytting er ihvertfall ingen unnskyldning. Husker de gangene jeg har flyttet, alltid hatt musiik til arbe' da.
Fingern, jeg leser Eros slik at han gjerne vil levere sin anmeldelse mens han er på Benidorm. Helst søndag 10.10 om dette lar seg gjøre ;D
Tsk tsk. Jeg skal tilbringe en uke i det området i oktober, og kommer i løpet av den uken har ti deadlines som jeg må utføre på nærmeste kafé med webtilgang. Puddinger og amatører, det er alt jeg har å si. ;D
Veldig enig! selv om det er planlagt en gruppejenka med sentralstyret i FRP. Må jo være langt verre enn 10 skarve deadlines ved nærmere ettertanke

Roberten

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.10.2008
Antall liker
1.723
Torget vurderinger
1
baluba skrev:
Roberten skrev:
ErosLoveking skrev:
7.10-14.10 ?

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
Roberten skrev:
baluba skrev:
Roberten skrev:
ErosLoveking skrev:
7.10-14.10 ?
Se der ja. Det spøker for deadlines

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.018
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Roberten skrev:
baluba skrev:
Roberten skrev:
ErosLoveking skrev:
7.10-14.10 ?
Tenkte de tankene selv, men dessverre ankommer jeg den dagen dere reiser igjen (14.10).

Edit: FrP-laget finner dere i Alfaz Del Pi, tror jeg. I alle fall samme kommune, like utenfor Benidorm.

Roberten

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.10.2008
Antall liker
1.723
Torget vurderinger
1
For å bruke de svenske tastene, gör om, gör rätt. Med andre ord, kom deg ned mens det skjer noe.

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.018
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Roberten skrev:
For å bruke de svenske tastene, gör om, gör rätt. Med andre ord, kom deg ned mens det skjer noe.
Har dessverre ikke noe alternativ. Det avhenger også av at andre kan ta seg fri. De har ikke muligheten til å fjernjobbe som meg.

mikefish

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.01.2005
Antall liker
517
Det er enna ikke for seint å komme med en kanonomtale av Fields Of The Nephilims' mesterverk Roberten :)

mvh. s,

Roberten

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.10.2008
Antall liker
1.723
Torget vurderinger
1
mikefish skrev:
Det er enna ikke for seint å komme med en kanonomtale av Fields Of The Nephilims' mesterverk Roberten :)

mvh. s,
Jeg satser beinhardt på at arbeidsdagen ikke strekker seg over 13 timer i dag, da vil det komme en anmeldelse i løpet av kvelden. Banna bein.

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
ikke vet jeg hvilket banna bein Roberten sto på, må i beste fall ha vært en protese. *kremt* ::)

Brasse tror jeg egentlig har tenkt å slakte min nominasjon, men tør ikke siden jeg har 3 singler tilhørende ham liggende hjemme. Hvor hårsår er jeg lissom? Alle karakterer over 2/10 tas med et smil ;)

og flyttenazien, fra nå av bare kalt skulkejudas, eller judaslyngelen blant venner, træler i henda og vondt i ryggen eller? :-*

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
ErosLoveking skrev:
ikke vet jeg hvilket banna bein Roberten sto på, må i beste fall ha vært en protese. *kremt* ::)

Brasse tror jeg egentlig har tenkt å slakte min nominasjon, men tør ikke siden jeg har 3 singler tilhørende ham liggende hjemme. Hvor hårsår er jeg lissom? Alle karakterer over 2/10 tas med et smil ;)

og flyttenazien, fra nå av bare kalt skulkejudas, eller judaslyngelen blant venner, træler i henda og vondt i ryggen eller? :-*
Skulkejudas er notert til senere bruk om det skulle bli nødvendig 8)

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.018
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
ErosLoveking skrev:

Og når karakteren 1/10 tildeles en av dine nominasjoner er det lurt å oppsøke nærmeste bomberom?

G

Gjestemedlem

Gjest
Burnt_Island skrev:
slamper, slasker og unnasluntrere: Prester! Lever! Nå!
For dem som ikke leverer venter en skjebne verre enn...

[video]kWBOWbAzfuM[/video]

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
"Jeg er ikke sint, bare veldig veldig skuffet"

takk for meg i 5. runde av albumstafetten.

mikefish

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.01.2005
Antall liker
517
Freidig av Roberten å hive seg på en ny runde av albumstafett før han har levert i forrige.Det ser vel ut som jeg får ha Fields Of The Nephilm for meg selv.

Jeg har plata av Einsturtzende i samlingen,så han får litt å bryne seg på i helga.

mvh. s,

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
mikefish skrev:
Freidig av Roberten å hive seg på en ny runde av albumstafett før han har levert i forrige.Det ser vel ut som jeg får ha Fields Of The Nephilm for meg selv.

Jeg har plata av Einsturtzende i samlingen,så han får litt å bryne seg på i helga.

mvh. s,
Han skal levere mandag ellers blir det hard straff

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
Skumlebaren i Benidorm kan bli tøffe tak hvis ikke. Hører du Roberten?

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
Flanering i Benidorms gater iført rosa Onepiece, flosshatt og en tent pipe

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
Ble medlem
06.02.2010
Antall liker
20.188
Sted
Østfold
Torget vurderinger
8
Gamle menn og andre individer som forteller meg at de liker Bonamassa, men at de ikke tør å fortelle om det på HFS er plaster nok det, Gjestemedlem. ;D ;D

R

Brasse

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.05.2008
Antall liker
9
The Dolly Rocker Movement - Our Days Mind the Tyme
http://open.spotify.com/album/2F8fH3gBlIi1d5MSrAP0Mg

Psykedelisk vims byr meg vanligvis midt i mot. Mest på grunn av lyden det lager. Coveret tilsa at dette kom til å bli en høyrevenstrepropellsynth og gitarekkosyre-opplevelse.

Førstelåta The Only One knuser coverinntrykket. Med min lytteportefølje (og urovekkende smale hukommelse) fikk jeg en smak av Beta Band og Air's Virgin Suicides synther og hooks (Air – Dirty Trip). Et rimelig fett og deilig lydbilde og et perfekt utgangspunkt for det som følger.

Det er fint lite vims og psyke av den sorten som psyker meg ut. Til tider litt for flowerpowersk og tamt, men likevel har The Dolly Rocker Movement nok energi og spilleglede til at eg gir den gode 6 av 10.

Brasse

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.05.2008
Antall liker
9
Nei, det er heller ingen dårlig plate! Kanskje den blir enda bedre om eg gir den litt mer tid, men så langt står den til en sterk 6'er.

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.018
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
ErosLoveking skrev:
Skumlebaren i Benidorm kan bli tøffe tak hvis ikke. Hører du Roberten?
Hvilken bar er det? Kanskje et sted for meg, som kommer ned i neste uke. Er det Sticky Vicky dere skal se?

Topp Bunn