Albumstafett 4

G

Gjestemedlem

Gjest
Fine anmeldelser.

The Kick Inside er et fantastisk album. Jeg blir glad når jeg ser at mange holder denne perlen høyt. Hadde denne fått slakt hadde man hos meg endt opp med anseelse en plass mellom en parkeringsvakt og voldtektsforbryter. :)

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.897
Sted
Oslo
Ikke tenkt å bli parkeringsvakt riktig ennå, og voldtekt har liksom aldri vært helt min greie. ;)

BanjoArrne

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.01.2007
Antall liker
31
Her røy det inn plutselig! :)

Toppers anmeldelser fra Burnt,Roberten og Eros!

Kate Bush-skiva er den jeg liker klart best av disse tre.Bedre enn jeg hadde trodd,da jeg kanksje fordømte den litt pga. en alt for ofte hørt strofe som lyder "its meee haa Kathyyyy" fra Wuthering Heights som lå og murret i tankene.Plata ble god i mine ører når jeg først fikk hørt litt mer av dama.Positiv overraskelse.Godt laget med fin variasjon og en god miks av bakgrunnsvokal,instrumenter,effekter for å få fram rett stemning til en hver tid i dette albumet.
Denne tar jeg på vinyl. :)

Jeg merker jeg blir litt fort lei av Ole Paus.Det er litt som med Odd Børretzen.Ikke fordi de er dårlige i mine ører.Jeg liker dem faktisk begge både for stemmen,artige og fine tekster samt harmonisk og god melodi fra flinke musikere men et par låter i slengen holder ofte for meg.Mye låter likt.God i porsjoner. :)

Mr.Mister var veldig rett opp og ned og syntetisk synes jeg.Laget med linjal?Lett blodfattig.
Likevel,Broken wings kan jeg ikke la vær å like litt.Ikke fordi denne slageren nødvendigvis er så god,men den gir meg en sommeraktig goodfeel som jeg finner likandes.Jeg trenger kanskje medisin ? ::) :)

mikefish

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.01.2005
Antall liker
517
tusen takk for all positiv tilbakemelding vedrørerende mitt forslag til et 70-talls-album.det er også etter min mening et av de sterkeste debutplatene gjennom tidene som forstatt kan nytes i sin helhet.

når det gjelder Mr.Mister fra 80-tallet er det ganske representativt for listepopen fra det tiåret.du verden så mye søppel som vi måtte slite med da som nå.mange har et nærmest romantisk og nostalgisk forhold til denne tiden.ikke rart da mange av oss var i tenåra da.men det som virkelig var bra solgte lite den gangen og først nå blir det genierklært.

mvh. s,

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
14.992
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
mikefish skrev:
tusen takk for all positiv tilbakemelding vedrørerende mitt forslag til et 70-talls-album.det er også etter min mening et av de sterkeste debutplatene gjennom tidene som forstatt kan nytes i sin helhet.

når det gjelder Mr.Mister fra 80-tallet er det ganske representativt for listepopen fra det tiåret.du verden så mye søppel som vi måtte slite med da som nå.mange har et nærmest romantisk og nostalgisk forhold til denne tiden.ikke rart da mange av oss var i tenåra da.men det som virkelig var bra solgte lite den gangen og først nå blir det genierklært.

mvh. s,
Jeg var radio-dj i 85, så fra nå av regner jeg med mye sympati fra de innvidde her på HFS. Heldigvis hadde jeg mine sendinger nærmere midnatt som gjorde jobben verdt slitet på dagtid med spillelister fra "oven"... ::)

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
14.992
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Burnt_Island skrev:
baluba skrev:
Jeg var radio-dj i 85...
sucking the corporate cock of satan, eller spilte du skikkelig musikk? ;)
Avhengig i av tidspunkt på døgnet. Etter klokken 22 hadde jeg egne show med selvvalgt materiale, men laget jeg magasinprogrammer på ettermiddagen var det 2 fra strict rotation (1 fra singellisten + 1 fra albumlisten), og en selvvalgt. Hvis jeg ikke husker aldeles feil. Jeg klarte å få "Brothers In Arms" helt opp i vrangstrupen. Slikt hender kjapt når et band ender både på single og albumlisten samtidig. ::)

U

utgatt60135

Gjest
Jeg har ikke fått lyttet stort i det siste grunnet en travel uke, men fikk satt igang spotify i dag.

Gode anmeldelser fra Burnt_Island, rolfozzy, ErosLoveKong og Roberten! Bra!

Todd Rungren: Et stort gjesp fra meg. Neste?

Ole Paus: Jeg har vel ikke hørt mer en TV opptredener av han fordi jeg ikke synes han har noen god sangstemme. Jeg har hørt litt på plata og det var litt bedre enn jeg trodde. Varm vokal med litt vindskjev sjarm og sikkert bra tekster. Har nok hatt litt fordommer mot han, men får ikke lyst til å høre mere alikevel.

Kate Bush: Husket ikke så mye fra debutplata hennes, men ble ikke mer enn passe engasjert nå. Wuthering Heights skiller seg klart ut. Den er like strålende den dag i dag. Ellers litt midt på treet for meg. Ok, litt over ..

Mr: Mister: Det navnet husket jeg faktisk ikke, men da jeg satte i gang plata tok det få sekunder før gjenkjennelser. Jeg likte Brokens Wings og Kyrie ganske bra den gangen, men nå kan vi gjerne hive den på bålet ja. Skink_123 valgte noe typisk mer enn et elsk album.

Tre dager siden albumstafetten ble avsluttet og to stykker har sluntret unna. Skink_123 med Thelonious Monk og Rockefoten med Chick Corea/Bobby McFerrin : The Mozart Sessions.

Denne runden var ikke like interessant som foregående runder for meg grunnet mange kjedelige album og endel godt kjente plater. Ingen plater på kjøpelisten denne gangen. Beste plater var for meg Sonny Rollins, XX, Beck og Iron & Wine. Men alle var godt kjente.

Da blir det en stund til neste runde. Nyt sol og sommer!!

Tusen takk til alle bidragsytere!

BanjoArrne

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.01.2007
Antall liker
31
Takk skal du også ha Lyngen. :)

Fin runde med ymse plater og gode/artige/interessante anmeldelser.

Blir vel 2-3 albumkjøp.

Takk alle sammen for en trivelig Albumstafetten 4 og takk for meg. :)

mikefish

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.01.2005
Antall liker
517
takk for et flott initiativ Lyngen !

det ble ikke så altfor mange platekjøp som følge av denne tråden (hadde en del fra før),men Sonny Rollins var et godt kjøp ! Funeral Mist er stuet bort under bokstaven F i arkivet.der får den stå i fred som et minne fra albumstafetten våren 2010 :).har ikke mottatt Transglobal Underground ennå.kommer den så blir den nok spillt et par ganger til.

mvh. s,

Skink_123

Bransjeaktør
Ble medlem
08.10.2008
Antall liker
1.481
Sted
Oslo
Torget vurderinger
4
Hei folkens!

Beklager at jeg ikke fikk summet meg å skrevet en anmeldelse, men jeg må si at Monk ikke helt falt i smak og jeg hadde vanskelig for å skrive noe som helst. Samt at det har gått i et fram til i dag.

Albumet er lyttet til i sin helhet, men jeg føler meg ikke kvalifisert til å anmelde det da jeg ikke har referansene å veie det opp i mot.

Selv elsker jeg Mr.Mister og setter det på av og til selv, skiven etter den jeg ba dere anmelde er mer proggete og misset dermed easy sell slik som den Welcome to the Real World var. I mine ører hører de med i sjangeren intelligent pop.

Men hyggelig at skiva fikk en hederlig slakt! Intet er bedre enn å lese slakt egentlig. Og derfor er det leit jeg ikke slaktet Monk.

Mvh
Øystein

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
Flott tråd Lyngen! håper den fortsetter etter sommeren

.Marcus

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.07.2007
Antall liker
128
Slenger meg på og sier flott initiativ til deg, Lyngen!

Ble medlem
30.04.2008
Antall liker
1.398
Jeg syntes det er et kjekt tiltak, Lyngen.

Men OGSÅ at det var ganske mye arbeid med egen og noe varierende utbytte av å lese andres anmeldelser. Mye skrik og lite ull, sa mannen, han klipte grisen. Gleden ved å lese kom mye an på arbeidsmengden som var lagt ned i anmeldelsen, tykkjes det meg.

Noen anmeldelser var utrolig gode, både i innhold og stil, andre var mer preget av å være skrevet etter en dårlig dag på fylla.

Vil gjerne være med videre, men helst under et annet konsept slik som det har blitt foreslått.

Skink_123

Bransjeaktør
Ble medlem
08.10.2008
Antall liker
1.481
Sted
Oslo
Torget vurderinger
4
dag1234 skrev:
Jeg syntes det er et kjekt tiltak, Lyngen.

Men OGSÅ at det var ganske mye arbeid med egen og noe varierende utbytte av å lese andres anmeldelser. Mye skrik og lite ull, sa mannen, han klipte grisen. Gleden ved å lese kom mye an på arbeidsmengden som var lagt ned i anmeldelsen, tykkjes det meg.

Noen anmeldelser var utrolig gode, både i innhold og stil, andre var mer preget av å være skrevet etter en dårlig dag på fylla.

Vil gjerne være med videre, men helst under et annet konsept slik som det har blitt foreslått.
Støttes :)

Townes

Æresmedlem
Ble medlem
03.04.2009
Antall liker
10.644
Sted
www.skranglefantene.com
Torget vurderinger
1
Helt enig

Vil også være med videre, men syns denne fjerde runden fungerte nokså dårlig, så premissene må nok redefiners til en femte runde.

Nå har du i alle fall fått en del forslag Lyngen. Og her er ett til:

Alle anmelder Darker Circles, så får vi etbalert hvorvidt det er kjdelig gubbemusikk eller ei ;D

Roberten

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.10.2008
Antall liker
1.724
Torget vurderinger
1
dag1234 skrev:
andre var mer preget av å være skrevet etter en dårlig dag på fylla.
Slike insinuasjoner vil jeg ha meg frabedt. Pausanmeldelsen min var skrevet etter en fantastisk dag på fylla. Bortimot en uke på fylla faktisk. Så det !

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.897
Sted
Oslo
ærlig talt, fylla er undervurdert. Mye bra er skrevet i fylla faktisk.

Ingenting er som bakfylla, uslåelig deilig.

Ble medlem
30.04.2008
Antall liker
1.398
Roberten skrev:
dag1234 skrev:
Slike insinuasjoner vil jeg ha meg frabedt. Pausanmeldelsen min var skrevet etter en fantastisk dag på fylla. Bortimot en uke på fylla faktisk. Så det !
Så har du mye til felles med Pausemann. Den stemmen har han ikke fått gratis, for å si det sånn!

BurntIsland

Æresmedlem
Ble medlem
07.02.2006
Antall liker
16.956
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
3
Blir med på runde 5 uten forbehold, men ønsker meg at vi går tilbake til konseptet slik det var på de første rundene. Mange anmeldelser av samme plate kan sikkert være ok det og, men da foreslår jeg at de sendes som PM til fx Lyngen, og at de legges ut samtidig. Jeg har blitt lettere irritert av anmeldelser som ikke kommer til avtalt tid. Dog et forsonende trekk hos de som tok seg bryet med å levere anmeldelser på etterskudd.

mvh

Mr Bister

Roberten

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.10.2008
Antall liker
1.724
Torget vurderinger
1
dag1234 skrev:
Roberten skrev:
dag1234 skrev:
Så har du mye til felles med Pausemann. Den stemmen har han ikke fått gratis, for å si det sånn!
:D Tror jeg du kan ha mye rett i, Dag. Mistenker vel også at han har fått i seg sin del Teddy uten filter.

Eros, sannhetens ord. Fylla er sterkt undervurdert, og hva bakfylla angår er det på tide at noen slår et slag for at den får den hederen det fortjener.

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.565
Torget vurderinger
2
Roberten skrev:
dag1234 skrev:
Det er bra.

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.897
Sted
Oslo
jeg er selvsagt med neste runde også. :)

på tide med noe godpunk.........

Roberten

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.10.2008
Antall liker
1.724
Torget vurderinger
1
rolfozzy skrev:
Roberten skrev:
dag1234 skrev:
Det er bra.

Herlig, rolfozzy ;D

@Eros, det er alltid på tide med godpunk !

Townes

Æresmedlem
Ble medlem
03.04.2009
Antall liker
10.644
Sted
www.skranglefantene.com
Torget vurderinger
1
Roberten skrev:
dag1234 skrev:
Roberten skrev:
dag1234 skrev:
:D Tror jeg du kan ha mye rett i, Dag. Mistenker vel også at han har fått i seg sin del Teddy uten filter.

Eros, sannhetens ord. Fylla er sterkt undervurdert, og hva bakfylla angår er det på tide at noen slår et slag for at den får den hederen det fortjener.
Etter nylig å ha opplevd den jævligste lørdagen siden mine glansdager på UiB, synes jeg at bakfylla er utrolig overvurdert. Hadde problemer med å holde følge med 4-åringen på en liten fjelltur. Fytti hælvette for en dag.

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
Ble medlem
06.02.2010
Antall liker
20.214
Sted
Østfold
Torget vurderinger
8
Mbare skrev:
I mine ører er Something/Anything en av de første platene jeg griper til når noen spør etter bra pop-musikk. Men det er nå meg. Sommerlett? Ja, absolutt, i mange av låtene i hvert fall, men sommerlett på den gode måten - søte kvinner i lette bomullskjoler, jordbær og is, drømmer og håp, ønsket om å ha en cabriolet å kjøre inn i sommernatta på, med den vakreste jenta liggende i armkroken mens du kjører. Det er det god popmusikk handler om i mine ører, i hvert fall og Todd Rundgren nagler det. Syns jeg.
Hehe, bra skrevet. Og takk for denne, likte det veldig godt og ble i sommerstemning! :)
(Samt at jeg liker denne 70-talls stemningen jeg da, da denne kom ut svømte jeg rundt i ballene til fadern, klar for å komme ut og bli til. 8) )

R

_RoDa_

Ble medlem
06.02.2010
Antall liker
20.214
Sted
Østfold
Torget vurderinger
8
Burnt_Island skrev:
Mr Mister: Welcome to the real world (1985)

Når denne plata kom ut var jeg 18 år gammel.
Jeg var bare 12, og har aldri hørt andre låter enn Kyrie og Broken Wings.
Begge synes jeg fortsatt er moro å høre av og til. Stein meg. ;D

R

_RoDa_

Ble medlem
06.02.2010
Antall liker
20.214
Sted
Østfold
Torget vurderinger
8
Takk for flotte stafetter så langt.
Er som sagt gjerne med selv etter sommeren eller når neste dukker opp.
Største gledelige overraskelse for meg har vært BJH - Once again.
Starten på første spor gir meg en king-crimson-epitaph-feeling og det liker jeg, 8)

Mvh
Rolf

Så nært King Crimson som man kommer på Spotify?
http://open.spotify.com/track/5YUiT0oqjiY9YqspjFKB5I

Townes

Æresmedlem
Ble medlem
03.04.2009
Antall liker
10.644
Sted
www.skranglefantene.com
Torget vurderinger
1
RoDa skrev:
Starten på første spor gir meg en king-crimson-epitaph-feeling og det liker jeg, 8)

Mvh
Rolf

:)

Skal llove deg at King Crimson raste gjennom hodet mitt etter 2 sekunder ut i åpningskuttet. Men eg er jo ikkje noen stor fan av de heller. Kanskje eg var for kritisk, men men. Jeg angrer intet !!!

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
14.992
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
RoDa skrev:
Burnt_Island skrev:

R
Selv misslikte jeg Mr. Mister sterkt da de var aktive. De var blant det mest politisk ukorrekte du kunne komme med i min verden. I dag er jeg litt mer tvilende til mine ungdommelige fordommer, selv om jeg neppe kjøper dette albumet noen gang. Når jeg legger til at Mike & The Mechanics var i samme gruppe for meg, så sier det meg at jeg kan ha vært på tynn is noen ganger i mitt liv. Jeg ville neppe likt å lese mine egne anmeldelser fra midten av åttitallet i dag, så det lar jeg være. Og skriver ikke flere heller.

Skink_123

Bransjeaktør
Ble medlem
08.10.2008
Antall liker
1.481
Sted
Oslo
Torget vurderinger
4
RoDa skrev:

Mvh
Rolf

Klikker ;D

Skink_123

Bransjeaktør
Ble medlem
08.10.2008
Antall liker
1.481
Sted
Oslo
Torget vurderinger
4
baluba skrev:
RoDa skrev:
Burnt_Island skrev:

R
Selv misslikte jeg Mr. Mister sterkt da de var aktive. De var blant det mest politisk ukorrekte du kunne komme med i min verden. I dag er jeg litt mer tvilende til mine ungdommelige fordommer, selv om jeg neppe kjøper dette albumet noen gang. Når jeg legger til at Mike & The Mechanics var i samme gruppe for meg, så sier det meg at jeg kan ha vært på tynn is noen ganger i mitt liv. Jeg ville neppe likt å lese mine egne anmeldelser fra midten av åttitallet i dag, så det lar jeg være. Og skriver ikke flere heller.
Spilte den nylig for ei ny jente i kollektivet når hun kom skutt hjem fra forestilling og bad meg sette på noe rolig musikk, Broken Wings er ikke så dårlig ;o)

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
baluba skrev:
RoDa skrev:
Burnt_Island skrev:

R
den neste runden i albumstafetten trenger deg baluba. Du må riste av deg fortiden og skrive anmeldelser igjen :)

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
14.992
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
65finger skrev:
baluba skrev:
RoDa skrev:
Burnt_Island skrev:

R
den neste runden i albumstafetten trenger deg baluba. Du må riste av deg fortiden og skrive anmeldelser igjen :)
Brrrr

U

utgatt60135

Gjest
Townes skrev:
RoDa skrev:

Mvh
Rolf

:)

Skal llove deg at King Crimson raste gjennom hodet mitt etter 2 sekunder ut i åpningskuttet. Men eg er jo ikkje noen stor fan av de heller. Kanskje eg var for kritisk, men men. Jeg angrer intet !!!
At plata ikke ble mottatt bedre var en stor overraskelse for meg faktisk. Skjønte det ikke helt. Plata er jo dritbra :D.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
Lyngen!!! vi trenger en ny runde. jeg evner ikke å organisere

Topp Bunn